9 osób w z ranami nożowymi w szpitalu, wielu kolejnych ciężko pobitych – to efekt brutalnego napadu 50-osobowej uzbrojonej w noże i kije grupy zamaskowanych bandytów na dwa akademiki w Charkowie, w których mieszkają zagraniczni studenci.
Około północy wielka banda w kominiarkach wdarła się do budynku, demolując wszystko co napotkała po drodze, tłukąc szyby. Napastnicy wyłamywali drzwi do pokojów, wyciągali studentów na korytarz i tam katowali – bili kijami i dźgali nożami.
„Siedzieliśmy na ławce koło akademika. Nagle jak spod ziemi wyskoczyła na nas ogromna banda w kominiarkach z kijami bejsbolowymi. Bez jednego słowa zaczęli bić. Zniszczyli też mój samochód zaparkowany przed akademikiem. Samochód kolegi – spalili” – mówi roztrzęsiony student Ali Alasafih.
„Bili, rżnęli nożami, pocięli trzech moich kolegów. Teraz są w szpitalu” – opowiada inny student Sad Altahaint. Wiadomo, że jeden z rannych to Arab, a dwóch – Ukraińcy, o pozostałych na razie nic nie wiadomo. Jeden ze studentów uciekał z rannymi do szpitala samochodem z przebitymi nożem oponami.
Pobito wszystkich, którzy nie zdążyli zabarykadować się w pokojach. Czterech studentów jest w stanie ciężkim, jeden w krytycznym – lekarze walczą o jego życie. „Leżał na ulicy i nie miał pulsu, ale zauważyliśmy, że oddycha. Wnieśliśmy go do akademika i reanimowaliśmy na stole w pokoju, a w tym czasie banda usiłowała wyłamać drzwi” – opowiada student Aleksiej.
Świadkowie pogromu mówią, że napad mógł być zemstą za wcześniejsze ekscesy zagranicznych studentów, które jakoby miały miejsce w Charkowie. „Tydzień temu był już jeden taki napad na akademik, ale wtedy pobili tylko Rosjan i poszczuli ich psem” – opowiada student Artiom Arkanija.
W piątek po południu milicja zatrzymała pierwszych pięciu podejrzanych o krwawy napad. Wszyscy są mieszkańcami Charkowa. Grozi im do 15 lat więzienia. Nie wiadomo na razie, czy są to ukraińscy nacjonaliści, czy jakaś banda miejscowych dresiarzy. Na kurtkach nie mieli żadnych emblematów, ani naszywek, część była w ogóle bez koszul.
Jest oczywiste, że rasistowski pogrom w Charkowie jest na rękę przede wszystkim Rosji i może poważnie popsuć międzynarodowy wizerunek Ukrainy. Jak na ironię, miał on miejsce na ulicy… Jarosza. Tak samo nazywa się lider ukraińskiego nacjonalistycznego Prawego Sektora.
https://www.youtube.com/watch?v=497wfd9VRjI
Nie był to zresztą jedyny tego dnia gwałtowny incydent w Charkowie. W czasie odbywającego się w miejscowym rosyjskim konsulacie przyjęcia z okazji Dnia Rosji kilkudziesięciu członków ukraińskiej organizacji „Straż Obywatelska” obrzuciło budynek jajkami i mąką, a także zbezcześciło herb Federacji Rosyjskiej. „Chcieliśmy pozdrowić kraj agresora z okazji jego święta” – tłumaczyli.
Rosyjski MSZ wystąpił już z oficjalnym protestem, oskarżając Ukrainę o złamanie dyplomatycznej Konwencji Wiedeńskiej.
