• Ukraina
  • Białoruś
  • Rosja
  • Litwa
  • Region Bałtyku
  • Azja i Zakaukazie
  • Na Świecie
  • Historia i Wspomnienia
  • Kultura
  • Podróże po Kresach
  • Wyszukiwarka Kresowa
  • Kalendarium Kresów
    • Styczeń w Historii Kresów
    • Luty w Historii Kresów
    • Marzec w Historii Kresów
    • Kwiecień w Historii Kresów
    • Maj w Historii Kresów
    • Czerwiec w Historii Kresów
    • Lipiec w Historii Kresów
    • Sierpień w Historii Kresów
    • Wrzesień w Historii Kresów
    • Październik w Historii Kresów
    • Listopad w Historii Kresów
    • Grudzień w Historii Kresów
  • Polacy na Wschodzie
  • Biblioteka Kresowa
  • Kuchnia Kresowa
Kresy24.pl – Wschodnia Gazeta Codzienna
  • 19 maj 2026
  • Gazety i Czasopisma Kresowe
    • Archiwum Dziennika Kijowskiego
    • Archiwum Gazety Polskiej Bukowiny
    • Archiwum Głosu Polonii
    • Archiwum Głosu znad Niemna
    • Archiwum Kuriera Galicyjskiego
    • Archiwum Kwartalnika Echa Polesia
    • Archiwum Kwartalnika Krynica
    • Archiwum Magazynu Polskiego
    • Archiwum Monitora Wołyńskiego
    • Archiwum Mozaiki Berdyczowskiej
    • Archiwum pisma Nasze Drogi
    • Archiwum pisma Polacy Donbasu
    • Archiwum pisma Polonia Charkowa
    • Archiwum pisma Wołanie z Wołynia
    • Archiwum Polak na Łotwie
    • Archiwum Polaka Małego
    • Archiwum Polaka w Niemczech
    • Archiwum Słowa Polskiego
    • Archiwum Słowa Życia
    • Archiwum Tęczy Żytomierszczyzny
    • Archiwum Gazety Polak Mały
Kresy24.pl - Wschodnia Gazeta Codzienna
  • Ukraina
  • Białoruś
  • Rosja
  • Litwa
  • Region Bałtyku
  • Azja i Zakaukazie
  • Na Świecie
  • Historia i Wspomnienia
  • Kultura
  • Podróże po Kresach
  • Wyszukiwarka Kresowa
  • Kalendarium Kresów
    • Styczeń w Historii Kresów
    • Luty w Historii Kresów
    • Marzec w Historii Kresów
    • Kwiecień w Historii Kresów
    • Maj w Historii Kresów
    • Czerwiec w Historii Kresów
    • Lipiec w Historii Kresów
    • Sierpień w Historii Kresów
    • Wrzesień w Historii Kresów
    • Październik w Historii Kresów
    • Listopad w Historii Kresów
    • Grudzień w Historii Kresów
  • Polacy na Wschodzie
  • Biblioteka Kresowa
  • Kuchnia Kresowa
Home
Ukraina

Ostatni bój Polaka z Żytomierza pod Kramatorskiem

09 paź 2014

W szeregach ukraińskiego wojska walczą na wschodzie kraju przeciwko prorosyjskim terrorystom także Polacy. Broniąc ojczyzny i rodziny przed chaosem i destabilizacją, jakie niesie „Russkij mir”, giną śmiercią bohaterów na polach i na ulicach miast Donbasu.

Jednym z takich bohaterów, walczących w słynnej 95. żytomierskiej brygadzie powietrznodesantowej, był śp. Wadim Zabrodzki, zastępca dowódcy sztabu tej jednostki wojskowej. 13 maja razem z kolegami zabezpieczał konwój z zaopatrzeniem niedaleko Kramatorska. Około południa trafili w zasadzkę pod Oktiabrskiem. Podczas zaciekłej walki zginęło siedmiu żytomierzan, wśród nich Polak z Żytomierza Wadim Zabrodzki.

