• ARCHIWUM KRESOWE
  • PODRÓŻE PO KRESACH
  • BIBLIOTEKA KRESOWA
  • KUCHNIA KRESOWA
  • Niepodległość
  • KALENDARIUM
    • Styczeń w Historii Kresów
    • Luty w Historii Kresów
    • Marzec w Historii Kresów
    • Kwiecień w Historii Kresów
    • Maj w Historii Kresów
    • Czerwiec w Historii Kresów
    • Lipiec w Historii Kresów
    • Sierpień w Historii Kresów
    • Wrzesień w Historii Kresów
    • Październik w Historii Kresów
    • Listopad w Historii Kresów
    • Grudzień w Historii Kresów
  • POLACY NA WSCHODZIE
  • HISTORIA I WSPOMNIENIA
  • WYSZUKIWARKA KRESOWA
  • GAZETY KRESOWE
    • Archiwum “Magazynu Polskiego”
    • Archiwum “Głosu znad Niemna”
    • Archiwum “Echa Polesia”
    • Archiwum “Polaka na Łotwie”
    • Archiwum “Kuriera Galicyjskiego”
    • Archiwum “Słowa Polskiego”
    • Archiwum “Monitora Wołyńskiego”
    • Archiwum “Głosu Polonii”
    • Archiwum “Polonii Charkowa”
    • Archiwum “Dziennika Kijowskiego”
    • Archiwum “Krynicy”
    • Archiwum “Gazety Polskiej Bukowiny”
    • Archiwum “Wołanie z Wołynia”
    • Archiwum “Naszych Dróg”
    • Archiwum “Tęczy Żytomierszczyzny”
    • Archiwum “Lwowskich Spotkań”
    • Archiwum “Polaków Donbasu”
    • Archiwum “Mozaiki Berdyczowskiej”
    • Archiwum “Słowa Życia”
  • TV Kresy24.pl
Kresy24.pl – Wschodnia Gazeta Codzienna
  • 18 Sty 2021
  • Ukraina
  • Białoruś
  • Rosja
  • Litwa
  • Azja i Zakaukazie
  • Region Bałtyku
  • Trójmorze
  • русский
  • yкраїнська
Kresy24.pl - Wschodnia Gazeta Codzienna
  • ARCHIWUM KRESOWE
  • PODRÓŻE PO KRESACH
  • BIBLIOTEKA KRESOWA
  • KUCHNIA KRESOWA
  • Niepodległość
  • KALENDARIUM
    • Styczeń w Historii Kresów
    • Luty w Historii Kresów
    • Marzec w Historii Kresów
    • Kwiecień w Historii Kresów
    • Maj w Historii Kresów
    • Czerwiec w Historii Kresów
    • Lipiec w Historii Kresów
    • Sierpień w Historii Kresów
    • Wrzesień w Historii Kresów
    • Październik w Historii Kresów
    • Listopad w Historii Kresów
    • Grudzień w Historii Kresów
  • POLACY NA WSCHODZIE
  • HISTORIA I WSPOMNIENIA
  • WYSZUKIWARKA KRESOWA
  • GAZETY KRESOWE
    • Archiwum “Magazynu Polskiego”
    • Archiwum “Głosu znad Niemna”
    • Archiwum “Echa Polesia”
    • Archiwum “Polaka na Łotwie”
    • Archiwum “Kuriera Galicyjskiego”
    • Archiwum “Słowa Polskiego”
    • Archiwum “Monitora Wołyńskiego”
    • Archiwum “Głosu Polonii”
    • Archiwum “Polonii Charkowa”
    • Archiwum “Dziennika Kijowskiego”
    • Archiwum “Krynicy”
    • Archiwum “Gazety Polskiej Bukowiny”
    • Archiwum “Wołanie z Wołynia”
    • Archiwum “Naszych Dróg”
    • Archiwum “Tęczy Żytomierszczyzny”
    • Archiwum “Lwowskich Spotkań”
    • Archiwum “Polaków Donbasu”
    • Archiwum “Mozaiki Berdyczowskiej”
    • Archiwum “Słowa Życia”
  • TV Kresy24.pl
Home
Ukraina

Jakie kraje lubią, a jakich nienawidzą Ukraińcy? Polska bezkonkurencyjna, Rosja na dnie! (SONDAŻ)

16 Paź 2015 Ukraina 76 comments

Polska_Ukraina

Ukraińcy lubią Polskę najbardziej ze wszystkich krajów, a najwięcej złych emocji budzi wśród nich Rosja – wynika z sondażu przeprowadzonego przez Międzynarodowy Instytut Republikański IRI.

Polskę lubi aż 58 proc. Ukraińców, z czego 15 proc. – bardzo lubi. Kolejne 36 proc. ma do naszego kraju stosunek neutralny, 4 proc. – negatywny i tylko 1 proc. – bardzo negatywny. 2 proc. nie potrafiło odpowiedzieć na to pytanie.


Na całkowicie przeciwnym biegunie sympatii znalazła się Rosja – bardzo negatywny stosunek do niej ma 35 proc. Ukraińców, a kolejne 26 proc. – negatywny. Lubi Rosję 17 proc., z czego tylko 2 proc. – bardzo lubi.

Tak więc Polskę “bardzo lubi” ponad 7-krotnie więcej Ukraińców niż Rosję, a z kolei Rosji Ukraińcy “bardzo nie lubią” 35 razy częściej niż Polski.


Na drugim miejscu pod względem sympatii Ukraińców znalazła się Białoruś – lubi ją 57 proc. badanych (z tego 12 proc. – bardzo), na trzecim – Unia Europejska – 51 proc. (z czego 11 proc. – bardzo). Kolejne pozycje zajmują Gruzja i Litwa – po 48 proc., Kanada – 44 proc., Niemcy i Stany Zjednoczone – po 41 proc. sympatii.

