Z jednej strony Rosjanie nienawidzą Zachodu, a USA w szczególności, z drugiej strony wkładają dużo wysiłku w to, żeby udawać Zachód i nie mogą przeboleć, że wycofały się z Rosji największe marki.
Jak pisaliśmy, po wyprowadzce McDonald’s jeden z rosyjskich biznesmenów otworzył w lokalach po McDonald’s sieć „Smacznie i Kropka” („Wkusno i toczka”), której logo i cała oprawa przypomina McDonald’s.
Rosjanie nienawidzą Ameryki, a otworzyli swoja podróbkę McDonalda i się cieszą
Na razie ta sieć wyprzedaje pozostałe w chłodniach zapasy po McDonaldzie. Z przechowywaniem musi być jednak nie najlepiej, bo kilkanaście dni po otwarciu tych barów internet zalały obrzydliwe zdjęcia pokazujące np. zgniłe, spleśniałe bułki czy mięso.
Rosja również wprowadza swoje analogi Coca-Coli, Fanty, Sprite itd, których wygląd nawiązuje bezpośrednio do tych amerykańskich oryginałów.
W Moskwie otwarto też w dawnym lokalu po sieci kawiarni Starbucks – sieć Stars Coffee, która angielską nazwą i wyglądem logo bezpośrednio nawiązuje do Starbucksa.
Literal minutes of work went into the logo for Russia's new juche Starbucks pic.twitter.com/J8e9yNXepe
— Dr. Ian Garner (@irgarner) August 18, 2022
.@Starbucks rebranded in #Russia as ‘Stars Coffee’. What a kokoshnik on a logo 🙈 pic.twitter.com/vF7WjDRNkh
— Hanna Liubakova (@HannaLiubakova) August 18, 2022
Współwłaściciele Stars Coffee to Timur Junusow, czyli prokremlowski słynny w Rosji raper Timati, oraz rosyjski biznemen restaurator Antin Pinski.
Zmiast syreny w logo jest kobieta, która ma zamiast korony (jak to jest w amerykański oryginale) ludowe rosyjskie nakrycie głowy dla kobiet zwane „kokosznik”. Jest też inny kolor loga.
Pinski twierdzi, że jego logo wcale nie przypomina logo amerykańskiego oryginału.
Dodaj komentarz