Ukraina poinformowała Komisję Europejską o wstrzymaniu przez Polskę przejazdu ukraińskich ciężarówek, które nie posiadają zezwoleń na międzynarodowy przewóz ładunków, przekazał na Facebooku wiceminister infrastruktury Serhij Derkacz – pisze „Europejska Prawda”.
Wiceminister uważa, że ukraińscy przewoźnicy nie potrzebują zezwoleń na transport w obie strony. Jak tłumaczy, umowa o liberalizacji transportu towarowego między Ukrainą a UE weszła w życie 20 czerwca, jednak do 10 lipca obowiązuje okres przejściowy, który umożliwia przewoźnikom dostosowanie się do nowych zasad.
„Świadoma tego jest strona polska, przede wszystkim Ministerstwo Infrastruktury RP. Strona polska, podobnie jak wszystkie pozostałe państwa członkowskie UE, została poinformowana kanałami oficjalnymi o przedłużeniu umowy między Ukrainą a Unią Europejską. Obecnie jest to to tylko kwestia komunikacji wewnętrznej strony polskiej” – zauważył Derkacz.
Urzędnik przekazał, że strona ukraińska zwróciła się w tej sprawie do Ministerstwa Infrastruktury RP i usłyszał zapewnienie, że Polska stara się rozwiązać problem z polską służbą celną.
„Poinformowaliśmy także Komisję Europejską o wstrzymaniu przejazdu ciężarówek. KE interweniowała już w tej sytuacji ze swojej strony i także stara się wpłynąć na rozwiązanie problemu” – powiedział Derkacz.
Państwowa Służba Celna Ukrainy poinformowała, że 1 lipca od godziny 00:00 Polska wstrzymała wjazd i wyjazd ukraińskich ciężarówek, które nie posiadają zezwoleń na międzynarodowy przewóz towarów (zezwolenie lub książeczka EKMT) do/z RP.
Punkty kontrolne w pozostałych częściach granicy działają normalnie.
20 czerwca UE przedłużyła „bezwizowy transport” z Ukrainą na kolejny rok z możliwością automatycznego przedłużenia do końca 2025 r., jednak umowa zawiera aktualizacje.
ba za eurointegration.com.ua
126 komentarzy
LT
1 lipca 2024 o 20:16Postaram sie byc mily wobec min spraw zagranicznych I jako zwyczajny szary czlowiek,ktory przepracowal cale zycie fizycznie dam mu serdeczna rade
Panie Sikorski,
Panskie wypowiedzi I wpisy ,choc czesto trafne i sluszne nie przyniosa zadnego pozytku Polsce I Polakom
Na Pana miejscu byloby o wiele lepiej siedziec cicho I dyplomatycznie rozwiazywac problemy.
To jest Pana praca I obowiazek wobec ojczyzny.
Stefa
2 lipca 2024 o 15:07Wpisy Pana Sikorskiego są co najwyżej wredne i posłuszne!
Rafał Piech PJJ
3 lipca 2024 o 15:51Radosław Sikorski robi wszystko źle dla Polski, nic nie jest słusznego w jego (usun. – zniesławienie).
to wróg publiczny Polaków i Polskości
Magda
4 lipca 2024 o 04:49Ukraina nie jest w unii a się panoszy,a dwa nie dość że Polska dużo pomogła to i tak żądają(…)
Daj palec wezmą całą rękę, a na końcu się wypna na Polskę i nawet szczerze nie podziękują…
Godek
4 lipca 2024 o 14:22Prawda
SiwyONY
4 lipca 2024 o 15:10Masz rację, wszystko jestem w stanie zrozumieć ale już im się w dupie poprzewracało. Jak im się nie podoba to niech walczą za swoją Ojczyznę.
Osa🐝
4 lipca 2024 o 16:39Oni już się wypieli na Polaków bo jak tupną nogą i tego nie dostaną to wszyscy są źli, a to że nasz kraj pomógł im najbardziej to nie jest ważne bo oni ŻĄDAJĄ więcej i więcej, a i tak wszystko jest mało. Myślę, że gdyby Rosja na nas napadła to szybko by zmienili zdanie i szli by z nią ramie w ramie, a to co my zrobiliśmy popadło by w niepamięć. Szkoda nerwów!
Ewa
2 lipca 2024 o 05:14Polska broni swoje interesy. Ukraina nie jest w Unii, a już się panoszy
Darek
3 lipca 2024 o 09:44Ukraina się panoszy??
UkrainA, jak każde Państwo uprawia swoją politykę zagraniczną – różnymi narzędziami
I ma do tego prawo – jak każdy kraj.
I nie musi być do tego członkiem EU.
Victr
3 lipca 2024 o 19:09Upadlina niech zajmie swoje miejsce w szeregu czyli na koncu
Edwsrd
3 lipca 2024 o 20:23To niech swoją politykę uprawiają u siebie jK to zarażone zboże a od POLSKI wara bo ich .wspieramy moim zdaniem niepotrzebnie
Piotr
4 lipca 2024 o 09:48A potomek ludobójcow z pod znaku tryzuba niech wynosi sie na Ukrainę a od Polski z dala
Vlado Ostry
4 lipca 2024 o 14:05To mściwy i okrutni ludzie a Pan ich broni? Pół mojej rodziny wymordowali na Wołyniu siekierami i dzieci rozbijali główki o ściany domu . Może kiedyś przyjdą po Pana….
