W ciągu dwóch ostatnich lat stosunek Polaków do Ukraińców uległ radykalnej zmianie. Rośnie antyukraińska histeria. Nie są szanowane wspólne prace historyków i wspólne polityczne ustalenia – usłyszeli Ukraińcy we wczorajszym komentarzu Kanału 24.
W materiale wykorzystano zbitkę incydentów z dwóch ostatnich lat: „polscy neonaziści” i „polscy nacjonaliści”: wyrzucili z trolejbusu chłopca z niebiesko-żółtym plecakiem (2014), napadli na Ukraińców pracujących w Polsce (2015), zaatakowali ukraińską procesję w Przemyślu, a ukraińskich muzyków nie wpuszczono na festiwal (2016).
Zaprezentowane w reportażu wyniki sondażu przypomniały, że Polacy cieszą się największą sympatią Ukraińców spośród narodów państw UE, podczas gdy Ukraińcy są w rankingu sympatii Polaków dopiero na 16 miejscu.
Kto jest temu winien? To wynika z komentarza: po burzliwych wyborach i zmianie władzy powrócono w Polsce do sprawy „wołyńskiej tragedii”, a polski Sejm przyjął uchwałę o ludobójstwie na Wołyniu, przekreślając jednym ruchem wspólną pracę polityków i historyków „w tej delikatnej materii”.
Kanał 24 opatrzył materiał wypowiedziami szefa UIPN Wołodymyra Witrowycza i prezesa Związku Ukraińców w Polsce Piotra Tymy. Ten ostatni stwierdził, komentując protest przed ambasadą Ukrainy w Warszawie, podczas którego pojawiła się flaga „Noworosji”, że w Polsce nic nie robi się ze środowiskami, które można nazwać wprost rosyjską agenturą, a ta pod pretekstem patriotycznych haseł propaguje antyukraińskość. Rządzący nic z rosyjską agenturą nie robią, ponieważ – jak przekonuje Piotr Tyma – są to… ich potencjalni polityczni sojusznicy.
Na szczęście znalazł się właściwy człowiek na właściwym miejscu. To – według ukraińskiej stacji – przewodniczący Rady Najwyższej Ukrainy Andrij Parubij, który, jak puentuje autorka komentarza, „poradził swojemu koledze” (chodzi o Marszałka Sejmu RP Marka Kuchcińskiego, którego nazwisko jednak w reportażu nie pada) „niespekulowanie w sprawie historycznych nieporozumień i nieuleganie rosyjskim prowokacjom, aby przeszłość nie stała się przeszkodą w budowaniu przyszłych relacji obu krajów”…
https://www.youtube.com/watch?v=S6PPP3WqOL0
Zachęcamy do komentowania materiału na naszym oficjalnym fanpage’u: https://www.facebook.com/semperkresy/
Kresy24.pl
74 komentarzy
kresowiak
1 września 2016 o 16:15tak długo jak będzie się rozwijał faszyzm na ukrainie nie będzie porozumienia
aleks
1 września 2016 o 17:47Czy to ci się podoba czy nie Polska będzie współpracować z Ukrainą!
Do Moskwy spadaj!!
Ula
1 września 2016 o 18:22Z Ukraina moze tak, ale z Banderlandem z pewnoscia nie. Nawet jakby rzad chcial, to spoleczenstwo juz teraz nie pozwoli. Ukraincy- sorry- banderowcy, sobie za duzo pozwalaja.
Kajetan
1 września 2016 o 19:22Panie Aleks, ja wiem że w pańskiej ojczyźnie ten szantaż jest standartem: kto nie z Kijowem ten agent Kremla. Podobnie w Rosji: kto z Kijowem ten faszysta. W obu przypadkach jest to ten sam prymitywny szantaż. Przypominam ze jest Pan na polskim portalu, i obowiązują tutaj polskie zasady, w tym wolność opinii i słowa.
Co do meritum, czy Polska będzie współpracować z Ukrainą czy nie, to teraz w dużej mierze zależy od władz pańskiego kraju.
