To jest właśnie to, czego Amerykanie nie chcą dać Ukraińcom, a co właśnie dali Estończykom. Do Tallinna zaczęły już przybywać ze Stanów Zjednoczonych najnowocześniejsze na świecie ręczne wyrzutnie przeciwpancerne Javelin. Nie istnieje na świecie czołg, którego te pociski nie są w stanie zniszczyć.
80 ręcznych wyrzutni rakietowych i bardzo duża liczba pocisków do nich zasilą armię estońską partiami – do 2018 roku. Już od przyszłego tygodnia specjalne jednostki Estonii rozpoczną szkolenia z Javelinami, z których można strzelać także z zamkniętych pomieszczeń, w dzień lub w nocy.
Pociskiem można razić w linii prostej ale także – co jest znacznie bardziej perfidne – po łuku, kiedy pocisk wznosi się, a następnie spada na cel z góry. Dzięki temu Javelin jest w stanie zniszczyć każdy czołg, gdyż trafia np. w dach wieży, gdzie pancerz jest najcieńszy.
Pocisk ma dwie głowice – pierwsza niszczy zabezpieczający pancerz reaktywny czołgu, a druga – detonowana z opóźnieniem – robi resztę. Jeden pocisk do Javelina kosztuje 72-80 tys. USD, a działający także na podczerwień system naprowadzania – 125 tys. USD. Drogie, ale niezwykle proste w obsłudze i śmiertelnie skuteczne. A tak się zachowują w akcji:
A przy okazji: czy ze 250-300 takich „zabawek” dla Polski nie sprawiłoby, że i my moglibyśmy spać nieco spokojniej?
Kresy24.pl
52 komentarzy
Karol
4 września 2015 o 22:19Numer 4 – facet w arafatce – jaki to kraj?
Syøtroll
4 września 2015 o 22:42Irak lub Syria sadząc po wzorze i barwie kefiji, ślepy czy co.
radzio
5 września 2015 o 14:49no, a gdzie można swobodnie postrzelać?? ;))
daro
27 grudnia 2015 o 16:27fajne po co czołgi jak jest coś takiego, naprawdę fajne, tylko ta cena pocisku
Anty
4 września 2015 o 22:25Trzeba sie zbroić i szkolić, żeby być dobrze przygotowanym na odparcie kacapskiej agresji.
PS. Precz z banderowcami (nie z normalnymi Ukraincami,dla normalnych Ukrainców szacunek) i precz z kacapskim terroryzmem.
Filip Kostrzewa
5 września 2015 o 10:41100% prawdy!!! 😉
Demon
5 września 2015 o 20:55Popieram w 100% !
lew
4 września 2015 o 23:08Na amerykanskie Abramsy wystarczą stare sowieckie pociski, o czym przekonali się Saudyjczycy w Jemenie.
observer48
5 września 2015 o 07:06Wersja eksportowa Abramsa jest inna, niż dla armii USA i członków NATO. Co do zniszczenia Abramsa, to żaden nie został zniszczony, najwyżej trochę uszkodzony, a to olbrzymia różnica. Nawet kacapskie pociski Kornet nie są w stanie całkowicie zniszczyć Abramsa, nawet starszej generacji.
Załogi wszystkich uszkodzonych saudyjskich Abramsów przeżyły i wyprowadziłyy czołgi z pola walki z użyciem ich własnych silników. Wszystkie uszkodzone czołgi można wyremontować i przywrócić do czynnej służby. Czołgi Abrams ekspoertowane do Iraku i Arabii Saudyjskiej nie mają reaktywnego pancerza z zubożonego uranu tak, jak wszyskie Abramsy w służbie armii USA i NATO.
lew
5 września 2015 o 08:53Bzdury pleciesz , ale trzeba znać język angielski aby wiedziec, „Houthi rebels destroy M1 Abrams Tanks”
Vandal
5 września 2015 o 20:00Ale ty wypisujesz glupoty, kogo chcesz zaszokowac?………reaktywny pancerz ze zubozonego uranu……….radioaktywny to on jest, ale nie reaktywny. Zubozony uran jest wykorzystany w wielowarstwowym pancerzu glownym w Abramsie (sandwitch technology)jako jedna z warstw plyty pancernej…….nie ma nic wspolnego z ERA
k
7 września 2015 o 07:54pancerz jest albo reaktywny… albo z elementami zubożonego uranu
greg
5 września 2015 o 12:14haha ! no chyba odpowiedź „observer48” Ci wystarczy , siej panikę w Moskwie jełopie !
