Trzech oficerów Sił Zbrojnych Ukrainy złożyło wczoraj 23 czerwca kwiaty pod pomnikiem ofiar rzezi wołyńskiej w Warszawie.
Porucznik Ihor Mazur, kapitan Ołeksandr Uszynskij, podpułkownik Oleh Uminskij – wszyscy trzej walczyli na wschodniej Ukrainie.
Wczoraj oddali hołd tysiącom ofiar – głównie polskich, ale przecież i ukraińskich – rzezi wołyńskiej, której punktem kulminacyjnym była tzw. krwawa niedziela 11 lipca 1943 r.
Co ciekawe oficerowi ci definiują się jako nacjonaliści, co z polskiego punktu widzenia brzmi fatalnie, ale – jak można było przekonać się już niejednokrotnie – ukraiński nacjonalizm nie jedno ma imię.
Sami podkreślają, że chodzi im o nacjonalizm polityczny, nie zaś etno-lingwistyczny. I choć to zaskakujące, uważają, że politycznym Ukraińcem może być na przykład etniczny Gruzin.
Panowie Mazur, Uszynskij i Uminskij należą do partii (sami wolą określenie: „organizacja społeczna”) UNA-UNSO – Ukrainska Nacjonalna Asambleja – Ukrainska Nacjonalna SamoObrona.
Słowo komentarza. To nie jest ta sama UNA-UNSO, którą u progu niepodległości Ukrainy zakładał Jurij Szuchewycz. Tamta partia stała się jednym z kamieni, z jakich zbudowano pro-banderowski Prawy Sektor.
Był rok 2014, Majdan… Grupa dawnych działaczy, dla których skręt w stronę OUN-B był nie do przyjęcia powołali nową UNA-UNSO, w której bardzo silnie akcentowana jest postać Semena Petlury, sojuszu polsko-ukraińskiego,a także Międzymorza.
Co ciekawe – w ramach UNA-UNSO istnieje specjalna komórka nosząca nazwę „Meżymoria”, która za cel postawiła sobie promocję koncepcji Józefa Piłsudskiego w kraju i na świecie.
To jednak nie koniec. Żeby postawić kropkę nad „i”, a jednocześnie zamknąć temat historii, UNA-UNSO wystosowała do strony polskiej oświadczenie, w którym napisano (cytat z pamięci), że „bohaterami wolnej Ukrainy nie mogą być mordercy kobiet i dzieci”, czyniąc wyraźną aluzję do siepaczy UPA.
I jeśli taki nacjonalizm-patriotyzm na Ukrainie zwycięży – to nie tylko nie stracimy w naszych sąsiadach pancerza ochronnego przed Rosją, ale również uzyskamy symboliczne zadośćuczynienie za Wołyń.
Po uroczystości na Skwerze Wołyńskim ukraińscy oficerowie oddali również hołd swym rodakom walczącym w szeregach URL w latach 1918-1920, pochowanym na Cmentarzu Prawosławnym w Warszawie.
Kresy24.pl
75 komentarzy
Japa
24 czerwca 2017 o 16:17Swojsko brzmiące nazwiska. 3-ch, słownie trzech. Tu wyjątek nie potwierdza reguły. Gesty,a gdzie realia polityczne? Zresztą jakie to ma znaczenie, gdy lada moment cały ten syf polityczny w gruzach legnie? Rozpad tego tworu, to kwestia chwili politycznej, co w przełożeniu na kalendarz i roku nie będzie. Realny wróg stanie u wrót Rzeczypospolitej.
mapa
26 czerwca 2017 o 14:31No i dobrze, że chociaż trzech (słownie trzech). Wielkiego znaczenia bym temu gestowi nie nadawał, bo owi oficerowie nie kreują w żaden sposób polityki Ukrainy. Ale w interesie Polski jest to, aby Ukraińców nie godzących się na gloryfikację banderowskiego nazizmu było jak najwięcej.
A czy się „twór” rozpadnie, to zobaczymy. Nawet jakby się rozpadł, to coś po nim zostanie. Wbrew niektórym prorokom nie grozi nam polsko- rosyjska granica na Bugu.
sowiecki rozporek
29 czerwca 2017 o 10:42Nawet 3 jaskolki (zreszta pewnie wyslane dla zmylki) nie czynia wiosny w obliczu tragicznej historii ukrainsko – polskiej, znaczonej glownie rzeziami czerni w XVII w. hajdamakow w XVIII w., bratobojcza wojna w 1919 r. i na koniec, jako zwienczenie przyjazni, ludobojstwem na Wolyniu i w Malopoplsce Wsch. w latach 1943 – 45. Tymczasem Ukraincy zupelnie odlecieli w polityce historycznej, raz negujac lub przynajmniej ukrywajac oczywiste rzezie banderowcow, a dwa nauczajac swoja mlodziez, ze cala europejska cywilizacja pochodzi od starozytnej Ukrainy, bo nawet antyczni Grecy uzywali jezyka ukrainskiego. Nic tylko pogratulowac skromnosci naszym byly chlopom panszczyznianym !!!
Litwin
24 czerwca 2017 o 16:19Coś ich mało, ale ja dalej wierzę w ten naród, że przezwycięży UPA i tego typu organizacje, i będziemy mogli bratersko przezwyciężyć i wschód i zachód.
ABC XYZ
24 czerwca 2017 o 16:28To fakt – mało. Ale widać, że są na Ukrainie środowiska patriotyczne, z którymi możemy rozmawiać. Romantyków w XIX w. w zderzeniu z całą ówczesną warstwą kulturotwórczą też było mało, ale to oni byli ważni.
DSK
Wołyń1943
24 czerwca 2017 o 16:40Dziwny zabieg socjotechniczny z użyciem tego samego skrótu nazwy organizacji powszechnie uznanej za antypolską. To, jakby w Niemczech 10-osobowa grupa wzajemnej adoracji założyła stowarzyszenie SS (rozwinięcie nazwy pozostawiam nieograniczonej wyobraźni Czytelników), a następnie przyjechali do Oświęcimia i złożyli kwiaty w KL Auschwitz. Czy wtedy na polskich portalach informacyjnych pojawiłaby się informacja, że o to członkowie SS złożyli hołd ofiarom holokaustu… Tak czy inaczej, mamy do czynienia z planktonem politycznym, którego wpływ na ukraińską scenę polityczną jest iluzoryczny. Jedno jest pewne, po powrocie na Ukrainę dobre słowo ich za to nie spotka!
A ta Ukraina, jako pancerz chroniący nas przed Rosją, to wtręt w kategorii poczucia humoru czy Autor naprawdę w to wierzy? Proponuję wreszcie otworzyć spadochron i wracać na ziemię. Czekamy!
grzego
24 czerwca 2017 o 16:59I takich Ukraincow Polska powinna popierac, a nie banderowcow, jak obecnie.Bo przeciez mamy tez ladna, wspolna historie np. oobronie Zamoscia pod dow.gen Bezruczki.
wnuk rezuna
24 czerwca 2017 o 17:23Szacunek dla Panów Ukraińców !!!