Z kolei poza Rosją, która pod względem “nielubienia” jest tu bezkonkurencyjna ze swoim łącznym wynikiem 61 proc., najwięcej Ukraińców nie lubi Stanów Zjednoczonych (18 proc., z czego 5 proc. – bardzo nie lubi), Unii Europejskiej (12 proc., z czego 2 proc. – bardzo nie lubi) i Niemiec (9 proc., z czego 2 proc. – bardzo).

Sondaż przeprowadzono we wszystkich regionach Ukrainy oprócz okupowanego przez Rosję Krymu i części Donbasu kontrolowanej przez separatystów, w dniach 7-21 września 2015 r. w grupie 1200 pełnoletnich respondentów. Dopuszczalny błąd statystyczny w takim sondażu to 2,8 proc.

Kresy24.pl

Podziel się tym z innymi. Udostępnij na:

Powiązane wiadomości:

Brak powiązanych wiadomości

Tagi: Niemcy sondaż Stany Zjednoczone stosunki polsko-ukraińskie Ukraińcy Unia Europejska
  • Tags
  • Niemcy
  • sondaż
  • Stany Zjednoczone
  • stosunki polsko-ukraińskie
  • Ukraińcy
  • Unia Europejska

76 komentarzy

  1. jubus
    16 października 2015 o 17:50 Odpowiedz ↓

    I to jest prawdziwa twarz narodu ukraińskiego a nie te banderowskie wyjce, celowo podkręcane przez polskojęzycznych, którzy także, wypowiadają się na tym portalu, dosyć często.

    1. SyøTroll
      16 października 2015 o 19:46 Odpowiedz ↓

      Ładny obrazek przewodni.

    2. Barnaba
      17 października 2015 o 00:30 Odpowiedz ↓

      Oni nas lubią dopóki nie zaczniemy krytykować Bandery. Ja już to przerabiałem. Dopóki nie krytykujesz Bandery jesteś swój a jak tylko coś nie tak powiesz to jesteś ruskim szpiegiem…

      1. Karol
        17 października 2015 o 10:27

        każdy kto przypisuje dzisiejszym Ukraińcom zbrodnie na terenach okupowanych przez NKVD/Abwhere (szczególnie te po ’43 dokonane przez moskala) to kremlowski sprzedawczyk,

        ma to na celu wybielenie sowietów z mordu 2 milionów Polaków na kresach Rzeczypospolitej, które rozpoczęli już od lat 30tych

      2. jubus
        17 października 2015 o 16:33

        To tak jak z Niemcami. Spróbuj ich skrytykować za wojny, Bismarcka lub Stauffenberga. A propaganda twierdzi, że to “sojusznicy”.

    3. Ebola
      17 października 2015 o 11:54 Odpowiedz ↓

      @Troll Osobiście dołożyłbym na tym obrazku -ruska pijanego który leży za ławką z zafajdaną małą flagą i w [email protected]@@ [email protected] że nikt na świecie go nie lubi i nie toleruje jego zachowania 🙂 no powiem ci że temat przewodni

  2. JURIJ RUSKI BANDYTA
    16 października 2015 o 18:30 Odpowiedz ↓

    JEST DUŻA IMPREZA MASOWA NA WOLNYM POWIETRZU – MUZYKA, ŚWIATŁA, NA SCENIE ARTYŚCI, NA WIDOWNI FANI, COŚ DO PRZEKĄSZENIA, COŚ DO WYPICIA, RÓŻNORAKIE ATRAKCJE, MIŁE ZAPACHY, ŚMIECH LUDZI, ROZMOWY LUDZI, ZAKOCHANI MŁODZI I STARSI, RODZICE Z DZIEĆMI, DZIADKOWIE Z WNUCZKAMI, ŚWIETNA ATMOSFERA I POCZUCIE WSPÓLNOTY… WTEM WPADA NIEDUŻA GRUPKA PIJANYCH, AGRESYWNYCH I ORDYNARNYCH ŻULI, LUDZIE SIĘ ODSUWAJĄ, POLICJA OBEZWŁADNIA I WYWOZI AWANTURUJĄCYCH SIĘ OSOBNIKÓW, NIEWIELKIE ZAMIESZANIE, PO CHWILI WSZYSTKO WRACA DO NORMY I LUDZIE ZNÓW PRZEŻYWAJĄ PIĘKNO SPĘDZONYCH WSPÓLNIE CHWIL – TE BANDZIORY TO SOWIECKA SWOŁOCZ Z KREMLA I INNE RUSKIE MENDY… })

    1. wulgarny
      17 października 2015 o 19:55 Odpowiedz ↓

      Czyżby ?

  3. nieskończone tak dla Międzymorza
    16 października 2015 o 19:10 Odpowiedz ↓

    No i gdzie ta ogólnonarodowa, patriotyczna, wrodzona, banderowska nienawiść do Polaków? Ukrainofoby nie mają nic do powiedzenia w tym temacie?

    1. Barnaba
      17 października 2015 o 00:45 Odpowiedz ↓

      No jakoś tak wszędzie. Pierwszy pomnik Bandery postawiliście już 4-5 kilometrów od granicy po drodze od Przemyśla do Lwowa a czerwono-czarne flagi zaczynają wisieć już tuż za granicą i im bliżej Lwowa tym ich więcej a we Lwowie to nawet na autobusach je wieszacie. Klepiesz tak bo dziadek w 43-im się nabawił odcisków na rękach od trzonka siekiery i w rodzie do dziś wspominają że od czasów hajdamaków nie udało się nikomu tak obłowić na Lachach jak dziadkowi. Odciski odciskami, ale ciągłość rabunku, czyli działalności rodziny podtrzymana! Po co o tym wszystkim wspominać- lepiej niech Lachy myślą że ich lubimy, a może jeszcze okazja nastanie do kolejnego rabunku…

      1. Karol
        17 października 2015 o 10:29

        kremlowskie brednie,

        ból pupy, ponieważ nie udało się napuścić Polaków na Ukraińców i vice versa, a petroruble wydane na trolle są nie do odzyskania 🙂

      2. nieskończone tak dla Międzymorza
        17 października 2015 o 14:16

        Jeżeli nie masz nic mądrego do powiedzenia, to wcale się nie odzywaj.

