W Moskwie znów się zająknęli o konieczności przyłączenia Ukrainy do Rosji.
– Jedyny sposób wyjścia z impasu, to ponowne połączenie obu krajów – stwierdził w moskiewskiej TV w programie „Prawo głosu” wicedyrektor Instytutu Krajów WNP Igor Szyszkin.
– Tylko jeśli ponownie stanie się częścią Federacji Rosyjskiej, Ukraina nie będzie wykorzystywana jako oręż przeciwko Rosji. Alternatywy nie ma – oznajmił Szyszkin.
W Kijowie już z powodu rezultatów tej „bezalterytawności” chłodzą szampana? Czytaj również: Albo Rosja całkiem się rozpadnie, albo weźmie Ukrainę siłą.
Zachęcamy do komentowania materiału na naszym oficjalnym fanpage’u: https://www.facebook.com/semperkresy/
Kresy24.pl
35 komentarzy
Maciej H.-Horawski
15 września 2016 o 11:27Wzięcie Ukrainy siłą jedynie przyspieszy rozpad Wielkiego Imperium Carów. Tyle milionów wewnętrznych wrogów żadne mocarstwo nie wytrzyma.
miki
16 września 2016 o 14:17Istotnie. Przypomina to połowę XVII wieku w Rzeczpospolitej……. Kozaki chcieli być na swoim, buntowali się, rozglądając się wkoło z kim tu sprzymierzyć się przeciwko Koronie….. no i sprzymierzyli się z Moskalem 🙂 i tak zakończyła się kozacka wolność. Wówczas poczuli co to znaczy dzicz i trzymanie za pysk ale było już dla nich za późno. Teraz mam wrażenie ,że zamieniły się Rzeczpospololita z Rosją miejscami. Pytanie tylko kiedy sojusz? Trzeba być jeno ostrożnym bo kozaki w jakimś swoim wirtualnym świecie żyją, mają się niemalże za mocarstwo a prawda jest brutalna-bez kroplówki z MFW nie przetrwaliby kilku tygodni. No i sojusz ten trzeba tak zawrzeć aby nas kozaki nie wystrychnęli bo oni są tak przez te kilka wieków współpracy z ruską dziczą wyobcowani że może być problem z rozsądkiem, honorem i zwykłym dotrzymywaniem umów.
Uriel
17 września 2016 o 17:16Kozacy chcieli być na swoim? Zaczęło się od tego, że kozacy chcieli iść na Turka. A skończyło, że osobne państwo to już chcieli dać Kozakom sami Polacy. W zasadzie nie wiadomo o co chodziło Chmielnickiego. Gdyby się uparł to sam mógłby zostać królem. Jeremy Wiśniowiecki został wybrany, bo tego chciał Chmielnicki.
Szachrajew
15 września 2016 o 12:01I takie rzeczy mówi wicedyrektor Instytutu?
Marazm i degradacja ma się w Rosji wyjątkowo dobrze 🙂
Alternatywa jest:
1. Zwrot Krymu i wyprowadzenie wojsk z Donbasu
2. Putin & Co do Hagi.
3. Miliardowe odszkodowania za ofiary i zniszczenia.
4. Demilitaryzacja okręgów zachodniego oraz południowego.
To na początek.
Realsitic
15 września 2016 o 13:46” . Miliardowe odszkodowania za ofiary i zniszczenia. ” odrazu sie cb zapytam na rozgrzewkę kim jesteś z wykształcenia ? odszkodowanie za zniszczenia i ofiary ty sobie jakiej jaja robisz? kto niby ma to płacić Rosja Ukrainie ? czy Ukraina Rosji ? bo mi sie wydaje ze ani jedna ani druga strona nie jest zainteresowana takim rozwiązaniem , Niemcy za II wojnę światową nie wypłaciły nam ani dolara wiec o międzynarodowym ładzi i porządku to chłopczyku sobie zapomnij na zawsze. A tak na marginesie mówiąc może komuś się wpadło w ręce nagrania Ukraińskiego ( pijanego) żołnierza którzy przyznał się ’ anonimowej’ osobie , do podpalenia budynku związków zawodowych , na polecenia Kijowa ? zapewne nie wpadło bo już 8 min po upublicznieniu tego nagrania , strona z tym nagraniem została usunięta a ja niestety nie zdązyłem zrobić kopii zapasowej . Mówiąc w Skrócie wina jest po jednej jak i po drugiej stronie a inkorporacja Ukrainy jest dla Rosji najlepszym rozwiązaniem . bo co jak co ale fabryki na Ukrainie produkują czołgi i inne niezbędny elementy wojskowe do prowadzenia wojen , a to Rosji się by na pewno przydało.
