• Ukraina
  • Białoruś
  • Rosja
  • Litwa
  • Region Bałtyku
  • Azja i Zakaukazie
  • Na Świecie
  • Historia i Wspomnienia
  • Kultura
  • Podróże po Kresach
  • Wyszukiwarka Kresowa
  • Kalendarium Kresów
    • Styczeń w Historii Kresów
    • Luty w Historii Kresów
    • Marzec w Historii Kresów
    • Kwiecień w Historii Kresów
    • Maj w Historii Kresów
    • Czerwiec w Historii Kresów
    • Lipiec w Historii Kresów
    • Sierpień w Historii Kresów
    • Wrzesień w Historii Kresów
    • Październik w Historii Kresów
    • Listopad w Historii Kresów
    • Grudzień w Historii Kresów
  • Polacy na Wschodzie
  • Biblioteka Kresowa
  • Kuchnia Kresowa
Kresy24.pl – Wschodnia Gazeta Codzienna
  • 18 maj 2026
  • Gazety i Czasopisma Kresowe
    • Archiwum Dziennika Kijowskiego
    • Archiwum Gazety Polskiej Bukowiny
    • Archiwum Głosu Polonii
    • Archiwum Głosu znad Niemna
    • Archiwum Kuriera Galicyjskiego
    • Archiwum Kwartalnika Echa Polesia
    • Archiwum Kwartalnika Krynica
    • Archiwum Magazynu Polskiego
    • Archiwum Monitora Wołyńskiego
    • Archiwum Mozaiki Berdyczowskiej
    • Archiwum pisma Nasze Drogi
    • Archiwum pisma Polacy Donbasu
    • Archiwum pisma Polonia Charkowa
    • Archiwum pisma Wołanie z Wołynia
    • Archiwum Polak na Łotwie
    • Archiwum Polaka Małego
    • Archiwum Polaka w Niemczech
    • Archiwum Słowa Polskiego
    • Archiwum Słowa Życia
    • Archiwum Tęczy Żytomierszczyzny
    • Archiwum Gazety Polak Mały
Kresy24.pl - Wschodnia Gazeta Codzienna
  • Ukraina
  • Białoruś
  • Rosja
  • Litwa
  • Region Bałtyku
  • Azja i Zakaukazie
  • Na Świecie
  • Historia i Wspomnienia
  • Kultura
  • Podróże po Kresach
  • Wyszukiwarka Kresowa
  • Kalendarium Kresów
    • Styczeń w Historii Kresów
    • Luty w Historii Kresów
    • Marzec w Historii Kresów
    • Kwiecień w Historii Kresów
    • Maj w Historii Kresów
    • Czerwiec w Historii Kresów
    • Lipiec w Historii Kresów
    • Sierpień w Historii Kresów
    • Wrzesień w Historii Kresów
    • Październik w Historii Kresów
    • Listopad w Historii Kresów
    • Grudzień w Historii Kresów
  • Polacy na Wschodzie
  • Biblioteka Kresowa
  • Kuchnia Kresowa
Home
Ukraina

Kijów będzie “karać” władze polskich miast za “antyukraińskie” marsze? Co na to Warszawa? Jest nota polskiego MSZ (WIDEO)

18 sty 2017

Marsz Orląt Przemyskich i Lwowskich to wg Kijowa marsz “antyukraiński”? Tu marsz w 95. rocznicę bitwy pod Niżankowicami. (Fot. arch. Przemyśl 2013r.)

“Zakaz wjazdu na Ukrainę dla prezydenta Przemyśla Roberta Chomy to wynik jego działalności antyukraińskiej. Nie mówimy o jednym wydarzeniu, ale o działaniach systematycznych, m.in. o popieraniu przez niego marszów antyukraińskich” – oświadczyła w środę rzeczniczka Służby Bezpieczeństwa Ukrainy Ołena Hitlanska.

Pytana przez Polską Agencję Prasową, czy inni polscy politycy bądź samorządowcy również mogą oczekiwać ze strony ukraińskich władz  zakazów wjazdu, Hitlanska stwierdziła, że SBU wydaje takie decyzje indywidualnie i wobec konkretnych osób.

Polski MSZ zareagował notą dyplomatyczną. To reakcja resortu na prośbę o wsparcie, o jakie wystąpił prezydent Przemyśla. Ministerstwo Spraw Zagranicznych pyta w nocie o wszystkie okoliczności związane z wydanym przez stronę ukraińską zakazem wjazdu na teren Ukrainy Robertowi Chomie i  oczekuje na oficjalną reakcję strony ukraińskiej.

“MSZ używa wszelkich dostępnych instrumentów w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji” – poinformowała rzeczniczka polskiego MSZ Joanna Wajda.

Prezydent Przemyśla, który był zaproszony do konsulatu RP we Lwowie na spotkanie opłatkowo-noworoczne, nie został wpuszczony na Ukrainę we wtorek.

