Podczas przemarszu zorganizowanego przez miejscowych Ukraińców w niedzielę 26 czerwca z okazji „Święta Ukraińskiej Pamięci Narodowej” doszło w Przemyślu do starć. Interweniowała policja.
Po nabożeństwie w greckokatolickiej katedrze ok. 500 osób. ruszyło ulicami Przemyśla w kierunku ukraińskiego cmentarza w Pikulicach. Po obu stronach ul. Słowackiego na uczestników przemarszu czekała grupa ok. stu osób, które zablokowały przemarsz.
„Przemyśl zawsze polski”, „Znajdzie się kij na banderowski ryj”, „Polska antybanderowska” – skandowali uczestnicy kontrmanifestacji. Kilku z nich rzuciło się na lidera ukraińskiego pochodu, zdzierając z niego koszulę w czerwono-czarnych barwach. Atmosferę podgrzewały okrzyki „Herojam sława” wznoszone z drugiej strony „barykady”. Doszło do przepychanek między uczestnikami obu grup.
Walczących rozdzielili funkcjonariusze policji. Kilkanaście osób zostało doprowadzonych na komendę w celu złożenia wyjaśnień.
Jak wcześniej donosiły media, na 26 czerwca w miejscowości Pikulice w pobliżu Przemyśla zapowiedziano organizowane co rok „Święto Ukraińskiej Pamięci Narodowej” z udziałem przedstawicieli władz i mieszkańców obwodu lwowskiego, ambasady Ukrainy w Warszawie, Konsulatu Generalnego Ukrainy w Lublinie i lokalnych władz polskich. Na uroczystość zaproszono Ukraińców, którzy mieszkają w Przemyślu.
Uroczystości, rozpoczęte mszą, miały być kontynuowane przemarszem na cmentarz w Pikulicach (to właśnie tę część obchodów zablokowały uliczne starcia).
Przed tymi wydarzeniami do Urzędu Miasta Przemyśla została wysłana petycja z wnioskiem o odwołanie ukraińskiego pochodu i święta. Jej autorzy podkreślali, że „święto to odbywa się teoretycznie w celu uczczenia sojuszu Piłsudski-Petlura, jednak w rzeczywistości podczas wydarzenia dochodzi co roku do gloryfikacji zakazanych polskim prawem treści OUN-UPA i szowinistycznej ideologii ukraińskiego nacjonalizmu” (z całą petycją można zapoznać się tu).
https://www.youtube.com/watch?v=NccSNiGh-Jo
Kresy24.pl
54 komentarzy
Lach.
27 czerwca 2016 o 15:11Ukraina doi Polskę nie dając nic w zamian! Ukraina długi spłaci cynamonem z gaci! „Vulpes pilum mutat, non mores” Swetoniusz.
Ku przestrodze!
Wołyń1943
27 czerwca 2016 o 15:32Brawa dla polskiego urzędnika, który zezwolił na pochówek upowskich zbrodniarzy w Pikulicach! Dzięki temu Ukraińcy, pod pretekstem oddania czci petlurowcom, w rzeczywistości składają hołd, i to legalnie, upowskim ludobójcom – śmiejąc się w oczy głupim lachom! Prowokacje na tym się jednak nie kończą. Obnoszenie się z banderowską symboliką to taka forma testu, na ile mogą sobie pozwolić w relacjach z Polską. Jak widać troska o „wrażliwość” ukraińską jest u polskich urzędników i polityków bezgraniczna! Czemu Policja nie zatrzymała pochodu ukraińskiego, jeśli zauważyli banderowskie symbole? Wystarczyło nakazać usunięcie osobnika z banderowską koszulką, a do incydentu by pewnie nie doszło! Wyraźne okrzyki Jeszcze Polska nie zginęła, ale zginie – też podpadają pod ściganie z urzędu. I co? I nic? To przecież Ukraińcy, nasi bracia… Ciekawe, czy Rosjanom też by tak nasze obecne władze pobłażały?
