Nacjonalistyczny deputowany ukraiński z Partii Radykalnej Igor Mosijczuk pochwalił mordowanie dziennikarzy jako sposób walki politycznej. W ten sposób skomentował zatrzymanie w Kijowie dwóch podejrzanych o mord na prorosyjskim dziennikarzu Olesiu Buzinie. Tymczasem jednego z domniemanych zabójców rozentuzjazmowany tłum wyniósł we wtorek z aresztu na rękach.
„Uważam, że tych, którzy zlikwidowali Olesia Buzinę trzeba nagrodzić tytułem Bohater Ukrainy. To był klasyczny zamach w stylu Bandery i Szuchewycza. Kiedyś w (polskim) sądzie ich też nazywano „zabójcami”, a teraz my ich czcimy jako bohaterów narodowych” – uzasadnia swoją pochwałę mordu ukraiński deputowany.
Deputowany Mosijczuk to były zastępca dowódcy neonazistowskiego ukraińskiego batalionu „Azow”. Wcześniej wystąpił także m.in. w obronie żołnierzy batalionu MSW „Tornado”, których ukraińska prokuratura oskarża o liczne mordy, okrutne gwałty i grabieże.
Tymczasem dwaj ukraińscy nacjonaliści – Andriej Medwiedko i Denis Poliszczuk, oskarżeni o zamordowanie Buziny, kategorycznie zaprzeczają, jakoby mieli z tym cokolwiek wspólnego. Twierdzą, że kiedy dokonano mordu w ogóle nie było ich w Kijowie. Prokuratura zapewnia, że ma niezbite dowody ich winy, w tym ślady DNA.
We wtorek wiwatujący tłum wyniósł na rękach z aresztu i obsypał kwiatami Poliszczuka, którego sąd zgodził się wypuścić za kaucją w wysokości 5 mln hrywien (240 tys. USD). Pieniądze na kaucję zebrali prawdopodobnie ukraińscy nacjonaliści, choć nie ujawniono kto je wpłacił.
Przypomnijmy, że prorosyjski dziennikarz Oleś Buzina został zastrzelony 16 kwietnia br. przed własną klatką schodową w Kijowie z okna samochodu. 18 czerwca szef MSW Arsen Awakow poinformował o zatrzymaniu podejrzanych o to zabójstwo.
Kresy24.pl
35 komentarzy
maciek
23 czerwca 2015 o 19:03250 tys USD? Od „Ukraińskich nacjonalistów”? W ukraińskiej rzeczywistości? Błagam. Chyba wszyscy wiemy, kto wyłożył kasę. Wypowiedź tego Mosijczuka chyba też nie pozostawia wątpliwości, że „ktoś” tutaj prymitywnie gra na skłócenie ich z nami.
IvanBandyt
23 czerwca 2015 o 20:08Kacap zrobi wszystko, żeby tylko rozbić w miarę poprawne stosunki Polski z Ukrainą i Litwą. Wiedzą Sowiety, że na tak szerokim froncie i z tyloma wrogami na raz mogą sobie nie poradzić, co innego łykać po kolei jednego po drugim. Ruskich stać na największe nawet draństwo. Inną sprawą jest banderyzm na Ukrainie. W jej własnym interesie leży odżegnywać się od tych bandytów, których najpierw do swej propagandy wykorzystywali hitlerowcy, a obecnie neostainowcy. Ukraińcy zapewne w dużej większości zdają sobie sprawę, że w cywilizowanej UE nie ma miejsca ani dla faszystów, ani dla stalinowców, ani dla banderowców.
spokojnie
23 czerwca 2015 o 20:11Czy ten ,,ktoś” ma rosyjską narodowość?
maciek
23 czerwca 2015 o 20:50Bądź Niemiecką. Tak podejżewam. Jakoś ciężko mi wierzyć, że ukraińscy nacjonaliści zebrali taką kwotę.
he he
23 czerwca 2015 o 21:16Mają w Kanadzie rzesze popleczników .To synowie i wnukowie esesmanów z SS Galizien.Stąd ta kasa.
maciek
23 czerwca 2015 o 22:20Te rzesze popleczników toś chyba z ruskiego TV wyjął. No ale pomijając już tą kasę, bo to się pewnie nie wyjaśni. Nie uważasz, że wypowiedź Mosijczuka to atak skierowany w naszą stronę? W interesie Ukrainy on nie działa na pewno, to w czyim?