Luk
15 września 2016 o 21:03Niemcy za II wojnę światową nie wypłaciły nam ani dolara bo czerwona Rosja nam tego zakazała. A dokładnie pachołki z rządu PRL zainstalowanego u nas przed czerwona Rosję, zrezygnowały z odszkodowań na wyraźne życzenie Moskwy.
A że ukraińskie fabryki broni przydałyby się Moskwie to prawda. Taki był główny cel rosyjskiej inwazji na Ukrainę – zająć uprzemysłowiony wschód i południe kraju. Na szczęście, między innymi dzięki takiej postawie ukraińskiego żołnierza jaką przytoczyłeś ten plan nie wypalił. Zdrajców i dywersantów należy tępić i brawo dla Ukraińców za zdecydowaną postawę.
Kolejne podboje to wzmocnienie Rosji zasobami a to może obrócić się przeciwko Polsce. Rosja po kawałku może zajmować kolejne ziemie i nie obejrzymy się, a oni będą stali już za Bugiem. Potem Wisła jak to już w historii się zdarzyło. Dlatego trzeba trzymać rosyjską zarazę z dala od granic Polski – daleko na wschód od Dniepru i Donu.
Rosja to kraj zbieracko-łowiecki. Oni żyją z tego co wygrzebią z ziemi oraz z podbojów innych narodów. Nowoczesne systemy gospodarowania znają słabo.
Szachrajew
16 września 2016 o 10:10„odrazu”, „może komuś się wpadło w ręce nagrania Ukraińskiego (pijanego) żołnierza”…
I po tym zadajesz mi pytanie kim ja jestem z wykształcenia? Serio?
Litości… 🙂
Naucz się najpierw polskiego a później zacznij decydować co dla Ukraińców lepsze, Rosja czy UE/Zachód 🙂
„bo już 8 min po upublicznieniu tego nagrania , strona z tym nagraniem została usunięta”..
Chłopczyku… Jeśli wierzysz w tego typu nagrania pijanych żołnierzy z wytwórni 'Kremlin Dream Works’ to mi ciebie żal 🙂
Albo byłeś w śpiączce ostatnie 2 lata albo masz problem z myśleniem przyczynowo-skutkowym 🙂
Realsitic
16 września 2016 o 14:27@ Szachrajew
Czyli twierdzisz że budynek związków zawodowych w odessie w ktorych znigęło z tego co pamiętam 84 osoby , podpalili separatyści ? w momencie kiedy pijany ukraiński zolnierz przynal się że dostali polecenie z kojowa. Jeśli myslisz że to Separatyści to my kolego nie mamy o czym rozmawiac … .
Szachrajew
16 września 2016 o 16:26@Realsitic
Sytuacja wygląda następująco:
Ukraińcy nie chcąc dopuścić do tego co doszło w Doniecku i Ługańsku muszą zawczasu ściąć łeb hydrze w Odessie.
Sprzedajna swołocz co zdradza swój kraj barykaduje się w budynku Związków Zawodowych.
A teraz pytanie „geniuszu”, skup się 🙂
Będziesz rzucać koktajle Mołotowa do budynku do którego chcesz wejść?(Szturm)
Czy bardziej prawdopodobne jest to że koktajle Mołotowa rzucali ci, którzy byli w środku i chcieli odciąć wejście do budynku tworząc ścianę ognia?
Wg mnie to drugie wyjaśnienie jest sensowniejsze.
P.S. Są nagrania na których widać jak ci co się zabarykadowali rzucali butelki w tych na dole, więc obudź się 😉
Realsitic
16 września 2016 o 16:54@ Szachrajew
” Ukraińcy nie chcąc dopuścić do tego co doszło w Doniecku i Ługańsku ” czyli twoim zdaniem lepsze jest fizyczne eliminowanie problemu ? Moim skoromyn zdaniem , Ukraina będzie prędzej czy później musiała przyznać autonomie tym dwóm regionom , jest tylko jeden sposób aby tego uniknąć TYLKO I WYLĄCZNIE JEDEN !! Władze na Ukrainie muszą być przychylne Moskwie , wtedy daje ci słowo że sytuacja na Ukrainie unormuje się w „tri mi ga”, a z tą dzisiejszą władzą Ukraińską która jest skorumpowana po uszy i za którą stoją Zachodni ludzie na najwyzszysz szczeblach mówiąć co mają robic ci na pierwszym planie ,sądze że Ukrainie będzie lepiej przy ( jak to od zawsze bywało ) Rosji. Ukraina nigdy nie będzie niezależnym państwem NIGDY nie mówię tego jako „propagandysta moskwy”, ” Ruski Troll” itp idt , ale jako trzeźwo myślący i znający Historię POLAK !.