ŚWO
27 czerwca 2016 o 16:07Albo PIS zrobi porządek z banderowcami w Polsce albo My zrobimy porządek z PIS ! Koniec (usun-red.)!
Demon
27 czerwca 2016 o 21:49Lecz się POpaprańcu zaKODowany na nogi, bo na łeb już za późno.
„My” to znaczy kto ?
Ty ze szwagrem ?
Ha,ha,ha,ha,ha … 🙂 🙂 🙂
ułan kresowy
27 czerwca 2016 o 16:12Będzie uchwała/ustawa 1943 czy nie to jak widać i tak jest bez znaczenia bo NARÓD POLSKI wie swoje a po „Wołyniu” Smarzowskiego będzie wiedział jeszcze więcej, bo Polacy jak pokazała historia to naród rogaty i wszelkie ściemnianie jeszcze zwiększa determinację.
he he
27 czerwca 2016 o 16:15To było bardzo ciekawe świętowanie.Sojusz Piłsudski- Petlura? W czarno-czerwonych barwach???
StopBanderystom
27 czerwca 2016 o 16:16Niestety na „nasze” władze i „naszą” policję nie możemy liczyć. A PiS więcej mydli oczy niż naprawdę robi.
Trzeba nam więcej aktywnych patriotów – dobrze, że tacy są wśróð kibiców i narodowców.
Demon
27 czerwca 2016 o 21:55Gonienie banderyzmu ? OK !
Ale nie wylejcie dziecka z kąpielą !
Nie uogólniajcie tej niechęci do wszystkich Ukraińców,
bo tym robicie tylko prezent Mordorowi, putlerowcom,
którym wyjątkowo zależy żeby skłócić nasze narody
i nie dopuścić do budowy Międzymorza.
Ula
28 czerwca 2016 o 08:31Przepraszam, ale czy to nie czasami Ukraincy stawiaja pomniki mordercom? Czy to nie Ukraincy nazawaja ich nazwiskami ulice, i czy to nie Ukraincy chodza w marszach z portretami Bandery na przodzie?(ostatnio nawet na stadionie, w czasie meczu Polska-Ukraina).
I na koniec, czy to nie Ukraincy w Polsce krzycza: Jeszcze Polska nie zginela, ale zginac musi?
Oczywiscie nie wszyscy, tak mysla, ale ci od Sanu do Donu, niestety tak
Jarema
28 czerwca 2016 o 09:17Tak masz rację! Zdecydowanie nie może tu chodzić o krytykę całego narodu ukraińskiego, ale tej jego części, która nawiązuje do tradycji zbrodniarzy z UPA. Myślę, że łagodna polityka polska wobec problemu UPA polegająca na „zamiataniu pod dywan” niestety prowadzi do takich napięć, bo rosną emocje Polaków, którzy raz za razem są obrażani ze strony państwa ukraińskiego i polskiego. To pierwsze gloryfikuje zbrodniarzy, to drugie przymyka na to oko. To zła droga. Co do Międzymorza. Międzymorze jest piękną ideą, ale sądzę, że jest co najmniej kilku kandydatów do roli lidera i nie myślę tu o Polsce. To znacznie osłabia szanse na powstanie takiego. Inne problemy na drodze do budowy Międzymorza są także duże.
Trik
11 kwietnia 2017 o 12:13Nie będzie żadnego Międzymorza. Dlaczego? A dlatego, że kluczowe zdanie w tej kwestii mają Niemcy, którzy nigdy do tego nie dopuszczą.
Warszawiak
27 czerwca 2016 o 16:17Nie liczmy już na PiS !
Przypomnijcie sobie Jarosława Kaczyńskiego na Majdanie, obok flagi zbrodniarzy i powtarzającego okrzyki organizacji ludobójców !
Demon
27 czerwca 2016 o 21:57Licz się ze słowami, kacapski trollu.
Taki z ciebie Warszawiak jak z koziej d.. trąbka.