Z ludzmi którzy uznają te same wartości moralne, żadne pojednanie nie jest potrzebne , to oczywista oczywistość …
Taką własnie Ukrainę musimy wspierać !!!
Maur
25 czerwca 2017 o 18:27Słusznie.
Zygmunt
24 czerwca 2017 o 17:39Nie chce mi się w to wierzyć że trzech oficerów armi Ukrainskiej złożyło kwiaty choć nazwiska bardzo zbliżone do naszych –może i to prawda ,ale jak się do tego mają dwaj bandersyny Tyma i Wiatrowicz ten to wogóle jest prze-hu- banderowski a tyma pożercz Polskiego chleba inaszych pieniędzy z gębą debila dlaczego oni nie jadą do Dombasu bronić swoich pobratynców i swojej ziemi która i tak nie jest i nigdy niebędzie ich tak samo jak Przemyśl czy Chełm lub Lublin nie mówiąc o Rzeszowie ale nasz prędzej czy póziniej będzie Lwów i Tarnopol bo to nasze Miasta Polskie.
Karol
24 czerwca 2017 o 19:05Razem możemy być nie do ruszenia a osobno to Ukraine wykończą!
Jarema
24 czerwca 2017 o 20:10Cieszy mnie taka postawa ukraińskich żołnierzy. Mam nadzieję, że panowie o polsko brzmiących nazwiskach nie składają kwiatów pod pomnikami zbrodniarzy Bandery i Szuchewicza, ale tylko na grobach ich ofiar. Inaczej ten gest przypomina pusty gest probanderowskiego Poroszenki. Kolejna kwestia, to jakie poparcie społeczne ma ta organizacja wśród Ukraińców i ukraińskich polityków? Rzecz jasna trzeba wspierać tych Ukraińców i ukraińskie organizacje, którzy widzą zasadność współpracy z Rzeczpospolitą, a sceptycznie podchodzić od ukraińskich polonofobów i ordynarnych kłamców wołyńskich.
Roza
24 czerwca 2017 o 20:18Polecam aktualny wywiad o Ukrainie dr Targalskiego
https://www.youtube.com/watch?v=gx3Jl8gPa5I
Jarema
24 czerwca 2017 o 23:04A ja po odsłuchaniu nie polecam bajek Targalskiego. Teza Targalskiego 1 i kontr-teza: 1. neobanderyzm ma nikłe wpływy, a bandeorwska swoboda to tylko 2% poparcia, ale opanowała ukraiński IPN. 2. Jak mała partia mogła opanować wbrew Poroszence ważną instytucje państwową, jak mała partia mogła przeforsować ustawową gloryfikację banderyzmu i sankcje karne za obrażanie UPA? 1. UPA to symbol walki o ukraińską niepodległość i nikt nie wie o ludobójstwie dokonanym na Polakach. 2. Skąd Ukraińcy mają się dowiedzieć o ludobójstwie, skoro w mediach zaprzecza się ludobójstwu UPA – jeżeli ktoś uważa inaczej to proszę o przykłady. 1. polskie fobie antyukraińskie. 2. Może by się od nich obyło bez stron na facebooku – zakersonie i 47 pomników zbrodniarza Bandery. 1. Nie możemy pisać historii Ukraińcom w kontekście ludobójstwa. 2. Postarajmy się napisać własną historię, inaczej ktoś nam ją napisze.1. nie wyeliminujemy kultu UPA. z panem Targalskim z pewnością to się nie uda. 1. Przewaga gospodarcza Polski, np. gaz pozwoli wpływać na Ukrainę. 2. Zgoda! 1. Inne (niż banderowskie) ugrupowania na Ukrainie i te należy wspomagać. 2. A jaka partia na Ukrainie jest propolska? Szuchewycz Junior jest członkiem innej partii niż swoboda, a na listach innych partii ukraińskich jest wielu zwolenników neobanderyzmu. 1. Wspierać antybanderowskie organizacje ukraińskie. 2. Zgoda (ale jakie to panie Targalski?)1. Oddziaływać na Ukraińców w Polsce. Zgoda! 1. Pan Targalski oddziaływujący na Ukraińców w Polsce. 2. Żart! 1. Ustawa zakazująca banderyzmu w Polsce nie ma sensu. 2. To co mówi pan Targalski nie ma sensu. 1. Zamiast zakazów banderyzmu należy współpracować, żeby drugiej stronie zależało na dobrych relacjach. 2.????? co autor ma na myśli? 1. Jeżeli kampania (polskiej) nienawiści zwycięży to stracimy szansę Międzymorza. 2. A może jakieś wymagania od Ukrainy? Minimalne, drobne panie Targalski. 1. Bez Międzymorza będzie źle. 2. Zgoda!
kresowiak
25 czerwca 2017 o 00:09Targalski łże celowo wielu kwestiach i jego intencję są doskonale widoczne.
Niczego nie zmieniać, nazywać się samemu patriotą i prawdziwych patriotów nienawistnikami nazywać, skoro nie udaje się już, przemilczeć zbrodni ludobójstwa na Polakach.
Typowe dla tego manipulatora propagandowego są to chwyty.
Zwrócę uwagę jedynie na dwa kłamstwa z wielu.
Kłamstwo pierwsze o rzekomej niewiedzy o ludobójstwie.
Wiedzą, gdyż z widoczną dużą determinacją i precyzyjnie co do miejsc zbrodni, starają się zagłuszyć informacje o tym ludobójstwie.
Wiedzą i nawet znają dokładnie miejsca mordów, gdyż „bez pudła” wiedzą w jakich miejscach uniemożliwiać eksmumacje szczątków i pochówki chrześcijańskie ofiar, oraz robią to powszechnie, w tych miejscach gdzie one są.
Kłamstwo drugie dotyczy celu. Wyjątkowe okrucieństwa mordów miały rzekomo na celu spowodowanie opuszczenia swoich domów przez Polaków i ich ucieczkę.
Gdyby to był cel wówczas nie mordowano by uciekających Polaków i stosowano technik usypiania ich czujności przeróżnymi bajeczkami z jednym tylko zamiarem, aby można było ich jak najwięcej zamordować.
Mordowano w drodze, w czasie ucieczki z Wołynia ,Podola,ścigano w celu zadawania cierpień i śmierci nawet wiekowych starców, już stojących nad grobem.
Mordowano na stacjach w 1945r. oczekujących na wyjazd tzw. repatriantów, starano się nawet, zabijać ich w transportach gdy jechali w otwartych lorach ,węglarkach
Tysiące danych źródłowych o tym świadczą a więc celem działań UPA było jak najbardziej okrutne ludobójstwo a nie wypędzenie.
Targalski o tym wie ale sądzi że stosując goebelsowską metodę, zagłuszy prawdę.