„W trakcie odprawy na przejściu granicznym Medyka–Szeginie zostałem poinformowany o zakazie wjazdu na teren Ukrainy wydanym przez ukraińskie służby graniczne. Wręczona mi decyzja nie zawiera żadnych wyjaśnień dotyczących powodów wydania zakazu, który obowiązuje do czasu odwołania” – głosi oświadczenie Riberta Chomy. Obejrzyj całą konferencję prasową prezydenta Przemyśla:

Czytaj również: Jak obroniliśmy Przemyśl – Przemyskie Orlęta oraz Prowokator ryknął: „Śmierć Ukraińcom!”. Kto był tym prowokatorem? Komu się przysłużył? (WIDEO) a także: To była prowokacja? Prezydent Przemyśla i organizatorzy Marszu Orląt – oficjalne stanowiska

Kresy24.pl

< Idź pod prąd Zobacz inny >
Ważne? Ciekawe? Podaj dalej:

Nie przegap w tym temacie:

Default ThumbnailKijów domaga się pilnych konsultacji ze stronami Memorandum Budapesztańskiego Default Thumbnail“Nowiny z Ukrainy”: Oszukiwaliśmy, oszukujemy i oszukiwać będziemy? Default Thumbnail“Bardzo ważne, kto jest z nami, a jest z nami cały cywilizowany świat”
  • Tagi
  • Kijów
  • Ministerstwo Spraw Zagranicznych
  • Obrona Lwowa
  • Orlęta Lwowskie
  • polityka
  • Przemyśl
  • skandal dyplomatyczny
  • stosunki polsko-ukraińskie
  • Warszawa

56 komentarzy

  1. Adam
    29 stycznia 2017 o 23:13 Odpowiedz

    Przeczytałem wszystkie komentarze i od siebie dodam ,, Panie Boże patrzysz na to wszystko i nie grzmisz,,

  2. DOn Wasylo
    20 stycznia 2017 o 09:41 Odpowiedz

    To za to że dał im dom ukraiński 🙂

  3. rafi
    20 stycznia 2017 o 09:24 Odpowiedz

    A kto by chciał tam do tego syfu jechać ! Wprowdzić tez zakaz wjazdu do Polski banderowców !!

  4. polak a nie riusski troll
    20 stycznia 2017 o 08:12 Odpowiedz

    PYTANIA DO moskali: tylko merytorycznie….1. niby dlaczego Dmowski ??
    2. na czym w takim razie dziś polega plan Dmowskiego?
    3. dla czego piszecie po polsku a nie po kacapsku??
    4. ,,Gdyby Polska realizowała swój interes narodowy i polską rację stanu na wschodzie” – to na czym polega Polski interes narodowy na wschodzie???
    5. Co chce osiągnąć moskwa na wschodzie??
    6. dlaczego nigdy nic nie udało się Polakom ugrać z moskalami na przestrzeni ostatnich 500 lat…??? a choćby kwestia wolnej żeglugi przez piławę….
    7. co z najdroższym gazem, energią i ropą ruską dla Polski – jakie korzyści?
    8. co z kwestią samolotu…?
    9. kiedy moskale podadzą listę i miejsca kazni 200 tys. Polaków na wschodzie w ramach tzw. ,,akcji Polskiej” oraz wytłumaczą dlaczego KILKA TYSIĘCY UKRAIŃCÓW ZGINEŁO POMAGAJĄC POLAKOM A ANI JEDEN MOSKAL ANALOGICZNIE… O CO WAM CHODZI??
    10. dlaczego żaden kacapek do tej pory nie przeprosił Polaków za masowe mordy i grabież??
    11. jeden wasz troll najczęściej piszący na tym portalu ( nie wiem jak siebie określacie – napiszcie ), napisał że bronicie Białorusinów przed Polakami abyśmy ich nie ,,wyrzezali”- o kreślenie oryginalne -skopiowałem datę i wpis…skąd ten zarzut?? do czego chcecie nas przekonać??
    12. dla czego pomimo ciągłych resetów moskwa nie wykonała żadnego gestu, ruchu pozytywnego względem Polski?
    13. co chcecie osiągnąć trollingiem? przecież Polacy po tych trzech latach was nie popierają…???? jakie korzyści??
    14. to gdzie emigrują ludzie z kacapii do USA czy odwrotnie…rozumiecie?
    15. TYLKO KACAPIA W CIĄGU OSTATNICH 70 LAT PRZYŁĄCZAŁA W EUROPIE TERENY INNYCH PAŃSTW DO SIEBIE! TO KTO JEST ZAGROŻENIEM? KRAJ KTÓRY SIĘ BRONI?
    16. to który model i dlaczego, według was jest rozwojowy – kacapski feudalny mir czy amerykański gospodarczy ?gdzie są zalety i przewagi..?
    budujecie tylko na nahajce….który moskal potrafi merytorycznie odnieść się do tych pytań??

    1. Jarema
      21 stycznia 2017 o 11:05 Odpowiedz

      Wprawdzie pytanie nie było adresowane do mnie, ale tematy postawione ciekawie, więc kilka słów w odpowiedzi.
      Dmowski i Piłsudski to autorzy dwóch koncepcji wobec wschodnich sąsiadów Polski. Która jest lepsza? Ta, która da się zrealizować z korzyścią dla Polski a w drugim rzędzie dla sąsiadów. A realnie, kto z nich miał póki co rację; przyszłość może być inna? Zastanów się, co pisali obaj wielcy Polacy pisali o Ukrainie i czyje tezy pozytywnie zweryfikował czas? Moskwa jest zagrożeniem dla Polski, Moskwa to Mordor – oni za zbrodnie gwałty nie przepraszają, choć za Katyń, to chyba jednak Jelcyn przepraszał. Polska musi się wzmacniać militarnie i budować rurę gazową do Norwegii. Kluczowa jest rola NATO i USA, a te niestety słabną. Oczywiści, lepiej graniczyć z Ukrainą niż z Rosją, dlatego Polska popiera Ukrainę a nie Rosję w tym konflikcie. Rzecz jednak w tym, że obawy przed Rosją nie mogą oznaczać naiwnego przymykania oczu na antypolskość części elit ukraińskich i politykę historyczną – kult zbrodniczej UPA – Ukrainy, której Polska nie może zaakceptować. Żadne państwo nie zaakceptuję i uzna ze zrozumieniem, że ludobójcy są bohaterami. Widać to na przykładzie relacji Koreańsko-Japońskich.