Na pohybel putlerowcom !
Na pohybel ruskim agentom wpływu !
Barnaba
27 czerwca 2016 o 16:46PIS z jednej strony stawia się Unii przeciw sprowadzaniu do PL muzułmańskich ekstremistów pod płaszczykiem imigrantów a z drugiej robi wszystko żeby ekstremistów z Ukrainy było u nas jak najwięcej. Ukraińców jest wystarczająco dużo żeby móc sobie pozwolić na eliminację ekstremy bo w ich miejsce przyjadą nowi i normalni ludzie.
Groza
27 czerwca 2016 o 17:45po co wam wojna? nie dosc problemow mamy z kacapami i szkopami..?
za pare lat kalifat bedzie na wschodzie i zachodzie,gromadzcie zapasy i bron!
Demon
27 czerwca 2016 o 21:59Przy obecnym prawie w Eurokołchozie, co najwyżej możesz gromadzić żarcie i cepy bojowe, kosy. 🙂
gegroza
27 czerwca 2016 o 17:52Jesli rzeczywiście byli tam pogrobowcy Bandery to rozumiem protest – wojny to tam nie było. Ukraińcy szczególnie w Polsce muszą liczyć się z naszymi poglądami. Jeśli tylko szli na cmentarz to źle się stało.
Spartakus
27 czerwca 2016 o 18:02Brawo rodacy.!!!!! Gonić tych upaińcòw…
observer48
27 czerwca 2016 o 18:14Pędzić banderowską swołocz tam, gdzie pieprz rośnie! Nie ma w Polsce miejsca dla czcicieli terrorystyczno-nazistowskich ideologów zdziczałych band morderców Polaków i Żydów na Wołyniu i w innych rejonach zachodniej Ukrainy oraz południowo-wschodniej Polski.
z3n
27 czerwca 2016 o 18:27Nie potrzebnie pozwolili sobie na banderowską symbolikę, przecież wiedzą gdzie organizują marsz. Na początku myślałem, że to nasi przewrażliwieni rozpętali burdę, ale potem zobaczyłem zdjęcia „skrojonej” czerwono-czarnej flagi, z tego marszu. No i po co? Nie mogli ubrać się w barwy narodowe, mają tyle ładnych wzorów wyszywanek, niekoniecznie czerwono-czarnych (taką miał prowadzący pochód). Idiotyzm z ich strony, nawet jeżeli symboliki używali nieświadomi historii ludzie, to organizatorzy powinni zadbać by takowej nie było. Z drugiej strony jest to chora sytuacja, teraz np oglądam mecz Włochy – Hiszpania i sędziowie biegają w czerwono-czarnych strojach, czemu tam nie ma jeszcze jakiś „obrońców polskości” i „antybanderowców”? Trzeba teraz Ukraińcom wysłać ulotkę, żeby broń Boże nie ubierali w Polsce nic czerwono-czarnego bo mogą źle skończyć. Ja mam sportowe buty czerwono-czarne, czy nie mogę już ich ubrać w Polsce, bo zostanę wzięty za banderowca? Paranoja – z jednej i drugiej strony …
Polak
27 czerwca 2016 o 22:00Masz rację w 100%
Michał Mieczysław
28 czerwca 2016 o 11:12Kolory czarno-czerwone to barwy anarchistów, syndykalistów itp. itd. z okresów znacznie wcześniejszych niż 2 wś.
Twierdzenie, że barwy czarno-czerwone są wyłącznie banderowskie to podstawowa brednia kremlowskiej 5tej kolumny działającej w Polsce, tworzona ponieważ jedyną cechą wszystkich tych ruchów był silny sprzeciw przeciwko absolutnej władzy carskiej (wtedy) i są to barwy kojarzone na Ukrainie przede wszystkim z buntem.
Czarno-czerwoni są m.in cichociemni oraz GROM.