      3. ZdrowaWoda
        17 października 2015 o 19:53

        Czy przedmówca przedstawił się jako Ukrainiec, czy tym bardziej jakiś potomek banderowca? Masz jakieś zwidy? Nie przedstawił się. Więc dlaczego piszesz do niego jakieś obraźliwe teksty. Czy nie dlatego, że lecą za to kopiejki albo dolary? Ta wasza pisanina jest tak żałosna, że nie wiem dlaczego jeszcze was nie powywalali. Robicie świetną antyreklamę dla kacapowa. Jednego nie potrafię zrozumieć. Czemu obsiedliście ten marginalny, niszowy portalik?

      4. Barnaba
        18 października 2015 o 19:15

        No trolle – wiedziałem że wypełźniecie po tym wpisie! Sporo tutaj jak widać tego cyber-ukrowerhmachtu nalazło. Wywołałem Was bo mam dla Was wieści takie że Was skręci. Wg Banku Światowego Wasze PKB jest już 4 razy mniejsze od naszego a dwa lata temu było tylko 3 razy mniejsze. Za to w 1991 mieliście gospodarkę większą od naszej. I nic więcej już nie muszę dodawać, bo to dokąd zmierzacie widać jak na dłoni. To za naszą krzywdę. Działajcie dalej!

      5. ZdrowaWoda
        19 października 2015 o 17:52

        Jesteście jak te mendy. Jestem tylko ciekaw po jaką cholerę jeździsz, jak tu insynuujesz do tych “podludzi”. Sprawia ci to seksualną satysfakcję podobnie jak pisanie na antykacapskim portalu? Nie? To co? To się kupy nie trzyma. Wyleją cię.

        PS. Artykuł jest o tym, że Ukraińcy generalnie bardziej lubią Polaków niż inne nacje.

    2. obserwator
      19 października 2015 o 15:08 Odpowiedz ↓

      Każdy rozsądny wie, że Bandera dla Ukraińców i Polaków jest jak Piłsudski dla Polaków i Litwinów.
      Każdy ma takich bohaterów, którzy sprawdzali się najlepiej w danym czasie, a że “przy okazji” zdarzały się rzeczy, które według dzisiejszej nomenklatury w pełni spełniają definicję ludobójstwa (w dodatku Ukraina może wybierać jedynie pomiędzy Chmielnickim, który przekazał Ukrainę z rąk Polski w szpony Rosji, a Banderą, który przy okazji światłych haseł miał też bardziej ponurą agendę).
      Pewne historycznie obce etnicznie rejony były bronione przez oddziały wojsk kraju, który te tereny opanował w ostatnim wieku czy dwóch… cóż…
      Historia narodów i “ich ziem” to niewdzięczna suka. Niemcy stracili zajmowane przez wieki tereny, to samo spotkało Czechy, Polskę i wiele innych narodów Europy Środkowej. Wiele (w zasadzie większość) krajów bezpowrotnie zapewne zniknęła z map Europy.
      Tak, jak Polska w końcu uznała sentymentalne prawa Niemców do Ziem Zachodnich i uszanowała tę część genius loci, tak przyjdzie do tego i na Ukrainie. Nie zapominajmy, że na Ukrainie ta mieszanka patriotyzmu i nacjonalizmu bardziej przypomina nie to, co w RP mieliśmy w pierwszych latach po 1989, ale raczej w pierwszych latach po 1918… i wszystko staje się bardziej oczywiste.

    3. glebogryzak
      20 marca 2016 o 19:18 Odpowiedz ↓

      “No i gdzie ta ogólnonarodowa, patriotyczna, wrodzona, banderowska nienawiść do Polaków? Ukrainofoby nie mają nic do powiedzenia w tym temacie?”

      Tu:

      https://marucha.wordpress.com/2016/03/13/ukraincy-do-brutalnych-dzialan-przeciwko-polakom-w-polsce/

  4. JURIJ RUSKI BANDYTA
    16 października 2015 o 20:04 Odpowiedz ↓

    KOCHAMY UKRAIŃCÓW – KRĘCĄ ŚWIETNE FILMY ANTYBOLSZEWICKIE I TO JUŻ OD LAT 20-TYCH… })

    1. Barnaba
      17 października 2015 o 00:35 Odpowiedz ↓

      Jakie filmy w latach 20-tych niby kręcili skoro istnieją o d 1991 roku?

      1. JURIJ RUSKI BANDYTA
        17 października 2015 o 10:23

        OD RAZU WIDAĆ ŻE ROBILI CIĘ BRUDNYM GUMOFILCEM W CHLEWIE NA GRANICY WĘGIERSKO-SYRYJSKIEJ… })

      2. Karol
        17 października 2015 o 10:30

        Borys, Ruś Kijowska przyjęła chrzest w 989 roku, kiedy jeszcze polskie plemiona nie założyły Moskwy.

      3. Jaromir
        17 października 2015 o 23:57

        On ma na myśli 2020 rok.

      4. Barnaba
        18 października 2015 o 19:45

        Jak widać dwie pierwsze wypowiedzi wygenerowały mózgi przedstawicieli narodu, który zaczął się już kształtować jak głosi jedna z teorii pod koniec epoki lodowcowej. Jeden pisze o granicy węgiersko-syryjskiej i ogólnie wyjątkowo jest subtelny. Drugi pisze nie na temat- bo co może łączyć chrzest Rusi z produkcją filmów w latach 20-tych? Niby istnieją od zawsze a te ich uniwersytety nic nie warte bo kto ich zrozumie poza nimi samymi…

  5. AK ełk
    16 października 2015 o 21:55 Odpowiedz ↓

    Dziękuję Narodowi Ukraińskiemu za życzliwość wobec Polaków. Ja też Was bardzo lubię i dziękuję, że nas bronicie przed rosyjską zarazą. Polska za mało Wam pomaga. I za to przepraszam.