Łże również dlatego, gdyż nie potrafi się przyznać do klęski swojej kilkudziesięcioleniej działalności w tej dziedzinie.
Polacy nie zapomnieli.
Operacja „amnezja” się nie udała.
Przyznaje więc już, że ludobójstwo było ale nie chce aby sprawców ludobójstwa, nazywano w Polsce ludobójcami i propaguje następne chwyty (typu rura,międzymorze itp.) po to aby Polacy z powodów przez niego propagowanych , tego nie czynili.
I jego strach tak bardzo widoczny, przed USTAWĄ nazywającą rzeczy swoimi imionami i przewidującą sankcje za propagowanie w RP ukronazizmu.
O siebie się boi.
Że to tak fajne korytko dla takiego propagandzisty, zniknie.
Dominik
25 czerwca 2017 o 00:15Coś musiało się Panu pokiełbasić, gdyż:
a) Jerzego Targalskiego tam nie było
b) nikt nie powiedział, że stosunki polsko-ukraińskie redukują się do Wołynia
c) nikt przytomny nie rezygnuje z pojęcia „ludobójstwo” w kontekście ofiar Wołynia
Ukłony,
DSK
observer48
25 czerwca 2017 o 05:07@Dominik
Dr Targalski jest szanowanym politologiem o szerokiej wiedzy historycznej, który podchodzi do tematu uczciwie i bez uprzedzeń. Społeczeństwo Ukrainy nigdy nie było homogeniczne i nawet OUN/UPA były rozbite na co najmniej dwie frakcje, z których tylko frakcja Bandery, Łebedia i Szuchewycza dopuściła się planowego ludobójstwa na Wołyniu i w innych regionach galicyjskich. Jego cykl „Gopolityczny Tygiel” emitowany przez Telewizję Republika jest bardzo pouczający.
Paweł Bohdanowicz
25 czerwca 2017 o 08:47Panie Redaktorze,
Trochę bym rozszerzył: nikt rozsądny nie zrezygnuje z pojęcia „ludobójstwo” mówiąc o konflikcie polsko-ukraińskim w ogóle. Nie chodzi tylko o Wołyń i nie chodzi tylko o ofiary polskie.
Niektórzy polscy historycy (myślę przede wszystkim o Grzegorzu Motyce) poszli dalej niż Ukraińcy i uznają, że niektóre polskie działania miały charakter ludobójczy.
Moim zdaniem w polskich pracach historycznych i w publicystyce historycznej popełniany jest przede wszystkim błąd polegający na przedstawianiu „rzezi wołyńskiej” jako jednolitej i jednorodnej akcji jednej organizacji. W rzeczywistości była to seria bardzo różnych zdarzeń. Od bitew partyzanckich, poprzez działania odwetowe, poprzez zdobywanie umocnionych punktów oporu przeciwnika aż po niewątpliwe ludobójstwo na całkiem bezbronnej i niewinnej ludności. Wbrew polityce historycznej prowadzonej pod hasłem „dobry bulbowiec, zły banderowiec”, sprawcy też byli bardzo różni.
józef III
25 czerwca 2017 o 22:42Targalski to U-L-B – owski szkodnik
prawy
26 czerwca 2017 o 01:53Tak.
Bowiem, to oni winni są pozostawienia w samotności mordowanych Polaków, pomimo że środki do reakcji na zbrodnie Genocidum Atrox mieli wtedy, jak i teraz je mają na załgiwanie pamięci o ofiarach i heroizacji sprawców ludobójstwa.
To tacy Targalscy blokowali kiedyś w II RP efektywne operacyjne rozpoznanie i stosowne działania p-ko OUN.
To tacy Targalscy blokowali w Londynie w czasie II WŚ. rozpowszechnianie otrzymywanych z kraju informacji o ludobójstwie Polakow rozpoczynanym przez ukronazistow na WOłYNIU.
To tacy Targalscy w KG AK, blokowali udzielenie adekwatnej pomocy mordowanym przez ukronazistów, Polakom.
To tacy Targalscy z bezpiecznego miejsca uzasadniając to tak samo jak on teraz polską racją stanu, wysłali RUMLA do ukronazistów.
Targalski ma widać przekonanie że los Rumla nikogo z Polaków niczego nie nauczył.
Jestem przekonany że jest to tylko jego myślenie życzeniowe i jego chęć oszukiwania.
To Targalski i inni tacy jak on, wynajdują wszelakie powody i powielają banderowskie propagandowe „symetryczne” wymysły aby zamącić umysły Polakom i zrobić z nich moralnych degeneratów i narodowych zaprzańców takich samych, jakimi oni właśnie SĄ.
prawy
26 czerwca 2017 o 02:20To jest również trafna charakterystyka, działalności takich Targalskich.
http://kresy.pl/wydarzenia/spoleczenstwo/prof-osadczy-dla-kresow-pl-pamiec-zbiorowa-stala-sie-przedmiotem-targow-negocjacji/
observer48
24 czerwca 2017 o 20:20Piękny gest i dowód na to, że Ukraina to nie etniczny, czy polityczny monolit. Prawy Sektor i Swoboda to głośny i dobrze zorganizowany, ale w sumie niewielki (jakieś dwa do czterech procent) segment społeczeństwa Ukrainy.
SyøTroll
25 czerwca 2017 o 19:16Radykałowie którzy od samego początku majdany byli radykałami, to faktycznie margines, problem w tym że znaczna ilość ugrupowań które na początku nie były radykalne, to jednak w trakcie majdany zradykalizowała się na podobieństwo tych „umiarkowanych” szowinistów.
ps. Cieszy mnie że pan wreszcie dojrzał że Ukraina to nie etniczny i polityczny monolit.
observer48
28 czerwca 2017 o 11:45@SyøTroll
„ps. Cieszy mnie że pan wreszcie dojrzał że Ukraina to nie etniczny i polityczny monolit.”
Gratuluję spostrzegawczości! 🙂
O ile pamiętam, to o wielukulturowości i wielowyznaniowości społeczeństwa Ukrainy piszę odkąd natknąłem się na ten portal, głównie w kontekstach, że z Banderą i Szuchewyczem na cokołach nigdy się naprawdę nie zjednoczą, ani nie wejdą do NATO, czy Unii, o ile Unia przetrwa następne dziesięciolecie w obecnej formie i kształcie.
kocky
24 czerwca 2017 o 21:20observer48-Prawy Sektor-to jest zydowski proekt (partya) -największego zydo-olygarcha -Kolomoyskego, zyda Arosha i obywatela Izraela-zyda Blahera…
Swoboda to jest -złodzieje i łajdacy -ony nie majo wsparcia ukraincew…Tyagnybok…mówią???..ma tej pochodzenie żydowskie
Marek
24 czerwca 2017 o 22:14Dla mnie to są prawdziwi ukraińscy bohaterowie. Takim nawet mógłbym powiedzieć: „Sława Ukrainie”.