  5. Łukasz
    19 stycznia 2017 o 22:19 Odpowiedz

    Zero chistori zero człowieczeństwa!!!

  6. Japa
    19 stycznia 2017 o 20:34 Odpowiedz

    Deportować z Polski wszystkich neobanderowców, uchylajacych sie od służby wojskowej, kontrabandzistów, alfonsów, złodziei i bandziorów, pracujacych na czarno, panienki lubiące pracę na plecach i poboczach dróg, a zostanie ich ciut, ciut. Tego już V kolumną UPAińska nie nazwiemy. Nie wpuszczać pod żadnym pozorem uczestników neobanderowskich marszów, tych co za szybą maja banderowskie proporce, tych co mają wiecej niż paczkę fajek czy flaszkę wódki, bursztyn i inny trefny towar, panienek łajdaczek, a nikt do Polski nie wjedzie. Bo po co?

  7. basia
    19 stycznia 2017 o 20:30 Odpowiedz

    Zrobić listę miast z ulicą lub pomnikiem Bandery i zakazać wjazdu wszystkim merom. Zobaczymy komu najpierw rura zmięknie.

  8. student
    19 stycznia 2017 o 19:00 Odpowiedz

    Co ten antyukraiński Choma podpuszczany przez Szychta wygaduje?

    http://prawy.pl/44675-prezydent-przemysla-nie-bedzie-zgody-na-chora-ideologie/

  9. antykomuna
    19 stycznia 2017 o 13:12 Odpowiedz

    Choma to ten z SB, który został wywalony z PiS-u za współpracę z komuną? To chyba wiadomo na czyją korzyść działa i dlaczego nie został wpuszczony na Ukrainę.

  10. Jan
    19 stycznia 2017 o 11:50 Odpowiedz

    Jest jeden temat o którym mówi się mało na Ukrainie. To Wielki Głód w latach 30-tych. Wg Wikipedii na Ukrainie zmarło wtedy z głodu 6-7 mln. Polaków na Wołyniu zamordowano 100-150 tys. W odwecie w walkach z AK zginęło kilkanaście tys. Ukraińców. Dlaczego Ukraińcy eksponują swoje straty w walkach z Polakami a milczą o kanibalizmie wywołanym przez ruskich ? Drugi temat: Tu napisano, że władze polskie np. p. Burmistrz Przemyśla prowadzą działalność antyukraińską. Polacy nie zgadzają się kult zbrodniarzy z upa a wcale nie występują przeciw Ukrainie. Z tego wynika że wg naszych sąsiadów Ukraina jest integralnie związana z UPA.

    1. Lolo
      19 stycznia 2017 o 20:28 Odpowiedz

      Przemyśl ma prezydenta, a nie burmistrza.

  11. Max
    19 stycznia 2017 o 11:18 Odpowiedz

    Macie swój majdan
    Wszystkich Ukraińców deportować żadnej pomocy dla nich

  12. abc
    19 stycznia 2017 o 11:07 Odpowiedz

    No to co, teraz czas na retorsje, jako pierwszy Mer okupowanego przez ukraińców Lwowa.

  13. LUKI
    19 stycznia 2017 o 10:19 Odpowiedz

    PARANOJE ROBIĄ UKRAIŃCY… UKRAIŃCY ROBICIE DUŻY BŁĄD POLITYCZNY

  14. polak a nie riusski troll
    19 stycznia 2017 o 02:55 Odpowiedz

    jest to moja przeróbka wiersza Martin Niemöllera
    Kiedy przyszli… Rosjanie
    Kiedy przyszli po Gruzinów, nie protestowałem. Nie byłem przecież Gruzinem.
    Kiedy przyszli po Ukraińców, nie protestowałem. Nie byłem przecież Ukraińcem.
    Kiedy przyszli po Białorusinów, nie protestowałem.
    Nie byłem przecież Białorusinem.
    Kiedy przyszli po Litwinów, nie protestowałem. Nie byłem przecież Litwinem.
    Kiedy przyszli po mnie, nikt nie protestował. Nikogo już nie było…

    …. a berlin wysłał notę do moskwy ….„MSZ używa wszelkich dostępnych instrumentów w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji”
    Ci co nie byli pod ruskim zaborem …. tak….. poczekajcie jak moskale Nas pogodzą…jak oddadzą Wilno, Grodno, Królewiec, Lwów , założą kacapskie bazy i obronią przed Czechami,Litwinami, prusakami i Ukraińcami…jak nam pójdzie pkb….zobaczycie kacapski mir……

    1. polak a nie riusski troll
      19 stycznia 2017 o 03:33 Odpowiedz

      akurat niektórzy Dobrodzieje zza wschodniej i zachodniej strony, chcą nas rozgrywać…. że jesteśmy skazani na konflikty, ale tylko W RAMACH MIĘDZYMORZA…. wychodzi na to , ………..że garstka radykałów trzyma nas w szachu….
      tak dugin ma racje! on wie lepiej i jego sługi co dla Polski jest najlepsze… a może razem z Ukraińcami wybudujemy broń atomową…Oni mają rakiety, technologię, moce produkcyjne a My pieniądze…