    1. spartakus
      16 października 2015 o 23:43 Odpowiedz ↓

      Ty a wazeliny nie zapomniałeś pseudopolaczku. ..?

      1. M
        17 października 2015 o 09:32

        To Polak ruski trollu

    2. Barnaba
      17 października 2015 o 00:47 Odpowiedz ↓

      Tyma pochwali. Pisz- bo dobrze piszesz.

    3. lew
      20 października 2015 o 22:28 Odpowiedz ↓

      RUSKIE MENDY czyli ukraińskie mendy, jak JURIJ RUSKI BANDYTA.

  6. Woland98
    16 października 2015 o 22:19 Odpowiedz ↓

    Jeśli nas lubą to niech pszeproszom i dadzą repracje wojne za wojne.

    1. Woland98
      16 października 2015 o 23:47 Odpowiedz ↓

      Korkra Wółyń tych bandrwców trzeba wszczelać.

      1. Karol
        17 października 2015 o 10:31

        Borys, naucz się najpierw polskiego zanim zajmiesz się czarną propagandą na polskich forach.

        Priorytet to przegonić was z Konigsberga.

    2. glebogryzak
      20 marca 2016 o 19:37 Odpowiedz ↓

      A z czego, skoro Banderland jest bankrutem i ratują go nasze 4 mld? Ukropy kochają naszą mamonę, a nie nas, bo dzięki niej nie zdechli jeszcze z głodu.

  7. rafi
    16 października 2015 o 22:44 Odpowiedz ↓

    Tak lubią ze niedługo bedzie tam kolejny pochód banderowski he he ukraince zawsze byli i bedą wrogami Polski !!

    1. jubus
      16 października 2015 o 23:11 Odpowiedz ↓

      Podobnie jak Czesi, Niemcy, Litwini, Rosjanie, Anglicy, Francuzi, Włosi, Węgrzy i praktycznie wszystkie inne nacje. Bo każdy naród, poza Polakami jest naszym wrogiem, a największym wrogiem są polskojęzyczni zdrajcy, których w tym kraju mamy miliony. Chociażby ci, co kupują u Niemca, Francuzajeżdżą niemieckimi czy francuskimi samochodami, generalnie wspierają obcych.

      1. Barnaba
        17 października 2015 o 00:33

        Polskojęzyczni zdrajcy tacy jak Ty- zapomniałeś dodać

      2. jubus
        17 października 2015 o 16:35

        Ja nie jeżdżę ani niemieckim, ani francuskim samochodem, a do niemieckich lub francuskich sklepów chodzę od czasu do czasu. Napisz ty, polskojęzyczny zdrajco, gdzie kupujesz, gdzie spędzasz wakacje, jakich produktów używasz.
        No słucham, volksdeutschu.

      3. Vandal
        19 października 2015 o 16:10

        @ jubus, kogo to interesuje czym jezdzisz, co to wyznacznik patriotyzmu?
        Pokaz mi Polski concern, ktory produkuje polskie samochody!,komu nabijasz kase???…… no chyba, ze jezdzisz Syrenka-to przepraszam 🙂

  8. rafi
    16 października 2015 o 22:45 Odpowiedz ↓

    Jak tak lubia to niech przeproszaza RZEZ WOŁYNSKO i przeproszą !!

    1. julita
      16 października 2015 o 23:09 Odpowiedz ↓

      Rafi, a ty jesteś ruskim trollem, czy analfabetą ?

      1. SyøTroll
        16 października 2015 o 23:31

        Ukropskim, jeśli już.

      2. Barnaba
        17 października 2015 o 00:48

        raczej analfabetą…

    2. Karol
      17 października 2015 o 10:32 Odpowiedz ↓

      moskiewskie analfabeta i jego klasyczna czarna propaganda

  9. miki
    16 października 2015 o 22:54 Odpowiedz ↓

    Po tym sondażu widać czarno na białym jak jesteśmy mamieni przez ruskich trolli banderyzmem ukraińskim. To jest polityka, idzie na to sporo rubli (i nie ważne ,że słabo stoją 🙂 ) i jak tak poczytasz, pooglądasz tu bandera tam bandera to myślisz ,że ci Ukraińcy niewdzięczni, nierozumni ,a prawda jest zgoła inna……..Prawda jest taka że to rusek mąciwoda jak zwykle robi krecią robotę bo nic innego nie potrafi! Rusek boi się jak diabeł święconej wody Międzymorza bo to oznacza ,że padnie na ryj i już tak zostanie 🙂 Tak czy inaczej koniec Rosji już bliski…..

    1. jubus
      16 października 2015 o 23:10 Odpowiedz ↓

      Tu Rosja nie ma nic do rzeczy. Ale raczej tzw. “patrioci”, półmózgowcy, robiący najczęściej u Niemca, Holendra czy Angola za pół darmo, a potem wyszukujący sztucznych wrogów, zamiast wziąść się za wrogów wewnętrznych.

    2. SyøTroll
      16 października 2015 o 23:42 Odpowiedz ↓

      Nie masz racji, szowiniści ukraińscy to stosunkowe niewielka (200-300 tys.) ale za to wciąż wpływowa grupa w śród Ukraińców, oni są potencjalnie niebezpieczni. Owszem pojawiają pewne zdarzenia sugerujące zmianę tendencji, prokuratura generalna i wojskowa działają, ale wciąż panuje anarchia.

      1. Barnaba
        17 października 2015 o 00:49

        Tak wpływowa że aż dominująca.