Ula
28 czerwca 2016 o 18:07Swastyka, to tez byl stary symbol przejety przez nazistow i jest teraz zakazany. Jesli w Niemczech wyszedlbys ze swastyka gdziekolwiek ( na plecaku, koszulce) albo pokazalbys znak (Sieg Heil) notabene tez stare historyczne pozdrowienie, to mozesz sie od razu z przynajmniej 500,-€ pozegnac, bo takie sa kary za to. Wiec co stoi na przeszkodzie, zeby znaki mordercow Polakow w Polsce zakazac, a za uzywanie wlepiac kary, takie, ze zrobi sie to najwyzej raz?
lubicz
27 czerwca 2016 o 19:28Parszywe kacapstwo zorganizowało te polsko- ukraińskie przepychanki. Kto ulega takim incydentom – ten agent putina.
Putler faszysta
27 czerwca 2016 o 19:47Nie dla faszystów z upa w Polsce !
Nawojka
27 czerwca 2016 o 20:13Zaczadzeni ksenofobią i szowinizmem – coraz więcej takich w całej Europie. Straszne czasy nadchodzą…
Jarema
28 czerwca 2016 o 08:59Czy ma pani ma myśli okrzyki z tłumu Ukraińców – „Jeszcze Polska nie zginęła, ale zginąć musi” i pana przechadzającego się prowokacyjnie w koszuli w czarno-czerwonej wyszywance – barwach zbrodniarzy z UPA? Cóż tym razem parada z czarno-czerwoną flagą już nie przeszła, jak przed laty. Czy tylko ma pani na myśli protestujących przeciwko czczeniu zbrodniarzy z UPA Polaków? Jak to pierwsze to ja się zgadzam.
z3n
28 czerwca 2016 o 11:43Jeden okrzyk, obejrzyj sobie film z zajścia, ignorancie.
Nawojka
28 czerwca 2016 o 20:14Mam na myśli chłystków z mlekiem pod wąsem, w prowokacyjnych pozach, z okrzykami przeciwko spokojnie maszerującym ludziom. I ten golas z kijem w ręku – piękny obrazek prymitywa, który ślini się na widok sobie podobnych pałkarzy, z nadzieją,że zaraz będzie zadyma. Prostacki, zaściankowy nacjonalizm. Oczywiście okrzyk z tłumu Ukraińców też niepoważny, ale incydentalny. Skończmy z tą nienawiścią. Do niczego dobrego nas nie doprowadzi.
Jarema
29 czerwca 2016 o 17:48A pozy Polaków się pani nie podobają, ale zjawiska przeciwko którym przyszli protestować ci Polacy już panią nie rażą? Mam tu na myśli coroczne gloryfikacje ukraińskich zbrodniarzy odpowiedzialnych za 200 tys. ofiar podczas tego marszu. No cóż razi panią rzekomy polski nacjonalizm, ale ukraiński już nie. Podobnie jak znaną Gazetę w Polsce. Tak, rzeczywiście wielce to wymowne pani Nawojko! Okrzyk z grupy maszerujących Ukraińców „Jeszcze Polska nie zginęła, ale zginać musi”. Otóż, aby Polska żyła wielu musiało oddać życie. Dla pani to bez znaczenia i jest to marginalne. Dla wielu pomyślność Najjaśniejszej Rzeczpospolitej jest wartością. Takie słowa są przestępstwem.
Nawojka
29 czerwca 2016 o 20:06Panie Jarema! Razi mnie każdy nacjonalizm, nie ma znaczenia, czy jest on polski, ukraiński,włoski czy francuski – każdy bez wyjatku na narodowość. Hołd poległym za Ojczyznę oddaję w stosownych chwilach, w cywilizowany sposób.Proszę mi nie odmawiać patriotyzmu.Ale czarne koszule chłystków z wszechpolskiej też są wymowne, jesli już o nacjonalizmie mowa. Taki sposób walki o pamięć jest dla mnie prymitywny i nie do przyjęcia. Tak rozpoczynają się wojny.