Ludobójstwo wołyńskie pamiętamy !
24 czerwca 2017 o 22:28Spokojnie jedna jaskółka wiosny nie czyni.
kresowiak
25 czerwca 2017 o 00:18Jaskółka?
Chwyt propagandowy.
Przyznali że ludobójswo było i nazwali sprawców?
Nie, złożyli tylko kwiatki pod pomnikiem ofiar wołyńskich.
Powiedzieli, JAKICH ofiar?
Dominik
25 czerwca 2017 o 00:32A czy grzesznik w konfesjonale mówi, że wystąpił przeciwko 8. przykazaniu, dokonując obmowy? Idę w zakład, że nie. Mówi tylko, że rył pod kolegą w pracy. Czy, jeśli żałuje, to jego spowiedź jest szczera? Moim zdaniem jest.
„Przyznali, że ludobójstwo było i nazwali sprawców” – tak. Pomnik istnieje jako pomnik ludobójstwa. Czy sprawców nazwano? Kłyma Sawura znają, ale przecież nie wszystkich. Ale czy my znamy wszystkich morderców z UPA? Nie znamy i to głównie dlatego, że badania są w powijakach. A przepraszam, ile czekaliśmy na odkrycie miejsca pochówki Inki i Zagończyka?
Gest PP. oficerów był najczystszym gestem pielęgnacji pamięci, bez wskazywania: „wy zabiliście 300, a my tylko 250”, ponieważ takie zabiegi do niczego nie prowadzą. To znaczy prowadzą, ale historycy ustalą fakty za 500 lat, kiedy to nikogo już nie będzie interesować. Tymczasem chodzi o czystą pamięć – o stawianie krzyży, kładzenie kwiatów, palenie zniczy..
DSK
observer48
25 czerwca 2017 o 04:38@Dominik
W pełni się zgadzam i uważam, że ten piękny gest należy docenić bez wypisywania idiotycznych, czy pełnych nienawiści komentarzy.
SyøTroll
25 czerwca 2017 o 19:39Panie observer48, ten gest, owszem coś znaczy.Ale dopóki nie zrozumieją że antyrosyjski szowinizm od antypolskiego różni się jedynie celem przeciwko któremu dokonuje się ataków, wciąż stanowić będą dla na s potencjalne zagrożenie. Pan po prostu uważa że ludobójstwo jest cacy, jeśli ofiarami nie są Polacy, tylko jakaś inna nacja.
Pafnucy
26 czerwca 2017 o 01:11@ Dominik
Tu są kolejne „gesty”. Nazwijmy je „na roboczo” gesty 2:
https://www.youtube.com/watch?v=0R3Qb7kQMFg ;
https://www.youtube.com/watch?v=qF7OcWpNB5I ;
https://www.youtube.com/watch?v=Ikp7qCJA498 ;
https://www.youtube.com/watch?v=xUnolaO84G0 ;
https://www.youtube.com/watch?v=LA9405AWLZ0 ;
https://www.youtube.com/watch?v=WKw18YGAaLU .
To jest prawda o tym pomajdanowskim chlewie a nie trzech oficerów składających kwiaty. Jutro pójdą i złożą kwiaty na grobach „bohaterów” z dUPA więc dla mnie to żaden gest. Również życzę przyjemnego oglądania i słuchania. A tu sobie poczytajcie sotnicy polsko – banderowskiego pojednania o realiach w banderkołchozie: http://prawy.pl/44874-ekspert-ipn-ukrainie-bedzie-potrzebna-denazyfikacja/
observer48
26 czerwca 2017 o 06:18@SyøTroll
Należy pamiętać, że to kacapy i w latach 1939-1945 szkopy byli głównie ludobójcami Polaków, nie Ukraińcy. https://youtu.be/4IZF1uRJeYMI
Jeśli armia Ukrainy upuści trochę kacapskiej juchy w Donbasie, wpłynie to raczej kojąco na naszpikowanego botoxem małego Hitlerka-Putlerka, a jeśli nie wpłynie,to przynajmniej pomoże mu szybciej doprowadzić do bankructwa i ostatecznego rozpadu faszystowską Federację RoSSyjską. Chyba nikt po Mordorze płakał nie będzie. https://youtu.be/wgikyOuGC1M
SyøTroll
27 czerwca 2017 o 08:54Observer48
Owszem może ale dołączanie do pogrobowców UPA by robić Wołyń ruskim jest antyrosyjską prowokacją. Mszczenie się za Wołyń na ruskich jest idiotyczne. Jeżeli faktycznie zagrożenie ze strony „ruskiego mira” jest tak duże jak nasze i wasze władze twierdza, to przede wszystkim powinniśmy unikać tychże prowokacji. Naszym celem jest wykazanie jedynie ich wrogości do nich, a nie naszej do nich. Jeśli FR padnie to padnie, ale z Rosjanami musimy mieć względnie normalne relacje, a nie wizerunek ich śmiertelnego wroga.
observer48
28 czerwca 2017 o 19:28@SyøTr
RoSSja, a także Niemcy, nie Ukraina, to odwieczni wrogowie Polski i Polaków. Przydałaby się powtórka z historii Polski, ale tego w kacapskich szkołach nie uczą.
Darek
25 czerwca 2017 o 00:05Nigdy Ukrainiec nie byl naszym bratem, zawsze byl morderca i okrutnym katem”
Dominik
25 czerwca 2017 o 00:12Proszę Pana, dziękujemy za kawałek poezji, która wszelako jest kompletnie do niczego, bo niczego nie tłumaczy…
Pafnucy
26 czerwca 2017 o 01:14To wszystko tłumaczy: https://www.youtube.com/watch?v=OxSfnrh1l8Y
prawy
26 czerwca 2017 o 02:25O faktach nie poezji.
http://kresy.pl/wydarzenia/parubij-powtorzyl-kuchcinskiemu-zadanie-uipn-ws-legalizacji-banderowskich-upamietnien-polsce/
SyøTroll
27 czerwca 2017 o 09:36@Pafnucy
Zaczynam dostrzegać, że analogicznie do obserbera48 jest pan ~fobem, tyle że ukraino~, a nie jak on ruso~. Do kompletu pasuje wam niejaki „kocki” – antysemita.