chris
5 września 2015 o 20:11Ciekawe.. Skoro tak to dlaczego Saddam stracił tysiąc czołgów radzieckiej i rosyjskiej produkcji nie niszcząc ani jednego Abramsa ?
jan
11 listopada 2016 o 18:39Tak tak, oto Abramsy US Army, czyli te najlepsze, nie wersje zubożone. https://www.youtube.com/watch?v=5ZI2b8dC52Q
1andrzej
6 września 2015 o 07:25Tak, wasz ruski sprzęt wykazał wyższość nad zachodnim we wszystkich dotychczasowych wojnach.
bolo
6 września 2015 o 09:48ogladalem,potwierdzam ,pieknie sie palily.
Vandal
4 września 2015 o 23:30na wyposazeniy WP sa pp wyrzutnie spike, produkowane na licencji w Starachowicach, to tez nowoczesna I skoteczna bron, poza tym oddzialy specjalne maja Javeliny 🙂
Ukraincy maja swoje systemy : Skif i Corsar,………, tez skuteczne przeciw ruskim czolgom,………. moze mniej biadolenia, a wiecej akcji!!!
bolo
6 września 2015 o 11:22w Skarżysku-Kamiennej
Vandal
6 września 2015 o 22:17Oczywiscie w Skarzysku-Kamiennej, ZM Mesko, Dziekuje za sprostowanie 🙂
bvn
6 września 2015 o 11:29Chyba w Skarżysku?
Bartek
4 września 2015 o 23:41Nawiązując do ostatniego pytania… Mamy równie groźne ppk SPIKE, niedługo zamawiamy kolejne partie pod rosomaki.
TTT
5 września 2015 o 00:00My mamy sporo Spików a one po Javelinach są najlepsze i też moga atakować po łuku 🙂
Bodajże 3500 rakiet.
tacan
5 września 2015 o 00:02Nr 4 to Kurd z YPG. My mamy Spike’y – równie dobre jak nie lepsze.
observer48
6 września 2015 o 08:44Bardziej wszechstronne w zależności od typu, ale Javeliny są sporo skuteczniejsze, szczególnie w „oszukiwaniu” elektronicznych systemów obrony pojazdów opanerzonych (nie dają się „oszukać”). Javeliny są też nieco droższe, niż Spike’i.
Vandal
7 września 2015 o 05:42skuteczny to ty sie starasz byc podajac nie prawdziwe informacje, nie pisz bzdetow, bo jestes tak samo smieszny jak ukrowska propaganda!!!
Doris
5 września 2015 o 02:06Przemoc rodzi Przemoc.Zbrojenie ok niech będzie bo czasy niepewne.Człowiek powinien móc sam decydowac czy chce kupić broń.Istnieją juz teraz dobrze przeszkolone grupy paramilitarne. Więc warto jest nie ograniczać im dozbrajania.Jedynym warunkiem to może być magazyn broni w jakim powinna być składowana .Grupy paramilitarne powinny mieć bazy z magazynami wyznaczone alarmowo i szkoleniowo.Inicjatywa Obywatelska jest jednym z największych skarbów człowieka. Człowiek ma prawo bronić Domu i Ojczyzny ale nie zrobi tegio kamieniami i procą.Mobilizacja w trybie ataku rakietowego to farsa .Wyklucza realna możliwość odparcia ataku. Dobrym dowódcą jest ten co umie przewidywać .Lecz tu raczej potrzeba jasnowidza bo nikt może nie znać dnia ani godziny ataku.Trzeba oddziały paramilitarene koniecznmie wyposażyć w broń i utrzymywać przy granicach podwyższony stan gotowości bojowej .A tu nasi kochani Politycy tylko gryzą się miedzy sobą dla nich najlepiej by wojny nie było sa dalecy od rzeczywistości.Niech sobie zadadza jedno pytanie ; Czy Putin zrezygnuje z konfrontacji widząc że może dużo więcej? przecież nikt nie ponosi takich strat nie widząc większych zysków.
