Rosyjskie wojska zażarcie próbują zamknąć armię ukraińską w kolejnym wielkim kotle w rejonie Debalcewa. Broniona przez Ukraińców miejscowość jest pod nieustannym ogniem. Co chwila nadchodzą sprzeczne doniesienia o zamknięciu przez Rosjan okrążenia wokół 8 tys. ukraińskich żołnierzy.
Według informacji ukraińskiego sztabu, sytuacja militarna w Donbasie jest „skrajnie napięta”. Armia ukraińska raz po raz odpiera rosyjskie szturmy pod Debalcewem. W ciągu doby Rosjanie stracili w nich około 100 żołnierzy oraz 15 wozów bojowych i czołgów – twierdzi ukraiński sztab. Armia rosyjska używa wyrzutni rakiet o potężnej sile rażenia. Z miasta uciekło co najmniej 200 cywilów.
Zaciekła bitwa trwa także w Uglegorsku. Tu również siły Rosjan i separatystów nieustannie podejmują próby szturmu i ostrzeliwują będące pod kontrolą Ukrainy miasto. Wieczorem w piątek nadeszła informacja, że separatyści zdobyli kilka dzielnic, tracąc jednak przy tym 30 zabitych, 11 wozów pancernych i jeden czołg.
W Jasinowatej w wyniku ostrzału została zniszczona miejscowa fabryka maszyn. Rosjanie próbują też przerwać ukraińską obronę w rejonie miejscowości Szczastje i Krymskoje.
Niespokojnie jest również w rejonie Mariupola. Ukraińskie MSW i Gwardia Narodowa przeprowadziły w rejonie miejscowości Gnutowo operację specjalną, w której zatrzymano 15 dywersantów. Rosyjska artyleria ostrzeliwuje ukraińskie umocnienia wokół Mariupola.
W Doniecku miał miejsce kolejny terrorystyczny atak na cywilów czekających na pomoc humanitarną. Zginęło co najmniej 7 osób. Obie strony oskarżają się wzajemnie o dokonanie tej zbrodni.
Tymczasem po informacjach o masowych ucieczkach Ukraińców przed poborem prezydent Petro Poroszenko podpisał w piątek dekret mający im zapobiec. Mężczyźni w wieku poborowym mają dostać zakaz opuszczania kraju.
„Stworzyliśmy nową armię, która może powstrzymać terrorystów, ale siłami wojskowymi nie zakończymy tego konfliktu. Rosja ma milion żołnierzy, jest największą, najsilniejszą armią na świecie, nie jesteśmy w stanie się im przeciwstawić” – ta piątkowa wypowiedź Poroszenki dla TVN Biznes i Świat wskazuje, że sytuacja wojsk ukraińskich staje się coraz trudniejsza.
Minister Grzegorz Schetyna ogłosił w piątek, że Polska jest gotowa sprzedawać Ukrainie broń, jeśli Kijów ma na to środki. „Jesteśmy otwarci. To jest biznes” – mówił w piątek w TOK FM szef polskiej dyplomacji. Z kolei amerykańscy eksperci przygotowali plan pomocy wojskowej dla Ukrainy, a władze USA grożą Rosji kolejnymi sankcjami.
Tymczasem w sobotę do Doniecka i Ługańska ma wyruszyć kolejny – 12-ty już rosyjski „konwój humanitarny” z pomocą dla terrorystów.
Kresy24.pl / agencje, forbes.ua
51 komentarzy
mathbohr
30 stycznia 2015 o 20:45Widać taktykę armii ukraińskiej: Miasta – Twierdze straszne dla ludności cywilnej tych miast. Tylko jednego nie rozumiem, dlaczego główne siły dywizji ukraińskich czekają? Powinni zaciskający pierścień Rosjan kontratakować??
sabb
31 stycznia 2015 o 13:06Donbas to 230,000 km kwadratowych. To 2/3 całego terytorium Polski. Ukraina nie ma na tyle sił by iść wzdłuż całej linii frontu jak np. Niemcy w 1939. Tak więc zawsze będzie jakiś „worek”. Realnie patrząc, Ukraina musiałaby dysponować w tym regionie siłami powyżej 100 może nawet 200 tysięcy żołnierzy, a dysponuje w zależności od źródeł zaledwie ok 25 tysiącami z czego 8 tysięcy jest teraz w tzw. worku. Problem Ukrainy jest taki, że mleko już się rozlało. Wszystko dzieje się za późno. Te siły, które są w użyciu dzisiaj, powinny być rzucone na Donbas w kwietniu roku ubiegłego i na 99,9% w mojej opinii, konfliktu by już nie było. Obecnie sytuacja jest patowa i idealna z punktu widzenia Rosji.