Kresy24.pl
35 komentarzy
miki
12 czerwca 2015 o 15:04Ale tam jest bajzel…… Mimo że dobrze życzę Ukrainie wiem że Rosji uda się destabilizować sytuację bo to nie jest dla niej trudne i wystarczy jej desperatów i środków. Będzie za to Rosja miała możliwośc przedstawiania Ukrainy jako państwo……upadłe i sugerować……wejście sił międzynarodowych(oczywiście w większości rosyjskich).Rosja jednakże zapomniała w ferworze walk:) ,że zyskuje na tym jeszcze jeden kraj i jest nim ….Polska. Ukraina i jej mieszkańcy Rosji już nie pokocha/pokochają, to już temat zakończony na wieki.Ukraina będąca państwem słabym i bez chętnych na zachodzie aby im pomagać będzie zdana na Polskę! I pomysleć że uwolniliśmy się z Układu Warszawskiego i rosyjskich wojsk na swoim terenia bez jednego wystrzału , a teraz być może uda się odtworzyć Rzeczpospolitą od morza do morza też za sprawą przysłowiowego głupiego ruska:) Oby!
miki
12 czerwca 2015 o 15:10I jeszcze jedno-niech nikogo nie zmyli to że Ukraina to obecnie biedny kraj.To kraina bogata tylko źle ,a nawet bardzo źle zarządzana.Przy pomocy lepszej władzy i środków można ją postawić na nogi w przeciągu 20 lat a środki Świat wyasygnuje tylko musi mieć gwarancje że nie utoną w czarnej dziurze:)
Ziemia Lubliniecka
13 czerwca 2015 o 21:14Polske odbudowuja juz 25 lat i kokosow nie widac,to Ukraina potrzebuje wogole jezeli sie da ja odbudowac przynajmniej 100 lat.
Vandal
12 czerwca 2015 o 16:55To fakt, Polacy nie strzelali,strzelal Jaruzelski w obronie armii kacapskiej!
I jeszcze jedno, POLSKA to kraj o ponad 1000-letniej tradycji i poczuciu jednosci narodowej, a czym jest ukraina to sam widzisz, (chyba ze nie chcesz tego widziec?)
rene
12 czerwca 2015 o 17:491000 letnia Polska . ha ha ha . Powtarzasz bezmyślne slogany polityczne . ponad połowa współczesnej Polski oraz jej ludność należała do Niemiec . Na Ukrainie / Rusi/ Kresach 90 % mieszkańców było Prawosławnych .
Takeda
12 czerwca 2015 o 21:50Rene, jeśli fakty to dla ciebie slogany, to idiota to najlepsze okeślenie twojej osoby. Tylko idiota bowiem dyskutuje z faktami. Polska to ponad 1000 lat historii, kultury i nauki. Twoja uk-ruina to twór Lenina i Stalina, złożony z ukradzionych ziem i okraszony banderowskim, krwawym sosem.
Kpić sobie możesz, ale historii nie zmienisz.
Jarema
13 czerwca 2015 o 08:05Tak jest Bracie Polska ma piękną i bogatą ponad 1000 letnią historię kulturę język tysiące zwycięskich bitew Grunwald Wiedeń i można by tak opowiadać godzinami a taka ukraina sztuczny twór wymyślony przez zaborców austriackich a później przez bandytę stalina kradnie historię wszystkim swoim sąsiadom Węgrom Polakom Rosjanom Rumunom Tatarom a przede wszystkim Rusinom którym bezczelnie kradnie historie Rusi Kijowskiej co ciekawe sami Rusini odcinają się od tzw ukrainy a ponadto od początku istnienia panstwa ukraina to jest 1991 r walczą o autonomię na Zakarpaciu
jerzyk
13 czerwca 2015 o 21:06Polska jest ponad 1000letnim krajem, a wiesz dlaczego Ukraina nie jest? Bo była kolonią i m.in. Polska i Rosja niszczyły zalążki jej samostanowienia, wolności, tożsamości. Dlatego mamy obowiązek wspierać budowę nowoczesnej Ukrainy, jeżeli oczywiście myslimy kategoriami cywilizacji zachodniej, po chrześcijańsku i sprawiedliwości dziejowej.
Alex
13 czerwca 2015 o 21:24Hahaha. Koczownicy ukraińscy nie umieli przez 1000 lat stworzyć państwa więc my im teraz „w imię sprawiedliwości dziejowej” mamy je zbudować? W takim razie trzeba natychmiast stworzyć w USA Republikę Apaczów i Komanczów i oddać im większość kraju bo im też Amerykanie nie pozwolili rozwinąć się w państwo, Dania powinna „w imię sprawiedliwości dziejowej” zbudować Eskimosom państwo na Grenlandii, a na wschodzie powinno powstać Państwo Sumerów (jeszcze istnieją) i Babilon. A Żydzi nie pozwolili kiedyś „rozwinąć się” Jerychu – też trzeba stworzyć od nowa. Kolejne debilne przykłady działania „w imię sprawiedliwości dziejowej” (co to w ogóle znaczy? kto ustala reguły „sprawiedliwości dziejowej”? Bo z chrześcijaństwem nie ma to nic wspólnego) można mnożyć. Co za infantylizm.