Jarema
23 czerwca 2015 o 19:53I taka hołota chce do UE? Lepiej niech pozostaną pod twardym ruskim onucem może to im uświadomi że muszą się zmienić i albo będą słuchać Polskiego pana albo dalej będą ruskimi pionkami
observer48
23 czerwca 2015 o 21:09Polska języka trudna, kacapski trollu!
ARES
23 czerwca 2015 o 19:56Ciągle powtarzam ,że Ukry to żadni przyjaciele dla Polaków .
Trzymajmy się jak najdalej od tej swołoczy ! Jak chcą niech się zabijają między sobą .
observer48
23 czerwca 2015 o 21:13Póki tłuką kacapów, należy ich wspierać wszelkimi dostępnymi środkami i metodami. Dla Polski nawet banderowska Ukraina, w kto nikt o zdrowych zmysłach nie wierzy, jest znacznie bezpiecczniejszym sąsiadem, niż zdominowana i kontrolowana przez kacapską swołocz kierowaną z Kremla.
tagore
24 czerwca 2015 o 13:19Jeżeli chodzi o postawy Ukraińców,pod artykułem o polskim żądaniu zmian w ustawie o UPA wpisy raczej są w jednym tonie: Олег Лилик · Працює в Ivano-Frankivsk Захотілося пшекам. Це зараз вони типу наші друзі. Бо очко жим-жим перед кацапами. Треба ім згадати за наші Перемишль і Холм. Відповідь · · 2 години тому Олег Кубіцький · Топ-коментатор · University of Oxford Czy ktos mi da odpowiedz, co robily tysiace polakow i polskich niemowliat w Ukrainie w 1943 roku, bez wizy Відповідь · · 4 години тому Ярослав Зьола ок, якщо вони позбавлять статусу Армію Крайову. Відповідь · · 6 · Вчора о 4:33 Олег Кубіцький · Топ-коментатор · University of Oxford Визнати АК І БАТАЛЬЙОНИ ХЛОПСЬКІ ВІЙСЬКОВИМИ ЗЛОЧИНЦЯМИ Відповідь · · 2 · 4 години тому Valeriy Stepanenko · Топ-коментатор · МІМ Київ Закон визнає, що ОУН та УПА боролися за незалежність України. Хіба це не так? AK to również żołnierxe wyklęci. В 1945 році АК склала зброю, а частина ще довго боролася з підрадянською Польщею. Останній вояк АК теж боровся аж до початку 60-х. Але там поляки з АК боролися з прорадянським комуністичним режимом. УП ж воювала з окупантами…
miki
25 czerwca 2015 o 16:47Dokładnie!!! Jest zresztą takie stare powiedzenie, które tu należy zacytować bo idealnie pasuje:”Gdzie dwóch się bije….”Rosjanie będa szli do linii Dniepru-walczyć najgorliwiej będą właśnie ci banderowcy i…..wyginą. Wcześniej w historii to Rosja inspirowała konflikty pomiędzy Polakami a Ukraińcami i ZAWSZE na tym wygrywała, ZAWSZE! Teraz sytuacja sie odwróciła i to tak że jeszcze kilka lat temu nikt by tego nie przewidział. My co prawda Ukraińców nie inspirujemy(Rosja sama weszła w mrowisko) ale nie powinnismy się tym przejmować gdy z jednej i z drugiej strony giną mordercy.
Łzy Matki
23 czerwca 2015 o 20:10bandytyzm instytucjonalny
he he
23 czerwca 2015 o 21:29Bandytyzm strukturalny ,genetycznie uwarunkowany wielowiekową skłonnością do barbarzyńskich zachowań .To humanoidy z ludzmi mający wspólny tylko wygląd.
rene
23 czerwca 2015 o 23:15A co tam z zabójcami Niemcowa ? Bandyci czy bohaterowie ?
he he
24 czerwca 2015 o 15:11Oczywiście żer bandyci.Nie ma czegoś takiego jak bohaterskie skrytobójstwo .Tyle że to dotyczy i naszego seryjnego samobójcy,zabójców politycznych i kryminalnych w Rosji jak i post banderowców na Ukrainie.
observer48
23 czerwca 2015 o 20:43To jawna prowokacja posługująca się baderowskimi untranacjonalistami i najprawdopodobniej finansowana przez agentury Kremla. Niemal wszystkie ektremistzne ruchy w Europie są finansowane przez Putlerreich.