      co na to dugin ? – ,,Trzeba zawrzeć »nowy pakt Ribbentrop-Mołotow«! Wtedy Rosja skończy z tymi »przyjaciółmi« (państwami Europy Środkowowschodniej – red.) raz na zawsze. Wtedy przyjdzie Rosja i powie: Aha! Złapaliście się! Powiemy do nich: Chcieliście uciec przed nami, co?
      (…)Rusofobia i europofobia Nowej Europy czyli tych »wschodnioeuropejskich nieporozumień« jest jednakowa.
      Trudno nawet powiedzieć kogo oni bardziej nie lubią. Oni nas nie lubią »po staremu« a tamtych nie lubią »po nowemu«.
      Odżyją animozję polsko-niemieckich stosunków, czesko-niemieckich i zacznie się wypominanie i skargi. […]
      Będąc europejczykiem pomyślałbym o tym, że skoro państwa Nowej Europy nie zdały egzamin niezależności powinny być odesłane do starego gospodarza czyli do nas, do Rosji.
      A my już »po bratersku«, »po słowiańsku« rozwiążemy ten problem….
      (…)
      Trzeba zlikwidować »kordon sanitarny«, zawrzeć »nowy pakt Ribbentrop-Mołotow«, dlatego, żeby granica między Rosją a Starą Europą była bezpośrednia, bez tych »przyjaciół«
      Europejska polityka Putina, którą ja popieram, celnie broni nasze narodowe interesy. Europa czeka naszej pomocy, dlatego przyjdzie jeszcze raz »dać komuś po łapach«. […]
      W wielkim starciu cywilizacji atlantyckiej i kultury eurazjatyckiej to wszystko, co znajduje się między nami – Polska, Ukraina, Europa Środkowa – musi zniknąć, zostać wchłonięte.
      Aleksandr Dugin — wieloletni członek Czarnego Zakonu SS – http://jagiellonia.org/nowy-pakt-pakt-ribbentrop-molotow-szaman-putina-ujawnia-plany-kremla-wideo/

      pięknie…narodowe interesy….oni obrona …to my atakujemy wszystkich dookoła…no tak…ale na to nie mamy wpływu …za to zawsze możemy być zakładnikami ( do czasu – potem rabami) garstki radykałów…ALE MĄDRE I TAKIE PO kacapsku PIĘKNE…

      1. polak a nie riusski troll
        19 stycznia 2017 o 03:50

        NA KONIEC PEREŁKA…KTO TO ZROZUMIE I WYJAŚNI ( KTO KORZYSTA..) http://jagiellonia.org/rosyjskie-echo-okrzykow-w-przemyslu/ ,,
        Pierwszym zarzewiem takiego konfliktu w najnowszej historii stosunków Warszawy i Kijowa stało się wydarzenie z kwietnia 2015 roku, kiedy to studenci miejscowej uczelni zrobili sobie zdjęcie na parkingu z czerwono-czarną flagą, która w Polsce kojarzona jest jednoznacznie z krwawymi wydarzeniami na Wołyniu z czasie II Wojny Światowej. W polskich mediach burzliwie dyskutowano o „niemoralności” robienia takich zdjęć, a policja wszczęła śledztwo w zamiarem wykrycia sprawców podżegania do nienawiści etnicznej. Uczelnia pozbawiła rzeczonych studentów stypendiów i nakazała im napisać list z przeprosinami. Sprawą najbardziej osobliwą w tym wszystkim jest to, iż owi studenci okazali się etnicznymi…. Polakami z Ukrainy.”….. CIEKAWE I NIE ZROZUMIAŁE SĄ TE NAGŁAŚNIANE PROWOKACJE…RADYKAŁOWIE…

        I DRUGIE : http://jagiellonia.org/pulapka-dmowskiego/
        może kogoś to zastanowi

      2. ron
        19 stycznia 2017 o 11:22

        Bieda i poczucie przegranej wywołują frustrację a ta z kolei agresję wobec kogoś, na kogo najłatwiej zrzucić winę za własne niepowodzenie, dochodzi jeszcze sąsiedzka zawiść (nam się udało a im nie i dlaczego to jest takie niesprawiedliwe).
        Z naszej strony kompleks wyższości i zbyt histerycznie reagujemy na hasło Bandera (przepisy antybanderowskie trzeba wprowadzać w Polsce na spokojnie i bez politycznego robienia szumu).
        Ruska agentura naprawdę nie musi się bardzo wysilać żeby wywołać wrogość między Polakami i Ukraińcami więc im mniej emocji tym lepiej

    2. Pafnucy
      19 stycznia 2017 o 15:12 Odpowiedz

      Prędzej zobaczę Moskala oddającego Polsce Lwów niż banderowca czy szaulisa biegnącego Polsce z pomocą. Słodkie romantyczne pierdy i zwykła naiwność przez ciebie przemawia. Litwini to przyjdą nam z pomocą jak przyszli w 1920 a od pomocy “u kraińców” strzeż mnie Panie Boże. Wojujący “u kraińcu” weź sobie coś na uspokojenie.

    3. Lublinianka
      20 stycznia 2017 o 00:40 Odpowiedz

      To teraz Paweł Bohdanowicz (poprzedniego aliasa już nie pamiętam) występuje jako “Polak” a nie ruski troll? Polakiem pewnie chciałby pan zostać, ale nie ma pan predyspozycji.

      1. polak a nie riusski troll
        20 stycznia 2017 o 07:26

        do lublinianka ty ruski trollu napisz coś o katyniu , uwiarygodnij się…przecież wam niemożna…paszła won do królewca…na różnych portalach te same wpisy anty polskie …jak ci niewstyd…za ruskie srebrniki pluć na Polskę!!