amtrak1971
25 czerwca 2017 o 02:03,,, niech lepiej poprosza o azyl w RP , bo dlugo nie pozyja w okopach Donbasu , (tam jest ta wojna ?),,,Polska sobie radzi i bedzie sobie radzic i oczywiscie ma dobrego przyjaciela za Oceanem ktory ma bazy wojskowe w Polsce i to bylo najwazniejsze dla Polski , bo jak Yanks weszli do Polski to Polacy nie wypuszca , ta pomoc Polska w Iraku ,Afganistanie , Syrii sie oplacala bo wujek Sam widzi ze Polacy sie sprawdzili i nalezy teraz pomoc RP przeciwko kacapom , tu mowa o Polsce a gdzie ukraina ?ano nadal pod ruskimi i tak zostanie , teraz czy Ukraina jest potrzebna Polsce ?oczywiscie ze nie ,,Polska ma bazy US i to wystarczy ,mowia ludzie trzymac kacapow z dala od polskich granic ok. przeciez kacapy sa w Krolewcu i na Bialorusi., tak na koniec , Polska bez Ukrainy bedzie potega i Ukraina Polsce jest niepotrzebna , Ukraina bez Polski nic nie zdziala , nic ,,,pan Kaczynski zadzwoni do pana Erdogana i turczyny zatrzymaja tranzyt przez Bosfor do Ukrainy ,,eh to taki zart ,, tak ze panowie ukraincy spowazniejce i nie stawiajcje sie przeciwko Polsce , bo cierpliwosc sie skonczyla , za duzo to niezdrowo,, wow , duzo tego,thank u
wnuk rezuna
25 czerwca 2017 o 10:48To jest piękny gest, również dlatego ze tak skromny.
Łatwo o odwagę w tłumie, trudniej samemu przeciwstawić się
powszechnie obowiazującym, sankcjonowanym przez państwo ukraińskie kłamstwom i nikczemnej demoralizacji .
Kwiaty skromne ale piękne, bo nie z budżetu ambasady ukraińskiej, a wstążki niebiesko-żółte dają nadzieję na moralną odnowę tego narodu .
Banderowskie bydło w gatunku Srymy nigdy by się na to nie zdobyło.
Robert
25 czerwca 2017 o 17:06Pełen szacunek takich żołnierzy naród Ukraiński powinien mieć za wzór, wiedzą że pamieć o mordercach kobiet i dzieci jest na śmietniku historii.
Dziwię się ze jeszcze tej tematyki nie podłapały dzienniki, wiadomości i inne pytania na śniadania zrobiło by się głośno o tym a wiadomośc ze zdwojoną siła by wróciła na Ukrainę aby krzewić przykład i dobrą nowinę.
Dominik
25 czerwca 2017 o 23:07Słuszna myśl! Szkoda, że nie podłapały. Poza TV Republika.
Redaktor naczelny
Pafnucy
26 czerwca 2017 o 01:20Naród „u kraiński” ma dużo wzorów. Wybrał sobie „jedynie słusznych”. wiatrowycz na ziemi „u kraja” a Tyma w Poslce pilnują żeby nikt nie wybrał innych. Polski nie – rząd z PO i PiS dzielnie ich w tym wspiera. Ci żołnierze skończą jak aktorzy ukraińscy w filmie „Wołyń : http://wschodnik.pl/spoleczenstwo/item/8663-ukrainskich-aktorow-pozbawiono-premii-za-udzial-w-filmie-wolyn.html ; https://wiadomosci.wp.pl/ukrainscy-aktorzy-ukarani-za-udzial-w-filmie-wojciecha-smarzowskiego-wolyn-6057410581877377a ; http://film.onet.pl/wiadomosci/ukrainscy-aktorzy-ukarani-za-udzial-w-wolyniu/xtdfjq ; http://kresy.pl/wydarzenia/ukrainscy-aktorzy-odgrywajacy-role-w-wolyniu-ukarani-na-wniosek-neobanderowskiej-swobody/
:(
25 czerwca 2017 o 11:01Z dekalogu ukraińskiego nacjonalisty :
„Nienawiścią oraz podstępem będziesz przyjmował wrogów Twego Narodu”
andrzej
25 czerwca 2017 o 16:53A jak przyjmować wroga swego narodu?
Chlebem i solą?
Czy polscy partyzanci nie stosowali tej praktyki?
Czy kochali Niemców? Czy zasadzki urządzane na Niemców to nie podstęp?
🙁 i tym razem się nie popisałeś.
prawy
26 czerwca 2017 o 01:21Dlatego też solą na rany, traktowali w celu wzmożenia swego umiłownia nezależnoj, polskie umierajace w cierpieniach niemowlęta i ich matki.
Takie to ich ZASADZKI były.
Na niemowlęta.
Ula
27 czerwca 2017 o 09:28Czy mi sie wydaje, czy Pan porownuje ofiary band ukrainskich, do najezdzcow Polski?
Polscy partyzanci drogi panie walczyli z OKUOANTAMI, a taka walka pozwala na wiele. Ukraincy (powtorze gdyby pan nie zrozumial UKRAINCY!!!!!!) mordowali brutalnie bezbronnych sasiadow. Swoich znajomych, czesto kogos z rodziny.
Kim trzba byc, zeby takie porownanie napisac??
Przynajmniej potomkiem jednego z mordercow, inaczej nie potrafie sobie takiej postawy jak panska wytlumaczyc.
SyøTroll
27 czerwca 2017 o 09:39Coś podobnego jest elementem dekalogu każdego szowinisty.
andrzej
25 czerwca 2017 o 12:19Widzę że wielu z Was zmartwił ten gest.
Nie wpisuje się w waszą nienawiść do wszystkiego co ukraińskie.
Na szczęście większość Polaków myśli normalnie i realnie.
Pozdrawiam.
Andrzej
wnuk rezuna
25 czerwca 2017 o 19:26Andrij….nie kręć, tylko napisz wprost ..że twój idol to Bandera nie Petlura …
Mamy się brać za odbudowę pomnika upowców w Hruszowicach czy nie ????????
Myślisz ze większość Polaków jest za tym ????
Bo jeśli masz wsparcie tylko w upowcach Tymy, to Polakami sobie mordki nie wycieraj……
Ewa
25 czerwca 2017 o 18:05Ruscy ich karmili i dawali gaz prawie za darmo. Przyszło paru opłaconych i zrobiono im majdan. Szybko zostali okradzeni i napuszczeni na żywicieli. Teraz głodni spoglądają na Polskę za chlebem a ci co im zrobili majdan promują ruchy banderowskie i napuszczają na Polaków…..
peter
26 czerwca 2017 o 01:30Slyszalem tez ze ruski zywil cale RWPG:))))))
A teraz co niektore rzady tych panstw pluja na swoich zywicieli:)))))))))
Co za niewdziecznosc:)))))
SyøTroll
27 czerwca 2017 o 09:41Wolą nowych zaoceanicznych.
polak a nie riusski troll
26 czerwca 2017 o 03:08ewa .w kilku postaciach
TAKIMI KŁASTWAMI PODWAŻACIE CAŁKOWICIE WIARYGODNOŚĆ ATAKÓW INNYCH ŚRODOWISK NA UKRAINĘ….
co można zarzucić ( słusznie) Ukraińcom jeśli wy razem lejecie kacapskie szambo…no jak? W JEDNYM SZEREGU?? z odwetowymi siekiernikami?
