• ARCHIWUM KRESOWE
  • PODRÓŻE PO KRESACH
  • BIBLIOTEKA KRESOWA
  • KUCHNIA KRESOWA
  • Niepodległość
  • KALENDARIUM
    • Styczeń w Historii Kresów
    • Luty w Historii Kresów
    • Marzec w Historii Kresów
    • Kwiecień w Historii Kresów
    • Maj w Historii Kresów
    • Czerwiec w Historii Kresów
    • Lipiec w Historii Kresów
    • Sierpień w Historii Kresów
    • Wrzesień w Historii Kresów
    • Październik w Historii Kresów
    • Listopad w Historii Kresów
    • Grudzień w Historii Kresów
  • POLACY NA WSCHODZIE
  • HISTORIA I WSPOMNIENIA
  • WYSZUKIWARKA KRESOWA
  • GAZETY KRESOWE
    • Archiwum “Magazynu Polskiego”
    • Archiwum “Głosu znad Niemna”
    • Archiwum “Echa Polesia”
    • Archiwum “Polaka na Łotwie”
    • Archiwum “Kuriera Galicyjskiego”
    • Archiwum “Słowa Polskiego”
    • Archiwum “Monitora Wołyńskiego”
    • Archiwum “Głosu Polonii”
    • Archiwum “Polonii Charkowa”
    • Archiwum “Dziennika Kijowskiego”
    • Archiwum “Krynicy”
    • Archiwum “Gazety Polskiej Bukowiny”
    • Archiwum “Wołanie z Wołynia”
    • Archiwum “Naszych Dróg”
    • Archiwum “Tęczy Żytomierszczyzny”
    • Archiwum “Lwowskich Spotkań”
    • Archiwum “Polaków Donbasu”
    • Archiwum “Mozaiki Berdyczowskiej”
    • Archiwum “Słowa Życia”
  • TV Kresy24.pl
Kresy24.pl – Wschodnia Gazeta Codzienna
  • 16 Kwi 2021
  • Ukraina
  • Białoruś
  • Rosja
  • Litwa
  • Azja i Zakaukazie
  • Region Bałtyku
  • Trójmorze
  • русский
  • yкраїнська
Kresy24.pl - Wschodnia Gazeta Codzienna
  • ARCHIWUM KRESOWE
  • PODRÓŻE PO KRESACH
  • BIBLIOTEKA KRESOWA
  • KUCHNIA KRESOWA
  • Niepodległość
  • KALENDARIUM
    • Styczeń w Historii Kresów
    • Luty w Historii Kresów
    • Marzec w Historii Kresów
    • Kwiecień w Historii Kresów
    • Maj w Historii Kresów
    • Czerwiec w Historii Kresów
    • Lipiec w Historii Kresów
    • Sierpień w Historii Kresów
    • Wrzesień w Historii Kresów
    • Październik w Historii Kresów
    • Listopad w Historii Kresów
    • Grudzień w Historii Kresów
  • POLACY NA WSCHODZIE
  • HISTORIA I WSPOMNIENIA
  • WYSZUKIWARKA KRESOWA
  • GAZETY KRESOWE
    • Archiwum “Magazynu Polskiego”
    • Archiwum “Głosu znad Niemna”
    • Archiwum “Echa Polesia”
    • Archiwum “Polaka na Łotwie”
    • Archiwum “Kuriera Galicyjskiego”
    • Archiwum “Słowa Polskiego”
    • Archiwum “Monitora Wołyńskiego”
    • Archiwum “Głosu Polonii”
    • Archiwum “Polonii Charkowa”
    • Archiwum “Dziennika Kijowskiego”
    • Archiwum “Krynicy”
    • Archiwum “Gazety Polskiej Bukowiny”
    • Archiwum “Wołanie z Wołynia”
    • Archiwum “Naszych Dróg”
    • Archiwum “Tęczy Żytomierszczyzny”
    • Archiwum “Lwowskich Spotkań”
    • Archiwum “Polaków Donbasu”
    • Archiwum “Mozaiki Berdyczowskiej”
    • Archiwum “Słowa Życia”
  • TV Kresy24.pl
Home
Ukraina

„Po coście przyjechali na banderowski cmentarz?”. Nie pogłębiajmy polsko-ukraińskiego kryzysu

02 Mar 2017 Ukraina 71 comments

Czasem trzeba pochylić się nad pozornie drobnym epizodem, bo taki epizod lepiej pokazuje nam, co w jakiejś sprawie dzieje się na tzw. dole, niż deklaracje, a nawet działania, wielkich polityków i autorytetów na górze, – pisze Piotr Skwieciński na portalu wpolityce.pl.

Znana lwowska dziennikarka, Galina Tereszczuk (dodałbym, że osoba nie kojarzona z żadną formą antypolskiego nacjonalizmu, ale to w danym wypadku kompletnie bez znaczenia, bo choćby było inaczej to na opisany niżej incydent jej poglądy nie miały jakiegokolwiek wpływu), parę dni temu przyjechała do Polski i w towarzystwie kilku kolegów z Ukrainy wybrała się na cmentarz w Werchracie. To tuż nad granicą. W październiku zeszłego roku nieznani sprawcy zniszczyli tu upamiętnienie UPA. Na starym cmentarzu pochowani są zarówno Polacy, jak i Ukraińcy, którzy przed wojną stanowili zdecydowaną większość mieszkańców; wieś spłonęła w czasie już powojennych walk z ukraińską partyzantką.


Weszli na cmentarz, zaczęli robić zdjęcia nagrobków. Samochód (na ukraińskich numerach) został przed cmentarzem, a  w samochodzie kierowca.