  15. Jarema
    18 stycznia 2017 o 23:58 Odpowiedz

    Dodam. Nieoceniony pan Tyma prezes Związku Ukraińców w Polsce skomentował w/w zdarzenie z typowym dla siebie brakiem obiektywizmu w ukraińskiej telewizji. Tak pan Tyma buduje dobre polsko-ukraińskie relacje.

  16. wnuk rezuna
    18 stycznia 2017 o 23:58 Odpowiedz

    25 lat polskiej polityki wschodniej , pod wezwaniem śp. Giedroycia , polegającej na przyciąganiu do Europy i Polski “wschodnich buforów” , głównie metodą ustępstw i zamiatania pod dywan spraw spornych , jest niestety postrzegana przez Państwo Banderowskie jako SŁABOŚĆ !!!!
    Ukraińcy banderowcy tę politykę postrzegają jako dekadencki strach, przed Rosją i samą Ukrainą , dlatego patrzą na nas z zawiścią , którą szybko zastępują lekceważeniem . Dlatego nie napotykając oporu , pozwalają sobie dzisiaj na tak wiele .
    Banderowskich marszów na Ukrainie , czy we Lwowie , polscy politycy starali się nie zauważać , podobnie ukraińskiej twórczości “patriotycznej” , zwłaszcza filmowej .
    Trochę to upokarzające, że jakaś nikczemna , złodziejska nędza , chce nam dyktować jakie marsze możemy w Polsce organizować , a jakie nie . I akurat te promujące polski patriotyzm , nie są na Ukrainie mile widziane .
    Trochę to idiotyczne, że kraj który wszędzie , również w Polsce, widzi tylko agentów Putina , takimi właśnie działaniami , wręcz zachęca nas do jakiegoś porozumienia z Rosja .
    Do czego pewnie dojść musi . Putin to zbrodniarz i skrytobójca , ale nie idiota , działa i myśli racjonalnie , dlatego łatwiej znależć na niego racjonalne antidotum .

  17. wnuk rezuna
    18 stycznia 2017 o 22:42 Odpowiedz

    Pisałem już wiele razy, że Wojowniczy Banderyzm nie znajdując wewnętrzego przeciwnika na samej Ukrainie , wylewa się już poza granice
    Ukraińskie elity zaczadzone nacjonalizmem, pomieszanym z ruskim imperializmem , podobnie jak ich przodkowie z UPA , weszli na drogę do nikąd i jak zdziczałe ogłupione psy , kąsają wszystko wokoło .

    POTRZEBNA JEST TUTAJ GWAŁTOWNA REAKCJA !!!!!
    ŻEBY OTRZEŻWIĆ UKRAIŃSKIE ELITY W KIJOWIE !!!
    TROCHĘ TO CHYBA UPOKARZAJĄCE DLA POLSKI I POLAKÓW ŻEBY NASZA POLITYKA WSCHODNIA BYŁA PODPORZĄDKOWANA ZWIĄZKOWI BANDEROWCÓW W POLSCE TYMY z kumplami i ich LISTOM PROSKRYPCYJNYM Z POLSKIMI WROGAMI UKRAINY

  18. Jarema
    18 stycznia 2017 o 22:10 Odpowiedz

    Ukraińcy wskazali powód – patriotyczny Marsz Orląt w Przemyślu. Oznaczałoby to konsekwentnie – chcesz wjechać na Ukrainę nie maszeruj. Zwolennicy koncepcji Giedroycia mają obiektywnie coraz mniej argumentów; Ukraińcy za wszelką cenę postanowili sobie za punkt honoru, aby Polacy od niej odeszli. Nie jest jasne, dlaczego, ale jak za bohatera ukraińskiego robi taki strateg, jak Chmielnicki, który poddał Ukrainę Rosji na ponad 350 lat, to nie ma co oczekiwać po ukraińskiej stronie rozsądku. Wprawdzie niestrudzeni i bezkrytyczni piewcy sprawy ukraińskiej w Polsce będą łamać ręce i narzekać na prezydenta Chomę, że popsuł ich zdaniem dobre relacje, ale po takich informacjach na głównych portalach sympatia dla Ukraińców (niestety dla Ukrainy i Polski) będzie leciała w dół. Natomiast reakcja MSZ oznacza, że tam Giedroyciem już nie myślą i dobrze. Potrzeba więcej rozwagi i realizmu.

    1. Pafnucy
      19 stycznia 2017 o 14:52 Odpowiedz

      Od dawna to powtarzam. W Europie środkowej Polska dla “u krainy” nie jest partnerem tylko RYWALEM. Upaińcy tak ją traktują. Walka o dominację. Kierują się chłodną kalkulacją a Polska durnym, bezmyślnym, niczym nie popartym romantyzmem. Polska powinna wykorzystać konflikt banderowsko – rosyjski na wzmocnienie swojej pozycji a konsekwentnie tego nie robi utrzymując przy życiu banderowski nowotwór. Nikt już się nie przejmuje tą zbuntowaną prowincją rosyjską a Polacy dalej wyrzucają pieniądze w błoto. Ostatnio 500 tys na banderowskiego szmatławca, w którym z premedytacją używa się banderowskiej nowomowy “zakierzonie” i obraża polskich patriotów porównując ją z banderowską dziczą z UPA. AK to legalna armia legalnego rządu Polskiego Państwa Podziemnego, uznawana przez wszystkie kraje a UPA do zbrodnicza przybudówka ukraińskich nazistów z oun tresowanych przez wywiad III rzeszy. Nikt tego nie uznawał. Duża część Ukraińców też nie, za co ponieśli śmierć.