Jarema
13 czerwca 2015 o 21:42@Alex Nie dyskutuj ze sfrustrowanym ukraińcem który zamiast bronić „swojego” kraju wylewa żółć na Polskę i Polaków
Ehe
14 czerwca 2015 o 01:13Wam polskojezyczne nawidzone ukry żadne fakty nie odpowiadaja musicie budowac ten swoj swiat fantazji na temat ukrainy bo prawdy za nic nie potraficie zaakceptowac….i ta wasza maniera czy tradycja zwalania wszystkiego na innych.. wszyscy sa winni tylko nie wy. Za co wy ukry odpowiadacie bo odnosze wrazenie ze za nic, a o kazda porazke obwiniacie innych. Krzyz na droge, ale i tak wiem ze wam nic nie pomoze z taka mentalnoscia.
bogdas
12 czerwca 2015 o 15:25Czyżby zaczęto realizować wariant „B” Pucina?
Jan53
12 czerwca 2015 o 15:43@miki: A taki scenariusz : ” Ukraincy dostają w d……. od kacapow i wszystko az po Kijow to takie „bananowe republiki” pod nadzorem Rosji – ot tak jak Osetia itp.Ukraincy majac zal do UE ze im nie pomogla w walce z kacapia – atakują Polske w celu zrekompensowania strat terytorialnych.””
Proszę pamietac ze wszystko praktycznie na zachod od Kijowa to ukraińscy nacjonaliści którym caly czas w glowie „dzielny Bandera”.
I co Ty na to? Myslisz ze pomoze nam NATO? Ta szpica ze Swinoujscia? A może litvusi na czele z Czerwona Dalia?
Rozpatrujmy te czarne scenariusze a nie te przez „rozowe i piękne”.Takie już przerabialiśmy w 1939r oraz w 1944r.
Możemy wiele zrobić ale najpierw trzeba mieć silna armie i madrych politykow.Jak do tej pory brak jednego i drugiego.
Vandal
12 czerwca 2015 o 16:24O jakie straty teretorialne chodzi, moi dziadkowie mieszkali przed wojna w Lucku tam tez jest grob jednego z braci mojego Ojca, tosa straty teretorialne, tylko Polskie a nie ukraincow,
A szkolenie batalionu OUN w Polsce to nie jest pomoc???? ( o zgrozo!!!)
Chca miec kraj to niech sie rozlicza z histori!!!!
Jan53
12 czerwca 2015 o 20:28@Vandal; Przeczytaj Pan ze zrozumieniem – utrata wschodu Ukrainy który i tak jej nie był spowodowalaby być może chec agresji np.na Polsce.Powod? Prozaiczny – brak pomocy w walce z Rosja.Zachod Ukrainy to w większości wyznawcy Bandery.To taka litvusolandia – nacjonalizm antypolski tyle ze „państwo” trochę większe.
Michal
12 czerwca 2015 o 16:48Tak Iwan. Banderowcy nas napadna razem z niemcami jak zwykle – moga nas uratowac tylko rozsadne rzady populistow. Myslisz ze jestem glupi jak homosovieticus ?
rene
12 czerwca 2015 o 17:55Ha ha ha . masz rację w 100% . cały ten Banderyzm wychodzi po wypiciu kilku piw i u tzw. inteligencji . Zwykli ludzie na Ukrainie chcą po prostu lepiej żyć . Część z nich jeżdzi np do Polski do pracy , i oni też chcieli by u siebie trochę mniej złodziejstwa niż mają . Choćby tyle co w Polsce .