uznany
31 stycznia 2015 o 15:19przeciez to nie jest wojna Ukrainy, ukraińcy nie maja żadnego interesu by się wzajemnie mordować bo jakiś zbrodniarz poroszenko czy Turczynow chce ukraińską krew zamienić na amerykańskie dolary. Na Ukrainie walczą najemnicy i banderowcy, oraz trochę zastraszonych z poboru. To są bojówkarze oligarchów, ja pamiętam jak w polskiej telewizji ze dwadzieścia lat temu, a może i więcej pokazywali jak się ćwiczy w wojennym rzemiośle ukraińskie dzieci, były tez wypowiedzi tych kilkunastoletnich dzieci, to już wtedy oni byli psychicznie skrzywdzeni, nic dziwnego ze wyrosło na zbrodniarzy mający satysfakcje z mordowania.
ireneusz50
31 stycznia 2015 o 16:49http://antikiev.com/aleksandr-turchinov-izrailskij-pasport-i-vtoraya-familiya
Dajaman
30 stycznia 2015 o 20:50Wojna Obronna Ukrainy trwa na dobre. Zachód zaś się przygląda jak mordercy „pokojowo” regulują „pokój” na Ukrainie.
sabb
31 stycznia 2015 o 13:13Nie tylko zachód się przygląda, ale i Polska, w której interesie jest aby granica z Rosją (pomijam Kaliningrad) była jak najdalej na wschód. Tekst o możliwości sprzedaży broni Ukrainie, która jeszcze przed wojną była finansowo zrujnowana jest niczym zaproponowanie bezdomnemu wystawnej kolacji, za którą musi sam zapłacić. Jak zwykle ciała daje przede wszystkim Francja i Wielka Brytania. Skąd my to znamy (1939) ?
ireneusz50
31 stycznia 2015 o 15:42a co my takiego znamy z 1939, ty masz skrzywienie i prostackie spojrzenie na historię, a niby dlaczego jakikolwiek naród miałby nadstawiać łeb za polskich degeneratów, po za tym wojska francuskie i brytyjskie zostały rozbite tak samo jak wojska polskie, mimo ze nie na konikach walczyli.
ireneusz50
31 stycznia 2015 o 16:20co ty człowieczku bredzisz, to jest wojna domowa a nie obronna, najemnicy Poroszenko, Turczynow, Jaceniuk i jeszcze kilku zdrajców Ukrainy chce przybliżyć Rosję na odległość strzału dla amerykańskich imperialistów kosztem narodu ukraińskiego. Naród Ukraiński powinien tych zbrodniarzy na pal nadziać, i powinni tak stac tysiąc lat ku przestrodze innych zdrajców.
rene
1 lutego 2015 o 13:46To Kadyrowcy są Ukraińcami ??? Ruscy desantowcy , Motorole , Girkiny itp. Coś ci się nie pomyliło ???
qaz
1 lutego 2015 o 16:57to, jeśli to wojna domowa , to co robi tam ruska armia, skąd się biorą czołgi, sprzęt ciężki, uzbrojenie? tylko mi nie pisz, że strugacie z patyków w garażu. Może myślisz, że jak zmienisz czerwone majtki na zielone, to już nikt nie będzie wiedział kim jesteś?
Józef
1 lutego 2015 o 22:45Racja, Ireneuszu!
*czerwonoarmista*
30 stycznia 2015 o 21:05kociol ilowajski ciekawe czy sie w dobylcewie powtorzy
http://lifenews.ru/news/139701
Zygmunt
30 stycznia 2015 o 21:10Pluję na Lenina, sowietów, kacapów i czerwonoarmistów !