[email protected]
4 lipca 2024 o 14:56Musi ty banderowcu! Zamknij sie! Nie jestes w unii to sie nie odzywaj tylko badz wdzieczny ze ci polacy pomogli! Ty niewdzieczniku!! Wolyn.Pamietamy! Nie boj sie!!!
Kaka
4 lipca 2024 o 18:35Zygam jak słyszę o Ukrainie, w dup…im Polska wchodzi jak może, coś zrobią nie tak i (usun. – obraźliwe) już się skarżą…..bleeee
Fertich
3 lipca 2024 o 14:29Ukraina ma zapędy wielkomocarstwowe jak Rosja, niedługo się przekonacie jak zaczną narzucać Europie swoją wolę
Adam
2 lipca 2024 o 05:18Polska za duzo pomogla Ukrainie i nadal pomaga a oni tak sie odwdzieczaja,
Paszoł Won Ukraina
Akus
2 lipca 2024 o 14:12Dokładnie. Kacapy myślą że wszystko im można. W p…u na Ukrainę.
Andrzej
2 lipca 2024 o 16:33To chachły,-kacapy obok 😉
Katarzyna
4 lipca 2024 o 00:38Święta prawda!
Barbara
4 lipca 2024 o 00:46Dokładnie to się jeszcze odwdzięcza jak za dawnych czasow6🤔
Piotr
5 lipca 2024 o 20:35Pouciekały ukraińskie zdrowe byki zkraju zamiast go bronić, walą wszystkich w rogi aż miło. Laweta za lawetą jedzie z samochodami do nich, siedzą i chleją zakupy robią za takie kwoty że niejeden polski śmiertelnik ma łzy w oczach stojąc za ukrem w kolejce. Jest to wina naszego rządu, a ukraińcy niech słuchają głosu narodu a nie polityków. Po jaką cholerę na tramwajach i autobusach we Wrocławiu wisiały banderowskie flagi? Takie włażenie w dupsko skończy się dla nas tragicznie ,jeszcze się przekonacie.
Wiesław
2 lipca 2024 o 08:53Ukraiński Naród to Naród roszczeniowy im się wszystko należy ale na zezwolenie ekshumacji Polaków na Wołyniu nie widu ani słychu, ponieważ ekshumacja rozwiała by bzdury wygadywane przez Ukraiński rząd że pomordowanych była garstka, Ukraińcy nigdy nie pozwolą na ekshumacje ,chyba że przegrają ,to wtedy Rosja na to pozwoli, bo to będzie w interesie Rosji udowodnić że Ukraińcy to Banderowcy.
Benka
3 lipca 2024 o 18:21Dokładnie tak; to naród tak antypolski ,że szkoda gadać ; tylko dajta i dajta im ciągle za mało ; te ich przyjęcie do unii to jest daleka piosenka ; niech zapanują nad tym swoim burdelem , a potem gadają ;skoro nawet w kongresie amerykańskim jest jedyna Ukrainka ,która głosowała przeciwko udzieleniu pomocy Ukrainie , to chyba to coś mówi ; to jest kraj który ma tak rozbuchana korupcje , że szok; sama powiedziała że fundusze nie pójdą na to na co mają iść a bezpieczeństwo USA jest ważniejsze niż Ukrainy ; przecież to samo było z darami z Polski ; żonki oficerów suvami zabierały dary,żeby sprzedawac na targach; skandal; dlatego dużo organizacji sama osobiście dostarcza dary , bo inaczej inni biedni nie skorzystalibyz niczego ; tacy są mili wobec swoich ; więc czego oczekujemy wobec Polski
Piotr
2 lipca 2024 o 10:11A czy ukraina jest w Unii
Kierowca
3 lipca 2024 o 15:12Problem w tym że wszystkie firmy transportowe w całej UE muszą posiadać Licencję
Są dwie licencję
-transport Krajowy
-Transport międzynarodowy.
Żeby dostać licencję trzeba spełniać c pewne warunki wtym finansowe bądź jakieś zabezpieczenie
(O ile dobrze pamiętam)
Skoro każdy przewoźnik musi mieć Licencję to czemu Ikrainskieformymaja być z tego zwolnione
Niewazne81
4 lipca 2024 o 14:17Oni przeginają i to nawet mocno skoro wszyscy przewoźnicy są zobowiązani mieć licencję to dlaczego Ukraina ma zwolniona z licencji? Nie ma ulg, jak wszyscy to wszyscy, a jak coś nie pasuje to wiadomo odesłać przewoźnika z powrotem do Ukrainy.
Asia
2 lipca 2024 o 15:26Aż trudno to komentować. Tyle im pomogliśmy i nadal pomagamy a oni wypięli na na „4 litery” i wolą współpracować z Niemcami, którzy tylko udawali, że im pomagają. To, że nie pozwalają na ekshumację na Wolyniu rownież jest nie do przyjęcia, bo każdy ma również prawo do normalnego pochówku. Jeśli chodzi o zgodę na te przejazdy, to niestety przy tych rządach nie jesteśmy w stanie nic zrobić bo oni nie potrafią się Unii sprzeciwić i walczyć o nasze interesy. Ciekawe czy Unia zwroci nam chociaż pieniądze za zniszczone drogi przez te Ukraińskie ciężarówki.