Doris
5 września 2015 o 02:32Na kanwie wydarzeń na wschodzie można zadać dużo Pytani. Dlaczego Polska mieszając się w sprawy Ukrainy nie dokonała kalkulacji Ryzyka? Co nam da konflikt zbrojny z Rosją? Co zyskamy konfliktując z sąsiadem? Jakie straty poniesiemy gospodarcze czy militarne? I najważniejsze dlaczego nie możemy obiektywnie ocenic historii? Co zyskamy na sojuszu Z USA? Itd… Na moje oko USA nie powinny wpychać się siła do europy.Przecież emigrantów wojennych w europie im zawdzięczamy.To jest Kraj który swoją politykę opiera na przewadze militarnej.A zmiany dokonuje represyjnie i siłowo na całym świecie.I co ciekawe nie liczą się sojusze. Dziś możne być sojusznikiem a jutro wrogiem. Rosja jako kraj sąsiadujący też historycznie bywał represyjny śmierć itd. Lecz dalej pozostaje naszym bliższym sąsiadem z bliższą nam kulturą .Wspominając Czasy ZSRR można rzec mieliśmy jako Polska więcej .Istniał przemysł była praca opieka medyczna na właściwym poziomie a i Państwo nie było a z tak zadłużone jak teraz. Ludzie starsi mieli renty i emerytury zapewnione na lata a młodzi mogli korzystać z wakacji wróżnych formach i nie tylko. Człowiek nie był niewolnikiem w sensie pracy korzystał z przywileji itd . A teraz jest jeden wielki baizel.Ponencjał naszej armii byl też okazały.Milicja była mniej represyjna niz policja .Pomijam oczywiście stan wojenny w czasach gdy zachód zrobił ferment w Polsce taki jak na Ukrainie.Ale nic obecnie mam Unię i czas na cierpienie.Bo jak wiemy wszystko nam ogranicza a Rząd nie broni Obywateli . Ciągłe afert Itd Z prostych powodów robią z ludzi przestępców.Młodzi załamani uzywaja narkotyki piją a pozostali kombinują jak wyjechać z Kraju.Potem płaczemu że nie ma nam kto wypracowac emertur .A czyja to wina jak nie naszych ukochanych władz i bzdurnych ustaw. Czyja wina że Polak po latach pracy nie bedzie miał co jeść i siłą rzeczy Polska zniknie z map Europy wykupiona przez zachód. Jestem Polakiem człowiekiem starszym schorowanym .Nigdy nie byłem partyjnym i po latach pracy jak dożyje mam patrzeć jak dorobek moich ojców niszczeje .A nasze dzieci jak niewolnicy pracuja miedzy innymi u Niemca.Od kiedy niemiec był sojusznikiem Polskie? Wypominamy ruskim zbrodnie w sojuszu z niemcami .Ale ludziska zapomnieli o skjali zbrodni niemieckiej a co poniektórzy sprzedali sie za nędzne pare srebrników .To wstyd dla Polski
observer48
5 września 2015 o 06:50Oj, ty sierotko po komunie! Nie zapominaj, że Rosjanie/Sowieci wymordowali w naszej wspólnej historii więcej Polaków, niż wszystkie inne narody, z krórymi Polska kiedykolwiek prowadziła wojny razem wzięte, wliczając w to hitlerowskie Niemcy.
Wielki amerykański generał George Patton poznał się na kacapach w ciągu ktrótszego czasu, niż sześć miesięcy obserwując ich jako armię okupacyjną Niemiec w 1945. roku. Oto jego słowa w tłumaczeniu na język polski:
„Problem w zrozumieniu Rosjanina jest taki, ze nie bierzemy pod uwagę faktu, iż nie jest on Europejczykiem, ale Azjatą i dlatego myśli pokrętnie. Nie możemy zrozumieć Rosjanina bardziej, niż Chińczyka, czy Japończyka i kiedy mam z nimi do czynienia nie czuję żadnego szczególnego pragnienia zrozumienia ich poza obliczeniami, jak dużo ołowiu i stali trzeba użyć, aby ich zabić. W dodatku, poza innymi cechami charakterystycznymi dla Azjatów, Rosjanie nie mają szacunku dla ludzkiego życia i są sukinsynami, barbarzyńcami i pijakami.”