Jarema
30 czerwca 2016 o 08:22Z pani wypowiedzi wynika, że szczególnie razi panią polski nacjonalizm. Ukraiński znacznie mniej! Czarne koszule Polaków z orłem, jakie można dostać w każdym sklepie z odzieżą patriotyczną są złe. Ukraińskie koszule w barwach czerwono-czarnych wraz z symboliką faszystowską – UPA już tak zwalczane nie są. Pani chyba jednak nie rozumie, jaki był cel tego zgromadzenia Polaków? Nie chodziło o kultywowanie pamięci poległych, ale zaprotestowanie przeciwko gloryfikowaniu przez Ukraińców z Polski i przyjezdnych faszyzmu – czerpiącego ze zbrodniczej ideologii UPA. Niestety również w tym roku Ukraińcy – uczestnicy pochodu zachowywali się skandalicznie. Dziwne, że piętnuje pani rzekomy nacjonalizm protestujących Polaków, ale nad skandalicznymi zachowaniami manifestujących Ukraińców przechodzi pani do porządku dziennego, o czym świadczy ciąg pani wypowiedzi, a nie pojedyńcze deklaracje.
Jarema
28 czerwca 2016 o 22:36Jeden haniebny z perspektywy obywatela polskiego każdej narodowości – „jeszcze Polska nie zginęła ale zginąć musi”. I kolejne haniebne, bo nawiązujące do tradycji faszystowskiej UPA – sława ukrainie -herojom sława. Kto tu jest ignorantem?
Emeryt
30 sierpnia 2016 o 09:01„Zaczadzeni KSENOFOBIĄ i SZOWINIZMEM – coraz więcej takich w całej Europie. Straszne czasy nadchodzą…” W tym Pani Nawojka ma 100% racji. Nacjonalizm jest zdrową postawą: uważam że mój kraj i naród nie jest gorszy od innych. Ma swój wkład w kulturę i historię tego świata. Mój kraj, tak jak każdy inny, wymaga szacunku. Nacjonalizm TAK, ksenofobia i szowinizm NIE!. Tego proszę nie mylić.
Barnaba
27 czerwca 2016 o 20:55A przypomnijcie sobie mapę Europy zamieszczoną na portalu zmiany na ziemi przygotowaną przez prawdopodobnie rosyjskich politologów. Jest tam Polska w roku 2035 między innymi bez Przemyśla i Chełma. Ukraina jest tylko w centralnej części obecnej Ukrainy ze stolicą w Kijowie. Na zachodzie aż za Chełm i Przemyśl jest Hałyczyna (czyli Galicja) ze stolicą we Lwowie oraz na wschodzie jest Noworosja a Donbas (tan skrawek zajęty dziś przez Separatystów) i Białoruś są częścią Rosji. To się zaczyna już dziać. Ja tą mapę widziałem w 2012 roku i myślałem że to kompletna głupota, ale teraz widzę że to się zaczyna dziać…
Jarema
27 czerwca 2016 o 21:32Padły z tłumu okrzyki „Jeszcze Polska nie zginęła, ale zginąć musi”. Piękny obraz tworzą sobie Ukraińcy w Polsce. Sympatia do nich spadła z 37 do 27%. Jeszcze trochę do zera pozostało.
Michał Mieczysław
28 czerwca 2016 o 10:58świadczy to wyłącznie o uległości Polaków wobec kremlowskiej bredni, łatwości antagonizowania Polaków z sojusznikami itd. itp.
z3n
28 czerwca 2016 o 11:45Jeden okrzyk, mocno sprowokowany, ignorancie.
Jarema
28 czerwca 2016 o 11:51Przeciwnie panie MichaleMieczysławie świadczy to antypolskości części Ukraińców i ukraińskiej mniejszości w Polsce. Jeżeli mniejszość narodowa uderza w państwo, w którym jest, to nie daje jej to najlepszego świadectwa. Ja będąc Ukraińcem wstydziłbym się takich liderów, którzy dopuszczają się takich działań. Panie z?n – odpowiem panu, że sam pan ignoruje antypolskie gesty podczas tej i poprzednich manifestacji: banderowskie zawołania – Sława ukrainie – herojom sława, haniebne wezwanie do upadku Polski i prowokacyjne barwy na czele pochodu. Kim pan jesteś, aby tego nie zauważać?