Po krótkiej chwili podjechał wóz polskiej Straży Granicznej. Funkcjonariusze wylegitymowali go, i spytali: „po co przyjechaliście na banderowski cmentarz?”. Po czym kazali mu wezwać pozostałych uczestników wycieczki. Sprawdzili i im paszporty. I oddając je, jeden z pograniczników powiedział: „jedźcie lepiej do Rudki, tam gdzie banderowska banda spaliła i wymordowała całą wieś”.


I pojechali.

Niby nic się nie stało, a jednak się stało.

Stało się mianowicie po pierwsze to, że kilkoro obcokrajowców, którzy nie robili nic złego, poczuło się (nie na skutek samej kontroli paszportów, do której SG miała oczywiście prawo, czego kontrolowani nie kwestionują, tylko wskutek tej nieoczekiwanej wymiany zdań) zastraszanych przez polskich funkcjonariuszy w mundurach i z bronią. Co zawsze jest sytuacją obrzydliwą.

czytaj dalej===>

Kresy24.pl za wpolityce.pl

Podziel się tym z innymi. Udostępnij na:

Powiązane wiadomości:

Default Thumbnail75 lat temu UPA dokonała pierwszej masowej zbrodni na Wołyniu Default ThumbnailCzy Polska ponownie stanie się adwokatem proeuropejskiej polityki Ukrainy? Analiza ukraińskiej politolog Default Thumbnail“Europejska Prawda” o wynikach wyborów w Polsce i ich znaczeniu dla Ukrainy
Tagi: banderowcy polskie cmentarze na Kresach stosunki polsko-ukraińskie Straż Graniczna UPA Werchrata
  • Tags
  • banderowcy
  • polskie cmentarze na Kresach
  • stosunki polsko-ukraińskie
  • Straż Graniczna
  • UPA
  • Werchrata

71 komentarzy

  1. Trabka
    2 marca 2017 o 12:35 Odpowiedz ↓

    W przeciwieństwie do autora uważam, że Pogranicznicy zrobili bardzo dobrze. W uprzejmy sposób uświadomili Ukraińcom kawałek historii.

    1. Paweł Bohdanowicz
      3 marca 2017 o 05:50 Odpowiedz ↓

      Żeby komuś coś uświadomić, trzeba samemu być świadomym. Na “Zakerzoniu” nasi rodacy okrucieństwem znacznie przewyższali UPA. 11 kwietnia będzie rocznica rzezi w Berezce. 78% ofiar to były dzieci, kobiety i starcy. Ludzie zdolni do noszenia broni (choć nieuzbrojeni, bo nie było tam samoobrony) tylko 22%.

      1. dąb
        3 marca 2017 o 12:18

        no , po nazwisku i określeniach geograficznych wywodzisz się i czujesz się Ukraińcem . To że twoi rodacy przewyższali okrucieństwem samych żołnierzy UPA to prawda. Pytanie: dlaczego w Berazce liczba ofiar to 50% kobiety , 20% dzieci , 30% starcy , bo mężczyźni byli w UPA. To zdarzyło się 11 kwietnia 1945 , a co działo się od 1944r. z Polakami ? Czy to nie była zemsta Polaków, czy jakby Ukraińcy nie mordowali Polaków to Polacy by mordowali Ukraińców? No, chyba nie. A w Berezce jedynym okrucieństwem było zarąbanie popa siekierami. Reszta była rozstrzelana , co w porównaniu do ukraińskiego sposobu zabijania było najłagodniejszą formą .

      2. Na pal
        3 marca 2017 o 13:18

        Zakerzonie jak używasz takiego terminu czyli II Rzeczposplitą zamieszkiwali Łemkowie, Rusini i Bojkowie i przypisywanie ich do ludności ukraińskiej to jakiś kosmos. Upaina nie moż jakoś sklecić tej swojwj całej “historii”

      3. Pafnucy
        3 marca 2017 o 14:05

        Prowydniku Pawło Bohdanowycz znowu kilka banderowskich wiosek zrównanych z ziemią w ramach akcji odwetowych za pomoc ukraińskim mordercom porównujesz do zaplanowanego i trwającego kilka lat LUDOBÓJSTWA na Polakach z Kresów ??? Ale ty masz tupet. Niezrównany bojownik wiatrowycza o “pojednanie w prawdzie”. Najlepiej tej “u kraińskiej” prawdzie bo ta “polska prawda” jakoś stoi na przeszkodzie do tego “pojednania”. A w Berezce przypadkiem nie było jakichś agentów sowieckich ? Jak piszesz o polskich zbrodniach to zwykle inicjatywa polska a jak ukraińskie zbrodnie to zwykle pojawiają się w pobliżu cała masa funkcjonariuszy NKWD. Może napiszmy podręcznik polsko – ukraiński gdzie będzie “prawda objawiona” że za wszystkie morderstwa, gwałty i grabieże odpowiada Rosja. Wtedy będziemy żyć długo i szczęśliwie.

    2. tabant02
      3 marca 2017 o 08:11 Odpowiedz ↓

      Również uważam, że funkcjonariusze SG zrobili bardzo dobrze!

      1. jurnalista
        5 marca 2017 o 10:01

        Panfucy twierdzi że:
        “a jak ukraińskie zbrodnie to zwykle pojawiają się w pobliżu cała masa funkcjonariuszy NKWD. Może napiszmy podręcznik polsko – ukraiński gdzie będzie „prawda objawiona” że za wszystkie morderstwa, gwałty i grabieże odpowiada Rosja.”

        a przecież na tym samym portalu, jakże pilny uczeń Wiatrowycza bryluje tak:
        “Musimy pamiętać też o tym, że znamy wypadki – możemy to teraz stwierdzić z całą pewnością – że za rzeziami dokonywanymi na Polakach często stała partyzantka sowiecka poprzebierana w mundury upowców.”
        Nie nazywa z całą swoją pewnością tych miejsc, więc przyjąć należy że tak sprowokowali Sowieci wojnę polsko-ukraińską i początek UPA.

