PKP CARGO S.A. i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. podpisały Memorandum o współpracy z rumuńskim przewoźnikiem kolejowym CFR Marfa i Portem Konstanca.
Projekt wpisuje się w polityczno-gospodarczą ideę „Trójmorza ABC”, dla której rozwój połączeń kolejowych realizowanych w europejskich korytarzach transportowych jest kluczowym czynnikiem w integracji państw członkowskich UE, w tym zwłaszcza państw Europy Środkowo-Wschodniej i Południowej. Stanowi także istotny element postępu w kierunku osiągnięcia w tym regionie mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju.
To kolejny projekt aktywizujący działania gospodarcze w kierunku północ-południe Europy. Dokument, sygnowany już wcześniej przez stronę rumuńską, otwiera kolejny etap w rozwoju dotychczasowej współpracy pomiędzy stronami w zakresie usług logistycznych w korytarzu kolejowym między Portem Gdańsk a Portem Konstanca.
– Mamy satysfakcję, że Grupa PKP CARGO wspólnie z Portem Gdańsk włącza się w kolejny etap realizacji idei Trójmorza. Potencjał państw tego regionu nie jest dziś w pełni wykorzystywany, dlatego staramy się dążyć do jego rozwoju. Stwarza to szansę zarówno dla polskiej gospodarki, jak i dla Grupy PKP CARGO. Jesteśmy krajem tranzytowym, mamy rozbudowane szlaki wschód-zachód. Nadszedł więc czas, aby aktywizować naszą działalność również w kierunku północ-południe Europy. Jestem przekonany, że dzięki współpracy z Portem Gdańsk i naszymi rumuńskimi partnerami zintensyfikuje się wymiana handlowa, realizowana transportem kolejowym także między Bałtykiem a Morzem Czarnym – powiedział Maciej Libiszewski, prezes Zarządu PKP CARGO S.A.
– Porozumienie jest ważnym krokiem naprzód, zarówno w rozwoju idei Trójmorza, jak i współpracy na linii Port Gdańsk-PKP CARGO. Jednym z priorytetów Portu Gdańsk jest obecnie współpraca przy rozwoju połączeń kolejowych, aby jeszcze skuteczniej docierać do naszych partnerów i wspierać polską gospodarkę – powiedział Łukasz Greinke, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A.
Oferowane usługi logistyczne mają być również alternatywą dla klientów prowadzących działalność gospodarczą w regionach Europy Północno-Wschodniej i Południowo-Wschodniej, umożliwiają sprawny transport towarów pomiędzy regionami Morza Bałtyckiego i Morza Czarnego. Projekt będzie realizowany we współpracy ze spedytorami z Grupy PKP CARGO i Grupy CFR Marfa.
Kresy24.pl/Port Gdańsk S.A. (HHG)
4 komentarzy
Japa
27 lipca 2017 o 18:09Arcyciekawa bzdura. Co niby można przytaszczyć z Konstancy żeby przeładować na łajbe w Gdańsku?
jubus
31 lipca 2017 o 20:07Ciekawsze jest jak to ma przyjechać z Rumunii do Polski, skoro nie mamy wspólnej granicy. Widac, komuś pomieszały sie epoki.
DRODZY PAŃSTWO, NIE ŻYJEMY W LATACH 20-YCH CZY 30-YCH XX WIEKU.
jubus
31 lipca 2017 o 20:09A co do towaru to akurat nie problem. Przecież to będzie część Jednego Szlaku-Jednego Pasa czy jak to cholerstwo znali. Chińszczyzna będzie tachana do Gruzji lub do Turcji, potem na statek przez Morze Czarne i dalej do Gdańska, by poszło do Szwecji, Finlandii, Danii, Norwegii.
Ciekaw jestem co tylko Szwedzi czy Finowie będą sprowadzać z Chin. No, chyba że części do obecnie chińskiego Volvo lub telefony Huawei w miejsce uwalonej przez Microsoft, Nokii.
tagore
7 sierpnia 2017 o 17:33Nie każdy towar musi opłynąć Europę aby rozładować się w Gdańsku.Obniżenie kosztu naszego eksportu na bliski wschód to też miła rzecz.