Magda
3 lipca 2024 o 01:38Unia Ci wybudowała te drogi, bo gdyby nie to, to byś jeździła takimi, jakie są na wschodzie.
róta wrona
3 lipca 2024 o 06:51Unia wybudowała,a może jeszcze niemiaszki robiły podkłady pod drogę i asfaltowali.Droga pani , unia conajwyzej dofinansowała z resztą jak i to całe kpo.
Droga pani , to tak jak w tym kawale.woźnica się chwalił,że węgiel przywiózł.Koń się tylko odwrócił i z uśmiechem żartobliwym na niego popatrzył.
Nie ma co się dziwić,przecież mamy teraz uśmiechniętą , słoneczną Polskę.Rządzi,przecież słońce Peru,nie ubliżając temu krajowi.
Ewa
3 lipca 2024 o 07:41Drogi unia wybudowala bo Transport po naszych drogach byl i jest to ukraina niszczy twoje drogi bo ciagna towary przez Polske Bardziej prymitywnego tlumaczenia bycia w uni nie slyszalam Nigdy nie myslalam ze powodem bycia w uni sa autostrady Prymitywne myslenie
Jan
3 lipca 2024 o 08:49Nawet dobrze myślisz….. Unia drogi wybudowała to ukraińskie ciężarówki mogą je niszczyć. A kto za to zapłacił? Wcześniej czy później my, Polacy za to zapłacimy i dalej będziemy jeździć kiepskimi drogami.
Czcibor
3 lipca 2024 o 13:26Owszem za moje pieniążki
Edek
3 lipca 2024 o 15:14Madziu a jakaż to firma z UE budowała te drogi w PL ? Co za bezmózgi żyją w tej PL Madziu UE złotówki bezinteresownie tu nie dali
Krzysztof
3 lipca 2024 o 15:56Ta wybudowała za nasze pieniądze
krystyna
3 lipca 2024 o 16:57Owszem pieniadze z przydzialu unijnego ,ale prosze zapoznac sie ile Polska daje corocznie do uni???
Pirat
3 lipca 2024 o 17:14Unia nic nie wybudowała, pożyczyła pieniądze na budowę, a Polaczkom się wydaje że coś dostali. Jedyne co dostaniecie od EU tó rachunki za prąd i kary za nie dostosowanie do ich wymysłów.
Krystyna
3 lipca 2024 o 18:27Zapamiętaj to sobie UNIA nie daje nic za darmo płacimy tam podatki przejęli handel i gospodarkę to co dostajemy to ochłapy do tego co straciliśmy przez UNIE trzeba trochę myśleć aby komentować chyba że jesteś tylko muwiaca po Polsku
Andrzej
3 lipca 2024 o 20:30Srała hiny nie są w uni a pykli by Europę bez mydła bo tam nie rządzi żyd jak w uni
Wladyslaw
4 lipca 2024 o 10:08Gadasz głupoty. Unia niczego nie daje za darmo. Trzeba wpłacać żeby coś dostać i to w formie pożyczki Gdyby Polski nie okradali przez 123 lata rozbiorów i 75 lat kacapskiej opieki to Polska była by potęgą gospodarczą. Komuchy mają swój udział dzisiaj też Pozdrawiam
ktosieq
4 lipca 2024 o 10:50tak tak dobre myślenie , zęby dostać od uni kasę musisz wielokrotnie więcej najpierw w składkach dać , a i tak drogi były robione z naszych pieniędzy poczytaj czym jest dofinansowanie nie jest to pełna kwota tylko część kwoty i to znikomy , wiesz co tobie dała unia że możesz się cieszyć w zagranicznych marketach w Polsce że kupujesz tanie gówna nie znanej kategorii odpady co tam nie przejdzie norm , w dodatku cieszy cię to że idziesz z pracy z jakiejś firmy z obcym kapitałem i kasę wydajesz w firmie z obcym kapitałem , nawet pani Janka w sklepiku na osiedlu na towary które nie są polskie warzywa owoce itd, więc moral taki że jesteś zadowolona ze swojego życia będąc niewolnikiem mało tego jeszcze bronisz oprawce bo unia dała pozdrawiam
Leszek
4 lipca 2024 o 17:03Kobieto pukni się w głowę unia nie dała złotówki gdyby Polska nie włożyła swego wkładu przypomnij sobie historię Europy albo z powrotem do szkoly
Kamil
2 lipca 2024 o 15:59Pięknie się nam odwdzięcza ta ukraińska (usun. obraźliwe) za to co im pomagaliśmy. Czas z tym skończyć niech płacą za wszystko z czego korzystają i wszystkie cła na towary i transport.
D
2 lipca 2024 o 16:31Najwyższy czas wyrzucić tą….na zabity p…
Rom
2 lipca 2024 o 16:45Śmiem Twierdzić, że wielu Ukraińcom dobrze żyje się w Polsce i mają gdzieś oddawanie życia za bandę oligarchów i ich interesy na Ukrainie. A jak patrzę na naszych rządzących i tych i tych wcześniejszych to zależy im bardziej na pomocy niż samym Ukraińcom.
Powaliło ich. Pomoc powinna się skończyć. Najpierw niech Ukraina zapłaci za to co już pomogliśmy bo już wiadomo, że na odbudowie Polska nic nie zarobi. Zarobią jak zwykle Niemcy, Francja, Dania, Holandia
Pigwa
4 lipca 2024 o 00:09Miłość ze wschodu szybko się rozpływa jak kostka lodu w rurociagu
Tomek
2 lipca 2024 o 16:51Widzę że niezależnie od tego co daliśmy Ukrainie i jaką pomocą ich wsparlismy, to nadal jest im mało.
