Żmudne, męczące i czasochłonne procedury podnoszenia wagonów, i ręczna wymiana podwozia, wkrótce staną się tylko przykrym wspomnieniem podróżnych. Czas postoju pociągów na stacji granicznej Brześć Centralny skróci się z 2 godzin do 30 minut – informuje portal kurierkolejowy.eu.
Koleje Białoruskie wraz ze specjalistami z hiszpańskiej firmy Talgo wybudowały na stacji w Brześciu stanowisko do automatycznej zmiany rozstawu kół z 1520 mm na 1435 mm.
Jeszcze w pierwszym kwartale bieżącego roku rozpoczną się testy certyfikacyjne nowego stanowiska firmy Talgo z wykorzystaniem pociągów pasażerskich. W trakcie realizacji projektu na stacji Brześć Centralny dokonano przebudowy m.in. torowiska, rozjazdów i sygnalizacji. Ponadto zelektryfikowano zmodernizowany układ torowy.
Po oddaniu do eksploatacji stanowiska automatycznej zmiany rozstawu kół czas postoju międzynarodowych pociągów w Brześciu wyniesie ok. 30 min. Obecnie cała operacja przy użyciu specjalnych podnośników zajmuje ok. 2 godziny.
Kresy24.pl/kurierkolejowy.eu.
2 komentarzy
no comment
28 stycznia 2015 o 18:30Jeszcze niedawno informowano o likwidacji połączenia Warszawa-Mińsk przez polskie koleje. Obecnie okaże się, że to Białoruś wznowi połączenia z Warszawą i nie tylko, dzięki tej hiszpańskiej technologii. Pozostanie sprawa pociągów towarowych, ale tu Białoruś nie musi daleko szukać, bo nasz SUW 2000 doskonale nadaje się do tego celu, a hiszpański odpada.
absyntowy_profesor
28 stycznia 2015 o 22:09Myślałem, że zlikwidowali to połączenie.. Od kiedy nie bedzie już tak długiego postoju?