Bardzo dobrze, że ukraiński wymiar sprawiedliwości zaczyna się powoli wyzwalać od korupcji i skutecznie ściga tę hołotę. Czekamy na wiecej. Nic dziwnego, że administracja prezydenta Obamy obawia się przekazania nowoczesnej amerykańskiej broni w ręce tych bandytów. Armia musi być zdyscyplinowana.
Jarema
23 czerwca 2015 o 22:23Polski język trudny ukrainski głupcze?
observer48
24 czerwca 2015 o 09:55Kacapski trollu, wiedz, że ONUCA TO RODZAJ ŻEŃSKI. A teraz do budy!
Jarema
24 czerwca 2015 o 15:40W budach to mieszka ukraińska dzicz tutaj w Polsce mamy domy murowane głupcze ukrainski
tagore
23 czerwca 2015 o 20:54Ciekawy jestem komentarza „Pawła” i innych pro ukraińskich autorów w tej sprawie?
Vandal
23 czerwca 2015 o 22:40Bardzo dobre:)))))))
kicia
23 czerwca 2015 o 22:24Czy ktoś wie co to są onuce ?
bolek chrobry
24 czerwca 2015 o 07:47Ludzie !!! od dłuższego czasu obserwuję kresy24 i Wasze komen
tarze akurat tak się składa że mieszkam przy samej granicy z ua i mam bardzo często kontakt z ukraincami . Rodzina pochodzi z Łucka i okolic. To w jaki sposób gloryfikuje się morderców i porównuje ich do bandery i nnych to nie robota kremla czy berlina oni TACY SĄ !! A nas zawsze mieli i MAJĄ za największych wrogów. Ta ich chęć do Europy to zagrywki polityczne żeby wydębić pomoc finansową i wojskową. Ktoś powie że generalizuję i uproszczam ale taki jest tu przy granicy odbiór ich zachowań, ale co przykre to po Waszych wpisach to widać że historia jak zwykle nikogo niczego nie nauczyła!! i na koniec oni nie mająi nie mieli innych bochaterów jak mordercy i bandyci i z takich samych tworzą nowych całkowicie bez żenady i obiektywizmu.
Przemek
24 czerwca 2015 o 10:01Posłuchajcie Bolka pisze przykrą prawdę ale prawdę i nie jest żadnym Ruskim trolem . Miłość i pomoc do Ukraińców tak . Ale jasno i konkretnie bez kompromisów ustalić czego my żądamy i czego nie będziemy tolerować
Przemek
24 czerwca 2015 o 09:49Ukraina zachowuje się jak schizofremik chce do EU a czci metody i ludzi rodem z piekła jak Suchewycz czy Bandera. Nacjonaliści teraz mniej atakują Polskę ale nie z powodu iż nas bardziej lubią lub doceniają naszą pomoc tylko dlatego iż biją się z Moskalami jeśli wojna się skończy powrócą do narracji oddajcie nam Przemyśl. Chcę się mylić ale jeśli ktoś dobrze zna mentalność Ukraińców , Rosjan itd to wie doskonale iż traktują oni pomoc jako słabość i frajerstwo a tych którzy im tą pomoc ofiarują uważają za słabełuszy i osoby nie godne szacunku ponieważ oni nigdy by słabszemu nie pomogli ( mentalność sowiecka ) . To co napisałem jest okrutne ale prawdziwe. Patrzmy na rzeczywistość jaką jest anie chką chcemy widzieć ( Piłsudski )
Aisha
26 czerwca 2015 o 16:04Nie zgadzam się z Przemkiem, nie wiem czy jest młody czy starszy, ale młodzi Ukraińcy myślą już inaczej jak ich dziadkowie i ojcowie. Oni chcą do Unii Europejskiej, myślą tak samo jak młodzi Polacy, nie stare komuchy. Na razie sami sobie wybrali Prezydenta jak my, i nikt nie ma prawa tego negować. Ale wierzę, że obecny oligarcha Prezydent Ukrainy nawet we własnym interesie będzie dążył do Europy, nie do Rosji. Jak myślicie, kto sponsorował Majdan? Ukraina już wie, że z Rosją będzie zawsze przegrana, my też to wiemy, dlatego należy im kibicować i pomagać w walce ze stalinowskim bolszewizmem.
To powinno być jasne dla każdego, bo leży to w naszym interesie.
A trolli tu jak zwykle, wysyp z nawiązką, widać Fiutin dobrze płaci.