      2. jubus
        17 października 2015 o 16:39

        Nie powiedziałbym, że dominująca. U nas w Polsce, też dominuje “piłsudczykizm”, zamiast “dmowskizm” tudzież podejście ludowo-socjalistyczne. Największym wrogiem dla Polski zawsze były, są i będą państwa zachodnie, zasobne w środki kapitałowe i potrafiące z Polaków robić niewolników. Ani Rosja ani Ukraina nigdy nie zdominują Polski gospodarczo czy kulturalnie, bo kulturowo-cywilizacyjnie stoją niżej niż Polska. Takie są fakty. To, że Ukraińcy są biedni i zacofani to plus, nigdy nam nie zagrożą, prawdziwy wróg siedzi w bankach, marketach, instytucjach finansowych, w Brukseli, Waszyngtonie, Londynie, Paryżu, Berlinie, Sztokholmie, Madrycie i innych miejscach.
        Polska już praktycznie nie istnieje, po co straszyć banderowcami, skoro Polska to kolonia?

    3. Karol
      17 października 2015 o 10:37 Odpowiedz ↓

      Jedynym krajem zagrażającym Polsce jest faszystowskie księstwo moskiewskie, które finansuje u nas potężną agenturę, której zadanie to m.in. siać izolacjonizm i nienawiść do Ukraińców.

      Należy myśleć na czym zależy kreml’owi i następnie robić 180 stopni odwrotnie.

      Sama myśl, aby obwiniać Ukraińców o zbrodnie batalionów dywersyjnych NKVD ‘zielonych ludzików’ z roku ’43 to wyjątkowa podłość.

      W tym wątku moskieskim trollom wyjątkowo włączył się ból pupy, bo tekst świadczy to o tym jaką porażką jest ich polityka. Kłamstwo zawsze przegra. Goebbels’owskie kłamstwa trwały 12 lat, bolszewickie dłużej, ale koniec końców wszystko się rozleciało.

      1. Barnaba
        19 października 2015 o 00:02

        Tak się składa że to Wy zaakceptowaliście antyludzkie prawo Stalina przydzielające Wam szmat Polski i okupujecie Małopolskę Wschodnią do dziś. Rosja jest zagrożeniem, ale to nie Rosja nas okupuje tylko Wy. Rosja jest daleko. Dla Was największym zagrożeniem jesteście Wy sami i Wasze zamiłowanie do okradania swojego kraju i swoich współobywateli. W zasadzie nawet brak utożsamiania się ze swoim krajem- było to widać na Krymie- poddawaliście się masowo. Ciekawe co by było gdyby w Donbasie było więcej ruskich żołnierzy- chyba kolejna aneksja.

    4. Ebola
      17 października 2015 o 11:30 Odpowiedz ↓

      Tu się zgadzamy Rosyjska propaganda robi wszystko i gra Wołyniem żeby wywołać emocje miedzy narodem Ukraińskim i Polskim i zaognić relacje miedzy narodami , Osobiście uważam że Wołyń to sprawka Stalina i Hitlera są dowody że NKWD przebrane za UP napadało i mordowało Polaków , nie trudno było się enkawudziście przebrać się za tzw UPA były to przeważnie cywilne ciuchy lub mundury sowieckie lub niemieckie , zresztą zobaczcie działania Putina w Gruzji ,Czeczeni czy teraz na Ukrainie to te same działania co stalinowskie bagno .

      1. Barnaba
        18 października 2015 o 18:17

        Rosyjska propaganda nie wystawia pomników ludobójcom z UPA tylko Wy to robicie. To Wy skłócacie tą działalnością Polaków z Ukraińcami. Działacie bezpośrednio na rzecz Moskwy. Wiemy dlaczego tak lubicie bolszewików bo dzięki nim otrzymaliście Małopolskę Wschodnią na której do dziś żerujecie i doprowadziliście tam do zapaści cywilizacyjnej. Kradnijcie dalej- szybciej się wywrócicie. Ponadto nie ma ani jednego dowodu na to że NKWD się przebierała za UPA za to jest mnóstwo dowodów zbrodni UPA o których badacze tematu wiedzą całym świecie.

      2. Ebola
        19 października 2015 o 17:06

        @Barnaba Rosyjska propaganda Nie wystawia pomników ludobójcom ???? (usun-red. obraźliwe) Czy Ty jesteś Polakiem czy sowieckim pokłosiem ?? a ile pomników zostało zlikwidowanych typu “wdzięczności armii czerwonej ” ?? to były pomniki naszych oprawców na naszym terenie stały i całe szczęście zlikwidowali to bagno terroryzowali nas do 89 roku ,symbolami radzieckiej okupacji Polska była wystrojona jak choinka całe szczęście też zlikwidowali łajno , ostatnio Polska usuwała Iwana Czerniachowskiego wiesz dlaczego ? Nawiązując do daty najazdu 17 września 39r siły zbrojne Związku sowieckiego stały się narzędziem dokonanej przemocą aneksji połowy RP a sowiecka polityka uniemożliwiła odbudowę państwa Polskiego i była podstawowym narzędziem wprowadzenia przemocą totalitarnego systemu komunistycznego i teraz wiesz dlaczego usuwamy pomniki i nie wybielaj Rosji , cała Europa wschodnia była przystrojona Stalinem i Leninem a wiesz ile Stalin wymordował Polaków ?

      3. glebogryzak
        20 marca 2016 o 19:49

        Wołyniem nie trzeba grać. To jest niezaprzeczalny fakt, który Ukraina na spółę z naszym tekturowym Rządem, próbuje tuszować od lat. Tylko skundlona, podła gnida uważa, że rzeź wołyńska jest czyjąkolwiek grą polityczną i takie osoby powinny oglądać słońce przez kraty w pierdlu.

    5. wulgarny
      17 października 2015 o 20:02 Odpowiedz ↓

      Ludobójstwo ukraińskie jest bardzo dobrze udokumentowane i mamienie ludzi ruskimi trolami nic nie da.

