Pomimo sankcji grupa zachodnich ubezpieczycieli świadczy usługi tankowcom transportującym rosyjską ropę naftową. Proceder ujawnia agencja Reuters.
Sprawa dotyczy pięciu ubezpieczycieli, m.in. American Club, West of England i norweskiego Gard. Firmy obsłużyły 10 tankowców, które w tym roku wypłynęły z Rosji do Azji.
American Club i West of England ubezpieczyły dwa statki – „Gioiosa” i „Orion I”, które swoje rejsy odbyły na początku tego roku. Z przedstawionych danych wynika, że oba statki zabrały na pokład ropę naftową rosyjskiego koncernu Rosnieft.
Przypomnijmy, że ograniczenia nałożone przez G7 i jej sojuszników pozwalają zachodnim ubezpieczycielom i statkom uczestniczyć w handlu rosyjską ropą tylko pod warunkiem, że będzie ona sprzedawana po cenie poniżej 60 dol. za baryłkę.
American Club oświadczył, że nie miał dostępu do danych dotyczących cen ropy naftowej w trakcie świadczenia usług dla statku „Gioiosa”.
Niedawno okazało się, że Federacja Rosyjska znalazła nowego nabywcę swojej ropy – Singapur. Eksperci szacują, że w maju rosyjski eksport „czarnego złota” do Singapuru osiągnął najwyższy w tym roku poziom. Eksperci spodziewają się, że tendencja ta będzie się utrzymywać wraz z uruchamianiem nowych mocy w rosyjskich rafineriach.
Rosyjscy handlarze ropą znaleźli nowe miejsce do przeładunku na Morzu Śródziemnym.
Opr. TB,
Dodaj komentarz
Uwaga! Nie będą publikowane komentarze zawierające treści obraźliwe, niecenzuralne, nawołujące do przemocy czy podżegające do nienawiści!