  19. Ryszard Felsztyński
    18 stycznia 2017 o 21:56 Odpowiedz

    Nie ma problemu zawsze można zastosować retorsje , a tak naprawde to nalezało by pogonic banderowców i było by po sprawie . Sądze że juz czas najwyższy by sejm RP przyjął ustawe o zakazie propagowania oun , upa, flagi banderowskiej . Należy też sprawdzic jak wydawane są pieniadze polalów na działalnośc organizacji ukraińskich i sprawdzic jak to wyglada na Ukrainie

  20. Wołyń1943
    18 stycznia 2017 o 21:48 Odpowiedz

    Następna w kolejce pewnie będzie H. Gronkiewicz-Waltz. Tak antyukraińskich działań wymierzonych w bezpieczeństwo samostijnej jak Skwer Wołyński z pomnikiem Ofiar Ludobójstwa Ukraińskiego i coroczne marsze 11 lipca, Ukraińcy nie darują. Czy Ambasador Piekło już złożył wyrazy ubolewania z powodu skandalicznych poczynań prezydenta Przemyśla?

  21. tagore
    18 stycznia 2017 o 21:31 Odpowiedz

    Długo zastanawiano się na Ukrainie co robić po rozmowie Kaczafiego i Poroszenki . W końcu mamy konkretne działania. Czyżby zamierzano po wpadce z Trampem zarobić punkty w Berlinie?
    Przynajmniej jest to jednoznaczna wizja wzajemnych stosunków
    pomiędzy Polską ,a nowym liderem Europy Środkowej. Nie ma niedomówień.

    1. observer48
      18 stycznia 2017 o 21:52 Odpowiedz

      @tagore
      O czym bredzisz?

      1. tagore
        19 stycznia 2017 o 10:57

        Pan chciał o coś zapytać?

      2. Pafnucy
        19 stycznia 2017 o 14:34

        “Bredzi” o tym że dla “u krainy” Polska nie jest żadnym partnerem. Ukraiński burek ma tylko jednego właściciela w Europie, którego się słucha.

      3. observer48
        19 stycznia 2017 o 19:10

        @tagore
        Tak, ciebie, bydlaku! Prezes PiS, która to partia obecnie rządzi Polską z woli wyborców, to Jarosław Kaczyński, nie jakiś “Kaczafi”. Tym jednym wpisem zredukowałeś się do rozmiarów pospolitej, kacapskiej swołoczy. Jeszcze jakieś pytania?

        A tak a marginesie, to nazwisko prezydenta-elekta USA to Trump, nie “Tramp”. Kacapskim trampem na tym portalu to może sam jesteś.

      4. Doc dr hab
        21 stycznia 2017 o 07:46

        Jaki Pan prezes? Dyktatorek żoliborski.

    2. Lublinianka
      20 stycznia 2017 o 00:35 Odpowiedz

      Panie Tagore. bardzo cenię Pańskie uwagi, krótkie i na temat. Zapewne nie jestem w tym odosobniona. Niestety, mimo reformy Handkego różne prymitywy nabywają nadal umiejętność nie tylko czytania, ale i pisania, co w ich wypadku oznacza komunikowanie się z lepszymi od siebie za pomocą wulgaryzmów. Proszę się nie przejmować, subtelna ironia nie do każdego dociera, a zwłaszcza to takich, którzy potrafią operować tylko obelgami.

    3. Ukrainiec Patriota
      20 stycznia 2017 o 15:24 Odpowiedz

      A któż to jest tym nowym liderem Europy Środkowej czyżby Welka Samoistijna Uhraina od Sanu po Władywostok ?

  22. Polak Patriota
    18 stycznia 2017 o 21:20 Odpowiedz

    Ale ruskie trolle się rozszczekały. hahahahhaha Aż miło patrzeć jak ujadają te psy Putina. RAB1621 , observer48 , Warszawiak , Mathieu to typowe ruskie trolle Putina.
    Swoją drogą ciekawią mnie szczegóły i dalszy ciąg tego incydentu. Na razie to jest za mało informacji.

    1. Szachrajew
      18 stycznia 2017 o 22:33 Odpowiedz

      @Polak Patriota
      Ostrożnie. Nie wrzucaj wszystkich do jednego worka.
      z tego co zauważyłem, komentator “obserwer48” ma bardzo zdrowe spojrzenie na świat. A nazwanie go “russkim trollem” jest wielkim nietaktem

      1. Polak Patriota
        18 stycznia 2017 o 23:09

        Zatem bardzo ostrożnie ale zdecydowanie wrzucam ciebie Szachrajew do worka troll rosyjki ty rosyjski trollu. hahahahah Nawet zakładam że jesteś tym samym rosyjskim trollem co obserwer48 jak i cała reszta wpisów i podpisujesz się różnymi nickami. Wielkim nietaktem jest bycie ruskim trollem a szachraj po polsku to oszust czyli pasuje jak ulał do ciebie.

      2. polak a nie riusski troll
        19 stycznia 2017 o 02:22

        @Polak Patriota. popieram Szachrajewa, Kolego akurat „obserwer48” ma piękną zapisaną kartę na tym Portalu… podał ciekawy pomysł, z którym się nie zgadzam ( ktoś kto był w Przemyślu i zna tamte środowisko/warunki/ pomysły na Polsko-Ukraińsko-kacapskie relacje to raczej nie wygłasza takich opinii)…ale zobaczymy, My Polacy powinniśmy trzymać się razem…Pozdrawiam Polaka patriotę, Obserwera 48 i Szachrajewa!!

      3. observer48
        19 stycznia 2017 o 08:00

        @Polak Patriota
        Mając takich patriotów Polska nie potrzebuje nieprzyjaciół.