    6. Roch
      19 października 2015 o 23:38 Odpowiedz ↓

      No, masz rację “tu bandera, tam bandera”
      http://www.kresy.pl/volgal,aktualnosci?zobacz/w-samborze-poswiecono-pomnik-bandery
      http://cyra.wblogu.pl/pomnik-stefana-bandery-w-samborze.html
      http://alexjones.pl/pl/aj/aj-inne/aj-historia/item/44043-18-karatowy-stepan-bandera-w-kijowie-odlane-ze-z%C5%82ota-popiersie-bandery
      https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_Stepana_Bandery_we_Lwowie
      http://www.portal.arcana.pl/Kolejny-pomnik-bandery-na-ukrainie,1529.html

  10. Wołyń1943
    17 października 2015 o 09:39 Odpowiedz ↓

    Hm, skoro Ukraińcy tak bardzo kochają Polaków i wprost przepadają za nami, to kto bierze udział w tych banderowskich pochodach, kto wznosi kolejne pomniki dla Bandery, Szuchewycza i im podobnych, kto we Lwowie skuwa polskie napisy i, w ramach “renowacji”, zastępuje je ukraińskimi? No tak, jakże mogłem zapomnieć, przecież Ukraińcy nie wiedzą, że UPA mordowała bezbronnych Polaków… Taki sondaż o niczym nie świadczy. W 1938 r. w polskich domach łamali się opłatkiem w wigilię, składali sobie życzenia, pomagali w polu, a 3 lata później przyszli polskich sąsiadów wyrżnąć… A po 70 latach od zbrodni stawiają ludobójcom pomniki i w szkołach uczą patriotyzmu opartego na “walce” o Ukrainę. Skoro tak wygląda miłość i braterstwo, to niech się nie wysilają!

  11. an ty
    17 października 2015 o 09:54 Odpowiedz ↓

    komentarz usunięty z powodu licznych wulgaryzmów

  12. Ebola
    17 października 2015 o 10:43 Odpowiedz ↓

    Polska i Ukraina to bratnie narody w tej sprawie nie ma wątpliwości , najlepszym dowodem jest to że Rosji to nie pasuje 🙂 Rosja prowadzi potężną kampanie mającą na celu przekonanie Ukraińców , że Polacy to nie jest ich “bracki naród ” to chyba najlepszy dowód że jesteśmy poważnym sojusznikiem Ukrainy , tak samo Rosjanie i nie tylko (kolaboranci )przekonują Polaków że Ukrainiec to banderowiec i nie jest wart przyjaźni itp etc . Dlaczego Rosja nie chciała Polskiego zaangażowania w sprawy Ukraińskie ? bo wie że te dwa narody łączy przyjaźń i Polska mogłaby pomóc Ukraińskiemu -rządowi . Oczywiście nasza historia miała też tragiczne wydarzenia , powstał nawet film “Wołyń” jednocześnie pod koniec lat 80 i 90 polscy i ukraińscy opozycjoniści i historycy prowadzili dialog w trudnych sprawach historycznych obu narodów , w każdym bądź razie przeprosiny padły z obu stron , wracając do teraźniejszości stosunki Polsko /Ukraińskie są bardzo dobre 🙂 Nieraz w wspólnej historii dwóch narodów Polski i Ukrainy walczyliśmy z wspólnym wrogiem . Euro 2012 organizacyjnie też super wypadło i pokazało że możemy ze sobą współpracować i organizować super imprezy .

    1. Barnaba
      18 października 2015 o 21:00 Odpowiedz ↓

      Coś ten bratni naród często ruski but wybiera od czasów Chmielnickiego. Ostatni raz do ruskich poszli po pomarańczowej rewolucji od razu. Ciekawe kiedy teraz pójdą do ruskich po rewolucji godności. Obstawia ktoś?

    2. Vandal
      19 października 2015 o 18:58 Odpowiedz ↓

      Narod ukrainski??? smieszny jestes!

    3. glebogryzak
      20 marca 2016 o 20:19 Odpowiedz ↓

      ” tak samo Rosjanie i nie tylko (kolaboranci )przekonują Polaków że Ukrainiec to banderowiec i nie jest wart przyjaźni itp etc .”

      Oł ryli? Nas nie trzeba przekonywać do tego, że Ukrainiec jest banderowcem, czyli wrogiem Polaka. Sami Ukraińcy robią to najlepiej.

      https://www.youtube.com/watch?v=v5WrBAWwf_I

      Banderowcy, przestępcy, naziści, rzeźnicy.

      Idąc tropem twojego toku myślenia, naziści niemieccy, SS-mani też byli polskimi przyjaciółmi, a Hitlerek to dobry wujaszek. Wszystkich nas nie pozabijali, choć chcieli, dlatego nie powinniśmy zwalać na nich winy za nasze nieszczęście. Nazistowskie obozy koncentracyjne, rytuał całopalenia w Warszawie, pacyfikacja wielu polskich wsi i miast, zamordowanie 6 mln Polaków to też kacapska propaganda? O, jak miło. Już myślałam, że coś sobie uroiłam, czytając książkę “Ludobójstwo Niepotępione. Zbrodnie OUN-UPA na Polakach w latach 1939-1945” .

      Gówno mnie obchodzi, przez kogo Ukraińcy zostali podpuszczeni. Ważne, że mordowali Polaków i to w tak bestialski sposób, którego nie mozna wyobrazić sobie, będąc w pełni zdrową psychicznie i umysłowo osobą. Skoro lubisz Ukropów, to wyjazd na Ukrainę. Ja nie chcę widzieć ich w Polsce. Nie mam zamiaru ani tolerować ani kolaborować z nazistami i nie życzę sobie, by mój kraj to robił. Nigdy nie było przyjaźni mięzy Polską a Ukrainą, nie ma i nigdy nie będzie. Oni przyssali się do nas, bo jako jedyni daliśmy im żreć za nasze, jeszcze Duda podarował im 4 mld zł, które już zdążyli przeżreć, mimo że pożyczka była całkiem niedawno. Co oni robiąz pieniędzmi? Nie mam pojęcia, ale nie dziwię się, że stali się bankrutem. Nie szanują niczego i nikogo, a ja nie zamierzam być ich sponsorem.