Cały artykuł – wspomnienie o Wadimie Zabrodzkim przeczytasz tu

Kresy24.pl/wizyt.net

< Idź pod prąd Zobacz inny >
Ważne? Ciekawe? Podaj dalej:

Nie przegap w tym temacie:

Default ThumbnailPolska przekazała Ukrainie 23 mln euro Default ThumbnailCoraz bardziej napięta sytuacja w Donbasie. Były premier Francji: Zdejmijmy sankcje z Rosji Default ThumbnailWojna w Donbasie oczami żytomierskiego Polaka
  • Tagi
  • Donbas
  • Kramatorsk
  • Polak
  • wojsko
  • Żytomierz

26 komentarzy

  1. Zygmunt
    8 stycznia 2015 o 23:28 Odpowiedz

    Chwała bohaterowi ! Cześć jego pamięci ! Polska i Ukraina ma obecnie okazję odbudować poprawne przyjacielsko sąsiedzkie stosunki, Tak bardzo zszargane przez banderowców. Mamy wspólnego, od wieków śmiertelnego wroga – Rosję i tylko wspólnie możemy mu się oprzeć. Skłóceni, słabi stanowimy łatwy łup dla bandyckiej Rosji. Niech żyje wolna i niezależna Ukraina ! Na pohybel Putlerowi i jego pomagierom !

  2. Łzy Matki
    30 grudnia 2014 o 16:17 Odpowiedz

    Jeszcze raz
    Polak warczy ramię w ramie z Aidarem czy Dnieprem? W Odessie zamordowali bestialsko zwolenników Rosji http://wiadomosci.robertbrzoza.pl/usa/zorganizowany-mord-odessie/

    On służy… – ciekaw jestem czy strzelałby w nas gdyby mu wmówiono że separatyści polscy chcą odbić Podole?

    Nie popieram działań Rosji ale też rozwiązań realizowanych przez Ukrainę. Utrzymywanie państwa na siłę terrorem i tak skończy się jego rozpadem.

    1. Zygmunt
      8 stycznia 2015 o 23:34 Odpowiedz

      Wania, nie ośmieszaj się. Od dłuższego czasu, piszesz pod tym zwodniczym (mającym chwytać za serce) nikiem “Łzy Matki”, łzy ,ale chyba krokodyle mateczki Rosji ? Niby to nie za Kacapami jesteś, ale gdzie i jak możesz próbujesz wbijać klin pomiędzy Polakami i Ukraińcami. Jakie to KGBowskie. 🙂 Łatwo was ,moskiewskie ciule rozszyfrować. Mieszacie ,gdzie i jak się tylko da, ale na szczęście więcej jest światłych ,mądrych ludzi i ta wszawa propaganda nie robi tyle szkody, co przed II WŚ. To ostatnie zdanie skieruj do swoich mocodawców, bo to Rosja jest zlepkiem podbitych państw i zniewolonych narodów. Nie wiesz o tym ?

  3. Łzy Matki
    30 grudnia 2014 o 16:16 Odpowiedz

    Polak warczy ramię w ramie z Aidarem czy Dnieprem? W Odessie zamordowali bestialsko zwolenników Rosji http://wiadomosci.robertbrzoza.pl/usa/zorganizowany-mord-odessie/

    On służy… – ciekaw jestem czy strzelałby w nas gdyby mu wmówiono że separatyści polscy chcą odbić Podole?

    Nie popieram działań Rosji ale też rozwiązań realizowanych przez Ukrainę. Utrzymywanie państwa na siłę terrorem i tak skończy się jego rozpadem.

  4. arek gl slazak
    15 października 2014 o 22:06 Odpowiedz

    bravo chwala jemu

  5. Witalij
    10 października 2014 o 12:14 Odpowiedz

    mam nadzieje, ze to wiecej pisza nie Polacy Polski – bom przykro mi. Ja tez mieszkam w Ukrainie i jestem Polakiem (Ukrainskim). Zeby nie pomagac czyli nie dawac pieniedzy nie trzeba wspominac UPA albo inne podobne rzeczy. Niechec panstwa jest rzecza prywatna…Tak, teraz wojna nie w terenach Polski – na Ukrainie. To znaczy jezeli rosjanie wpadna do Polski – wtedy opinia sie zmieni?Kto moze sadzic o bogaterach i za co? U nas bardzo prosto nie pojsc do wojska – kto nie chce. To nie jest pytannie zawodu – to jest decyzja serca.+380980481082

    1. Kresowiak
      11 października 2014 o 00:09 Odpowiedz

      Drogi Panie, albo się popiera banderowski reżim, albo nie. Żaden uczciwy Polak, na Ukrainie i w Polsce, nie ma interesu w obronie Ukrainy, która powstała na krwi bestialsko zamordowanych 200 000 Polaków, miliona Żydów, etc. Jak mówi Biblia: “Nie można służyć dwóm panom” – Trzeba wybierać.