A zwłaszcza komikowi P. Zelenskiemu i jego oligarchom.
Nie dość że drenuja nasz budżet na wszelkie socjale dla nich, to jednak jest za mało.
Powiem tak, ta cała pomoc Ukrainie, jeszcze Nam się odbije czkawką.
Nie znam drugiego narodu tak roszczeniowego jak oni.,wszystko im się należy.
Pozdrawiam
Irp
2 lipca 2024 o 20:50Popieram.Moja mama lat 87,urodzona we Lwowie od początku mówi,że będziemy bardzo żałować tej pomocy.
Maria
3 lipca 2024 o 01:44A ja znam! To my, Polacy. Wszystko nam się należy. Siedzą w Niemczech i pracują, to jest ok ale i tak Niemcy złe. Problem, gdy w Niemczech mają pracę Ukraińcy, bo im zabierają, są w Polsce, źle, bo Polakom zabierają, w każdym innym kraju, źle bo Polakom zabierają pracę. Nie znam drugiego takiego narodu, co rości sobie takie prawa do każdego państwa, jak Polacy. Wszędzie tylko ma mamy prawo emigrować, ale inni już nie, a już do nas broń boże! Wstyd!
Roman Krasowski
3 lipca 2024 o 03:40Ty z ukrainu czy coś nie tak z percepcją? Szacun dla każdego kto chce pracować i pracuje. Problemem nie jest rzekome odbieranie pracy innym z powodu podejmowania jej przez obywateli Ukrostanu. Problemem jest ich pasożytowanie. W Irlandii na 80 tys. Ukrów pracuje tylko kilkanaście tys. a oprócz darmowego spania i żarcia mają ok. 970 euro miesięcznie na osobę. W hitlerlandzie grubo ponad 500 euro na tryzuba, a jaki procent pracuje to dane tajne. W polin wszystko jest tajne! Nie wiadomo ilu ich jest, ilu pracuje i jakie zasiłki są im wypłacane. Za to w restauracjach, miejscowościach wczasowych, na wyciągach narciarskich, wszędzie słychać ich bezczelne chechłanie! Nawet w siłowni i na basenie widzę relaksujących się stale tryzubów i to w godzinach pracy! Ukroszystowskie nieroby wszędzie żyją na koszt innych tylko dlatego że ich elity nie chcą porzucić banderowskoludobójczofaszystowskiej ideologii i pompują ciemnocie przekaz o tym jakoby walczyli w imieniu innych z putinowskim imperializmem. Niech przestaną banderyzować swoją edukację, place i ulice. Niech zmienią słowa swojego skrajnie faszystowskiego, roszczeniowego hymnu. Niech przeproszą i zadośćuczynią za akty ludobójstwa i SS galicjen. To i putin im odpuści i ty zrozumiesz. Paniała?
Ewuś
3 lipca 2024 o 07:27A ki m ty jesteś ,że mnie obrażasz jako Polkę a bronisz Ukraińców nie jest ci wstyd . Co by było ,gdybym ja obraziła twoja rodzinę?
Andrzej
3 lipca 2024 o 07:32Maria przestrzeń ćpać 🤠bo bredziśz
Andrzej
3 lipca 2024 o 07:33Maria przestrzeń ćpać
Rumcajs
3 lipca 2024 o 14:46Może i My Polacy mamy pretensje, ale bardziej za to , że pomaga się nierobom niż o tych co pracują i płacą podatki. Nie ważne czy to są rodacy czy przyjezdni rozdawnictwa nie powinno być nigdzie. Taki sam problem jest w każdym kraju. Pracuje za granicą i nie uważam, że gdzie kolwiek jest brak miejsca do pracy, tylko brak chęci. Bardzo przykro się patrzy jak w złym kierunku to wszystko podąża.
Kierowca
3 lipca 2024 o 15:25Sory ale Polacy pracują a nie siedzą na zasiłkach będąc poza granicami.
Nikt im nic nie daje
Najlepiej sprawę załatwili Brytyjczycy, nieroby już dawno wyjechały bo na nic dostaną.
Social dla nierobów powoduje że ludziom się nie chce pracować.
Wiesław
3 lipca 2024 o 16:24A panna Maria mieszkała w innym kraju jak Polska ,co może rzec w tym temacie?
Slawomir
3 lipca 2024 o 19:03Powiedz mi ktokolwiek z Polaków który wyjeżdżał za granicę czy w celach finansowych ,czy politycznych dostawał id razu mieszkanie ,pieniądze,socjal i te wszystkie rzeczy które dostają Ukraińcy???w tym kraju zwalnia się polskim długoletnich pracowników tylko po to żeby móc zatrudnić Ukraińca który w d…ma Polskę
Andrzej
3 lipca 2024 o 22:07Kobieto co ty jadłaś?
Anty 24
3 lipca 2024 o 22:22W punkt
Leszek
4 lipca 2024 o 17:08Widzimy że szuflady we łbie się poprzewracały albo się okres spóźnia
Ryszard
3 lipca 2024 o 20:25Najleprzy interes na pomocy Ukrainie robią Żydzi i Amerykanie, jesteście jak tabaka w rogu.