  13. JURIJ RUSKI BANDYTA
    17 października 2015 o 13:52 Odpowiedz ↓

    REAKCJA KREMLOWSKIEGO BYDŁA SYMPTOMATYCZNA – NIKT z NIMI NIE CHCE PRZEBYWAĆ BO PIERDZĄ Z ZAMKNIĘTYCH POMIESZCZENIACH TO ONI JESZCZE WIĘKSZE SMRODY PUSZCZAJĄ… })

    1. Barnaba
      18 października 2015 o 18:40 Odpowiedz ↓

      A Ty po coś tu przyjechał? Wolisz pracować na polskie PKB niż na ukraińskie? Klęczysz przed polskim panem i nawet tego nie czujesz- widać szybko przywykłeś jak inni. Ty i setki tysięcy Twoich współplemieńców będziecie latami odpracowywać dzierżawę Małopolski Wschodniej, którą otrzymaliście od swojego dobrodzieja Stalina. Bo przyszedł na Was taki czas i nie jesteście w stanie nic na to poradzić i niczego zmienić. A jak już nie będziecie potrzebni- wrócicie do swojego bander-rezerwatu pod nazwą Ukraina w którym nie będziecie właścicielami niczego- nawet ziemi. Bo przyszedł na Was taki czas…

      1. JURIJ RUSKI BANDYTA
        19 października 2015 o 16:21

        SWOJSKO, NO NIE – SUKNIA ŚLUBNA W PLAMIAK A GOŚCIE ŚLUBNI W BRUDNYM TROLLU ŻRĄ ROSÓŁ NA KOŚCI SZURA Z KAŁACHEM POD BRODĄ? __ STRIEŁKOW OSKARŻA KREML O BRAK WSPARCIA W BRONI, AMUNICJI I MAŁADCACH Z GRU – DLATEGO KAŁBOJSKI PUTLER-TIEKSAS SIĘ RYPNĄŁ JAK WSZYSTKO CZEGO TKNIE SIĘ BRUDNE ŁAPSKO TROGLODYTY Z KRADZIONEGO KUCZKOWEGO POLA… }) __ http://kresy24.pl/74055/atrakcyjnosc-blask-czar-wdziek-i-urok-dwumetrowa-lalka-i-szczur-ze-zlotymi-zebami-czyli-frontowe-zony-terrorystow-wideo/

      2. glebogryzak
        20 marca 2016 o 20:32

        Stalina nie było od 1953 r., bo mu się zmarło, a komunizm, zdaje się, skończył swój żywot w 1989 r. Małopolskę Wschodnią Ukropy dostali od Chruszczowa, a nie od dobrego wujaszka Dżugaszwili.

  14. Olek
    17 października 2015 o 16:02 Odpowiedz ↓

    Pracuje w Polsce z Ukraińcami od trzech miesięcy. Zdecydowana większość z nich deklaruje nienawiść do Polski i Polaków. Po tym jak powiedziałem że mam polskie pochodzenie i że jestem z tego niesamowicie dumny, przestałem być dla nich “bratem słowianinem.”))

    1. Barnaba
      18 października 2015 o 18:21 Odpowiedz ↓

      No właśnie chodzi o to że Ukrainiec w Europie jest jak Meksykanin w Ameryce- z jednymi i drugimi nie da się tak naprawdę zaprzyjaźnić. Zawsze trzeba na nich uważać -akceptują wyłącznie współplemieńców.

      1. glebogryzak
        20 marca 2016 o 20:35

        Problem tylko taki, że oni sami nie wiedzą, kim są. Nie ma czegoś takiego, jak naród ukraiński. Cały skład etniczny, żyjący na terenach dzisiejszej Ukrainy to Polacy, Rosjanie, Węgrzy, Rumuni, Białorusini i Litwini. Rdzennego Ukraińca tam nie uświadczysz.

  15. świnka morska
    17 października 2015 o 17:21 Odpowiedz ↓

    Przypomnijmy tylko że Rosja najechała Ukrów i jest z nimi w stanie wojny, a jednak nadal 17 % z nich nadal ją lubi a 36% ma do niej obojętny stosunek))).
    Natomiast w Polsce Ukry pracują i zarabiają a tylko 58% lubi Polskę a z tego tylko 15% bardzo lubi Polskę pozostali nie lubią lub są obojętni. Gdy się z tej liczby odejmie Polaków z Wołynia, Lwowskiego, Podolskiego, Bracławskie itp. Okaże się że jednak więcej Ukrów nie lubi Polaków. Inna rzecz że ci ludzie z Ukry co lubią Polskę to mogą być ci sami co wyrażają swój dobry stosunek też do Rosji, a więc ci ludzie z Ukry mogą wyrażać się źle o Ukrowinie, czyli mogą to być w większości Polacy i mówimy tu o stosunkach Polaków z Polski A i B.

    1. jubus
      18 października 2015 o 20:32 Odpowiedz ↓

      Proszę o wyjaśnienie o co chodzi z tą Polską A i B. Bo jako mieszkaniec Polski wschodniej mam już dosyć przedstawianie nas jako dziadów przez polskojęzyczne szumowiny z tzw. Polski A, w większości zdrajców. To my jesteśmy Polską, podczas gdy ta hołota z Breslau, Posen, Danzig czy Stettin liże tyłki UE czy USA. Wystarczy popatrzeć na to, kto i jak głosował podczas referendum w sprawie pogrzebania Polski w 2004 roku. Zdrajcy, co optowali za zniszczeniem Polski, mieszkają głównie w Polsce A. Ja, podobnie jak moi krajanie albo nie poszedłem do “referendum” albo głosowali przeciw.
      Akurat ludzie z Polski Wschodniej mają raczej pozytywny stosunek do wschodnich nacji, w przeciwieństwie do polskojęzycznej hołoty z Polski Zachodniej, która albo robi za białego murzyna u Niemca czy Francuza albo popiera tych, co wysługują się Berlinowi, Paryżowi, Waszyngtonowi czy Brukseli.