Realsitic
16 września 2016 o 16:57@@ Realsitic
Dopisek to swojego powyższego komentarza :
https://pl.sputniknews.com/gospodarka/20160916/3886087/ukraina-rosja-wiezi-gospodarcze.html
Proszę to własnie to o czym cały czas pisze , i obrywam że jestem Ruskim trollem Proszę bardzo , przed momentem się na to natknołem .
tata
16 września 2016 o 19:15Kolejny sowiecki troll.Chyba ze to gosciu po wyzszej szkole TVN.
SyøTroll
16 września 2016 o 21:35Za to że Ukraińska Armia strzelała do ukraińskich obywateli ma płacić Rosja ? A może od razu UE w tym Polska ? Inkorporacja Ukrainy z Rosją ? To co UE już wycofuje się z próby „aneksji” Ukrainy.
Szachrajew
16 września 2016 o 22:57@Realsitic
„natknołem” – no comment.
„sputniknews” – to już wiem gdzie wyczytałeś o tym pijanym ukraińskim żołnierzu który przyznał się do podpalenia budynku związków zawodowych 😀
A może to ten sam co później zestrzelił Boeinga i uciekł do Rosji o tym opowiedzieć? hahaha..
Ogarnij się człowieku..
Realsitic
17 września 2016 o 08:39@Szachrajew
EJ Banderowszczyzna !!!! poczytaj sobie to
http://www.kresy.pl/wydarzenia,bezpieczenstwo-i-obrona?zobacz/pulk-azow-oglasza-utworzenie-wlasnej-partii-politycznej
Ukraiński pachołku , a tak nawiasem mówiać o PIJANYM UKROPIE nie czytałem na Sputniku lecz na http://www.liveleak.com/ . W*n z POLSKI WRACAJ DO AZOWA !
Szachrajew
17 września 2016 o 19:32@Realshitic
No i co że Azow chce mieć włąsną partię polityczą? Mają do tego prawo 🙂
Po za tym lider Azowu Andrij Biletskyj wielokrotnie zabiegał o to by budować dobre stosunki z Polakami.
Także twoja histeria na nic się nie zda towarzyszu kacapie 🙂
Won uczyć polskij jazyk 😀
Realsitic
17 września 2016 o 21:30@@ Szachrajew
Ty matole Banderowski to dobrze że partia NEO-NAZISTOWSKA , popierająca BANDERA oraz UPA chce mieć w „DEMOKRATYCZNYM” kraju na ZACHODNICH zasadach partię polityczną ? . Ty jesteś człowiekiem upośledzonym ?? Jeszcze brakuje tego aby w Niemczech powstała partia NSDAP , której lider lubi Polaków , wtedy też byś nic przeciwko nie miał tak ?.
Szachrajew
18 września 2016 o 11:23@ Real shitic
Znowu masz atak histerii. Przechyl sobie setę i idź oglądać sputnik 🙂
Realsitic
18 września 2016 o 16:15@@@ Szachrajew
Absolutnie nie masz racji histeria to dla mnie słowo nieznane i zakazane , pokazałem ci tylko twoją wiedzę a raczej jej brak w związku z twoimi poglądami nt. 'ukraińskich’ nacjonalistów i przywiązaniem do neonazistowkich poglądów twoich braci z Ukrainy :).
observer48
15 września 2016 o 13:04Podobno, gdy Pan Bóg chce kogoś pokarać, to mu wpierw rozum odbiera.
Realsitic
15 września 2016 o 16:03„Podobno, gdy Pan Bóg chce kogoś pokarać, to mu wpierw rozum odbiera.”