Łukasz
4 lipca 2024 o 10:01Uważam że socjal jest za duży ,jednak chce zauważyć że sami tego nie wywalczyli a dostali Chojnie od partii rządzących na nasz koszt oczywiście .Jednak wina leży bardziej po stronie naszych partii w tym również PiS .nie bronie Ukraińców jednak daleki jestem od wrzucania wszystkich do jednego worka . Dziwię się że nie przeczytałem w komentarzach nic na temat szkodliwego działania jednej czy drugiej partii ,przecież to oni ponoszą odpowiedzialność za rozdawanie naszych pieniędzy ,niestety my zamiast oczekiwać traktowania nas przez żarzących jak ludzi rozumnych ,którzy widzą i ich rozlicza dajemy się wciągać w głęboki podział na my i oni czyli Tusk Niemiec i kaczor (usun. – obraźliwe).Każdy polski polityk powinien czuć wzrok obywatela i mieć przekonanie że będzie rozliczony ze swoich decyzji i swojej pracy jak każdy Polak który odpowiada za pracę która wykonuje . Dopóki jednak wystarczy nam że winni są wszyscy prócz naszych „elyt” nic się nie zmieni oni swoje my w komentarzach swoje ,tyle tylko że na końcu i tak durniami biednymi będziemy my pozdrawiam
Tadek
2 lipca 2024 o 17:05O to przed nami Ukraińska wdzięczność za pomoc podczas wojny.Nie dość, że azyl dostali, zwolnieni z podatków, pomoc militarna,pomoc społeczna, wsparcie w NATO, dofinansowanie żywnościowe,dofinansowanie edukacji.Jednak mentalności człowiek nie zmieni, to już jest taki typ człowieka, zawsze będzie za mało, nigdy dosc.Bezczelnoac nie zna granic
Christoph
2 lipca 2024 o 17:09A może niech najpierw przeproszą za Wołyń,następnie zabiorą swoich obywateli tych wspaniałych uczciwych patryjotów a potem niech nas pocałują w d..pe
Mariusz
3 lipca 2024 o 00:13Święte słowa kolego.
Paweł
2 lipca 2024 o 18:38Artykuł ten ma na celu moim zdaniem skłócenie ludzi i nastawienie ich wrogo wobec Ukrainy. Jakoś w TV nic o tym nie słyszałem ani w radiu. Artykuł ten być może jest dziełem pro rosyjskiego trola.
Slawek
2 lipca 2024 o 19:43Niestety nie wiesz co gadasz i piszesz U ukrainiec był i jest złem jak niemcy i ruskie zabrać i wygnać,koniec że zginaniem karku
Darek
2 lipca 2024 o 22:10Brawo
Rado
2 lipca 2024 o 20:11Co faktu nie zmienia niech wy..ja z Polski
Anty 24
3 lipca 2024 o 22:24W punkt
[email protected]
4 lipca 2024 o 15:07Sam jestes banderowskim.trollem! Jakiej telewizji! Tej lewackiej przeklamanej zdrajcy (usun. – obraźliwe)!? Wlacz republike to ci powiedza ukrowski dzbanie!!!
Viola
2 lipca 2024 o 19:00A zawsze mówiłam, bandycki naród nigdy nie podziękuje, nie pomagać dalej tym niewdzięcznikom, wstrętni ludzie, nasze babcie wiedziały co mówią
MK
2 lipca 2024 o 20:00Dlatego nie trawie Ukraincow !!! Są bezczelni,niech Polska dalej im pomaga….
Jan
2 lipca 2024 o 20:35Zamknąć granicę. Wiem że oni uważają że im wszystko się należy. To był błąd że wszyscy im pomagają.
Agnieszka
2 lipca 2024 o 21:02Niech się wezmą za rzetelną pracę . A nie ciągle mało i mało. Nie pasuje wracać do siebie.
Jerzy
2 lipca 2024 o 21:04Polskie dzieci walczyły w Powstaniu Warszawskim a ja widzę w Europie zdrowych w sile wieku setki tysięcy Ukraińców żyjących z socjalu obciazajacych budżet innych państw europejskich. Czy oni są patriotami?
Przemysław
4 lipca 2024 o 11:39Pozdrawiam z Opola…zdrowe wyzarte ukraińskie chłopy grzeją dupska na naszych kąpieliskach. Dalej obowiązuje zasada, że w szpitalach i gabinetach mają pierwszeństwo, socjalne i dopłaty. Jeśli przepracują miesiąc w Polsce to należy się im również emerytura polska, niepełnosprawni mają rehabilitację i zabiegi gratis, a moje dziecko czeka lub płaci… Uciąć wreszcie te dotacje i odesłać tryzuby do domu ! Tam walki toczą się na niewielkim obszarze!
Snn
2 lipca 2024 o 21:27Jeszcze przed tym jak zaczęliśmy im pomagać powiedziałem że nie wolno tego robić bo to naród roszczeniowy im się wszystko należy i mówiłem jak im damy palec to wezmą rękę i powiedzą że to ciało to nie jest nasze tylko ich.
Mirosław
2 lipca 2024 o 21:46Widać nie tylko Żeleński jest człowiekiem roszczeniowym. Cała ekipa rządząca w Ukrainie jest pazerna i nastawiona na branie. Sprawa jest prosta nie ma wymaganych dokumentów nie ma przyjazdu. Czas pokazać że wszyscy muszą być traktowani równo.