Józef
30 stycznia 2015 o 23:42Śliny u Ciebie nie zabraknie ? )))))
*czerwonoarmista*
31 stycznia 2015 o 09:33zygmuncie jesli jestes prawdziwym polskim patryiota, a wiem ze jestes, jedz na donbas i walcz w szeregach batalionu ajdar azow z bolszewizmem, kto moze chociaz dzwigac karabin jest tam potrzebny ukry jakos sie do mobilizacji nie pala
józef III
31 stycznia 2015 o 09:52no to masz szczęście bo we Wrocławiu za taki wpis ale odnoszący się do „banderowców”, prof. B. Baź ma zarzut prokuratorski i został zawieszony w prawach pracownika U. Wr.
sabb
31 stycznia 2015 o 13:16Iłowajsk – nie ukrywajmy – był drobnym pruknięciem w skali tego co może wydarzyć się teraz. Potencjalne straty (patrząc na liczby jednostek) mogą być 30x wyższe. Ukraina może tam stracić nie tylko swoich ludzi ale i ogrom najlepszego sprzętu, którym dysponuje co w praktyce może odwrócić losy wojny.
Zygmunt
30 stycznia 2015 o 21:09Amerykanie mają dług wdzięczności wobec Polski (która zawsze wiernie ją wspiera, więc może niech oni Polsce płacą za broń, którą my będziemy wysyłać na Ukrainę ? Dil to dil. Nam ,Polakom trudno zapomnieć o rzezi wołyńskiej,gdzie zamordowano 120 tys naszych obywateli, ale też nie zapomnimy o przeszło 1,5 milionach Polaków zamordowanych przez Sowietów. Tak, czy siak, bardzo, bardzo żal tych wszystkich dzieci na Ukrainie, kobiet, starców i ludzi nie mających nic wspólnego z banderowcami, a jest ich tam bardzo wielu. 🙁 Na pohybel Kacapom ! Na pohybel mordercy ,Putinowi !!!
ireneusz50
30 stycznia 2015 o 22:04dziś jest czas na pisanie historii od nowa, dlaczego tak skromnie zaczynasz. Minister Schetyna odkrył że chłopcy z Wołynia obóz Oświęcimski wyzwolili, co potwierdził swoim autorytetem Bredzisław UPArowski. Z pluciem tez ostrożnie bo ci na buzie spadnie.
Marek
30 stycznia 2015 o 23:39Ty naprawdę jesteś idiotą… Sam tego dowodzisz tak debilnymi wpisami. Nie różnisz się ani wściekłością, ani tępotą umysłową o bandytów z UPA na Wołyniu w 1943… Jesteś tak tamo ograniczony do tępego szowinizmu i nienawiści. Jakbyś matole choć do Wikipedii spojrzał to byś wiedział, że bramy Oświęcimia goniąc Niemców otworzyli faktycznie żołnierze I Frontu Ukraińskiego Armii Czerwonej , a konkretnie 100. Lwowskiej Dywizji Piechoty mjr. Fiodora Krasawina, której żołnierze rekrutowali się z ziem ukraińskich… UKRAIŃCY! Nawet jak nie lubię Schetyny… to ma rację. Sam plujesz aż ci kapie na około… Jak ci już tak łeb wyprała ruska propaganda to chociaż tak się nie chwal, że pasuje ci kolaboracja z Rosją.
miki
31 stycznia 2015 o 00:16Heh, też byłem zdziwiony jak usłyszałem po raz pierwszy Schetyny wypowiedź.Pomyslałem-historyk a taka gafa? Teraz obserwując reakcję zmieniam całkowicie zdanie:) Ten gość mi się podoba i nie ważne czy to było zamierzone, czy nawet nie.W ruskich mediach trąbią o tym od kilku dni co 15 minut, ubodło jak cholera…przypomina mi taki żart….tłumacz się gościu że nie jesteś głupi:)Rosjanie polegli od własnej broni i to mi się podoba, nawet bardzo.A Schetyna spokojnie, nikomu się nie tłumaczy, zresztą z czego-tam byli Ukraińcy i miał rację ,a że Moskali pominął:) A tak w ogóle to jak oni są tacy sumienni w historycznych faktach to dlaczego dla nich II Wojna Światowa zaczęła się 21.06.1941, a nie 17.09.1939? Dokumentów na to mamy aż nadto aby to naprostować , są też ładne fotki jak się z hitlerowcami bratają, powinno się to Światu pokazać bo Świat nie wie o tych rzeczach.
