„14 sierpnia br. szefowie obu spółek: Daniel Obajtek i Mantas Bartuska podpisali porozumienie o rozszerzeniu współpracy. Zainaugurowano odbudowę torów na trasie Możejki – Renge. W wydarzeniu wziął także udział Minister Transportu Litwy, Rokas Masiulis.” – czytamy w komunikacie PKN Orlen.
– ORLEN Lietuva to strategiczna spółka dla całego regionu. Aby wykorzystać swój potencjał potrzebuje dalszego rozwoju. Dzisiejsze decyzje i deklaracje dotyczące poszerzania współpracy to potwierdzenie, że mamy spójną wizję dla przyszłości Możejek. Dobra współpraca między PKN ORLEN i jego litewskimi partnerami powinna przełożyć się na korzyści biznesowe dla wszystkich stron – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN. Jednocześnie podkreślił, że obecne, dobre stosunki między firmami to odzwierciedlenie relacji, jakie łączą Polskę i Litwę. – W biznesie ważne jest również sprzyjające otoczenie. My uzyskaliśmy bardzo duże wsparcie, dzięki otwartemu, pełnemu zrozumienia podejściu Panów Premierów: Mateusza Morawieckiego i Sauliusa Skvernelisa.
– Dzisiejsze porozumienie to nasz wspólny sukces. Dla Kolei Litewskich oznacza ono gwarancję dobrej, długoterminowej współpracy z jednym z najważniejszych klientów, jakim jest ORLEN Lietuva. Dla rafinerii ważne jest natomiast zapewnienie wysokiej jakości usług logistycznych. Dlatego obie strony zainteresowane są poszukiwaniem nowych kierunków współpracy i wypracowywaniem obustronnie korzystnych rozwiązań. – powiedział Mantas Bartuska, szef Kolei Litewskich.
Zgodnie z podpisanym w Możejkach porozumieniem o współpracy, ORLEN Lietuva, litewska spółka z Grupy ORLEN zadeklarowała dalsze korzystanie z usług Kolei Litewskich. Jednocześnie podjęto zobowiązanie rozszerzenia kooperacji o przewóz produktów w kierunku granicy z Polską. Transport produktów ORLEN Lietuva na tej trasie wzrośnie o kilkaset tysięcy ton z obecnie dostarczanych 600 tys. ton. Dzięki temu zwiększy się elastyczność operacyjna Grupy ORLEN i bezpieczeństwo paliwowe w regionie państw bałtyckich i Polski. Więcej na ten temat tutaj.
Oprac. MaH, orlen.pl
3 komentarzy
księciunio
15 sierpnia 2018 o 13:01Potrzebne było nałożenie kar finansowych aby Żmudzini poszli po rozum do głowy.
Pafnucy
17 sierpnia 2018 o 23:54Szanowna Redakcjo, gdzie są moje komentarze? Jeszcze raz pozdrawiam bandercenzorów za pieniądze Senatu.
tagore
24 sierpnia 2018 o 10:11Milczenie na temat odszkodowań podważa wiarygodność tej idylli.