Ale i tak tę wojnę z Ukrainą już przegrał, z Europą też. Trzymać w ryzach Fiutin to może swój naród, ale jak rosjanie się obudzą, to nie chciałabym być w jego skórze. A ten czas musi nadejść tak jak nadeszła Rewolucja Pażdziernikowa. Ile można wytrzymać? Wtedy Fiutin zostanie rozerwany na strzępy.
bolek chrobry
24 czerwca 2015 o 10:37panie Przemku zgadzam się ! tylko proszę, wiem że ortografia swoje ale przez szacunek do Naszych Ofiar nazwiska tych bydlaków z MAŁEJ litery
Aisha
26 czerwca 2015 o 15:44Banderowcy z okresu II wojny światowej mordowali najeżdżców ich kraju w obronie swojej Ojczyzny, obecnych nie pochwalam.
Należy rozróżnić zło od dobra. Obecni banderowcy rodzą nienawiść i zło. Powinni zostać zdelegalizowani, ale decyzję pozostawiam Prezydentowi Ukrainy. Nikt nie ma prawa mieszać się w wewnętrzne sprawy Ukrainy, tak samo jak w nasze.
Tfu!
26 czerwca 2015 o 16:00Tak ,tak najechało ich 150 tyś polskich kobiet i dzieci które zamordowali widłami w obronie Ukrainy
Aisha
26 czerwca 2015 o 19:19Nie zniżam się do poziomu hejterów Fiutina jak Tfu… , więc bez odbioru palancie sowiecki!
cherrish
11 sierpnia 2015 o 15:52Jakich to najeźdzców mordowali banderowcy w obronie ojczyzny?? Potrafisz napisać?
Globtrotter
12 lipca 2015 o 18:16Nie wiedziałam, co to jest kacap, ale teraz zrozumiałam, że to ukrainizm, a więc wiadomo, kto tym określeniem sie posługuje. Dla Polaków Rosjanie to ruscy, sowieci, w ferworze również ruska szwołocz, ale kacapami zwą ich UPAińcy. Nie możecie szczekać na waszych forach, po co zasmradzacie nasze?
Globtrotter
12 lipca 2015 o 18:36@aisha. Jakich najeźdźców mordowali banderowcy? Banderowcy to byli obywatele Rzeczypospolitej, ktora była państwem wielonarodowym. Banderowcy, niestety, nie walczyli z najeźdźcami. Najpierw mordowali ewakuujących się po klęsce żołnierzy września a potem chlebem i solą witali Sowietów razem z Żydami, i ruszyli na rabunek dworów. Po ataku Niemców na dotychczasowego sojusznika -Stalina, ukraińscy nacjonaliści masowo zapisali się do SS a Niemcy sformowali z nich również oddziały policji, ktora zajęła się eksterminacją Żydów, współobywateli, oraz, oczywiście, Polaków. W sumie Ukraińcy zamordowali nawet więcej Żydów, niż Polaków. Praktycznie od września 1939 roku Ukraińcy mordowali w mniejszej skali (po kilkanaście, dziesiąt dziennie) polskich obywateli, bandy OUN UPA uprowadzały do lasu mężczyzn z polskich wsi i tam ich mordowały, albo napadali na śpiących i mordowali ich w nocy. W 1943 roku Ukraińcy z policji zaczęli uciekać z bronią do lasu i zasilać te rabunkowe, mordujące dotąd na mniejszą skalę bandy i ruszyła zaplanowana rzeź Polaków, spokojnych, mieszkających na wsiach rolników. To było jakieś zbiorowe opętanie, narzędzie mordu swięcili popi, którzy często sami brali udział w rzeziach, ż bandytami szła, jak stada szakali, miejscowa czerń, czyli ukraińskie chłopstwo motywowane żądzą rabunku, kobiety, wyrostki. ci wszyscy, którzy jako młodzi ludzie brali udział w tych morderczych orgiach jeszcze żyją i doskonale pamietają. Ukraińcy wogóle nie walczyli z Niemcami, okazjonalnie z Sowietami, ale jako tchórze bardziej wykazywali sie w mordowaniu bezbronnych cywili, w tym swoich rodaków, którzy nie podzielali ich ideologii. No i mamy powtórkę z historii, UPAńscy nazisci mordują innych postsowieckich Ukraińców. To wasza narodowa specjalność. PSL. Masz ciekawego nicka- wybierasz się do Syrii w poszukiwaniu arabskiego męża?
Mr. ??
2 września 2015 o 10:33Jaka Ukraina tacy bohaterowie, skoro z UPA zrobili bohaterów.