ltp
31 stycznia 2015 o 00:25spadaj russki „mondralo”
Marek
31 stycznia 2015 o 19:29Ty naprawdę jesteś id…tą… Sam tego dowodzisz tak debilnymi wpisami. Nie różnisz się ani wściekłością, ani tępotą umysłową o bandytów z UPA na Wołyniu w 1943… Jesteś tak tamo ograniczony do tępego szowinizmu i nienawiści. Jakbyś matole choć do Wikipedii spojrzał to byś wiedział, że bramy Oświęcimia goniąc Niemców otworzyli faktycznie żołnierze I Frontu Ukraińskiego Armii Czerwonej , a konkretnie 100. Lwowskiej Dywizji Piechoty mjr. Fiodora Krasawina, której żołnierze rekrutowali się z ziem ukraińskich… UKRAIŃCY! Nawet jak nie lubię Schetyny… to ma rację. Sam plujesz aż ci kapie na około… Jak ci już tak łeb wyprała ruska propaganda to chociaż tak się nie chwal, że pasuje ci kolaboracja z Rosją.
koko
18 lutego 2015 o 15:20Polskie elity, jak zawsze parafiańskie i sprzedajne wdrukowały Ci, tak i zresztą kiedyś mnie, nienawiść do Rosji i miłość do tego imperium szatana jakim są USA. Ja się w końcu opamiętałem i zrozumiałem tę grę. A Ty co robisz? Za tę parę judaszowych srebrników za zbrodniczą broń, chcesz doprowadzić do 3-ciej wojny światowej. Przecież to oczywiste, że Putin nie zostawi Rosjan w Donbasie na pastwę bandyckich i złodziejskich elit ukraińskich typu Poroszenko, Jacyniuk, Turczynow i kolejny raz oszukanych i żądnych zemsty mas ukraińskich. Morderca i psychopata to nie Putin a wyżej wymieniona trójca zbrodniarzy. Historia ich rozliczy.
ogarnięty
30 stycznia 2015 o 21:30A sztab ukraiński dalej twierdzi, że kotła nie ma i wszystko jest w porządku.
Pamiętacie jak parę dni temu Ukraińcy twierdzili, że zniszczyli lotnictwo separatystów?
Dziwnym trafem na liście zniszczonych samolotów i helikopterów były te, które separatyści pokazali na filmie.
Natomiast wczoraj separatyści wrzucili nowy film pokazujący nie tylko te „zniszczone” samoloty w całości, ale również po raz pierwszy odsłonili Su-25 z muzeum lotnictwa w Ługańsku, którego dziwnym trafem nie był na tej liście…
youtube.com/watch?v=53orCbYs4DA
Ukropu zawsze mogą naprawić ten bład i „zniszczyć” go oraz jeszcze raz te pozostałe, hehehehe
ireneusz50
30 stycznia 2015 o 22:08Na Ukrainie tylko majątek osobisty pana Poroszenki rośnie oraz jego wspólników od naprawy Ukrainy.
Józef
1 lutego 2015 o 22:48Tyz Prowda, Ireneuszu. Wszyscy o tym wiedzą.
Marek
30 stycznia 2015 o 23:57Raczej nierozgarnięty… nikt muzeum w Ługańsku nie atakował!!! Na lotnisku muzeum stoją po kolei Mil Mi-4, Mi-24A, 2 Ka-25!!!! One tam stoją od wielu lat. Zniszczone zostały 4 Mi-24D i nie ma ich na Twoim filmie!!! Ten Su-25 był już na lotnisku w Ługańsku w zeszłym rok. Nie ma sprawnych silników… Bo tak się składa, że jedyną firmą produkująca R-95 do Su-25 są zakłady w Zaprożu! A wymiana tego silnika na dostępny w Rosji R-195 wymaga remontu kapitalnego. Kołowanie Aero L-29 Delfin (nr 36) jest tylko pokazówką taka sama odbyła się 21 stycznia. To zwykła propaganda ten film. Taka na prymitywne umysły… Gratuluję tego samego poziomu umysłowego 🙂
ogarnięty
31 stycznia 2015 o 17:35Poziomu umysłowego, to ja gratuluję. Ukraińcy nie pokazali nawet jednego zdjęcia które dowodziłoby zniszczenia czegokolwiek i wierzysz im na słowo (pewnie wg. ciebie Striełkow, Bies i Motorola nie żyją), a tu jest na filmie pokazany L-29 ze sprawnymi silnikami i twierdzisz, że nie wzbije się w powietrze…
Jak silniki działają, to może się wzbić w powietrze, problem polega na tym, że mógłby również zostać zestrzelony, gdyż w przeciwieństwie do Su-25 nie jest wyposażony w pułapki cieplne.
