Z jednej strony Rosjanie nienawidzą Zachodu, a USA w szczególności, z drugiej strony wkładają dużo wysiłku w to, żeby udawać Zachód i nie mogą przeboleć, że wycofały się z Rosji największe marki.
Jak pisaliśmy, po wyprowadzce McDonald’s jeden z rosyjskich biznesmenów otworzył w lokalach po McDonald’s sieć „Smacznie i Kropka” („Wkusno i toczka”), której logo i cała oprawa przypomina McDonald’s.
Rosjanie nienawidzą Ameryki, a otworzyli swoja podróbkę McDonalda i się cieszą
Na razie ta sieć wyprzedaje pozostałe w chłodniach zapasy po McDonaldzie. Z przechowywaniem musi być jednak nie najlepiej, bo kilkanaście dni po otwarciu tych barów internet zalały obrzydliwe zdjęcia pokazujące np. zgniłe, spleśniałe bułki czy mięso.
Rosja również wprowadza swoje analogi Coca-Coli, Fanty, Sprite itd, których wygląd nawiązuje bezpośrednio do tych amerykańskich oryginałów.
W Moskwie otwarto też w dawnym lokalu po sieci kawiarni Starbucks – sieć Stars Coffee, która angielską nazwą i wyglądem logo bezpośrednio nawiązuje do Starbucksa.
Literal minutes of work went into the logo for Russia's new juche Starbucks pic.twitter.com/J8e9yNXepe
— Dr. Ian Garner (@irgarner) August 18, 2022
.@Starbucks rebranded in #Russia as ‘Stars Coffee’. What a kokoshnik on a logo 🙈 pic.twitter.com/vF7WjDRNkh
— Hanna Liubakova (@HannaLiubakova) August 18, 2022
Współwłaściciele Stars Coffee to Timur Junusow, czyli prokremlowski słynny w Rosji raper Timati, oraz rosyjski biznemen restaurator Antin Pinski.
Zmiast syreny w logo jest kobieta, która ma zamiast korony (jak to jest w amerykański oryginale) ludowe rosyjskie nakrycie głowy dla kobiet zwane „kokosznik”. Jest też inny kolor loga.
Pinski twierdzi, że jego logo wcale nie przypomina logo amerykańskiego oryginału.
Dodaj komentarz
Uwaga! Nie będą publikowane komentarze zawierające treści obraźliwe, niecenzuralne, nawołujące do przemocy czy podżegające do nienawiści!