ODPOWIEM DLACZEGO… WAM CHODZI O ZABLOKOWANIE WSZELKICH KANAŁÓW KOMUNIKACJI…
TYLKO WIATROWICZ, zmiana, SyøTroll,JAPA….CIEMNY POKÓJ BEZ DRZWI I OKIEN…MAMY SIĘ ZABIJAĆ AŻ POKOJOWA NAHAJKA NAS NIE POGODZI..( TAK ARGUMENTOWAŁA moskwa w TEHERANIE, DLACZEGO MUSZĄ MIEĆ WILNO,LWÓW….)
A DLACZEGO NIE SOJUSZ PRZECIW moskwie i BERLINOWI….NIE BO MAMY BYĆ SAMI…GRAMY W ruskie matrioszki lub jak chce berlin tylko przeciw sobie…oni mają ruski i pruski mir a my mamy naszych ,,znawców kresów” którzy nie wskaża rozwiązania, ani zródeł siły…oni mają inny cel od trzech lat….ale jaki? nie chcą powiedzieć…
TYLKO HEJT…
BEZ ODPOWIEDZI, BEZ KORZYŚCI…
WASZA EWANGELIA KACAPSKIEJ NAHAJKI SŁUŻY AGRESOROWI…
I CO MYŚLISZ …ŻE WCHŁONĄ UKRAINĘ,ZOSTANĄ IMPERIUM I BĘDĄ WSPIERAĆ NAS?
CAŁY HEJT PÓJDZIE NA NAS…
PRZECIEŻ PO WYELIMINOWANIU POLSKI I UKRAINY CAŁA EUROPA ŚRODKOWA,POŁUDNIOWA I WSCHODNIA JEST ICH….
SĄ GRANICE A WY ICH NIE DOSTRZEGACIE….SIEJECIE WIATR A KTO ZBIERZE BURZĘ??
JEDEN NICK UBOLEWAJĄCY NAD OFIARAMI, MAJĄCY WYWOŁAĆ REAKCJĘ EMOCJONALNĄ I WYŁĄCZYĆ MYŚLENIE ( NAJCZĘŚCIEJ SYMBOL KOJARZONY Z POLSKĄ)…A POTEM POD INNYM NICKIEM ( ZWYKŁEGO WKURZONEGO POLAKA) WSTUKUJECIE KŁAMSTWA ZE SPUTNIKA….PŁACĄ WAM W RUBLACH CZY W EURO???
NAJWYŻSZE CENY DLA ODBIORCÓW rUSKIEGO GAZU I ROPY TO DO DZIŚ PŁACĄ UKRAINA I POLSKA….WIECEJ NIŻ BERLIN CZY LONDYN….
TO PRZECIEZ moskwa ZAŻADAŁA OD KIJOWA ODDANIA PETROCHENII, MAGAZYNÓW NA ROPĘ I GAZ,ROPOCIĄGÓW ORAZ BANKÓW DLA moskali….NIE WYSTARCZA DLA NICH ŻE UKRAIŃCY PŁACILI wysokie ceny…
DRUGIE KLAŁAMSTWO to faszyści i opłaceni przez Usa…A NIE DONBASKIE TIUTUSZKI…. JAK WYTŁUMACZYCIE FAKT ŻE NA KILKA TYGODNI PRZED MAJDANEM, WIERCHUSZKA SBU PRZEŻUCIŁA NA KRYM DO BUDYNKÓW NA PRZECIW BAZY moskali CAŁE ARCHIWUM,DANE O AGENTURZE, KASĘ I W CHWILĘ POTEM PRZESZLI NA STRONĘ zamaskowanych bandytów ( schemat
dywersji który przerabiali hitlerowcy po postaciami legionów-bawarskiego,sudeckiego,śląskiego…) …. o tym WIEDZIELI WIELE TYGODNI WCZEŚNIEJ….
KŁAMSTWO TRZECIE…NAJLEPSZE..SAMA ruska śmietanka…,,a ci co im zrobili majdan promują ruchy banderowskie i napuszczają na Polaków…..” – CZYLI WOJNA NA DWA FRONTY..HAHA I AMERYKANIE NAPUSZCZAJĄ ICH NA NAS…TAK? ZAŁOŚNI JESTEŚCIE….moskiewska prasa pisze zeby nie zajmować banderowców, tylko ich dofinansować i pchnąć na Polaków….w szachu dwa narody i tylko kacapska nahajka…te same schematy….
KAŻDY OBITY PRZEZ NACJONALISTÓW NA UKRAINIE NIBY PATRIOTA LĄDUJE W moskwie, GŁOSZĄC ODWROTNE DO DOTYCH CZASOWYCH TEZY…ALE WYSTARCZA DO NAPUSZCZANIA PRZEZ MOSKALI NAS NA SIEBIE….
TAK POJEDNANIE MOŻE BYĆ (WYBÓR NALEŻY DO UKRAIŃCÓW, ZA KAŻDYM RAZEM JAK WYSTĘPOWALI PRZECIW POLSCE TO PRZEGRYWALI WSZYSTKO….MOŻE ZROZUMIELI …NIE WIEM…) ALE TYLKO NA GRUNCIE PRAWDY!! MY MUSIMY ROBIĆ SWOJE Z KORZYŚCIĄ, A NIE CZEKAĆ Z WYCIĄGNIĘTĄ RĘKĄ NA NICH…NIE DEKLARACJE TYLKO CZYNY…
PODAĆ WAM ROZWIĄZANIE…?
DLA TYCH KTÓRZY NEGUJĄ WOŁYŃ WPOWADZIĆ KATEGORIĘ KŁAMCY I ŚCIGAĆ Z URZĘDU… UZNAĆ ZA PERSONA NON GRATA…NIE WJADĄ NA TEREN UE I NATO A TO DA EFEKT….
ALE WSZYSTKIE KACAPSKIE TROLLE I BANDEROWSKIE TAKŻE ZAPŁACĄ ZA SWOJE KŁAMSTWA….MACIE TO JAK W BANKU…ZAPŁACICIE ZA SWOJE WINY!!! nie jesteście anonimowi….
SyøTroll
25 czerwca 2017 o 19:11Obecny szowinizm ukraiński jest antyrosyjski jak jak w przeszłości był przede wszystkim antypolski. Stosunek UNA-UNSO do Rosjan jest dokładanie taki sam jak OUN-b/UPA do Polaków, ich w pierwszej kolejności chcą zwalczać. Rozumiem, że według redakcji szowinizm (przez ruskich nazywany nacyzmem), jest zwyczajnym nacjonalizmem,o małej szkodliwości społecznej. Ostatecznie ruscy to również dla nas przecież podludzie, skoro nie chcą pełnić naszej woli.
polak a nie riusski troll
26 czerwca 2017 o 01:35SyøTroll
,,ruscy to również dla nas przecież podludzie, skoro nie chcą pełnić naszej woli.” – CO TO ZNACZY? CO PAN CHCE NAM WÓWIĆ?