        W PAROŚLI !!!!!!

        W/g super wiarygodnych źródeł w tej sprawie(bo i z tamtego czasu i właśnie banderowskich ) sprawcami mordu w Parośli była partyzantka sowiecka.

    3. prawy
      3 marca 2017 o 16:40 Odpowiedz ↓

      Obrzydliwy to jest właśnie Skwiecinski ze swoim udawaniem że niby biedaczek taki, nie wie PO CO oni, tam przyjechali.
      Dorze wie ale na maxa w głupa leci, licząc na naiwność czytelników Polaków.

    4. fiku miku
      3 marca 2017 o 20:54 Odpowiedz ↓

      Chcieli na swoim Zakierzoniu, pomnik UPA zlustrować i przymierzyć czy się nada na rocznicowe bachanalie ku glorii komanduvacza UPA.

      http://zaxid.net/news/showNews.do?u_lvovi_vshanuyut_pamyat_golovnogo_komandira_upa_romana_shuhevicha&objectId=1419575

      A ta wredna SG, cały nastrój wigilijno-rocznicowy im tylko psuła.
      Nić dziwnego że ich koleś Skwieciński urażony wielce, wyraz dał.

    5. raju
      4 marca 2017 o 01:05 Odpowiedz ↓

      Wywaliłbym bezmózgów ze służby na zbity pysk. Kaczystowski zaciąg ekstremistów do SG trzeba jak najszybciej ukrócić. Mnie zawsze śmieszy gdy polscy etniczni nacjonaliści nazywają swoich odpowiedników banderowcami, a nie ukraińskimi etnicznymi nacjonalistami. Neoburowcy mogą sobie z neobanderowcami ręke podać…

    6. jurnalista
      4 marca 2017 o 04:56 Odpowiedz ↓

      Może wszelcy tzw. komentatorzy, wreszcie przestaniecie rżnąć głupa i udawać iż Tereszczuk to nie jest kumpela Skwiecińskiego i że na Werechatą nie pojechała jako medialne przykrycie tegorocznej ogromnej ukraińskiej akcji Obchodów 75 rocznicy UPA.
      I ona i Skwieciński mają za zadanie wspierać tą akcję (każde w przypisanej roli).

      Ona produkując stosowne artykuły w ukraińskich mediach o tym jak to haniebnie i nie po chrześcijańsku Polacy traktują pomniki hirojiv UPA a dobrzy i chrześcijańscy Ukraińcy postępują odwrotnie.
      Celem działania Skwiecinskiego jest w RP pacyfikacja ew.sprzeciwów wobec tej akcji.

      I zareagował błyskawicznie zaczynając medialną nagonkę na funkcjonariuszy SG.
      SG ma się w żadnej formie nie ośmielać stosować prawa polskiego wobec neobanderowców i ich akcji na terenie RP.

      Podobnych wizyt w ramach tej akcji będzie dużo w roku, tzw. 75-lecia powstania i rozpoczęcia heroicznej działalności UPA.

      O tym że od Parośli zaczynali to Skwieciński i pozostali przykrywkowcy tej akcji w RP, oczywiście już nie wspominać NIE będą.

      Co nawet (tak niedawnego) propagandowego ględzenia ich oraz Piekły w Hucie Pieniackiej nie słyszeliście?

      Skwieciński ma w RP zapewniać medialną osłonę dla kumpelki Tereszczuk, tak samiuteńko jak to robi w innych działaniach tej rocznicowej akcji np.Gapol i Sakiewicz.
      Więc i on i tacy sami jak on, przykrycie to zapewniają.

  2. Andrzej
    2 marca 2017 o 12:37 Odpowiedz ↓

    Trzeba też zrozumieć ból ludzi, którzy stracili krewnych w wyniku okrutnej, ludobójczej jatki. Bez wyraźnego potępienia zła dokonywanego przez konkretne oddziały UPA nie zabliźnimy ran.

    1. podejrzliwy
      2 marca 2017 o 13:23 Odpowiedz ↓

      Dla Skwiecinskiego, wSieci i s24 najwidoczniej jest do akceptacji tak samo jak nazywanie Genocidum Atrox, wojną polsko-ukraińską tak i nazywanie braku akceptacji dla gloryfikacji organizatorów i wykonawców Genocidum Atrox, KRYZYSEM polsko-ukraińskim.

      Wszelkim miłośnikom Genocidum Atrox jako przydatnej metody do budowy “wilnoj” Ukrainy m.in.np. na Podkarpaciu, MIŁO ma być.
      I polska SG, taki komfort ma im zapewniać.

      1. kresowiak
        2 marca 2017 o 13:32

        Skwieciński żąda aby polska SG, NIE pamiętała.
        a to wezwanie(poniżej) jeno jako dekorum przyjmowała.

        Narodowego zaprzaństwa, chce.

        http://kresy24.pl/lektura-na-swieto-iii-jesli-zapomne-o-nich-ty-boze-na-niebie-zapomnij-o-mnie/

      2. Peter
        3 marca 2017 o 02:16

        Genocidum Atrox
        Panu chodzi o Antypolska akcje NKWD z1937 Roku?

      3. Ula
        3 marca 2017 o 08:27

        Do Peter,

        Panskim zdaniem o 1937 roku nalezy mowic, bo zrobili to Rosjanie ( Komunisci), a o “Wolyniu” nalezy milczec, bo urazimy mowieniem o Ludobojstwie “wrazliwych” Ukraincow “broniacych Europy przed Ruskimi”?