Michał Mieczysław
28 czerwca 2016 o 13:12@jarema
Cóż za kretyńskie brednie – przecież obiektem ewentualnych bliżej nie przytoczonych przez ciebie badań byli Polacy i wyniki świadczą o nich.
Z podobnych badań nad Ukraińcami wyszlo, że najbardziej lubianymi ludźmi na Ukrainie są Białorusini oraz Polacy,
źródło tutaj:
http://kresy24.pl/72305/ukraincy-najbardziej-lubia-polakow-i-bialorusinow/
Jarema
28 czerwca 2016 o 22:46Panie MichałMieczysław banderowskie tendencje na Ukrainie doprowadzają do radykalnego spadku sympatii wobec Ukraińców. Jest to słuszne postępowanie Polaków, bo gloryfikacja zbrodniarzy i ukraińskich faszystów nie może mieć miejsca. Żadne żale, obelgi tego procesu nie odwrócą. Ukraińcy na Ukrainie po poznaniu prawdy o „herojach” – ludobójcach będą musieli albo zmodyfikować swój stosunek do zbrodniarzy z UPA – Bandry czy Szuchewycza albo do najjaśniejszej Rzeczpospolitej. I sądzę, że stanowcza postawa sprzeciwu Polaków wobec gloryfikacji banderyzmu – obecnego niestety także podczas manifestacji Ukraińców w Przemyślu przyniesie taki skutek, że Ukraińcy odrzucą tradycję banderyzmu. Nieliczne jednostki będą rozpaczały. A pan panie MichałMieczysław, jaki jest pana stosunek do zbrodniarzy z UPA i neobanderyzmu?
Obserwator
27 czerwca 2016 o 21:37Banderowca trzeba walić w ryj !
józef III
27 czerwca 2016 o 22:58prowokacja
cherrish
28 czerwca 2016 o 09:21Czyja prowokacja, Moskwy? Putin kazał wrzeszczeć mieszkającym w Polsce Ukraińcom: herojam sława? jeszcze Polska nie zginęła, ale zginie? Kazał zakładać czerwono-czarne szmaty? Wszystkich Polaków uważacie za idiotów?
z3n
28 czerwca 2016 o 11:46Ciebie uważam za pożytecznego idiotę. Powtarzasz bzdury, zamiast sprawdzić prawdziwość informacji.
cherrish
28 czerwca 2016 o 14:33A zatem nagranie funkcjonujące na necie jest zmontowane? Nikt nie włożył na siebie czerwono-czarnej szmaty? Nikt nie wołał, że Polska zginie? Tak twierdzisz? Masz jakieś dowody? Wszystko to kłamstwo i fałszywka? Czyja? I gdzie mam to sprawdzić? Mam wierzyć na słowo? Kpisz sobie. I dla jasności, nie mam nic do Ukraińców, tym bardziej, że i we mnie jest jakaś tam cząstka rusińskiej krwi, ale genetycznie jestem uprzedzony do banderowców, nie znoszę tego śmiecia, tych poglądów, tej ideologii. Więc ostrożnie z tym pożytecznym idiotą, chociaż wiem, że dla Ukraińców każdy, kto nie łyka ich propagandy jest idiotą lub agentem. Ruskim agentem, cokolwiek miałoby to znaczyć, bo prawdziwego znaczenia „ruski” żaden z nich nie zna.
Heyah
28 czerwca 2016 o 08:35Eksmitować ciupasem wszystkich banderowców !