  6. olla
    10 października 2014 o 09:43 Odpowiedz

    niech spoczywa w pokoju……..

  7. Roch
    10 października 2014 o 08:08 Odpowiedz

    Nie ma się co ekscytować. Nie ma powodu gościa specjalnie gloryfikować, bo co nas Polaków może obchodzić że ktoś tam zginął “za Ukrainę”. Nie nasze małpy nie nasz cyrk. Z drugiej strony nie ma powodu żeby go potępiać i nazywać banderowcem. Przecież z tekstu wynika że nie był członkiem żadnego z tych ochotniczych batalionów typu “Ajdar”, “Azow” itd., tylko zawodowym wojskowym. Po prostu wykonywał swoją robotę, jechał gdzie mu kazano. Nawet gdyby się nie zgadzał z celami tej wojny, to i tak nie mógłby odmówić służby skoro był zawodowcem.

    1. Kresowiak
      11 października 2014 o 00:17 Odpowiedz

      Dokładnie! Pies *** tych, co walczą o banderowską Ukrainę!

      1. Zygmunt
        8 stycznia 2015 o 23:55

        Pies … tych, co żyją nienawiścią, a nie myślą logicznie. Co bardziej Polsce się opłaca, granica ze słaba Ukrainą, czy z silną ,o bandyckich zapędach Rosją?

    2. Zygmunt
      8 stycznia 2015 o 23:58 Odpowiedz

      Bardziej nasz cyrk,niż ci się ,dzieciaku, wydaje. Wolna Ukraina leży w interesie bezpieczeństwa Polski. No chyba ,że jesteś kacapskim hakerem próbującym skłócać Polaków z Ukraińcami, wtedy rozumiem dlaczego tak nas próbujesz podpuszczać. Historię znamy. Wiemy, co zrobili nam banderowcy, ale też doskonale wiemy, że przeszło milion Polaków wymordowali SOWIECI.

  8. Rachel
    10 października 2014 o 00:16 Odpowiedz

    Służył Ukrainie, nie Polsce – banderowskiej i samozwańczej władzy. Żal rodziny. Nie miał wyjścia, trzeba było zarabiać. Rozpatrujmy to tylko w tej kategorii, a nie w kategorii “bohater polski”. Bo tragiczne może być w przekazie kresów24 – śmieszne i infantylne.

    1. tatar
      10 października 2014 o 12:19 Odpowiedz

      Racja ,służył Ukrainie-jest obywatelem państwa sojusznika. Nie służył Rosji . A o przekaz “Kresów” się nie bój .czytam co pisze Ukraina , co pisze Rosja i sam wyrabiam sobie zdanie . “banderowska i samozwańcza” i wszystko jasne- jakbym stare “Wriema” słyszał. A “Rachel” to chyba żeby do pełnego prymitywu mnie sprowadzić . I smieszno i straszno

      1. Roch
        10 października 2014 o 16:56

        @tatar
        Panie Tatar. Ja w kwestii formalnej. Ukraina nie jest żadnym naszym sojusznikiem. Na szczęście nie mamy podpisanego z Ukraińcami żadnego układu sojuszniczego, który by nas zobowiązywał do działań militarnych, politycznych czy jakichkolwiek innych. Nie mamy też obowiązku mieszania się w tę wojnę ani opowiadania się po którejkolwiek ze stron konfliktu. Niestety notorycznie robią to nasi politycy, dziennikarze i inni przedstawiciele tzw. elit. Doszło nawet do tego że organizowane są koncerty i zbiórki pieniędzy na ochotnicze bataliony ukraińskie odwołujące się do ideologii ukraińskiego szowinizmu, i obnoszące się z symboliką banderowską i neonazistowską (np. koncert w parafii św. Józefa w Krakowie). No przecież ręce opadają i nóż się w kieszeni otwiera jak się widzi i słyszy coś takiego. A Ukraina (w znaczeniu państwa i jego instytucji) po majdanie robi się rzeczywiście coraz bardziej banderowska. Wystarczy sobie przypomnieć co niedawno wygadywał Poroszenko o “bohaterstwie” UPA i o planach nadania UPA-kom uprawnień kombatanckich. Czy to nie wstyd, będąc Polakiem, popierać takich ludzi i ich państwo?