        O kazdym ludobojstwie nalezy glosno mowic, domagac sie uznania prawdy przez sprawcow, obojetnie kim byli. A nie atakowac “Katyniem” czy morderstwami Polakow w 1937/38 roku tych, ktorzy domagaja sie mowienia prawdy o Wolyniu.

      4. Pafnucy
        3 marca 2017 o 14:22

        Do “Peter”: Mam porównywać zbrodnię dokonaną przez rzekomego wroga Polski do zbrodni dokonanej przez rzekomego przyjaciela ??? Mówisz o tym NKWD, które potępił nawet Putin mówiąc, że to organizacja zbrodnicza ??? Gdzie w Rosji upamiętniono NKWD pomnikiem, ulica czy placem ??? Akcja NKWD z 1937 ? Masz na myśli ten żydowski aparat represji bolszewi i tę akcję zrobioną przez “rosjanina” pochodzenia eskimoskiego Berię wespół ze stalowym Gruzinem i innymi Eskimosami ??? Mam to porównywać do ukraińskiego sąsiada, który morduje rodzinę, z którą niedawno spędzał święta i życzył im wszystkiego dobrego ??? Albo do “ukraińskiego powstańca”, który topi w studni polskie niemowlęta, który ma za to pomnik ???

  3. Mysz
    2 marca 2017 o 13:04 Odpowiedz ↓

    proponuję awanse,i po 10 tysi premi,za mówienie prawdy.i nie widze tu zadnego zastraszania,czyli jak wbije mi na kwadrat policjant który według prawa nosi legalnie broń i będzie wykonywał swoje obowiązki to mam sie czuć zastraszony,czyś pan sie już z h…. na rozumy pomieniał panie redaktorze.

  4. Leon Z.
    2 marca 2017 o 13:33 Odpowiedz ↓

    Wizyta nie była wcale taka bezcelowa. zik.ua:
    “W tym samym czasie, według Szeremety, dla efektywnej pracy przedsiębiorstwo prosi dodatkowo przeznaczyć jeszcze 170 tys. UAH, w tym 80 tys. UAH potrzebne na odbudowę zniszczonych pomników ukraińskich żołnierzy w Polsce – na górze Monastyr w pobliżu Werchraty oraz w Hruszowicach”
    Gdy odbudują pomnik “symboliczny” UPA redakcja to potępi?

    1. cherrish
      2 marca 2017 o 14:19 Odpowiedz ↓

      Pomijając okoliczności, to za 12 tysięcy złotych wiele nie wyremontują.

  5. rem
    2 marca 2017 o 13:40 Odpowiedz ↓

    Brawo dla straży granicznej .
    Ps : Czy oburzony autor jest ukraińcem ?

    1. SyøTroll
      2 marca 2017 o 14:05 Odpowiedz ↓

      Napisałbym raczej, że potomkiem “ukraińskiego partyzanta” bawiącego w Rudce 19 kwietnia 1944.

  6. Led
    2 marca 2017 o 13:56 Odpowiedz ↓

    zatrzymała mnie wczoraj policja,do kontroli,sprawdzali mi dokumenty,mieli broń,czułem sie zagrożony-to jakieś jaja chyba.

  7. mały
    2 marca 2017 o 14:17 Odpowiedz ↓

    TAKIE ZACHOWANIE POLAKÓW JEST NICZYM Z TYM CO ROBIĄ MÓWIĄ NACJONALIŚCI NA UKRAINIE — NP. SWOBODA . TRZEBA WIĘCEJ PISAĆ O ICH ZACHOWANIU WZGLĘDEM INNYCH W TYM POLAKÓW I OSTRZEJ I DOSADNIEJ – PO TO BY LUDZIE W POLSCE ZROZUMIELI KTO TO JEST I KIM MAMY DO CZYNIENIA . A PRZEDE WSZYSTKIM CO POLAKOM GROZI OD TAKICH BANDZIORÓW . PRAWIDŁOWE ZACHOWANIE POLSKICH SŁUŻB , POPIERAMY ZA PRAWDOMÓWNOŚĆ

  8. andrzej
    2 marca 2017 o 14:26 Odpowiedz ↓

    Ile dają Rosjanie za takie wpisy?
    Może i ja zacznę pisać tu głupoty?
    Przecież jesteśmy anonimowi i możemy pisać co nam się chce, prawda?

    1. Ula
      2 marca 2017 o 15:40 Odpowiedz ↓

      Jak ktos nie ma wlasnego zdania, moze sie sprzedac, ale Pan chyba wie, jak sie nazywaja osoby, ktore siebie za pieniadze sprzedaja?

    2. Pafnucy
      3 marca 2017 o 14:37 Odpowiedz ↓

      Nie jesteśmy anonimowi. Nikt w sieci nie jest. Nie ważne jest czy wpis jest autora piszącego pod swoim nazwiskiem czy pseudonimem. Ważna jest treść. Rosjanie nie muszą nic płacić. Zdrowy rozsądek i trochę rozumu wystarczy.

  9. Ula
    2 marca 2017 o 14:44 Odpowiedz ↓

    Nie rozumiem, w ktorym miejscu polska straz graniczna “zastraszala” naszych “gosci?

    Proponujac odwiedzenie wymordowanej i spalonej przez UPA wioski?

    Ja uznalabym to za nauke wlasciwej historii.

    Ale i tak dobrze, ze Autor nie napisal, ze to byla znowu ruska prowokacja,(obojetnie- wycieczka Ukraincow, albo reakcja SG, bo skoro “Swoboda” to “ruscy agenci, to kto wie?)