To ty już musisz mieć w głowie wielką próżnię , Ukraiński wrzodzie na Europejskiej dupie .
observer48
16 września 2016 o 00:26@Realsitic’
Jakieś argumenty zamiast wyzwisk? Bez względu na wzajemne, polsko-ukraińskie żale i pretensje, z ludobójstwem wołyńskim na czele, Ukraina jest od 1991 r. niepodległym i suwerennym państwem uznanym przez społeczność międzynarodową, w tym RoSSję, i faszystowska Federacja RoSSyjska nie ma tam nic do szukania.
Za nielegalną okupację Krymu i hybrydową wojnę w Donbasie RoSSja ponosi konsekwencje w postaci sankcji i izolacji na arenie międzynarodowej. Amerykańskie sankcje nałożone na Gazprom zostaną najprawdopodobniej rozszerzone do roku 2019, kiedy to Amerykanie będą w stanie zastąpić 65% importowanego z kacapii do Unii gazu swoim LNG po cenach poniżej $150 za 1000 m3 po regazyfikacji w punktach odbioru. Putlerek będzie wycinał hołubce w rytm amerykańskiej muzyki.
Unia dysponuje na dzień dzisiejszy niewykorzystanym potencjałem regazyfikacji LNG równym niemal 200 mld m3 rocznie, a import gazu z kacapi nie przekracza 165 mld m3 rocznie. Prawdziwa zabawa jeszcze się na dobre ne zaczęła i USA nie odpuszczą Ukrainy, gdzie Burisma zaczęła pompować pierwszy gaz na skalę przemysłową.
tagore
15 września 2016 o 14:27Z punktu widzenia gospodarczego w związku z aneksją Krymu Rosji niezbędny jest Chersoń i Mariupol. Stawiam na akcje wojskową w jakimś bardzo sprzyjającym momencie. Np zbrojne starcie na morzu Południowo Chińskim w stosunku do Wietnamu.
black flag
15 września 2016 o 16:04..,celem Polski i US jest rozwalenie kacapow a nie ich wegetacja ,,,,ruskie to odwieczny wrog ,, z kacapami sie nie gada kacapow sie tlucze ,,,z gadania nic nie ma ,,,,Kijow dyplomacja nie odzyska Krymu ,,,potrzebna ofensywa militarna ,,,nich Polacy sprawdza te niemickie czolgi na ruskich czy warte pieniadze ,,, sprzet wojskowy i zolnierz jest do walki a nie baz ,,,
miki
16 września 2016 o 14:27Do połowy tekstu się w zupełności zgadzam, potem wręcz przeciwnie. My nie powinniśmy teraz walczyć z ruskimi, w żadnym wypadku, nawet mysleć o tym nie można bo rozsądek nie pozwala……. my musimy postępować po chińsku czyli zaszyć się, robić swoje i czekać na dogodny moment. A dogodnym momentem dla nas będzie końcowy moment inwazji Chin na Rosję , jak Rosja będzie już bez tzw.amunicji i raczej będzie prosiła o pomoc niż szukała następnego wroga z drugiej strony . Jeśli do tego momentu przygotujemy naszą armię-nie na obronę naszego terytorium tylko na ekspedycję na Wschód to nawet znaczny obszar zach. Rosji możemy zająć, ba możemy być tam witani kwiatami…………
observer48
17 września 2016 o 05:17@miki
Nic dodać, nic ująć. Ukrainę sprzedał kacapom Janukowycz, którego Ukraińcy sami wybrali, więc niech teraz piją piwo, które sami sobie nawarzyli. Przecież przez ponad 20 lat zajęci byli rozkradaniem tego, co zostało po Sowietach zamiast budować własną państwowość
Pomóc im się porządnie uzbroić to inna sprawa, bo im więcej kacapów wytłuką i zezłomują kacapskich czolgów, Buków, transporterów opancerzoych, ruchomych centrów dowodzenia, radarów i innej broni zwleczonej do Donbasu przy użyciu produkowanych w Polsce pocisków Spike-LR i innej precyzyjnej broni, tym mniejsze zagrozenie dla Polski w przyszłości. Z kacapem, jak ktoś napisał, się nie rozmawia, kacapa się tłucze.
SyøTroll
17 września 2016 o 15:56Panie observer48, może i Ukrainę „kacapom” sprzedał Janukowycz, ale Amerykanom obecna ekipa. A płacić mamy za to zapewne my.