Katarzyna
2 lipca 2024 o 21:46Tak właśnie dziękują za okazaną im pomoc.
Szary obywatel
2 lipca 2024 o 21:46Polska jest w unii, Ukraina nie. Dbajmy o swoje interesy tak jak ukraińcy o swoje
Dariusz
2 lipca 2024 o 21:55Czas wracać ukraincy do domu
Marek
2 lipca 2024 o 22:05Gonić dziadów z Polski! Paszoł won !
Darek
2 lipca 2024 o 22:08Największy błąd to było wpuszczanie przez Polskę mes-czyzn od 18 do 50 r życia. Następny błąd i dalej powielany dlaczego Polska nie wydała ukraincow którzy nie pracują a mogą pracować. Żądnego so Jalu bym im niedal najpierw oligarchowie ukraińscy którzy zdobyli pieniądze przez korobcje powinni być pozbawieni majątku na zecz ratowania swojego kraju. Nie przedłużał bym wiz ukraincom którzy mieszkali na Ukrainie gdzie nie toczy się wojna. Jak to jedni mogą tam mieszkać i dobrze żyć a drodzy wola żyć z socjalu innego kraju. I ostatnia zecz następne wybory wygrywa KONFEDERACJA I ZROBI W TYM KRAJU PORZĄDEK.
Alicja
3 lipca 2024 o 01:47Ty, pseudopatrioto! Ty się najpierw naucz pisać poprawnie w ojczystym języku, bo wstyd i hańba! Analfabeto!
Dawaj
2 lipca 2024 o 22:15Gonćie te dziady chołote złodziejskom ,majom wojne gdzie jezdzom luksusowymi autami kradnom nasze pieniodze i żondzom sie klamiom i oszukujom calom unie blokujcie i nie wpuszczacie ich tam won na wojne hohoły
Antoni
3 lipca 2024 o 01:52Weź ty prymitywie naucz się pisać po polsku i odmieniać końcówki chociaż, o błędach ortograficznych nie wspominając. Wstyd i hańba nie znać ojczystego języka!
Dasid
2 lipca 2024 o 23:17Ukry nie powinny szybko wejść do UE. To kombinatorzy i łapówkarze. Myślą, że mogą wszystko załatwić za nieswoje pieniądze. A ten bełkot, że Polska jest zła powinien skutkować całkowitą blokadą/zamknięciem polskiej granicy. Żaden rusek kijowski nie powinien wjeżdżać do PL bez naszej zgody
K
4 lipca 2024 o 17:18Popieram w 100%
Ewa
2 lipca 2024 o 23:24Wszystkich w wieku poborowym deportować
Leszek
4 lipca 2024 o 17:20Tak jest na front a nie przesiadywać w barach
Edel
2 lipca 2024 o 23:27Przestać pomagać Ukraińcom precz z Ukraińcami w Polsce wszystkich na front oni się j nas panosza dlaczego place na ich dzieci 800( ???? To skandal
Jerzy
3 lipca 2024 o 01:54A jak Polacy siedzą w Niemczech, czy Anglii i tam ciągną socjal na swoje bachory to już dobrze?
Sofii
3 lipca 2024 o 16:53Tylko z tą różnicą ze Polacy sobie wypracowali ten socjal przez pracę w Niemczech a kiedy wypracowali sobie u nas Ukraincy przez 2 lata!!!! To są wielcy cwaniacy. Gdy im to zabiorą to tu żadnego z tych nierobow nie będzie zostaną tylko ci którzy pracują od 2014 r, to oni są uczciwi a nie ci z zach ua
Jacek Jakubiak
2 lipca 2024 o 23:33Ukraina już dość od nas dostała, a nasz kabaretowy rząd i jego politycy nadal kulą ogon jak pies pod siebie i włażą ukraińcą tam gdzie światło nie dochodzi. Oczywiście sprawa Wołynia została dyskretnie zamieciona pod dywan. O tym się nie mówi bo to niepoprawne politycznie. To kim wy panowie i panie jesteście? Politykami Polski czy ukrainy? Choć zaraz, zaraz Pan minister sprawiedliwości jest…..? Tak, tak ukraińcem!!! Wolny przejazd dla ciężarówek, żeby oligarchowie ukraińscy się dorabiali u mogli nadal działać z oligarchami rosyjskimi. Żeby ukraińcy nadal mogli przerzucać kradzione auta z Polski i Niemiec. Panowie ale jesteście bezczelni i wyrafinowani w swoich działaniach na rzecz osłabienia Polski. Jesteście poprostu ZDRAJCAMI, już od dawna, od lat 90tych. I jeszcze sprowadzacie nam tych pseudo lekarzy i inżynierów. Będzie tak jak w Szwecji, Niemczech czy Francji. Zdajecie sobie sprawę, że Polak jest i zawsze będzie niepokorny i waleczny. Nawet Hitler i Stalin nie obawiali się tak innych narodów jak Polaków bo dobrze wiedzieli, że będziemy się buntować i walczyć. Doprowadzicie do otwartej wojny na ulicach. Tak dbacie o Polskę i Polaków? Brawo, brawo!!! Wasza Lekkomyślność i Głupota Was przerasta!!!