lew
5 września 2015 o 08:46Ukraińcu podpisujący się observer z tymi swoimi bredniami idz na fora ukraińskich nacjonalistów , tam jest miejsce na twoje wypociny. Piłsudski, ktory spedził 5 lat zesłania na Syberii miał do dyspozycji strzelbę aby mógł polować, dostawał miesięcznie 10 złotych rubli, krowa w tym czasie dostawała pół rubla. Przed wojną ludzie na wsi mówili, że najlepiej to żyło się za cara(znam to z opowiadań swoich nieżyjących rodziców i nie tylko. Spotkałem starszych ludzi na Zachodzie , którzy mowili, że przeżyli stalinowskie łagry tylko dzięki Rosjanom. I wreszcie (jeśli masz login na Facebooku) wejdz na profil Miedzynarodopwego Rajdu Katyńskiego i poczytaj wrażenia jego uczestników jak są serdecznie przyjmowani przez Rosjan,
ARES
5 września 2015 o 10:14Patton o Rosjanach jak Hitler o Żydach ,czy kogoś kto wypowiada takie słowa można nazwać człowiekiem ?
„Dziwny jest ten świat w którym człowiekiem gardzi człowiek”
olek
5 września 2015 o 13:41pasuje to do obecnego USA jak ulał
Demon
5 września 2015 o 20:53Niestety, od tak zwanego „upadku komuny”, rządzi Polską postkomunistyczna mafia, POpaprańcy, chłopki i resortowe dzieci, więc nauka historii Polski jest po prostu tragiczna.
Młodzi nadal myślą, że Kacap nas wyzwolił, a Mordor to sąsiad przyjaciel.
bolo
6 września 2015 o 09:49twoja wiedza to zero prawdy ,poczytaj dane ipn ,ty (usun. – wulgarne)
jan
11 listopada 2016 o 19:55Stalin po 17 września 39, wywiózł na wschód ponad milion polaków!!! ON im uratował życie, UKRAIŃCY by ich widłami zadźgali, nie było by 200 tys. ofiar, ale 1,5 miliona !!!!!!!!!!!!!!!!
ARES
5 września 2015 o 10:17Do Doris @ W pełni popieram i pozdrawiam 🙂
świnka morska
5 września 2015 o 18:35Sprzęt za jakieś 7000 000 złotych otrzymała faszystowska estonia od nazi-germańskich sprzymieżeńców z USA, to nie tyle samo co 8 bln $ jakie od nich uzyskały nazi-ukry w Kijowie.
świnka morska
5 września 2015 o 18:37jakieś 26 mln złotych poprawka).
luki
5 września 2015 o 19:28szkoda ze usa nie chca sprzedac Ukrainie… ruskich najeżdzców pognaliby w pień!!!!!!!!!!!!!!
Demon
5 września 2015 o 20:49No i dobrze ! 🙂 Im więcej takich niespodzianek dla bandytów z Mordoru, tym bezpieczniej dla nas.
lew
5 września 2015 o 21:15Oczywiście kosztowała a nie dostawała pół rubla.
Schlesier
5 września 2015 o 23:48Estonii DAJĄ Javeliny z mnóstwem pocisków , a Polsce sprzedają przestarzały sprzet jakieś 2 razy drożej niż np. Czechom , czy Norwegom.
Zresztą nam powinien wystarczyć przelot Raptorów do Estonii z między lądowaniem w Polsce…
Od razu czujemy się potężniejsi
rassijskoj mir
6 września 2015 o 11:06NIE CHCA „DAC”!!!JEST KUPIEC -JEST TOWAR NA SWIECIEJ .EST CALA GAMA TAKICH”ZABAWEK.”KILKA-DZIESIAT-SET MLN$ ROBI ROBOTE..