ŻE STOSUNEK moskali JEST WYNIKIEM NASZEGO ZACHOWANIA? ZE TO MY JESTEŚMY CI ZLI, ZNOWU PAN ZA sputnikiem POWTARZA
I ROZPRZESTRZENIA TEZY ruskiej PROPAGANDY …TYLKO W JAKIM CELU?
JAKIE KORZYŚCI ODNIOSŁA POLSKA W CIĄGU OSTATNICH 50 LAT ZE WSPÓŁPRACY Z moskwą… DLA CZEGO STOSUJE PAN PRZECIW NAM ELEMENTY WOJNY INFORMACYJNEJ Z oNEGINO??
PO CO?
CO PAN CHCE OSIĄGNĄĆ? GDZIE PAN WIDZI GRANICĘ JEŚLI WOGÓLE…..WSTYD MI ZA PANA…
SyøTroll
27 czerwca 2017 o 09:58Dla pana observera48 moim zdaniem wszyscy (wbrew temu co twierdzi, ale on ma inną sytuację), dla ciebie kolego „nie riusski” być może nie. Powtarza pan tezy ukraińskiej propagandy rodem z ich IPN-u. Gdzie widzę granice ? Na naszej wschodniej. Dopóki oni są po swojej stronie granicy i nie próbują jej przekroczyć w celach agresywnych. Tez mają prawo bronić swoich interesów (PO SWOJEJ STRONIE GRANICY) polsko-ruskiej. Rozumiem, że chcieliśmy rozszerzyć nasze wpływy – pozyskać nowe wpływy osobowe, to naturalne, ale METODY zwalczania ich wpływów osobowych przez naszych południowo-wschodnich za przeproszeniem „sojuszników”, uważam za jednoznaczną prowokację antyrosyjską połączoną ze zwalczaniem integralności Ukrainy, pod pretekstem jej obrony.
W mojej opinii różnica między Wołyniem a Donbasem (do pewnego stopnia także Krymem) jest taka, że Rosja nie znajduje się pod okupacją, i jest w stanie bronić swoich rodaków. Pan woli stanąć u boku „bratniej UPA”, pańskie prawo, ale to moim zdaniem druga „granica”, która uparcie usiłuje pan przekroczyć.
observer48
26 czerwca 2017 o 09:27@SyøTroll
„Ostatecznie ruscy to również dla nas przecież podludzie, skoro nie chcą pełnić naszej woli.”
Nie wszyscy, ale kacapska, sowocka dzicz w pełni na to określenie zasługuje. Mentalność większości kacapów niewiele się zmieniła od upadku Sowietów. To w dużej mierze taka sama swołocz, jak ich przodkowie mordujący polskich oficerów w Katyniu i bohaterów walczących po 1945 r. z sowiecką okupacją Polski.
Duża część młodych, nieźle władających językiem angielskim i wykształconych kacapów mieszkających na stałe w Anglii, Kanadzie, czy USA to wyprane na biało mózgi. Piszę to z własnego doświadczenia, bo spędziłem i wciąż spędzam dużo czasu w USA i Anglii, gdzie na stałe mieszkają i pracują w globalnych korporacjach moje dzieci.
We wrześniu i październiku znów spędzę kilkanaście tygodni na Wyspach Brytyjskich, w Polsce i w Truskawcu na Ukrainie, więc odświeżę swoje bezpośrednie wrażenia.
kocki
25 czerwca 2017 o 19:29Andrzej -ja też tak myślę… a kto ma „nienawiść do wszystkiego co ukraińskie” -ten uwielbia rosyjskie buty(lub walienky)
wnuk rezuna
25 czerwca 2017 o 23:54czy naprawdę „wszystko co ukraińskie” ..musi być tak durne ???…załamka …
prawy
26 czerwca 2017 o 02:10Niejaki kocki po raz kolejny zaprezentował klasyczną banderowską propagandę przepychając tezę że banderyzm to ukraińskość a brak miłości do banderyzmu i ludobójców, oznacza miłość do ruskich walonek.
Taki to intelektualny orzeł bander propagandy on jest.
Nic więc dziwnego że taką ich wściekłość, wywołuje podstawione przed ich mordy lustro, pokazujące publice jakże dobrze znanego Rusinom, galicyjskiego RAGULA.
kocki
26 czerwca 2017 o 13:20„banderowską propagandę ” -zamawiane Putinem i jego zydowskym otoczeniem…ukrainsky zydzy tej używają banderiwska demagogia…nic wspolnego ukraince z tym nie majo
SyøTroll
27 czerwca 2017 o 10:16… po za tym, że ją łykają i przyjmują za swoją. Integracja „prorosyjskiego” wschodu, z „preuroepejskim” zachodem będzie trudna, nie będą w stanie po ostatnich trzech latach przeprowadzić jej własnymi siłami. Chyba, że jednej ze stron przekażemy napalm zamiast wideł, całe kilotony napalmu.
Szachrajew
26 czerwca 2017 o 08:27https://www.youtube.com/watch?v=oOAQ3t97FIc
Warto przedstawić tego pana 🙂
SyøTroll
27 czerwca 2017 o 10:17Fakt, warto.
Enej bandyta
26 czerwca 2017 o 08:48Nie gesty a czyny się liczą, a te są antypolskie w swej wymowie. Zakazanie prac archeologicznych celem odkrycie zbiorowych grobów ludności Rzeczypospolitej i uwarunkowanie ich dalszego prowadzenia od uznania przez Polskę band ludobójców z UPA za bohaterów jest zuchwała i nikczemna. Za te wszystkie lata wsparcia politycznego i finansowego dostajemy z liścia w twarz. NIE DRODZY BRACIA UKRAIŃCY TAK NIE POSTĘPUJĄ CYWILIZOWANE SPOŁECZEŃSTWA EUROPEJSKIE. Czas na reset w naszych stosunkach, więcej pragmatyzmu i dbania o interesy polskie nie ukraińskie. Oni potrzebują pieniędzy jak tlenu, a my możemy ten tlen dozować.
Marek
26 czerwca 2017 o 10:08Komentarze pod tym artykułem idealnie oddzielają ruskich trolli od reszty.
SyøTroll
27 czerwca 2017 o 10:26Fakt, oddzielają ruskich trolli, od ukraińskich i amerykańskich oraz całej reszty zwykłych Polaków, sympatyzujących z różnymi ukraińskimi „stronami”.
ułan kresowy
26 czerwca 2017 o 10:51Mazur Uszyński i Umiński brzmią bardzo swojsko. No Panowie oficerowie to chyba nie przypadek ale jedna jaskółka wiosny nie czyni.
kocki
26 czerwca 2017 o 12:27ułan kresowy -Andrzej Duda…to jest ukrainske nazwisko i instrument muzyczny kozakow z 500-600 let historya…to co – pan prezes polski -jest ukraynskim kozak ???
