PKP PLK buduje perony tak, by umożliwić transporty szerokotorowych wagonów z Rosji. Tylko dla armii rosyjskiej! PKP zabezpiecza tym samym strategiczne interesy FR – możliwość wjazdu i przejazdu przez Polskę transportów wojskowych. Dzieje się tak, choć jest to sprzeczne z przepisami unijnymi o interoperacyjności kolei i zagraża bezpieczeństwu.
Dlaczego w Polsce nadal buduje się perony w odległości większej niż wymagają tego standardy europejskie? Po to, żeby przez Polskę mogły jeździć wagony szerokotorowe (po zmianie wózków na normalnotorowe). I nie chodzi bynajmniej o pociągi pasażerskie. Wagony pociągów Moskwa – Nicea czy Moskwa – Paryż mają bowiem gabaryty unijne. Inaczej nie wjechałyby do Niemiec czy Francji. Nie chodzi także o normalne wagony towarowe – te do Polski nie wjeżdżają, są przeładowywane na granicy. Chodzi o zabezpieczenie strategicznych interesów Armii Rosyjskiej: możliwość wjazdu i przejazdu przez Polskę transportów wojskowych. Wystarczy wymienić wózki. Rozkładowo trwa to ok. 2 godzin. W warunkach wojennych zapewne wystarczy kilkanaście minut – alarmuje branżowy portal Centrum Zrównoważonego Transportu.
Szerokie pociągi mogą przejeżdżać Polskę wszerz i wzdłuż. I dużo jest robione, aby to się nie zmieniło, mimo niezgodności z wymogami unijnymi. Bez żadnej podstawy prawnej! Ktoś w PKP PLK czuwa nad interesami Armii Rosyjskiej. A nad wszystkim czuwa kolejowy MAK: Organizacja Sotrudniczestwa Żelieznych Dorog (OSŻD), założona przez państwa bloku sowieckiego w okresie komunizmu (podobnie jak Międzypaństwowy Komitet Lotniczy MAK). Prym wiedzie w OSŻD Federacja Rosyjska. Jak się okazuje, Polska jest członkiem tej organizacji. (WIĘCEJ)
Kresy24.pl/czt.org.pl
13 komentarzy
observer48
26 października 2015 o 08:32PiS powinien zadbać o wyburzenie tych peronów i wybudowanie w ich miejsce zgodnych z normami unijnymi. Nie powinno to kosztować zbyt wiele.
lew
27 października 2015 o 06:23@observer48, ty unijna normo a raczej ignorancie poczytaj sobie o rozstawie szyn iberyjskim obowiązującym w Hiszpanii i Portugalii czy o irlandzkim a więc państwach znacznie wcześniej niż Polska będącymi członkami UE.
Robin
27 października 2015 o 07:26A zacząć należy od peronów we Włoszczowej.
lew
26 października 2015 o 08:33Widocznie redaktorzy portalu kresy24.pl ostro świętowali zwyciestwo PiS-u i będąc na kacu poniedziałek rozpoczeli pracę od pisania głupstw.
Kocur
26 października 2015 o 09:46Wbrew pozorom nie jest to takie głupie jak Ci się wydaje. Zacznij poranną samokrytykę od siebie.
ziutek
27 października 2015 o 09:29lew… trocki? paka tawariść…
Vandal
26 października 2015 o 15:24Z drugiej strony, to moze sie przydac w przerzucie naszych „leosi” pod Moskwe 🙂
miki
27 października 2015 o 15:33O tym samym pomyślałem….. Dlaczego Polacy stale boją się tego wyleniałego, ledwo już człapiącego, starego jak kapcie waszej prababci misia? hahahhhaaaaaaaaaaaaa Tory musza być szerokie aby móc przerzucać nasze wojska na wschód
Vandal
28 października 2015 o 15:24To robota kacapskiej propagandy, ktora od lat wmawiala Polakom bzdury o niezwyciezonej armii czerwonej,………… ale to nie jest prawda ,jak pokazuje historia nie ma nie pokonanych armii, a pozytywne myslenie to polowa sukcesu!
luiki
26 października 2015 o 15:55cooo??? stalinowców niedoczekanie….
PawelMKS
26 października 2015 o 21:43cyt: „Nie chodzi także o normalne wagony towarowe – te do Polski nie wjeżdżają, są przeładowywane na granicy.”
S..ali muchy będzie wiosna. . .
Trochę rozeznania nt kolei w naszym kraju. Jest coś takiego jak skrajnia taboru i skrajnia budowli, ale redaktorek pewnie nawet o tym nie wie. I jest coś takiego jak PKP LHS
Wagony budowy WNP można spotkać na torach zwłaszcza w całej wschodniej polsce, ot nowina. I aby takie wagony mogły poruszać się po normalnych torach (czyt. o rozstawie szyn 1435 mm) musi być zachowany odpowiedni wymiar skrajni.
NIE WPADAJ W PARANOJE I NIE PISZ BZDUR.
nic smiesznego
28 października 2015 o 02:53jezeli sowiety gdzies zaatakuja to zaatakuja kraje baltyckie w polsce by sie pogubili na naszych drogach
olek
28 października 2015 o 08:45kto takie debilne informacje podaje obliczone ,że łykną je „użyteczni idioci”,