Z kolei masz rację, że ten Su-25 na razie nie nadaje się do lotu, ale teraz jest w naprawie i ostatecznie będzie poskładany z 2 samolotów – pierwszego, znajdującego się w ługańskim muzeum oraz drugiego, ukraińskiego, który w zeszłym roku po uszkodzeniu rakietą musiał przymusowo lądować na terytorium kontrolowanym przez separatystów.
Marek
31 stycznia 2015 o 19:27Znasz się nierozgarnięty na lotnictwie… jak wół na produkcji kiełbasy. Po pierwsze: Ukraińcy nie muszą niczego pokazywać, od robienie wody z mózgu jest ruska propaganda. Gdybyś umiał czytać ze zrozumieniem to wiedziałbyś, że zrobiła to grupa specjalna z miejscowym ruchem oporu. te lotnisko znajdowało się w głębi terytorium zajętego przez terrorystów. Nie są tam dla zdjęć do albumów, a zajmują się walką z bandytami w ich kraju. Po drugie ten L-29 nie wzbije się powietrze. Nie ma takiego idioty na świecie, który poleci samolotem z tak długim okresie nielatania jako eksponatu muzealnego. Nikt nie wykona remontu generalnego tej maszyny. Mogą nią sobie kołować. Su-25… ty naprawdę jesteś pozbawiony rozumu myśląc, że można za pomocą innej maszyny dokonać naprawy płatowca… Takie głupoty to będziesz mógł opowiadać swoim wnukom i im prać mózgi.
ogarnięty
31 stycznia 2015 o 22:41„Ukraińcy nie muszą niczego pokazywać”
Słusznie, lepiej wierzyć im na słowo. Te wszystkie filmy z żywym Striełkowem, Biesem i Motorolą są fałszywe, przecież oni zostali zabici, bo gdzieżby pan Łysenko z RNBO śmiał skłamać…
„Gdybyś umiał czytać ze zrozumieniem to wiedziałbyś, że zrobiła to grupa specjalna z miejscowym ruchem oporu. te lotnisko znajdowało się w głębi terytorium zajętego przez terrorystów. Nie są tam dla zdjęć do albumów, a zajmują się walką z bandytami w ich kraju.”
To nie wiem jaki komunikat czytałeś, ale Ukraińcy podawali, że zrobili to nie partyzanci, a armia i nie wysadzili, tylko zniszczyli ostrzałem artyleryjskim. Czyli prawie jak w kawale radia Erywań…
kyivpost.com/content/kyiv-post-plus/emergence-of-kremlin-backed-separatist-air-force-may-open-way-for-covert-russian-air-invasion-378628.html
Poza tym w dzisiejszych czasach każda, nawet najtańsza komórka ma aparat fotograficzny, a ci nawet nie chcieli się pochwalić tak spektakularną akcją?
To jest po prostu jedna z wielu bzdur podawanych przez RNBO, a tacy jak ty łykają je jak młode pelikany, bo myślą, że „Ukraińcy to nie Rosjanie” i nie prowadzą wojny propagandowej.
„Nie ma takiego idioty na świecie, który poleci samolotem z tak długim okresie nielatania jako eksponatu muzealnego.”
Na świecie jest całe mnóstwo idiotów. Zatem nie byłbym tego taki pewien. Poza tym niektóre muzealne samoloty potrafią dolecieć na pokazy lotnicze o własnych siłach, zatem czemu nie?
„Nikt nie wykona remontu generalnego tej maszyny.”
A Rosja??? W końcu skoro twierdzi się, że Ruscy wspierają separatystów, to mogą (o ile tego już nie zrobili) przeprowadzić remont w zakładach w Rosji. Użyją części z uszkodzonego ukraińskiego Su-25 (np.: awioniki), dzięki czemu będzie poskładany wyłącznie z ukraińskich samolotów i Rosja będzie miała wymówkę, że to nie oni. A separatyści sprawne lotnictwo osłaniane w dodatku przez baterie plot. i zestawy rakietowe.