HHG
26 czerwca 2017 o 14:09kocki, więcej czytaj zamiast tyle pisać. Jest taki portal GENEALOGIA POLAKÓW:
http://www.genealogia.okiem.pl/index2.php
Dowiesz się tam, że rodzina Prezydenta RP pochodzi z miejscowości Zabrzeż koło Łącka i Nowego Sącza i ponad wszelką wątpliwość nie jest spokrewniona z ukraińskim bandytą z UPA Michałem Dudą.
Jan Duda – ojciec Franciszka – najstarszy znany przodek Andrzeja w linii męskiej, urodzony w czasie zaborów na Śląsku, został wcielony do wojsk austriackich i walczył m.in. pod Mantuą. Franciszek Duda – brat dziadka Prezydenta był żołnierzem AK i został zamordowany. Matka Andrzeja Dudy wywodzi się natomiast z rodziny drobnej szlachty Milewskich z obecnie centralnych obszarów Polski. Więcej o genealogii prezydenta Dudy przeczytasz, kocki, tu:
http://niezalezna.pl/66364-prawdziwa-genealogia-dudy
Owocnej lektury!
Paweł Bohdanowicz
26 czerwca 2017 o 18:57@HHG
Oczywiście, że Mychajło Duda nie mógł być dziadkiem prezydenta, bo w czasie, gdy mógłby nim teoretycznie zostać, był już na terenie Ukrainy. Ta tandetna fałszywka została puszczona około 2015 roku. Chodziło zapewne między innymi o to, żeby TIZ mógł stanąć w obronie prezydenta (to jak ze złym gliną i dobrym gliną). Nie zauważyłem jednak, żeby Kocki napisał coś o Mychajle Dudzie. Nikt tu o nim nie wspomniał. Pani pierwsza odczuła potrzebę napisania o nim.
Bandyta… Unikam takich określeń nawet wobec NKWDzistów, którymi bliskie Pani środowiska pseudokresowe były do niedawna naszpikowane, jak dobra kasza skwarkami (a i później związki tych środowisk z KGBistami, jak Pani wie, były faktem).
Mychajło Duda był w Borownicy. Przypomnę Pani porównanie Borownicy z Berezką. Ja nie nazywam bandytami ani upowców, ani naszych rodaków, którzy w tamtym czasie uśmiercali głównie kobiety i dzieci. Po co miałbym to robić? Żeby rozładować emocje? Żeby coś zamanifestować?
Marcin
26 czerwca 2017 o 13:29„ukraiński nacjonalizm nie jedno ma imię”.
Imię zapewne ma nie jedno, ale mianownik wspólny. Nie istnieje na Ukrainie nacjonalizm, który nie jest antypolski. Jeśli jest, to proszę mi wskazać, które z tych ugrupowań podjęło jakieś konkretne działania polityczne obligujące władze ukraińskie (centralne i powiatowe) do zaprzestania kultu ludobójców, a chociażby do upamiętnienia ofiar do dziś pochowanych w anonimowych dołach jak zwierzęta.
„Sami podkreślają, że chodzi im o nacjonalizm polityczny, nie zaś etno-lingwistyczny”.
Czyli wyznają zasadę „kto nie z nami, ten przeciw nam”. Jeśli więc ktoś nie opowiada się za celami politycznymi ukraińskich nacjonalistów, w tym w polityce historycznej, co oznacza sprzeciw wobec kultu ludobójców i sprzeciw wobec kłamstwa wołyńskiego jest wrogiem Ukrainy, którego należy wykluczyć z narodu. Było już państwo nacechowane nacjonalizmem politycznym – nazywało się Związkiem Sowieckim.
„To nie jest ta sama UNA-UNSO, którą u progu niepodległości Ukrainy zakładał Jurij Szuchewycz”.
To prawda. Wtedy to był plankton polityczny, teraz jedna z części szerokiego nurtu, który oddziałuje na władze lokalne i państwowe, które pod wpływem tych organizacji przyjęło kult państwowy formacji odpowiedzialnych za zbrodnie przeciw ludzkości.
„Co ciekawe – w ramach UNA-UNSO istnieje specjalna komórka nosząca nazwę „Meżymoria”, która za cel postawiła sobie promocję koncepcji Józefa Piłsudskiego w kraju i na świecie”.
Tak i zapewne promują wizję Marszałka Piłsudskiego. „Meżymoria”. to koncepcja dominacji Ukrainy w Europie Środkowo-Wschodniej, a wszystkie wypowiadane słowa o współpracy, demokracji można włożyć między bajki.
„UNA-UNSO wystosowała do strony polskiej oświadczenie, w którym napisano (cytat z pamięci), że „bohaterami wolnej Ukrainy nie mogą być mordercy kobiet i dzieci”, czyniąc wyraźną aluzję do siepaczy UPA”.
Pomijam, że cytat jest z pamięci, a wiadomo, że pamięć pana Dominika jeśli idzie o ukraiński nacjonalizm jest wybiórcza, z cytatu nie wynika wcale, że jest on wyraźną aluzją do siepaczy UPA. Panowie mogli mieć na myśli np. sowiecki aparat represji, a zważywszy na głoszone przez środowiska nacjonalistyczne kłamstwo, że za UPA przebierali się Sowieci są to puste i nic nie znaczące słowa.
„I jeśli taki nacjonalizm-patriotyzm na Ukrainie zwycięży – to nie tylko nie stracimy w naszych sąsiadach pancerza ochronnego przed Rosją”
Jakbym słyszał demoliberalnych lewaków, którzy w mediach mówią o potrzebie sprowadzania muzułmańskich emigrantów. Aż zacząłem sobie życzyć, żeby rzeczywiście siły, o których pisze Redakcja zwyciężyły na Ukrainie. Mam wtedy nadzieję Panie Dominiku, że jako pierwszy wyjedzie Pan wtedy na Ukrainę, przyjmie ukraińskie obywatelstwo i dzielnie będzie działał jako działacz np. polskiej mniejszości narodowej. W końcu z takim partnerem nacjonalistyczno-patriotycznym będzie można wreszcie rozwiązać wszystkie przez lata zaniedbane sprawy, a może nawet zaczną wypłacać Polakom odszkodowania za utracone mienie?
Liczę, że panowie „oficierowie” po powrocie na Ukrainę zaczną akcję oznaczania miejsc pochówków polskich ofiar ludobójstwa na Wołyniu i w Małopolsce Wschodniej. Zawsze wtedy będą mieli bliżej do oddawania hołdu ofiarom.
Bardzo miło było przeczytać kolejny tekst próbujący wmawiać, że nacjonalizm ukraiński jest w rzeczywistości ruchem propolskim, tylko doprawdy nie wiem kto po trzech latach antypolskich posunięć Ukrainy jeszcze w to wierzy.
Na koniec chciałbym się zapytać na jakiej zasadzie funkcjonuje portal kresy24.pl? Utrzymujecie się z dotacji prywatnych, składek, dofinansowania ministerialnego, ewentualnie zagranicznego?