Panie miki, czym mamy podbijać tę Rosję i po cholerę ?
hahaha
15 września 2016 o 16:11https://www.youtube.com/watch?v=4L17HaTfMGw
wyklad dr Ewy Kurek
Rosji-historycznie,kulturowo- NiE MA bez Ukrainy. Historie rosji opisuje sie opisujac historie Kijowa- w rzeczywistosci moskale przez wiele wiekow probowali zdobywac Kijow- dla rusinow byli ZAWSzE wrogami.Ewa KUrek tlumaczy to dokladnie.
Realsitic
15 września 2016 o 16:38O to właśnie chodzi oglądałem ten wykład i popieram tą kobietę w 100% , pierwszy lepszy przykład Chruszczow Prezydent Rosji był Ukraińcem.Ale niektórzy na tej stronie jak na przykład:observer48 i wiele mu podobnych ma zupelnie inne zdanie , twierdząc że Ukraina jest państwem niezależnym od Rosji itp itd Bzdura !! jak pisałem wcześniej, Rosja to Ukraina a Ukraina to Rosja i tyle w temacie stosunków Rosyjsko,Ukraińskich.
Luk
15 września 2016 o 20:53Swego czasu premierem Austro-Węgier był Polak. Ale to wcale nie oznacza, że Polska to Austria a Austria to Polska. Więc wyluzuj z prymitywnymi wrzutkami rosyjski propagandysto.
Realsitic
15 września 2016 o 21:54@ Luk
Ja ci podałem pierwszy lepszy przykład z głowy a ty mi wyskoczyłes z Austo-Węgrami ( zresztą slusznie) podająć swój przykład mam na myśli ogółną Historię tych dwóch narodów a nie tylko pojedynczy epizod , chyba nie można zaprzeczyć temu że Rosja i Ukraina to jest jedność , Ukraina jest dla Rosji takim bajpasem za względów militarnych oraz gospodarczych,Jak wspomiałem wcześniej Fabryki militarne kiedyś pracowały dla Rosji , i Rosji było z tym dobrze , sądze że pierwszą myślą którą kierował się Putin podczas tej wojenki w donbasie to zajęcie ziem posiadających jakieś fabryki które będą produkowały czołgi , bronie , samoloty itp. . Powtarzam jeszcze raz jestem tego pewiem że Putin Ukrainy nie odpusci a przykro mi to pisać ale moim zdaniem lepiej będzie Ukrainie w ramionach Rosji niż dzisiejszej zagubionej europy która nadal szuka wielu odpowiedzi na wiele pytan.
miki
16 września 2016 o 14:30Uff, no to znaczy że Rosja została bez swoich bajpasów.
hahaha
15 września 2016 o 17:26Polecam posluchac tego wykladu jeszcze 5-6 razy- Pani Kurek NIE utozsamia rosji z Ukraina- ona tylko tlumaczy dlaczego kacapia sie tak czepia Kijowa (MALO MA ZIEMI?)- miedzy innymi dlatego, ze skoro rosja ma byc spadkobierca bizancjum, to do rosji musi nalezec miejsce,gdzie przyjeto chrzest prawoslawny- kijow.Rusini to szczep pochodzacy z naszej cywilizacji – zanieczyszczony przez turanskich kozakow,potem sowieckie,kacapskie hybrydy- ale oni zawsze byli „nasi”.Kacapia to twor ordy mongolskiej, ktory swe znaczenie uzyskal jako kapo mongolow, rabujac i mordujac razem z nimi ludy ugrofinskie i slowianskie.
https://www.youtube.com/watch?v=4L17HaTfMGw
Ukraina nie chce podbijac swiata- a moskale chca tego od momentu powstania kacapii -ok 500 lat temu.I o tym jest ten wyklad – jezeli zajzy sie jeszcze do wczesniejszej historie rosji, to jej tereny zamieszkiwane byly przez ugrofinow,turkow,arabow i chazarow – rosja jest najwiekszym eksporterem „zydow”- 90 % tzw zydow szkodzacych Polsce- rozsianych po calym swiecie to zydowscy rosjanie.I talmud mial olbrzymia role w ksztaltowaniu sie imperialnej mentalnosci moskali.Poczytaj np. Duchinskiego,Konecznego
hahaha
15 września 2016 o 18:26http://pikio.pl/jak-moskale-przywlaszczyli-historie-rusi-kijowkiej/
JURIJ RUSKI BANDYTA
23 września 2016 o 17:09ZAPRAWDĘ, MAPA POKAZUJE WARIANT OPTYMISTYCZNY NA KREMLA, BARDZO MAŁO PRAWDOPODOBNY… })