      2. tatar
        10 października 2014 o 23:58

        ma pan rację panie Roch-Polska nie ma obowiązku popierać Ukraińców. możemy zostawić ich sobie samym. chociaż wolę żeby Wielkorusów powstrzymywali szaleńcy spod brunatnoczarnej flagi na Dnieprze, niż mieć Wielkorusów za miedzą .

      3. Zygmunt
        8 stycznia 2015 o 23:53

        A ty troszkę używasz mózgu ? Nie wiesz,że większym dla nas wrogiem jest Rosja ? Widać historię znasz bardzo wybiórczo i nie znasz się na taktyce, a sprawa jest prosta. Jeśli masz dwóch wrogów. Jednego silnego, drugiego słabego, zawsze popiera się tego słabszego. Dlaczego ? TO już zadanie dla Ciebie. Pomyśl. To nie boli.

  9. moherowy beret
    9 października 2014 o 21:07 Odpowiedz

    Jeżeli był w Kosowie,to widział jak krzywdzili ludność serbską i palcem nie kiwnął,gdy odbierano kolebkę Serbii.No i jeżeli był na misji pokojowej ,to gdzie 700 zaginionych Serbów?Jeżeli chcecie pisać o bohaterach,to piszcie o takich,żeby nam serce z radości podskakiwało.Pan Zabrocki jechał na wojnę i powinien był wiedzieć,że częściej się ginie.Teraz młodzi chłopcy(z ukraińskich jednostek) bez nóg czy rąk skomlą o pieniądze na protezy.Ale państwo nie pokrywa kosztu drogich protez,bo to byli dobrowolcy(najczęściej z batalionów).Tak rwali się przywalić swoim zbuntowanym rodakom i stało się.

  10. NIE FINANSUJ WOJNY PUTINA osczedniej używaj samochodu
    9 października 2014 o 20:54 Odpowiedz

    jest ważne przeciw komu się walczył, dopóki ruscy walczą z Ukraińcami jesteśmy wzglednie bezpieczni, Vadim walczył nie tylko za Ukraine ale i za Polsckę też , jak tego nie rozumiesz to jesteś niepenosprawny umysłowo

  11. Ola
    9 października 2014 o 20:43 Odpowiedz

    A kysz kremlowski trollu! :)) Zobacz na ceny ropy. Wypłaty nie budiet! 😀

  12. ATJ
    9 października 2014 o 20:25 Odpowiedz

    Kolejny pogrobowiec Związku Radzieckiego się odezwał. Slogan o “Upowcach” jest typowy. Nie dałeś to się nie chwal, że chciałeś dać.

  13. nikktobcy
    9 października 2014 o 17:52 Odpowiedz

    Jak mozna pisac ze to Polak Vadim Zabrocki. Ten niby Polak, walczyl ramie w ramie z upowskimi pogrobowcami. Nie wazne przeciwko komu. Ciekaw jestem jesli by upowcy wyslali do walki o Przemysl, to tez bysciwe nazwali go Polakiem . Wstyd mialem was wspomoc finansowo jednak po takich antyPolskich artykulach guzik z tego.

    1. mietek
      9 października 2014 o 19:30 Odpowiedz

      towarzyszu wylijcie pieniadze do glosu rosji tudziez do rt.com albo rossija 24 juz mnie leb boli od ich propagandy

      jesli zbierac to na jakis sluszny cel np szybkie zabicie towarzyszy z polski walczacych w sluzbie moskwy

    2. Zeus
      11 października 2014 o 22:51 Odpowiedz

      To jest przedruk,redakcja puściła go”jak leciał”…mogli pominąć ten fragment o walce z”rosyjskimi terrorystami”. Zaznaczam…ja uważam ich za powstańców,walczących o słuszną sprawę. Jednak co do śp. W.Zabrodzkiego…cóż,był zawodowym żołnierzem…nie żyje.Wykonywał rozkazy…nie ma danych,by popełnił jakąś zbrodnię…więc zostawmy go w spokoju i niech mu ziemia lekką będzie. Chciałem coś zauważyć…nawet powstańcy traktują zawodowych żołnierzy,wziętych do niewoli inaczej od faktycznych”banderowców”,prawoseków(ci mają przesrane)…po prostu normalnych żolnierzy traktują normalnie,po ludzku.Nie bądźmy więc gorsi od powstańców,którzy są bardziej zainteresowaną stroną,bo do nich strzelają. Nie mieszajmy go z błotem…tym bardziej zmarłego. To nie leży w naszej,polskiej tradycji.