      4. Pafnucy
        19 stycznia 2017 o 14:26

        do “polak a nie riusski troll”: nie wiem w którym ty Przemyślu byłeś ale na pewno nie w Polskim. Relacje Polaków i lokalnych banderowców są bardzo złe. Od bandermajdanu jeszcze gorsze. Podkarpaccy “prostamole” są bezczelni, agresywni, roszczeniowi, zawistni i wszyscy nienawidzą Polski. Każde święto to chory kult bandery, okrzyki nienawiści do Polski, rewizjonizm i “religijno – nazistowska” atmosfera. Jak rozmawiałem kiedyś z księdzem gr-kat to takiej obłudy i fałszu jaki padał z jego ust w życiu nie słyszałem. Oczywiście retoryka rzeczonego księdza “jedynie słuszna” nazistowsko – banderowska o 1000 letnich “krzywdach”, których doznał “naród ukraiński” do Polaków. Poziom zakompleksienia tego “galicyjskiego narodu”, mity w jakich żyją ci ludzie, zacietrzewienie i nastawienie do Polski wymagają dobrego lekarza. Będziemy mieli z nimi taki sam problem jak Niemcy z Turkami. “u kraina” i Turcja to ten sam krąg kulturowy a nie jakieś demokratyczne i europejskie państwo.

      5. observer48
        20 stycznia 2017 o 08:36

        @polak a nie riusski troll
        Tak się składa, że urodziłem się w Jarosławiu i mieszkałem tam aż do wyjazdu na studia do Krakowa, a Przemyśl i niemal całe Bieszczady też znam nienajgorzej. W latach 1960. problemów z Ukraińcami w dawnym Województwie Reszowskim (albo Mojrzeszowskim, jak go czasem nazywaliśmy) nie było, choć się czasem z nich podśmiewaliśmy, że mają czarne podniebienia. Mieli swoje cerkwie, tak grekokatolickie, jak prawosławne, ale komunistyczne władze utrudniały praktyki religijne tak Polakom, jak Ukraińcom.

        Wśród starszych osób trafiały się jednostki o szowinistycznym nastawieniu banderowskim, ale to był naprawdę bardzo nieliczny margines. Znacznie więcej nacjonalistycznie nastawionych Ukraińców mieszkało na Ziemiach Zachodnich i Północnych, dokąd się przeprowadziłem (na Dolny Śląsk) w latach 1970. i mieszkałem aż do wyjazdu do Kanady.

        Z perspektywy czasu uważam, że na zantagonizowaniu Polaków i Ukraińców korzysta wyłącznie RoSSja i z przykrością muszę stwierdzić, że tę wojnę wygrywa. Moi rodzice uciekli przed banderowcami z Wołynia, bo ukryli ich ukraińscy sąsiedzi przed banderowską swołoczą, miałem okazję osobiście poznać tych ludzi, a w naszym domu nigdy nie było nienawiści, czy nawet niechęci do Ukraińców, choć rodzice nigdy nie wyzbyli się strachu przed banderowcami. Wielu kacapskich trolli tego nigdy nie zrozumie. Przykro patrzeć, jak banderowcy znowu niszczą Ukrainę.

    2. Pafnucy
      19 stycznia 2017 o 13:55 Odpowiedz

      http://www.tvn24.pl/czarno-na-bialym,42,m/czarno-na-bialym-punkt-widzenia,707929.html
      Tu masz bardzo ciekawe “incydenty” z “braćmi” rezunami. Ciesz się że Putin to bezhołowie za mordę trzyma.

      1. observer48
        20 stycznia 2017 o 04:06

        @Pafnucy
        “Ciesz się że Putin to bezhołowie za mordę trzyma.”
        Dla Polski lepsza Ukraina banderowska, niż kacapska, a najlepsza wspierana przez Polskę banderowska tłukąca się z kacapią.

        Warto pamiętać o słowach śp. Marszałka Józefa Piłsudskiego: „Rosja obiecuje, gdy jest do tego zmuszona, i nie dotrzymuje swych obietnic z chwilą, gdy ma po temu siłę”. Timeo Danaos et dona ferentes!
        https://www.youtube.com/watch?v=4IZF1uRJeYM&ab_channel=TomRad

  23. observer48
    18 stycznia 2017 o 20:43 Odpowiedz

    Rąbnąć zakaz wjazdu do Polski wszystkim burmistrzom miast ukraińskich, których rady miejskie nazywają ulice i place imieniem Bandery, czy Szuchewycza. To powinno zachodnioukraińskich rezunów otrzeźwić.

    1. profesor
      18 stycznia 2017 o 22:24 Odpowiedz

      piszesz to na trzeźwo? )

      1. observer48
        18 stycznia 2017 o 23:18

        @profesor
        Jak najbardziej i napisałem to samo po angielsku na kilku anglojęzycznych portalach ukraińskich. Nie mam za grosz tolerancji dla banderowskiej i neobanderowskiej swołoczy. Ta wrzaskliwa mniejszość to mniej, niż trzy procent wszystkich obywateli Ukrainy. Z Banderą i Szuchewyczem na sztandarach Ukraina nigdy nie wejdzie do NATO, czy Unii.

      2. SyøTroll
        19 stycznia 2017 o 15:47

        Jak to ? Przecież większość wolontariuszy majdanu to właśnie była owa “banderowska i neobanderowska (ogłupiona szowinistyczną retoryką) swołocz”. I to właśnie w celu usunięcia tego “proeuropejskiego” towarzystwa z Kijowa zrobiono “obronę przed rosyjską agresją”. Cóż poradzić takich masz sojuszników jakich chciałeś; teraz starasz się wyjść z twarzą.

