Kolej w Rosji zawsze miała strategiczne znaczenie. O tym w wywiadzie dla portalu internetowego „Siegodnia” powiedział ekspert wojskowy Oleg Starikow, komentując uruchomienie przez Rosję komunikacji kolejowej na moście Krymskim.
„Tak było zarówno w czasach Imperium rosyjskiego, jak i czasów ZSRR oraz obecnie. Nawet w carskiej Rosji budowę kluczowych linii kolejowych, na przykład Kolei Transsyberyjskiej, rozważano nie tylko z ekonomicznego punktu widzenia, ale także z wojskowego. W rosyjskich siłach zbrojnych jest taki rodzaj wojsk, jak wojska kolejowe, które, nawiasem mówiąc, były również na Ukrainie na początku lat dwutysięcznych, następnie zostały przekształcone w Państwową Specjalną Służbę Transportową i przekazane do Ministerstwa Transportu. Kilka lat temu służba ta ponownie została podporządkowana Ministerstwu Obrony. Fakt ten świadczy o znaczeniu komunikacji kolejowej dla celów wojskowych” – powiedział.
Według niego, logistyka zaopatrzenia wojskowego w Federacji Rosyjskiej jest dziś związana z koleją. „Po pierwsze, ponieważ tak jest taniej. Po drugie, ponieważ tak jest szybciej. Koleją transportuje się wojska z jednego okręgu [wojskowego – red.] do drugiego, plany rozmieszczenia wojsk zawsze uwzględniają obecność lub brak połączenia kolejowego między punktami początkowym i końcowym” – dodał.
Uważa on, że most, który połączył anektowany Krym z Rosją, ma strategiczne znaczenie nie tylko dla gospodarki narodowej Federacji Rosyjskiej, ale także dla jej armii.
Opr. TB, https://www.segodnya.ua/
fot. Wikipedia
1 komentarz
Polak
27 grudnia 2019 o 11:57To tak jak by ruskie na księżycu stanęli ta ziemia nie jest ich czyli ruskich ruskie zawsze wrogo nastawione i głodne rządzenia nimi wobec państw graniczacych z ruskimi Putin myśli że jest pępkiem świata żałosny gość i tępy jak nóż z drugiej strony