Chyba nie uwzględniasz wszystkich opcji…
Marek
1 lutego 2015 o 00:58Dzięki za potwierdzenie, że moje określenie NIEROZGARNIĘTY sam potwierdzasz. DZIĘKUJĘ. Po pierwsze: tłumacz Google to nie najlepszy „pomocnik”. Po drugie BM-27 Uragan, jego rakiety mają zasięg 35 km. Przy rakietach kierowanych 9M51 zasięg ten wynosi nawet do 50 km i przy nakierowaniu/oświetleniu naziemnym laserem nawet zapewnia 100% trafienie w cel. Gdzie wyczytałem… jest Twitter. Bredzenie o fotografiach jest żałosne. Widziałeś kiedyś zdjęcia z operacji przeprowadzonych przez GROM czy inne grupy specjalnie w trakcie działań bojowych? Więc nie rób z siebie idioty, że tak jak bandyci ŁRL i DRL muszą się fotografować… Milcz na temat lotnictwa bo jesteś ignorantem. Samolot ofermo to nie samochód, że można zrobić składak… Marzenia o sukcesach bandytów to zostaw swoim wnukom i ruskiej propagandzie bo w nią wierzysz.
ogarnięty
1 lutego 2015 o 13:03„Bredzenie o fotografiach jest żałosne. Widziałeś kiedyś zdjęcia z operacji przeprowadzonych przez GROM czy inne grupy specjalnie w trakcie działań bojowych?”
Niejednokrotnie są filmy z kamerek na hełmach, zatem czemu nie?
Ja już czytałem na ukraińskich portalach takie historyjki jak np.: Ukraińcy rzekomo rozwalili T-90 (co byłoby niepodważalnym dowodem na udział wojsk rosyjskich w wojnie na wschodzie), ale nie zrobili zdjęcia, bo rozładowała się komórka. (Tak jakby nie mogli na dowód zabrać jakiejś części z tego czołgu)
Dlatego w tej wojnie nikomu „na gębę” nie wierzę, zarówno rosyjskim separatystom jak i Ukraińcom, obie strony masowo wypuszczają kłamstwa w celach propagandowych.
Najpierw dowód, że te samoloty zostały zniszczone, inaczej ta informacja wędruje do kategorii „propagandowe bzdury Kijowa”.
„Samolot ofermo to nie samochód, że można zrobić składak…”
Ale pewne części da się wymontować. Choćby awionikę czy silniki, których ten Su-25 z muzeum jest najpewniej pozbawiony. Sam kadłub tego muzealnego Su-25 nie jest w jakimś naprawdę złym stanie i od biedy może nadać się na latający samolot.
„Marzenia o sukcesach bandytów to zostaw swoim wnukom i ruskiej propagandzie bo w nią wierzysz.”
Nikomu nie wierzę bez dowodów w postaci filmów czy zdjęć, w propagandę to wierzysz ty, tyle że ukraińską.
A czy tego chcesz czy nie, to nie oszukasz rzeczywistości – separatyści odnoszą sukcesy – zablokowali możliwość wyjścia z kotła debalcewskiego i jak Ukraińcy będą się próbowali wydostać, to wystrzelają ich przy użyciu artylerii jak kaczki.
Ta bitwa o Debalcewo może być punktem zwrotnym całej wojny – siły ukraińskie mają ~50 000 ludzi, natomiast separatystów 20 000 – 25 000.
A w tym kotle jest 10 000 żołnierzy i jakieś 25% ukraińskiego ciężkiego sprzętu.
Zatem jeśli Ukraińcy poniosą pod Debalcewem duże straty (a najpewniej tak będzie), to stracą nie tylko wyraźną przewagę liczebną dzięki której mogli utrzymywać linię frontu, ale również morale, przez co pozyskanie nowych rekrutów, będzie dla Kijowa jeszcze trudniejsze niż dotychczas.
Marek
2 lutego 2015 o 10:10Nierozgarnięty… wierzysz w te brednie jakie wypisujesz? Bo to naprawdę jest żałosne, że istnieje ktoś z taką tendencją do pisania bzdur…
sabb
31 stycznia 2015 o 13:20Propaganda działa w obie strony. Dziwi cię to? To akurat najtańsza forma wojny.
józef III
30 stycznia 2015 o 22:50upadłe państwo
Józef
30 stycznia 2015 o 23:40Od samego Majdanu to było widać, słychać i czuć.
Michal
31 stycznia 2015 o 17:05Zgadzam się, że Rosja to państwo upadałe. Jedyne w Europie obok Białorusi, które poniosło porażkę w transformacji i budowaniu demokracji, więc musiało zdać się na autorytarny faszyzm.