    1. Mazowszanin
      3 marca 2017 o 04:09 Odpowiedz ↓

      Dokładnie. Jeden z funkcjonariuszy zasugerował odwiedzenie, dla przeciwwagi/równowagi, również i innego, nieodległego miejsca oznaczonego tragedią walk UPA ze wszystkimi dookoła, najlepiej z tymi nieuzbrojonymi. Walka ze wszystkimi, jednak oczywiście z zachowaniem należytego szacunku dla III Rzeszy i unikaniem zaogniania z nimi relacji, bo by jeszcze rozwiązali im SS Galizien a Bandera przestał mieć w Sachsenhausen nielimitowane widzenia z żoną oraz dostęp do aktualnej prasy. Sarkazm.

  10. Adr
    2 marca 2017 o 15:03 Odpowiedz ↓

    Brawa dla Pograniczników !!!!

  11. gegroza
    2 marca 2017 o 15:48 Odpowiedz ↓

    Generalnie zawsze trzeba działać tak zeby zyskać a nie stracić. Pytanie co zyskaliśmy takim działaniem ? nic . Co nie znaczy, że nie mamy pamiętać o swoich. To samo zresztą dotyczy wszystkich relacji międzynarodowych – szczególnie z ruskimi

    1. Ula
      2 marca 2017 o 18:36 Odpowiedz ↓

      A co mozna zyskac w spotkaniu z Ukraincem czczacym bandytow?

      1. gegroza
        4 marca 2017 o 22:21

        Lepiej mieć bandyte po swojej stronie niz po przeciwnej

      2. tagore
        5 marca 2017 o 10:26

        @gegroza Czyżby Pan nie zauważył ,że Ukraina prowadzi politykę regionalną nastawioną na marginalizację Polski i wspiera Niemcy w ich starciu gospodarczym i politycznym z Polską?

    2. Vernyhora
      3 marca 2017 o 00:27 Odpowiedz ↓

      Zyskaliśmy bardzo wiele,-bo musieli zrozumieć, że Nasz stosunek do Ich “bohaterów” jest Jednoznacznie Negatywny,- w odróżnieniu do “naszej wadzy”,- rozdającej nienależne obcym przywileje, kosztem Polskiego społeczeństwa(i NASZEJ PAMIĘCI)- tolerującej, a nawet nagradzającej ich, za antypolskie wystąpienia,-ekscesy,prowokacje,-właśnie owymi przywilejami !!!!

      Z “banderami” nie pchajcie się do Polski.
      Zabraniamy i nie chcemy !
      Kacap się cieszy,-trudno, ale nie da się z mordercami razem…

      100 lat temu, wywalczyliśmy wam Państwo,-wy stanęliście razem z kacapią przeciw nam,-“w podzięce”….
      mam takie dziwne wrażenie, że własnie HISTORIA zatoczyła krąg ! Będzie krwawe żniwo…

      Pogranicznikom należy się faktycznie nagroda,+ awans !

  12. Wołyń1943
    2 marca 2017 o 16:05 Odpowiedz ↓

    Trzeba wnioskować o nagrodę dla tych pograniczników! Zachowali się o niebo lepiej, niż niejeden poseł czy minister, który wprawdzie przysięga, że dobro kraju będzie jego najwyższym nakazem, ale zbyt często o tym zapomina. A że Ukraińcom przypomniano, iż po tej stronie linii jałtańskiej nie ma i nie będzie zgody na uprawianie kultu ludobójców, należy się z tego cieszyć.

  13. bez jaj
    2 marca 2017 o 16:31 Odpowiedz ↓

    ten autor mówi zeby funkcjonariusze byli jak maszyny,ja wolalbym zeby byli przedewszystkim ludzmi,zeby niewychodzili poza swoje kompetencje,czyli jak jestem piekarzem,a bijo kolesia na dworcu to mam nie reagowac bo to jest robota policji a nie moja,ales ty ynteligentny panie autorze tego tekstu,żal mi cie i twojego toku myslenia

    1. Pafnucy
      3 marca 2017 o 14:46 Odpowiedz ↓

      Też mi się to w oczy rzuciło. “Jak maszyna”. Najlepiej jak banderowiec mordujący niemowlę. Bez sumienia, skrupułów, mózgu, uczuć, pamięci. Ten cały tekst to jakiś czarny humor. Wszystkie te banały “ku pojednaniu” to papka dla idiotów w kontekście tego co się wyprawia na “u krainie”.

  14. Barnaba
    2 marca 2017 o 18:24 Odpowiedz ↓

    Z tego co wiem to istniała tylko UPA więc po co pisać o ukraińskiej partyzantce, skoro UPA nią nie była? Jaki był cel użycia tego terminu pytam się? Czy o NKWD też się pisze że Ci bandyci byli żołnierzami? Apeluję o trzymanie standardów.

  15. Kazimierz S
    2 marca 2017 o 18:31 Odpowiedz ↓

    Kolejny dla mnie dowód, że słusznie jestem dumny z Polskiej Straży Granicznej !

  16. zwykle czytam
    2 marca 2017 o 18:39 Odpowiedz ↓

    Wstyd mi za autora Piotra Skwiecińskiego…po prostu wstyd.

  17. Ula
    2 marca 2017 o 18:39 Odpowiedz ↓

    Autor pisze:

    “Nie pogłębiajmy polsko-ukraińskiego kryzysu”

    Ja ujelabym to inaczej:

    Nie pogłębiajmy ukraińsko – polskiego kryzysu,

    i zamiescila np. na stronie ukraińskiego IPN, i w ichnich gazetach, bo to nie my Polacy poglebiamy ten kryzys.