Wielu Ukraińców i Ukrainek to porządki ludzie, którzy już teraz są zastraszani przez upadlińców. Polska policja powinna im pomóc, by się nie bali tych drani.
tarnat
28 czerwca 2016 o 14:47Nasze władze czy to Warszawie czy tam samorządowe powinny wyraźnie zapowiedzieć że osoby w tym przypadku Ukraińcy jak będą się obnosić na terytorium Polski z barwami i symbolami upa będą karane np. grzywną lub zamykane na 48. To samo powinno się tyczyć symboli komunistycznych i nazistowskich.
Luk
28 czerwca 2016 o 17:41PRECZ Z UPA! Precz z upa z ziem Polskich!
Łzy Matki
28 czerwca 2016 o 20:05Jeszcze przyjdzie taki dzień, dzień na który czekasz, dzień w który Polska będzie znaczyć Polska, dzień powrotu chwały Najjaśniejszej Rzeczypospolitej – i dzień w którym zmyjemy krew z dłoni oprawcom naszych ojców i dziadów krwią ich dzieci. To nie jest nawoływanie do zemsty ale jedynie ale do szacunku jakiego kompletnie te narody do nas nie mają.
Skacze, pyszni się, obraża nas ukraina, Litwa – takie NIC – twory tymczasowe spojone nienawiścią do obcych ale i samych siebie. Ich droga krótka – niebawem się kończy – jeszcze przyjdzie dzień na który czekasz.
Teofil
28 czerwca 2016 o 22:38Jęśli Ukraińcy nie potępią ludobójstwa Polaków dokonanego przez UPA i nie zmienią nazwy swych ulic i placów noszących imiona „bohaterów” mordujących w barbarzyński sposób cywilną ludność polską na Kresach Południowo-Wschodnich Rzeczypospolitej, nie dojdzie do prawdziwego pojednania polsko-ukraińskiego, co nie leży w interesie ani Ukraińców ani Polaków. Polska przetrwa, a Ukraina – nie wiadomo…
tagore
28 czerwca 2016 o 23:48Przypuszczam ,że neobanderowcy podobnie jak na majdanie próbują
przejąć tą imprezę ,która pierwotnie nie budziła takich emocji.
To może nawet lepiej ,niech ukraińcy w polsce zajmą jasne stanowisko.
Jasiek
29 czerwca 2016 o 23:19Już po wyjściu z kościoła orkiestra zagrała banderowski hymn „Czerwona kalina” zamiast jakiejkolwiek religijnej dając sygnał do czczenia banderowskiego truchła a nie weteranów Petlury.
A policja przemyska żąda od kobiety niosącej Polskie Barwy w Polsce wylegitymowania się. Kpiny z praworządności
polak
30 czerwca 2016 o 02:03Ta cała wojna to była jedna wielka ustawka ma marszu było więcej policji , służb i tajniaków , których ryje zna się z widzenia a także konfidetnów kiboli . Wszystko się zaczęlo jak grupa niezidentyfikowanych kiboli nieznanych nikomu zatrzymała tę tzw procesję , Na czele procesji szedł 2 metrowy łysy tajniak ze słuchawką , stał i patrzył spokojnie .Woków zebrało się ze 100 policjantów i tez stali nie reagując . W tym czasie na końcu marszu na czyjś roskaz też jakś niezidentyfikwana grupa zaczęla się drzeć na urkaińców a jakaś grupka z procesji odkrzykiwała . W pewnym momencie tajniak wskazał ukraińca w tej koszulce i drugi tajniak z niezidetyfikowanymi gówniarzami zaczęli się z nim szarpać . Ukrainiec jakby czekał na to niby coś tam krzyczał niby oburzony . Za chwilę dno mu nową koszulę a policja dała rozkaz kibolom aby puścili marsz dalej . Tak to wyglądało . Ustwaka na żywca . Tylko po co i dlaczego i komu potrzebna . A druga sprawa to dlaczego polscy urzędnicy za polskie pienądze pochowali szczątki morderców z OUN UPA na cmentarzu wojennym . Nie było by ich tam nie byłoby problemu .