      1. ltp
        11 stycznia 2016 o 20:07

        Tylko zauważ jełopie, że większość mieszkańców jak to nazwałeś Breslau und Stettin to potomkowie mieszkańców Lwowa , Wilna, Grodna innych polskich miejscowości wschodnich województw II RP. Tak więc twoje wywody są psu na budę

  16. moherow berecik
    18 października 2015 o 10:01 Odpowiedz ↓

    45 procent ukraińców uważa banderę za bohatera narodowego… I wszystko jasne… a te sondaże to mozecie se wsadzic……

  17. 555
    18 października 2015 o 18:07 Odpowiedz ↓

    ten portal przesunął się najwyrażniej na pozycje pro upaińskie, pro ..skie, krytycy upainy/tzw mieędzymorza/..skich zadym na bliskim wschodzie/… … wystawiani są na POśmiewisko albo blokowane są komentarze. Gratulacje i wypadam stąd.

  18. obserwator
    19 października 2015 o 15:11 Odpowiedz ↓

    Krótkie ujęcie sprzed meczu rugby Ukraina-Polska w Chmielnickim sprzed paru dni:
    https://www.youtube.com/watch?v=REhp7oiPfaU
    (0:47)

  19. Dzierżyński
    19 października 2015 o 15:31 Odpowiedz ↓

    Dawno nie widziałem tyle zajadłości w komentarzach na tym portalu a to tylko sondaż o preferencjach narodowych. Mocno boli Moskwę, że ich hegemonia w rejonie dla nich strategicznym się wali – a najlepsze, że sami do tego doprowadzili swoim bandyckim zachowaniem. Putin przez swoją przestarzałą politykę kija i marchewki (gaz), pogrąża Rosję coraz bardziej:)

  20. Marek
    25 października 2020 o 17:02 Odpowiedz ↓

    A wystarczyło się dogadać nie rządza władzy jestem polakiem ale bardzo lubię ukraińców ps. część krwi mojej to tzw kozacka na ukrainie jestem Kondraciuk a w polsce Kondracki

Dodaj komentarz Anuluj

Najczęściej czytane
MSZ Rosji przedstawia Białystok jako część ZSRS

MSZ Rosji przedstawia Białystok jako część ZSRS

Rosyjscy turyści pobili polskiego misia

Rosyjscy turyści pobili polskiego misia

Litwa nie spełni prośby białoruskiej opozycji - w sprawie kluczowej dla kształtowania samoświadomości Białorusinów

Litwa nie spełni prośby białoruskiej opozycji - w sprawie kluczowej dla kształtowania samoświadomości Białorusinów

Wyciekły nagrania, na których słychać jak wiceszef białoruskiego MSW każe okaleczać i zabijać protestujących

Wyciekły nagrania, na których słychać jak wiceszef białoruskiego MSW każe okaleczać i zabijać protestujących

Działaczka Związku Polaków na Białorusi ukarana za parasolkę z napisem "Polska"

Działaczka Związku Polaków na Białorusi ukarana za parasolkę z napisem "Polska"

Bośniackie media ustaliły wartość ukraińskiej ikony, którą przewodniczący Prezydium Bośni i Hercegowiny podarował Siergiejowi Ławrowowi

Bośniackie media ustaliły wartość ukraińskiej ikony, którą przewodniczący Prezydium Bośni i Hercegowiny podarował Siergiejowi Ławrowowi

W Warszawie została odsłonięta wystawa „Upadek Imperium. Czas polsko-litewskiej współpracy”

W Warszawie została odsłonięta wystawa „Upadek Imperium. Czas polsko-litewskiej współpracy”

Rosyjskie władze na Krymie wystawiły pod młotek kolejny zakład produkcji win

Rosyjskie władze na Krymie wystawiły pod młotek kolejny zakład produkcji win

Ile naprawdę ludzi zmarło na Białorusi z powodu Covid-19

Ile naprawdę ludzi zmarło na Białorusi z powodu Covid-19

Putin wbił gwóźdź do trumny Łukaszenki

Putin wbił gwóźdź do trumny Łukaszenki

Najnowsze
18 Sty
Ukraina

Na Ukrainie średni koszt leczenia szpitalnego chorego na koronawirusa wynosi prawie 45 tys. hrywien

18 Sty
Ukraina

Blokady dróg na Ukrainie w proteście przeciwko podwyżkom opłat komunalnych

18 Sty
Białoruś

IIHF ogłosił decyzję ws. mistrzostw świata w hokeju na lodzie w Mińsku. Jest komentarz Tichanowskiej

18 Sty
Rosja

W odpowiedzi na zatrzymanie Nawalnego Ukraina proponuje ponowne wykluczenie rosyjskiej delegacji ze Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy

18 Sty
Białoruś

MSW Litwy: Prawie 790 prześladowanych przez reżim Białorusinów otrzymało zezwolenie na pobyt na Litwie

18 Sty
Rosja

Nawalny skazany na 30 dni aresztu. Wzywa Rosjan do wyjścia na ulice (WIDEO)

18 Sty
Ukraina

Ukraina odwołuje ścisły lockdown

Publikacje wyrażają jedynie poglądy autora/ów i nie mogą być utożsamiane z oficjalnym stanowiskiem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

© Kresy24.pl 2018. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.  Kontakt | Polityka prywatności
Produkcja: Fundacja Wolność i Demokracja

Drogi Użytkowniku,

w związku z obowiązywaniem Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszej strony. Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu") oświadczasz, że zapoznałeś się z treścią Polityki Prywatności i zgadzasz się na wskazane w wymienionym dokumencie działania.

Przejdź do serwisu