KapitanSz
2 lipca 2024 o 23:59Jak to jest, że firmy transportowe z PL musza mieć wszystkie zezwolenia, opłaty, dotrzymywać godzin pracy kierowców itp., a taka Ukraina dogadała się z EU w rzekomym celu przewozu towarów potrzebnych u nich na miejscu i nagle Ukrainskie firmy transportowe dominują transport wewnętrzny w Uni? Będziemy dalej udawać że tego nie widzimy, aż lokalne firmy transportowe zbankrutują?
Mariusz
3 lipca 2024 o 00:10Ukraińcy. To naród niewdzięczników. Myślą że świat kręci się wokół ich pępka! Albo nauczą się wdzięczności albo niech spadają w niebyt!!!
Tyci Rzeszów
3 lipca 2024 o 00:13Zamknąć Wam panowie lotnisko w Jasionce ?
Macie od Polski z tego kierunku …….
Sami wiecie co Macie .
A Tu takie teksty przeciw Polsce .
Brak mi słów….mm.
Andrzej
3 lipca 2024 o 00:46Ukraina poskarżyła się na Polskę do komisji jewropejskiej? Proponuję poskarżyć się do orków i putlera. Na to samo wyjdzie!
Regina
3 lipca 2024 o 01:31Taki mamy rząd.Nie dbają o nas tylko o Ukraińców. NFZ nie ma pieniędzy na leczenie Polaków a jeszcze oni doszli.Wszedzie ich pełno
Jeszcze będziemy dokładać im do emerytury jak przepracują miesiąc w Polsce.
Tak głupiego rządu to nikt nie ma.Najgorsze jest to że nasz rząd mówi że oni walczą też za nas
Oni nawet nie walczą za siebie bo siedzą w Polsce.Lepiej sobie tu żyją niż my.Wstyd mi za tych rządzących.. Wszystkich wygonić. Niech dojdzie do władzy konfederacja.
Normalny
3 lipca 2024 o 02:49Ukraina nie jest w UE by się do niej skarżyć. A po drugie, jeżeli ukraińskie ciężarówki nie spełniają norm międzynarodowych, to rozumiem, że Ukraincy skarżą się na samych siebie.
Andrzej
3 lipca 2024 o 07:42Pierwszego dnia tej ukra wojny mówiłem że nam Ukraińcy blokiem wyjdą,
Nikt
3 lipca 2024 o 10:16Historia się powtarza.
Adam
3 lipca 2024 o 13:30ukraińcy, białorusini i ta cała reszta to wszystko ruskie, z wypranymi mózgami i postawą że są lepsi od innych i wszystko im się należy. Podejrzewam, że gdyby ukraina napadła ba ruskich to bestialstwo z ich strony byłoby jeszcze większe niż ruskich.
Kierowca
3 lipca 2024 o 15:08Umowy przejazdu bez wizy to co innego jak licencja na transport.
O ile przedłużono ruch bez wizowy o tyle w CAŁEJ UE OBOWIAZUJA LICENCJE NA TRANSPORT MIEDZYNARODOWY.
A z licencjami jest tak że trzeba spełniać pewne warunki tym finansowe.
Każdy kraj UE posiada dwa rodzaje Licencji, jedna krajowa druga międzynarodowa.
Bez licencji nie jest możliwe wykonywanie transportu.
I nie ważne czy pojazd przewozi towar czy nie, jeżeli służy do celów zarobkowych firma wykonuje takie usługi LICENCJE MUSI POSIADAC.
Ukraina nie jest jakimś krajem UE uprzywilejowanym.
Ponad to Ukraińscy kierowcy nie muszą płacić mandatu.
Jeden z kierowców UA chwalił się że jeździ na dwóch kartach tachografu a jak go złapią to nie placą mandatów.
A jazda na dwóch kartach to zwyczajne przestępstwo.
A teraz im nie pasuje że muszą mieć Licencję, nie pasuje niech nie wozą towarów, koniec kropka.
Kierowca
3 lipca 2024 o 15:21Poczekajcie ta pomoc krainieU jeszcze wszystkim bokiem wyjdzie.
Ukraina uzbrojona w nowoczesną broń i technologie
Prędzej czy później i tak sie dogada z Rosją i staną się realnym zagrożeniem dla zachodu.
A przegrana w wojnie będzie zwalana na zachód z powodu niedostatecznej wg. Nich pomocy, a to jest pierwszy krok do zemsty.
W dodatku Ukraina będzie zaprawiona i doświadczona w walce.
I nie Rosja jest zagrożeniem dla zachodu a sama Ukraina.
I nad taką zagwostką już od dawna głowią się kraje Unii Europejskiej.
A dużo Ukrainie nie będzie trzeba żeby wziąć odwet.
Miroslaw
3 lipca 2024 o 15:44Jeszcze Ukraina odbije się czkawką. Zawistny kraj i ludzie . Wrócą czasy jak kiedyś i wtedy się przekonamy jaka jest ich wdzięczność… Bym wydalił ich z Polski…
Maciej I.
3 lipca 2024 o 15:56Ale o co mają pretensję?! Wysyłają SYF A NIE PRODUKTY NADAJĄCE SIE DO JAKIEJKOLWIEK OBRÓBKI, SKAŻONE BĄDŹ NIE SPEŁNIAJĄCE NORM JEDZENIE. Więc aby Polska nie płaciła kar za wpuszczenie takich produktów jest zakaz. Szukacie problemu u sąsiada za płotem, a szambo u was na placu wywaliło i dom zalało na własne życzenie.