Jan53
12 czerwca 2015 o 20:42Wolydymyr :nie mnie oceniac Panskie stany umysłu i przynaleznosc etniczna.Jest zasada – „Umiesz liczyc licz na siebie”. Sojusze czy Traktaty pokazaly w historii już nie raz co sa warte.Polsce w 1939r a Ukrainie w 2014r(Traktat i gwarancje Budapesztanskie)
Jeżeli nie zmodernizujemy armii i nie odbudujemy własnego przemyslu obronnego to możemy mieć problemy ciagle licząc na pomoc.
maciek
12 czerwca 2015 o 17:19Brak słów.. Do różnych rzeczy się sovietikusy posuwały, ale to przechodzi nawet prowokację nazistów z 31 sierpnia. Nie mają żadnych świętości. Tych chorych psychicznie zwyrodnialców powinno się odizolować od świata zewnętrznego.
Bożywoj
12 czerwca 2015 o 18:31Kacapom nie trudno takie prowokacje organizować i gównem obrzucać Ukraińców. Takie same tępe mięśniaki z zakrytymi mordami (żeby inni się nie porzygali) tworzyły bandy tak zwanych tituszek i mordowały ,biły chcących zmian ludzi na Majdanie. Tam ,gdzie syf, kiła i mogiła na 99% można się spodziewać maczania paluchów przez Kacapstwo.
Jan53
12 czerwca 2015 o 20:32@rene:Podreczniki Goebelsa wyszly z uzycia po 1945r.A Ukraincy ze swymi banderowskimi flagami niech afiszują się u siebie.
Vandal
12 czerwca 2015 o 23:27@rene,
to ze nimcy zajmowali ziemie zachodnie to wcale nie znaczy ze to sa ziemie niemieckie, tak samo nie znaczy ,ze ziemia Wolynska i Lwowska to ziemie
jakiejs tam ukrainy, Ucz sie histori baranie, zacznij logicznie myslec,
Wedlug twojego myslenia to co twoi ukraincy maja do Krymy, ktorego mieszkancy od okolo 700 lat sa wyznawcami Islamu!
Sluzysz Niemcom, Ruskim i swoim banderowcom, mysl co piszesz, jezeli w ogole jeszcz umiesz myslec, trollu!
Jarema
13 czerwca 2015 o 07:50Ta ukraińska hołota chce należeć do cywilizacji zachodniej? Do nich przemawia jedynie bat na plecach, chomąto na łbie i praca w polu u Polskiego pana tak jak przed 39r a ukrainki (usun. – obraźliwe) lub polonizować i niech rodzą Polskich patriotów bo to (usun. – obraźliwe) do niczego innego się nie nadaje
Vandal
13 czerwca 2015 o 15:31Jan53,Drogi Panie, Ja panski wpis doskonale zrozumialem, I Ja go dobrze zrozumialem, uzylem go tylko jako pretekst do ponownoge przekazania prawdy o Polskosci Ziem Wschodnich!!!(w zasadzie moja odpowiedz do Pana, jest wymierzona w tekigo RENE I jemu podobnym, bo jacy to Polacy
ktorzy nasmiewaja sie z Polskij historii, I to nie pierwszy raz na tych stronach)
Co zas do batalionu OUN szkolonego w Polsce, to mam nadzieje,ze zaraz po szkoleniu pojedzie do Doniecka, a moze pod Moldawie!
Pozdrawiam, Vandal.
Jan53
13 czerwca 2015 o 19:08@Vandal:Przepraszam.Zas co do szkolenia tegoz batalionu to zarówno MON jak i MSW twierdza ze to plotka jednak Siemoniakowi nie warto wierzyc.Widac z Bulem liczyli na kolejne 5 lat – a tu sprawa się rypla wiec kombinuje jak kon pod gore.
Vandal
13 czerwca 2015 o 22:01@Jan53
Moze jest tak jak mowisz o tych pieciu latach, Ja w tych szkoleniach I zbrojeniach oun-upa popieram calkowicie gen. Skrzypczaka!
A na Ciebie to ja sie nie obrazilem nie masz za co przepraszac:)))
to ruscy prowokatorzy
13 czerwca 2015 o 19:14Jeżeli wcześniej na Ukrainie nie było takich sytuacji, a coś takiego dzieje się podczas wojny z Rosją, w dodatku w Charkowie – mieście na wschodzie Ukrainy(gdzie mieszkają Rosjanie lub mają blisko z Rosji do Ukrainy), to oznacza, że to Rosjanie. O wiele bardziej nacjonalistyczny jest Lwów, a tam takie sytuacje nie miały miejsca. A teraz najlepiej zrobić z Ukraińców rasistów, by świat zachodni przestał się nimi przejmować i żeby pomyślał: ,,skoro umieją wlać cudzoziemcom, to niech tak samo wleją Ruskim”.