      3. observer48
        19 stycznia 2017 o 18:58

        @SyøTroll
        Bredzisz, jak zwykle. Wiekszość walczących z kacapską i prokacapską swołooczą na połudiowym wschodzie Ukrainy to mówiący surżykiem miejscowi, a nie bandeowska swołocz. Banderowska swołocz uciekała przed poborem do Polski, na Słowację i na Węgry. Teraz nie muszą, bo armia Ukrainy jest w 100% zawodowa plus ochotnicze bataliony wywodzące się z Charkowa, Donbasu, Dnipra, Kijowa i Zaporoża. Trudniąca się przemytem banderowska swołocz tylko drze mordy i ma w Werchownej Radzie niewiele ponad pięć procent posłów.

      4. observer48
        19 stycznia 2017 o 19:56

        @SyøTroll
        W Donbasie walczą oprócz regularnej, obecnie w 100% zawodowej armii Ukrainy, głównie mówiący surżykiem żołnierze ochoticzych batalionów pochodzących z rejonów Charkowa, Kijowa, Donbasu, Dnipra, Odessy i Zaporoża. Banderowska swołocz uciekała przed poborem do Polski, na Słowację i na Węgry. Teraz już nie musi, bo armia Ukrainy składa się w całości z w pełni płatnych żołnierzy zawodowych.

        Banderowska swołocz jest reprezentowana w Werchownej Radzie przez jakieś pięć do ośmiu procent deputowanych i najlepiej im wychodzi darcie mordy. Wygląda na to, że bliski przyjaciel i zaufany człowiek prezydenta-elekta USA Micheil Saakaszwili będzie wkrótce kluczowym politykiem na Ukrainie. Poczekajmy jakieś trzy do pięciu miesięcy!

    2. Pafnucy
      19 stycznia 2017 o 13:46 Odpowiedz

      Bardzo dobry pomysł. Trzeba jeszcze do tego dorzucić polityków WR, którzy głosowali za ustawami gloryfikującymi banderowskich morderców. Konieczne do tego jest nałożenie sankcji na banderowską ukrainę i skierowanie sprawy promowania nazizmu ukraińskiego do instytucji międzynarodowych w Europie. Do tego powinniśmy dołożyć oficjalną notę do instytutu Yad Vashem. Okaże się kto w tym sporze ma rację. Zadżumiona banderyzmem upaina najwyraźniej się z syfu nie otrząśnie. Młodzi reżyserzy banderowscy coraz śmielej robią filmy z banderowcami jako pokrzywdzonymi partyzantami prześladowanymi przez AK i NKWD. Nawet TVN już o tym otwarcie robi reportaże. Polecam: http://www.tvn24.pl/czarno-na-bialym,42,m/czarno-na-bialym-punkt-widzenia,707929.html
      Myślę że w tym całym pseudo dialogu polsko – banderowskim niezbędny jest arbitraż międzynarodowy.

  24. Warszawiak
    18 stycznia 2017 o 20:30 Odpowiedz

    Szacun Panie Prezydencie !

  25. RAB1621
    18 stycznia 2017 o 20:25 Odpowiedz

    Niech pan sie trzyma panie prezydencje! Czesc i Chwala Bohaterowi za postawe!!!

  26. Mathieu
    18 stycznia 2017 o 20:20 Odpowiedz

    Już nie długo rozpocznie się kolonizacja Polski przez potomków ukraińskich zbrodniczych kanalii, obejmą władze w polskim samorządzie i Polacy będą mieli nie zakaz a nakaz wyjazdu z Polski… przepraszam z Kraju Zakierżońskiego.

Dodaj swój komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Uwaga! Komentarze naruszające prawo będą usuwane, a dane autorów - przekazywane organom ścigania.

Najnowsze wiadomości
Andrzej Poczobut uwolniony!

Andrzej Poczobut uwolniony!

Kresy24.pl zawieszają działalność. Mimo milionów czytelników. Oto powód

Kresy24.pl zawieszają działalność. Mimo milionów czytelników. Oto powód

Trump: Z niecierpliwością czekam na Łukaszenkę w USA

Trump: Z niecierpliwością czekam na Łukaszenkę w USA

Burza po słowach prezesa: Rheinmetall tłumaczy się Ukraińcom

Burza po słowach prezesa: Rheinmetall tłumaczy się Ukraińcom

MSZ RP: Nigdy nie zaakceptujemy Białorusi jako części ruskiego miru

MSZ RP: Nigdy nie zaakceptujemy Białorusi jako części ruskiego miru

Zdrada i terroryzm. Fico ma poważne kłopoty

Zdrada i terroryzm. Fico ma poważne kłopoty

W Rosji zabierają ludziom wypłaty! Potrzebne na wojnę

W Rosji zabierają ludziom wypłaty! Potrzebne na wojnę

Poparcie dla Putina ostro w dół! Najgorszy wynik od początku wojny

Poparcie dla Putina ostro w dół! Najgorszy wynik od początku wojny

W ruskim mirze bez zmian. Zamiast leku na raka, ulepszyli narzędzie zabijania. Już produkują

W ruskim mirze bez zmian. Zamiast leku na raka, ulepszyli narzędzie zabijania. Już produkują

Ukraina i Arabia Saudyjska zawarły porozumienie wojskowe

Ukraina i Arabia Saudyjska zawarły porozumienie wojskowe

© Kresy24.pl 2018. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.  Kontakt | Polityka prywatności
Produkcja: Fundacja Wolność i Demokracja