  18. N
    2 marca 2017 o 19:13 Odpowiedz ↓

    Wzorowa postawa obywatelska funkcjonariuszy SG.A tej pani nie było szkoda pieniędzy na wycieczkę krajoznawczą do Werchraty, skoro nie popiera banderowskiej ideologii? W końcu koszt wizy, dojazdu i pewnie jakiś noclegu w Polsce to nie są takie małe pieniądze dla przeciętnego ukraińskiego dziennikarza…

  19. nn
    2 marca 2017 o 20:08 Odpowiedz ↓

    Straż Graniczna nie jest od wygłaszania pogadanek historycznych, po prostu zachowali się tak jak to mają w zwyczaju przy kontaktach z Ukraińcami na granicy- z góry. Taki nawyk zawodowy “ty”, “ty”. Mieli pecha, że trafili na wyszczekaną dziennikarkę, która zrobiła im oper i tyle.
    Niech chłopcy nauczą się przyzwoitego profesjonalnego działania i zapomną o wysoko postawionym wujku, tacie, szwagrze, którzy załatwili im pracę ( tak się rzeczy mają).
    Niemal każdej przygranicznej wsi doskonale funkcjonują meliny z przemycanymi alkoholami i papierosami i SG to nie “tyka” 🙂 .

    1. tagore
      3 marca 2017 o 11:43 Odpowiedz ↓

      Pan Skwieciński nieprzypadkowo pominął nazwiska pozostałych “gości” ,wymieniając tylko dziennikarkę.
      Być może po tym spotkaniu z SG zrezygnują z odtworzenia nielegalnych upamiętnień UPA.

  20. basia
    2 marca 2017 o 20:22 Odpowiedz ↓

    Brawa dla Straży Granicznej! Wreszcie w Polsce dba się o polski interes i Polaków. Nie widzę nic złego w sugestii odwiedzenia cmentarza gdzie leżą wymordowani przez upainów Polacy. Niech się banderowcy uczą historii a nie będą w żywe oczy kłamać.

  21. andrzej
    2 marca 2017 o 20:35 Odpowiedz ↓

    Barnaba –
    Ukraińska Powstańcza Armia była partyzantką.
    To trzeba wiedzieć. Mimo nienawiści.
    Miała ona swoje struktury, szkoły oficerskie i podoficerskie, wydawała gazetki, miała swoje szpitale, stopnie wojskowe, świetnie wyposażone bunkry, kurierów, oficerów politycznych, kapelanów, piekarnie, zakłady krawieckie itp.
    Można wymyślać różne rzeczy ale każdy historyk Ci powie, że UPA prowadziła walkę partyzancką z wszystkimi okupantami ziem ukraińskich.
    Pozdrawiam.
    Andrzej

    1. Vernyhora
      3 marca 2017 o 01:01 Odpowiedz ↓

      do Andrzej>>> bez nienawiści,ale za to, według norm cywilizacyjnych, -UPA organizacją niewątpliwie była, tyle że LUDOBÓJCZĄ !

      Co do okupantów,- mówimy o LEGALNYM państwie POLSKIM !!!

      Więc to nie MY byliśmy okupantami-bo byliśmy u SIEBIE, ale WY bandytami,- atakującymi WŁASNE PAŃSTWO walczące z DWOMA wrogami,– WY staliście się trzecim !!!

      To oczywiście wg norm i praw międzynarodowych….,ale co tam dla was jakieś normy,- WY tworzycie swoje własne,- BANDYCKIE ! I każdy historyk to potwierdzi !

      1. kresowiak
        3 marca 2017 o 07:51

        Ks. Ireneusz Isakowicz-Zaleski już dostatecznie za ten artykuł, Skwiecińskiego scharakteryzował.
        Podzielam tą ocenę.

      2. Ula
        3 marca 2017 o 08:42

        Z pewnoscia kazdy historyk majacy normalne wyksztalcenie, w normalnym panstwie, bo czesc historykow ukrainskich, z szefem ichniego IPN uwaza, ze Polska do tej pory “okupuje” “odwiecznie etniczne ukrainskie ziemie” ( prosze wybaczyc, ale jak te slowa przytaczam, to parskam ze smiechu. “Odwiecznie” – ciekawe jak dlugo to jest dla narodu, ktory zostal stworzony w XIX wieku przez Niemcow i Austriakow? I musi jak twierdza “wazni” ludzie na Ukrainie “sam pisac wlasna Historie”

        To ostatnie zdanie jest tez dowodem na glupote “elit” ukrainskich. Kraj, narod, ktory ma Historie, nie musi jej pisac, ona po prostu jest.

        A “normy” Ukrainskie juz znamy. Bombardowanie Donbasu nazywaja “obrona Europy przed Rosja”

        I znowu moze przesadzilam, z nazywaniem Ukraincami wszystkich tych …..

        Ale jakby nie patrzec. Kazdy banderowiec byl/ jest Ukraincem, mimo, ze nie kazdy Ukrainiec jest banderowcem.

        I nazwe Ukrainiec biore nie od narodu, lecz od nazwy czesci Polski. Ukraina byla taka sama czescia jak Malopolska, Slask, Wielkopolska. Mieszkancow tych ziem tez nazywamy od nazwy dzielnicy Polski.

    2. kresowiak
      3 marca 2017 o 07:35 Odpowiedz ↓

      Oto niejaki Andrzej wyjawił się jako osobnik uzasadniając Genocidum Atrox jako uprawnioną metodę walki partyzanckiej, dlatego że dla niego była to okupacja (nazywanych przez niego ziemiami ukraińskimi), ziem np. przez polskie niemowlęta.

      Samocharakterystyka takiego osobnika jest już dla czytelników k24 wystarczająca.

      1. kresowiak
        3 marca 2017 o 07:41

        Objawił się i kolejny niedouczony, niejaki Peter który nie wie że Genocidum Atrox to NAZWA WŁASNA konkretnego ludobójstwa taka jak np. Shoah.