      1. Zygmunt
        8 stycznia 2015 o 23:49

        W naszej polskiej tradycji nie leży też popieranie w jakimkolwiek stopniu Rosji, która była i jest państwem agresywnym, bandyckim nie potrafiącym pokojowo współistnieć z innymi narodami, łamiąca swoje własne zobowiązania, czyli zupełnie nieprzewidywalna tym bardziej niebezpieczna. Pamiętaj, że wróg naszego wroga, jest naszym przyjacielem. Już Piłsudski mówił, że wolna Ukraina jest naturalnym buforem bezpieczeństwa przed Moskalami i miał po stokroć rację. Nie zgodzę się też z twoim twierdzeniem,że separatyści to powstańcy. Powstańcy, to byli w Warszawie, na wschodzie Ukrainy walczą i mordują buntownicy, zdrajcy Państwa ukraińskiego zbrojeni ,szkoleni i podkręcani przez czekistowskich bandziorów Putina. Taka jest prawda.

    3. Zygmunt
      8 stycznia 2015 o 23:41 Odpowiedz

      Anty polski to ty jesteś, bo głupi. Tylko głupiec będzie się oglądał wybiórczo w głąb historii. Ruscy wymordowali ponad milion Polaków byli i są największym naszym zagrożeniem. Wolna Ukraina zmniejsza znacznie wspólną granicę z Ruskimi, co jest w bezwzględnym interesie naszego bezpieczeństwa. Rusek bardzo by chciał,żebyśmy teraz wbili nóż w plecy Ukrainie, bo mógłby spokojnie zrealizować swoje cele, a i z nami w niedalekiej przyszłości miałby łatwiej. W tej chwili jątrzenie przeciw Ukrainie jest na rękę tylko Putlerowi, a nam oprócz strat w przyszłości i wroga w Ukraińcach niczego nie daje. Więc co ? Jesteś głupcem, czy tylko pożytecznym idiotom dla Kacapów ?

Dodaj swój komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Uwaga! Komentarze naruszające prawo będą usuwane, a dane autorów - przekazywane organom ścigania.

Najnowsze wiadomości
Andrzej Poczobut uwolniony!

Andrzej Poczobut uwolniony!

Kresy24.pl zawieszają działalność. Mimo milionów czytelników. Oto powód

Kresy24.pl zawieszają działalność. Mimo milionów czytelników. Oto powód

Trump: Z niecierpliwością czekam na Łukaszenkę w USA

Trump: Z niecierpliwością czekam na Łukaszenkę w USA

Burza po słowach prezesa: Rheinmetall tłumaczy się Ukraińcom

Burza po słowach prezesa: Rheinmetall tłumaczy się Ukraińcom

MSZ RP: Nigdy nie zaakceptujemy Białorusi jako części ruskiego miru

MSZ RP: Nigdy nie zaakceptujemy Białorusi jako części ruskiego miru

Zdrada i terroryzm. Fico ma poważne kłopoty

Zdrada i terroryzm. Fico ma poważne kłopoty

W Rosji zabierają ludziom wypłaty! Potrzebne na wojnę

W Rosji zabierają ludziom wypłaty! Potrzebne na wojnę

Poparcie dla Putina ostro w dół! Najgorszy wynik od początku wojny

Poparcie dla Putina ostro w dół! Najgorszy wynik od początku wojny

W ruskim mirze bez zmian. Zamiast leku na raka, ulepszyli narzędzie zabijania. Już produkują

W ruskim mirze bez zmian. Zamiast leku na raka, ulepszyli narzędzie zabijania. Już produkują

Ukraina i Arabia Saudyjska zawarły porozumienie wojskowe

Ukraina i Arabia Saudyjska zawarły porozumienie wojskowe

Zmień ustawienia cookies
© Kresy24.pl 2018. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.  Kontakt | Polityka prywatności
Produkcja: Fundacja Wolność i Demokracja