Henryk
6 września 2015 o 13:45Podpisuję się pod uwagami observera 48 .Ja pamiętam te czasy i jak to wyglądało i za słuchanie Wolnej Europy zamykano.To że teraz do żłobu dorwały się burzyny nie zmienia faktu że przedtem byliśmy siermiężnymi niewolnikami a teraz z wyboru lemingami czyli wraca PRL ,lepiej się nie wychylać.
kasza
7 września 2015 o 00:54Co za bzdury, najprostsza wersja T-90 posiada aktywną obronę antyrakietowa „sztora” tymi „tołami” to sobie jankesi mogą strzelać w sylwestra albo do talibów :0 Na Rosję są za ciency 🙂 Amerykańskie głupki ustawiły poiracki złom na poligonie i bawią się rakietami 🙂 Wy mozecie się trzepać nad tym, ale Rosja śmieje się z amerykańskich debili :))
Dzierżyński
7 września 2015 o 11:50Jak na razie to nikt nie widział działania tego systemu w prawdziwej walce, a głupkiem to ty jesteś miłośniku ruskiej techniki:) Zamontuj sobie system „sztora” na d… żeby ci jej nie skopali jak przyjedziesz do Polski:))
kasza
7 września 2015 o 12:24Ja jestem w Polsce i jestem Polakiem :), popieram Rosję i Putina. Rosja nam kompletnie nie zagraża, zagrożeniem jest USrael i jego bazy które powodują napięcie.
I nikt mi (_:_) nie chce skopać 🙂 Może ty jesteś chętny wielbicielu (usun. – wulgarne)? ale nie mów za cały naród :))))
Vandal
7 września 2015 o 16:58Kasza,
zapoznaj sie dokladnie z tematem, system sztora i temu podobne to technologia lat 90-tych (1993), nie jest skuteczny przeciwko nowej generacji ppk :)………….naprowadzanie termowizyjne, telewizyjne, kodowana wiazka lasera!!!……….jezeli wiesz o czym pisze.
No jak tam?……durak 🙂
[email protected]
7 września 2015 o 15:08„duraki” 🙂
Rosjanie maja już Was w tyle 🙂 postraszyli Was i ukrów a teraz biorą się za arabów:
Link: http://www.sfora.pl/swiat/Rosyjscy-zolnierze-sa-w-Syrii-Sami-sie-zdradzili-g79837-223479
ważniejsza jest syryjska ropa niż ukraińska pszenica poroszenki i porty w estonii 🙂 🙂
Spasiba towariszcze. Ropociąg po uspokojeniu pójdzie przez krym do bułgarii przez co Rosja oszczędzi min 50 mld dolarów z tytułu budowy rury „w pełni morskiej” bez odcinka lądowego czytaj krym a teraz pora zrobić porządek z arabami 🙂 🙂 🙂
Vandal
8 września 2015 o 04:32Moze jej ten tyl kiedys rozerwac, i tylko kupa smrodu zostanie 🙂
PolakNieTroll
28 listopada 2016 o 00:34Polska powinna jak najszybciej i jak najwięcej nakupować tego sprzętu.
Na pohybel putlerowcom !
jaro
30 września 2020 o 06:39ZACZNIJMY OD TEGO ŻE PRZEDSTAWIONY CZOŁG NA ZDJĘCIU, JEŻELI DO NIEGO STRZELANO, NIE JEST CZOŁGIEM Z CZASÓW OBECNYCH. JAK KAŻDY WIDZI CZOŁG TEN DLA CELÓW FILMOWYCH ZOSTAŁ PRZED OWYM STRZELANIEM POZBAWIONY PODSTAWOWEJ OCHRONY PRZED POCISKAMI – PANCERZA REAKTYWNEGO, KTÓRY NOTABENE WPROWADZILI PIERWSI ROSJANIE JUŻ W LATACH OKOŁO 1980 R. A KTÓRĄ POSIADA OBECNIE KAŻDY WSPÓŁCZESNY CZOŁG, NO POZA TYM NA FILMIE. NAJNOWSZE ROSYJSKIE PPK KORNET MAJĄ ZDOLNOŚĆ PRZEBIJANIA PANCERZA 1300 MM PLUS REAKTYWNY, OBLICZENIOWA GRUBOŚĆ PANCERZA ABRAMSA W NAJLEPIEJ CHRONIONYCH MIEJSCACH TO OKOŁO 900 MM. NAJNOWSZE ROSYJSKIE T14 ARMATA MAJA PODWÓJNY PANCERZ REAKTYWNY KTÓRY ZDOLNY JEST ZATRZYMAĆ KAŻDY POCISK PPK.