    3. Ula
      3 marca 2017 o 08:32 Odpowiedz ↓

      Czlowieku powiem prosto, przestan sie osmieszac.

      UPA walczyla z okupantem ziem ukrainskich. Prawie padlam ze smiechu jak to przeczytalam. Dla Ukraincow Polska nadal “okupuje” ukrainskie ziemie. Musza chyba nowa UPA zalozyc i znowu “walczyc z okupantem”

      Jak ktos wyrzynanie cywili, dzieci, kobiet nazywa “walka z okupantem” to prosze wybaczyc, ale slowa jakie sie cisna na usta, zeby takiego kogos nazwac sa raczej niecenzuralne, ale ogolnie znane.

      Zamilkne wiec.

    4. SyøTroll
      3 marca 2017 o 10:37 Odpowiedz ↓

      @Vernyhora
      Niestety Małopolska Wschodnia została Polsce przyznana poprzez “międzynarodowe uznanie”. Wszyscy wiemy czym ono jest – to uznanie czegoś co jest bezprawne, za legalne ponieważ jest korzystne. I Tak było z Galicją my ją podbiliśmy, Zachód “uznał”, a my “uznaliśmy” że Małopolska Wschodnia jest WYŁĄCZNIE “nasza” a w żadnym stopniu ukraińska (rusińska). To tłumaczy konflikt pomiędzy Polakami a Ukraińcami, ale nie tłumaczy ludobójstwa na cywilach.
      Dla Ukraińców II RP to nie było “własne państwo”, lecz obce państwo, którego byli obywatelami. Nawet nie próbujesz zrozumieć sytuacji innych grup etnicznych niż polska, w II RP. To my nauczyliśmy, ich nienawidzić mniejszości etnicznych, na mieszanych etnicznie terytoriach inkorporowanych. Niestety dla nas, okazali się pojętnymi uczniami i przewyższyli nauczycieli.

      1. Wołyń1943
        3 marca 2017 o 17:54

        Sugestia, jakoby Małopolska Wschodnia znalazła się w granicach II RP bezprawnie, zwala z nóg tura, a co dopiero mnie!

    5. tagore
      4 marca 2017 o 22:02 Odpowiedz ↓

      @Andrzej Bulba Borowiec ,bardziej konkretnie nazwał by tą walkę z okupantami.Po zamordowaniu żony i lojalnych wobec niego oficerów i działaczy oraz przejęciu UPA.

  22. Irek
    2 marca 2017 o 20:54 Odpowiedz ↓

    postawa pograniczników godna pochwały!

  23. andra
    2 marca 2017 o 21:54 Odpowiedz ↓

    Popieram Skwiecińskiego. I dodam: każdy, kto chce poróżnić obydwa wielkie narody – Polaków i Ukraińców działa na korzyść wrażej dla obydwu narodów rosji. Trzeba te relacje pilnie obserwować. Za takie odezwanie się funkcjonariusze SG powinni ponieść zasłużoną karę. I dobrze, że sprawa została nagłośniona. Bo prywatne zdanie na jakikolwiek temat funkcjonariuszy państwowych jest bez znaczenia.

    1. Vernyhora
      3 marca 2017 o 01:29 Odpowiedz ↓

      JA też popieram Skwiecińskiego,-ale nie “tą razą”!

      I dodam: każdy kto chce porównywać “obydwa wielkie narody” obraża i poniża PAMIĘĆ POMORDOWANYCH POLAKÓW, a nobilituje morderców i ich czcicieli-potomków “narodu ukraińskiego”..

      …jaka równość, jaka zgoda z bandytami… TYLKO CAŁA PRAWDA może jeszcze być podstawą porozumienia! Ale dosyć kultu zbrodni !
      I to szybko, bez ociagania, bo będzie za pózno ! Bowiem “siekiera już przyłożona do pnia”…

      A żniwo krwawe będzie!!! Amen.

      1. kresowiak
        3 marca 2017 o 07:48

        Każdy, również na tym i nie tylko tym portalu, może zaprezentować się jako moralna padlina ludzka.
        Może.. gdy chce z PRAWDĄ wojnę toczyć.

    2. Red
      3 marca 2017 o 09:28 Odpowiedz ↓

      Tacy osobnicy jak ty powinni ponieść zasłużoną karę i powinni być natychmiast deportowani .

    3. tagore
      3 marca 2017 o 11:07 Odpowiedz ↓

      @andra tak się składa ,że ludzie obecni na tym cmentarzu mieli związek z projektem odbudowy nielegalnego pomnika ku czci UPA OUN-B.
      Ich wkład w poróżnienie obu społeczeństw będzie po
      zrealizowaniu tego projektu finansowanego przez miasto Lwów będzie na pewno godny uwagi.

    4. Pafnucy
      3 marca 2017 o 15:14 Odpowiedz ↓

      “każdy, kto chce poróżnić obydwa wielkie narody – Polaków i Ukraińców działa na korzyść wrażej dla obydwu narodów Rosji”. Rozumiem, że zaliczasz do nich również rezunów ukraińskich spod znaku czerwono – czarnej ścierki dzięki, którym jakikolwiek porozumienie polsko – ukraińskie jest NIEMOŻLIWE ?

      1. Ula
        3 marca 2017 o 15:51

        Wszystko jest mozliwe, nawet tu na portalu ktos pisal, ze nacjonalisci ukrainscy sa agentami Rosjii.