Józef
31 stycznia 2015 o 19:07To Ty upadłeś na głowę, a nie Rosja.
ułan kresowy
31 stycznia 2015 o 00:23Może to jakiś fortel oddziałów kijowskiej ATO by wciągnąć powstańców w wyniszczjący bój, by wyczerpać ich siły.
guevara
31 stycznia 2015 o 12:01Kibicuję Noworosjanom niech pomszcza za nas krzywdy na Wołyniu.
pyton
31 stycznia 2015 o 15:33A kto pomści Katyń?
ireneusz50
31 stycznia 2015 o 15:49Wołyń był zbrodnia ludobójstwa, ale nie zapominaj o zbrodni ludobójstwa Piłsudskiego na Ukraińcach. Dziś pachołki imperialistów USA i UE tak samo niszczą naród ukraiński jak i polski, metody inne, cel ten sam.
qiubick
31 stycznia 2015 o 16:45Popierać sowietów to tak jakby napluć swoim przodkom w twarz.
Józef
1 lutego 2015 o 22:50Popierać Sowietów, to tak, jak popierać Króla Polski dzisiaj. Oszaleliście chyba Panowie. Brak i jednych i drugich dzisiaj.
Michal
31 stycznia 2015 o 17:04Na Wołyniu mordowały zielone ludziki kremla z NKVD przebrane za UPA.
ogarnięty
31 stycznia 2015 o 22:47Rozumiem, że tak was uczą w szkołach Mychajło?
Józef
31 stycznia 2015 o 15:16Wojsko Polskie jutro wysyła 16 swoich samolotów B-16, które będą wsparciem ukraińskiej armii.
tagore
1 lutego 2015 o 13:57To już trzecia porażka strony Ukraińskiej rozegrana przez Rosjan według identycznego schematu. Lokalne rozproszone uderzenia wymuszające związanie walką odwodów i atak na wybranym strategicznym kierunku
gdy przeciwnik nie ma już czym kontratakować.
Przeraża bezmyślność ukraińskiego dowództwa zdominowanego przez polityków. Rosjanie chcą wykrwawić armię Ukrainy i doprowadzić do obalenia nieudolnego Rządu . Jak to wtedy rozegrają to już ich wybór.
art
1 lutego 2015 o 14:41A ja mam gdzieś te całą wojne i Ukrain3! Wogole pomaganie Ukrainie w takim kształcie w jakim jest obecnie, to kretynizm. Ja pojednania nie wykluczam, ale albo niech się wyrzekną Bandery i czarno czerwonych sztandarów i skażą bandytów z UPA którzy jeszcze nie poumierali ze starości, albo niech oficjalnie przeproszą i płacą odszkodowania rodzinom ofiar i reperacje wojenne za zagrabione majątki i mienie. Wtedy możemy rozmawiać, nie wcześniej.
Nie umiecie samodzielnie myśleć i wyciągać wniosków. Jesteście kolejnymi pacanami z mózgami zaciemnionym rusofobią i propagandą, nie znającymi historii tamtych terenów i tego „narodu”, który chce wciskać mi że mam kochać ukraińców bo zły Putin, a każdy kto ma chociaż odrobinę zdrowego rozsądku i zauważy pewne oczywistości(jak np. antypolską retorykę nacjonalistów ukraińskich czy amerykańską sprężynę w tym całym burdelu), to od razu dla was ruski agent dostający kasę z Moskwy za pisanie komentarzy w internetach.
Wy jesteście kijowskimi trollami zaprzedanymi obcemu państwu.
Nie rozumiem jak można nienawidząc ruskich zachwycać się „wolną” ukrainą? Ruskich nikt nie lubi bo historia, a ukraińców się kocha bo co? Bo obalili legalny rząd który sami wybrali i rozpętali wojnę domową? Najlepsze jest to, że wasi kochani ukraińcy traktują nas jak swoją dojną krowę i odwdzięczają się pięknym za nadobne. My im dawaliśmy darmowy gaz i będziemy wysyłać broń za darmo (pieprzą ukraińcy że zapłacą – ciekaw jestem czym, bo majdan zaczął od negocjacji pożyczek dla tego bankrutującego państwa), a oni nie mogą od paru miesięcy cofnąć embarga na nasze mięso.
grzech
2 lutego 2015 o 11:22niech się wrogowie tłuką, a my zamiast dawać jakąkolwiek broń Ukrainie to czekajmy na jej wynik i bądźmy gotowi na obronę osłabionego zwycięskiego przeciwnika.