
Statecznik pionowy samolotu Aerofłotu. Fot. www.facebook.com/aeroflot
Od początku bieżącego roku. w Federacji Rosyjskiej doszło już do co najmniej siedmiu wypadków z udziałem transportu lotniczego. Poinformowała o tym gazeta „The Moscow Times”.
W 2022 roku na terytorium Federacji Rosyjskiej doszło do ponad 130 incydentów, w tym 28 wypadków lotniczych. co wywołało niepokój wśród ekspertów w tej dziedzinie.
Główną przyczyną masowych awarii może być brak odpowiedniej obsługi technicznej samolotów z powodu braku części zamiennych w kraju, ponieważ firmy produkujące samoloty wycofały się z rosyjskiego rynku.
Tak więc samolot pasażerski linii Utair został zmuszony do lądowania na zachodniej Syberii z powodu awarii klimatyzatora.
Również 6 stycznia międzynarodowy samolot linii Azur Air do Tajlandii z 263 osobami na pokładzie zawrócił do Nowosybirska sześć godzin po starcie z powodu uszkodzenia przedniej szyby.
Później tego samego dnia krajowy samolot linii Red Wings do Jekaterynburga powrócił do Kazania po starcie, ponieważ nie można było podnieść podwozia samolotu.
Z kolei w Permie 8 stycznia samolot linii Pobieda wystartował z pasa startowego w śnieg, przez co piloci zmuszeni byli przerwać lot do Moskwy. Lotnisko w Permie poinformowało, że pasażerom nic się nie stało, a samolot nie został uszkodzony.
Natomiast zginęły dwie osoby, a cztery zostały ranne w katastrofie radzieckiego samolotu pasażerskiego An-2 na Dalekim Wschodzie Rosji podczas mroźnej pogody.
Inny radziecki samolot transportowy, IrAero An-26, miał częściowo otwarte drzwi ładowni podczas lotu na rosyjski Daleki Wschód.
Opr. TB, www.themoscowtimes.com
Dodaj komentarz