Świadomy
14 czerwca 2015 o 12:09Powiem więcej !
Wschodnia Ukraina to większość Rosjan mieszkających tam.
TEMIDA
13 czerwca 2015 o 23:32Dla mnie to rosyjska, putinowska prowokacja. My Polacy doświadczaliśmy intrygi rosyjskie w Polsce od 1922 roku w sposób konspiracyjny a po 1939 roku Rosja sowiecka bezpardonowo organizowała prowokacje, pogromy, mordy polityczne oraz bandyckie napady na banki. Ukraińcy musza się lepiej kontrolować i bezwzględnie unicestwiać rosyjskich agentów. Jak widać pozostałości pro rosyjskie na Ukrainie są mocno zakonspirowane i czynią zło. I niech Rosjanie nie straszą Polaków bandrowskim zagrożeniem, bo dla Polski to agresywna Rosja stanowi zagrożenie – co potwierdza zamach smoleński z 10 kwietnia 2010 roku oraz skrytobójcze mordy świadków tej zbrodni i naszych polityków.
Vandal
17 czerwca 2015 o 20:33My Polacy doswiadczamy intrygi rosyjskie i ukrainskie (rosyjskie od setek lat,a ukrainskie= ounowsko-banderowskie od 1918)
Nie badz wybiurcza!
Ehe
14 czerwca 2015 o 01:19HAHAHAHA za nic nie uwierzycie ze to ukraincy widze jak czytam wasze komentarze… co by sie niedzialo z zalozenia zawsze winni Rosjanie buhahahahahha nie moge. Przeciez to jest niedorzeczne hahahahahah jak mozna miec tak zryty beret . 50 rosyjskich bandytow w charkowie dokonalo prowokacji hahahahahahha przeciez tam jest ze 10 tysiecy uzbrojonych bandytow z kijowa i totalny terror nie ma mowy ze by mozna bylo taka prowokacje przeprowadzic. To musieli byc ukraincy i to za poparciem lokalnych wladz bo inaczej takiej akcji nie da sie zrobic.
artnow
14 czerwca 2015 o 08:55nie bądźcie już śmieszni z tymi rosyjskimi prowokatorami.Neobanderyzm kwitnie i zauważyli to juz w USA
Świadomy
14 czerwca 2015 o 12:08Efekt „demokratycznego” Euromajdanu !
„Ukraina się wyprzedaje. Polska może włączyć się do gry”
http://forsal.pl/artykuly/876172,ukraina-sie-wyprzedaje-polska-moze-wlaczyc-sie-do-gry.html
I po Ukrainie .
smollag
15 czerwca 2015 o 17:49Ty Tarsa podpisujący się rene – od razu poznać ukraińskiego ćwoka z kompleksem niższości. 1000 letnia Polska to fakt historyczny , slogany polityczne to macie na UPOlandii , bo historii ta wasza nacja nie posiada.Polacy nie należeli do Niemiec ,to raz , rozbiory trwały 123 lata, to dwa .Ta twoja UPOlandia to były nasze ziemie i należały do Polski setki lat. Nie znasz historii Polski ,ale zabierasz głos ćwolu.Brak własnej tożsamości nadrabiacie głupią propagandą o wielkiej Ukrainie- tworu wymyślonego przez Austriaków,w myśl zasady dziel i rządź.
obserwator
6 października 2015 o 14:52Akurat odróżnić ruskiego z Rosji od ruskiego z Ukrainy nie jest trudno. Jeśli akurat nie mieszkali przez wiele lat po drugiej stronie granicy (a często i to nie pomaga), mają unikalny akcent i słownictwo.
Były już czasy, gdy Imperium Rosyjskie prowokowało pogromy zarówno na terenach przez siebie okupowanych jak i poza granicami (wóczas były to pogromy Żydów). Podobne akcje rosofilnego Dmowskiego o mało nie doprowadziły do końca niepodległości Rzeczypospolitej, zanim ta okrzepła.