  24. sowa i przyjaciele
    3 marca 2017 o 15:11 Odpowiedz ↓

    My tu gadu,gadu a ukraincy bron przezucaja do Polski ,dozbrajaja mniejszosc ukrainska w Polsce ,dotego najechalo ukraincow z 3 mil ,i tylko patrzec jak bedzie powtorka wolynia .Polacy sa rozbrojeni ,niemcy szaleja na slasku ,a my Polacy siedzimy na tykajacej babie w Polsce tylko patrzec jak niemcy z ukraincami nas spacyfikoja.W Hajnowce ukrainska miejszosc szaleje to samo w Przemyslu.

  25. józef III
    3 marca 2017 o 16:16 Odpowiedz ↓

    Skwieciński pisze także głupoty o relacjach litewsko – polskich. To taki niepoprawny giedroyciowiec

  26. Mysz
    4 marca 2017 o 08:26 Odpowiedz ↓

    zygac mi sie chce jak czytam tu wypociny kolesi którzy piszą że upa była partyzantką,niewiem czy macie muzgi,jak upa dla was jest partyzantką z tych powodów co piszecie to interahamwe i impuzamugambi tez spełniają te kryteria o których pisze niejaki andrzej.czyli podpinacie te organizacje pod partyzantke.jestem w szoku ze myslący człowiek moze pisac takie brednie.

  27. bob
    4 marca 2017 o 18:36 Odpowiedz ↓

    dobrze usłyszeli, ponieważ pojechali tam aby uczcić morderców, to ich wielbiciele …

    1. prawy
      6 marca 2017 o 08:57 Odpowiedz ↓

      Oto focie i tekst kolesiówy Skwiecińskiego, Tereszczuk.
      Z R. Swoboda.

      http://www.radiosvoboda.org/a/news/28351963.html

      Wszystko już jasne?
      Tekst zrozumiany,jego intencje.

  28. stary Buc
    6 marca 2017 o 20:51 Odpowiedz ↓

    Nie każdy żołnierz z racji zawodu jest bandytą! Jednak zwyrodniałe mordowanie bezbronnej cywilnej ludności zwłaszcza: kobiet, starców, dzieci a nawet niemowląt w imię jakiejkolwiek ideologi jest ludzkim barbażynstwem!!!! Takiego ludzkiego barbażynstwa nie dopuszczali się nawet Rosjanie! Uważanie zwyrodniałych bandytów za bohaterów oraz oddawanie im jakiejkolwiek czci: pomniki, miejsca itp., świadczy o braku wiedzy lub o przynależności do innego kręgu cywilizacyjnego – nie łacińskiego! Ukraińcom cywilizacyjnie bliżej do Ruskich!

  29. bolo
    31 marca 2017 o 20:36 Odpowiedz ↓

    tak tylko nie wiecie jakie konsekwencje poniosą teraz biedni i zacni funkcjonariusze SG,a w ich obronie tak naprawde nikt nie stanie,chwała SG

Dodaj komentarz Anuluj

Najczęściej czytane
Rosjanie wyśmiewają polską flotę, a w Niemczech znów pojawia się apel o moratorium na Nord Stream 2 (KOMENTARZ)

Rosjanie wyśmiewają polską flotę, a w Niemczech znów pojawia się apel o moratorium na Nord Stream 2 (KOMENTARZ)

Amerykańskie okręty płyną na Morze Czarne

Amerykańskie okręty płyną na Morze Czarne

Przedstawiciel Kremla zapowiedział początek końca Ukrainy

Przedstawiciel Kremla zapowiedział początek końca Ukrainy

„Novy Čas”: otwarta wojna Rosji przeciw Ukrainie oznaczać będzie liczne zagrożenia dla krajów europejskich, w tym Słowacji

„Novy Čas”: otwarta wojna Rosji przeciw Ukrainie oznaczać będzie liczne zagrożenia dla krajów europejskich, w tym Słowacji

Uderzające w rząd PIS billboardy na Białorusi przy granicy z Polską

Uderzające w rząd PIS billboardy na Białorusi przy granicy z Polską

Żołnierze NATO przybędą na Ukrainę na ćwiczenia

Żołnierze NATO przybędą na Ukrainę na ćwiczenia

Kraje bałtyckie po raz pierwszy bez prądu z Rosji

Kraje bałtyckie po raz pierwszy bez prądu z Rosji

Rosja żąda od Słowacji zwrotu szczepionek Sputnik V

Rosja żąda od Słowacji zwrotu szczepionek Sputnik V

Prokuratura aresztowała mienie uwięzionych Polaków!

Prokuratura aresztowała mienie uwięzionych Polaków!

W Moskwie ogłaszają zwycięstwo Putina nad Bidenem

W Moskwie ogłaszają zwycięstwo Putina nad Bidenem

Najnowsze
16 Kwi
Azja i Zakaukazie

Czy znikną podziały w Gruzji? Gruzińskie Marzenie podpisuje porozumienie

16 Kwi
Rosja

Rosja wydala pięciu polskich dyplomatów w odpowiedzi na wydalenie przez Polskę trzech rosyjskich dyplomatów

16 Kwi
Azja i Zakaukazie

Prezydent Armenii: Gruzja jest dla nas krajem przyjaznym

16 Kwi
Białoruś

Żona Poczobuta: “Wysłał do synka kartkę po polsku, nie doszła”, z więzienia dochodzą tylko te po rosyjsku

16 Kwi
SUPERNEWS

USA przekażą Ukrainie dodatkowo 150 mln dolarów na wzmocnienie bezpieczeństwa

16 Kwi
Rosja

Na Krymie wysycha kolejny zbiornik wodny

16 Kwi
Region Bałtyku

Kreml: To dobrze, że Biden poszukuje dialogu

Publikacje wyrażają jedynie poglądy autora/ów i nie mogą być utożsamiane z oficjalnym stanowiskiem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

© Kresy24.pl 2018. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.  Kontakt | Polityka prywatności
Produkcja: Fundacja Wolność i Demokracja