Byku
3 lipca 2024 o 16:12Kiedyś ten horror się skończy a Ukrainie a oni w podzięce oskarżą polskę że cała ta tragedia to przez polskę
Jurek
3 lipca 2024 o 18:12Ukraińcy paszli won do domu
Ogarnij cie sie
3 lipca 2024 o 18:16Dajcie im więcej ,prezydent Ukrainy najszybszy biznesmen jadąc do Ameryki dostaje 60 mln dol.nie zdarzy wrócić do Kijowa a siana już nie ma więc jaki prezydent taka społeczność daj a my cię zniszczymy powodzenia w dalszej pomocy ludzie planujcie się ,kto nam pomoze jak wybuchła by wojna napewno nie u……
Pixi
3 lipca 2024 o 19:26Przestrzeń kosmiczna jest wolna, ile można słuchać,Ukraina,Ukraina
boss
3 lipca 2024 o 20:38Polska to ciężki naród daje się dumać i każdy nas dyma a Ukraina najbardziej..
Marco
3 lipca 2024 o 20:52Gonić tych chamów z Polski..to są banderowcy i nikt tak naprawdę Ukraińców nigdzie nie lubią w całej Uni…To polityka narzuca nam ten chamski naród…
Zorro
3 lipca 2024 o 23:02UKRAINĘ JAK CHCĄ NIECH PRZYJMUJA,A POLSKA POWONNQ WYJSC Z UNII!
Stefan
3 lipca 2024 o 23:22Przecież ta cała pseudo wojna to jest jeden wieki biznes. (usun. – obraźliwe określenie Polaków) zostali zmuszeni do pewnych działań i tyle. Już każdy zapomniał jak całe tabuny tego (usun. – obraźliwe) przekraczał granice bez niczego. My mieliśmy tylko potulnie być przyjaźni i ślepo wypełniać polecenia. Jak ktoś był przeciw to był napiętnowany jako człowiek ziejący nienawiścią do uciemiężonych banderowców. Bez masek na mordach szły całe tabuny prosto na zachód i nie było już żadnej pseudo epidemii, a my nie mogli#my do lasu wejść. Itd, itd…
Pigwa
4 lipca 2024 o 00:15Miłość ze Wschodu szybko znika i się rozpływa jak kostka lodu w rurociągu „przyjaźń”
Viktor
4 lipca 2024 o 05:34Nie rozumie czemu na tym portalu same rusofoby,agenci putlera . Nie dajcie się nabrać.
Kas
4 lipca 2024 o 07:02Niech idzie do siebie tam skad przyszla.
Basti was juz wyjasnil. Zgadzam sie z kazdym slowem jego rapu
Polak
4 lipca 2024 o 08:20Ja rozumiem, że po zakończeniu wojny zostaną zarekwirowane wszystkie majątki, zdobyte na tej wojnie? W tym dziesiątki milionów dolarów zarobione na wojnie przez prezydenta Ukrainy? Ta wojna będzie tak długo trwać, póki Ukraińcy będę na niej zarabiać. Jeśli odciąć ich od kasiory natychmiast wywieszą rosyjskie flagi i powitają swoich braci Rosjan. Ukrainiec, Rosjanin dwa bratanki.
dla ścisłości
9 lipca 2024 o 14:06setki miliardów
Łukasz
4 lipca 2024 o 10:12Ludzie kochani a kto przyznaje im te wszystkie socjalne i prawa !!!!!! Sami tego nie robią zacznijmy od rozliczenia tych którzy rządzili i tych co rządzą dlaczego do tego doprowadzili i śmieją nam się w twarz . Prezydent chociaż za zaangażowanie mogl zrobić sobie parę zdjęć z politykami z zagranicy i udawać że jest poważnym politykiem . Teraz okaże się że wszystkie socjalne sami sobie wzięli lub unia narzuciła . Albo będziemy oczekiwać od naszych polityków poważnego traktowania albo dalej wystarczy nam podział na my i oni w ramach naszego narodu ,a polityków zwolni to z odpowiedzialności bo przecież to tamci nie my . Czy to jeszcze jest Polska ?
Andrzej
4 lipca 2024 o 11:33Ukraińcy nigdy do żadnej unii europejskiej czy NATO nie wejdą. Widać to w polityce unii europejskiej i całego zachodu. Każdy transport i inne, powinien mieć, muszą mieć, wszystkie pozwolenia na transport, tak jak każdy jeden transport w Europie. To są super dobre warunki dla Ukrainy , na pewno już wykorzystuje to Rosja i korzysta z tych przejść granicznych i przewozi swoją kontrabandę i inne.
Jacek
4 lipca 2024 o 12:59Faszystowski kraj, faszystowski naród.
Maciej z Zadupia
4 lipca 2024 o 16:52Skoro Ukraińcy nie posiadają zezwolenia na transport przez UE to znaczy, że nie mogą jechać… Koniec, kropka.
Kasandra
9 lipca 2024 o 14:10Nie wiem, co Xi powiedział Dudzie, ale ten drugi wrócił z Chin dziwnie wystraszony.
A w oficjalnych rządowych mediach cichutko o tej wizycie.
No i mamy ruskich żołnierzy pod Kijowem, a chińskich pod Brześciem.
No i Zelenski jakoś dziwnie spokorniał…