Aha, i nie życzę sobie wysłania mnie dokądkolwiek jak poczynił Pan wobec użytkownika Kresowiak bo to ja decyduję ewentualnie dokąd, a nie wybieram się donikąd bo w Polsce jest mi po prostu dobrze.
Jan
1 września 2016 o 20:44@aleks banderowcu spadaj do Kijowa
Krzysztof
1 września 2016 o 22:20A tak naprawdę jak sobie wyobrażasz tę współpracę.Czy może chcemy powtórki z IIRP!
Pafnucy
2 września 2016 o 00:57Czy to ci się podoba czy nie, nie będziesz o tym decydował. Polska z bandersyfem NIE BĘDZIE współpracować. Ukraińcy jeśli będą dalej odwoływać się do tradycji nazistowskich zbrodniarzy i budować swoją państwowość na mordercach z pUPA to w końcu zostaną sami. Jest ich już w Polsce podobno 1,5 miliona. Jak tylko dwóch dostało po mordzie to i tak Polacy wykazują się dużą dozą tolerancji. Przypomnijmy „braciom” pobicie Polaków w Kijowie i we Lwowie w tamtym roku albo ustawiczne dyskryminowanie mniejszości polskiej na tzw zach upainie. Widzę że dalej chcą się licytować na ofiary i winy. Ukraińcy wsłuchajcie się wreszcie w głosy z Polski : niechęć do ukrainy i ukraińców spowodowany jest kultem upa, oun, ss galicja, nachtigall i roland itp. na ukrainie. Na upainie pomników nie stawia się Wyhowskiemu tylko Żeleźniakowi i Goncie którzy zamordowali swoje matki bo były Polkami. Przstańcie już p…..ć że polszcza zła i znowu chce „sprzedać” ukrainę. Im więcej bandery tym dalej od Polski a bliżej Moskwy jesteście. Albo bandera albo Polska.
Darek
5 września 2016 o 14:16Spadaj do Kijowa – banderofilu.
luki
1 września 2016 o 16:20podstawą współpracy z Ukrainą jest przyznanie sie do winy i nie gloryfikowanie bandytów i morderców.Ukraina musi to zrozumieć że to boli Polaków…
miki
1 września 2016 o 18:13Podoba mi się, jest krótko i wyczerpująco temat .
fanjan
1 września 2016 o 16:28Haha normalnie ich porąbało niech idą do dobrego psychiatrów
cherrish
1 września 2016 o 16:29Projekt nowelizacji ustawy o IPN został złożony w Sejmie 6 lipca. Zmianie ma podlegać art. 1, pkt. 1 ustawy o IPN. Obok zbrodni dokonanych przez nazistów i komunistów stworzono podpunkt dotyczący zbrodni, których dokonali ukraińscy nacjonaliści oraz członkowie ukraińskich formacji kolaborujących z III Rzeszą. Oprócz tego dodano art. 2a, który definiuje to, czym były zbrodnie tych grup i formacji. Zatem publiczne zaprzeczanie zbrodniom wymienionym w art. 1, w tym tych dokonanych przez ukraińskich nacjonalistów, będzie przestępstwem ściganym z urzędu zagrożonym grzywną lub karą pozbawienia wolności do lat 3. Wreszcie.
Ula
1 września 2016 o 18:23byle tylko zostal jak najpredzej uchwalony
ltp
1 września 2016 o 19:55Ty to nie zabieraj głosu mongolska agentko.to są sprawy międzyPL, a UA. Tym z RUS nic do tego Tam gdzie moskiewski doradca to tylko głód i śmierć
cherrish
1 września 2016 o 20:14To są polskie sprawy, wyłącznie polskie, przestańcie się wpieprzać pomiędzy wódkę a zakąskę.
Pafnucy
2 września 2016 o 01:27do „ltp”: nie jedz tyle słoniny z czekoladą i nie pij tyle taniej gorzały. Potomstwo kóz i tatarów z Kijowa też raczej nie powinno za wiele mówić na temat historii Polski zwłaszcza że kompletnie nie znają swojej. Jak tylko się odezwą ze swoją interpretacją to wszystkim Polakom tatuaże opadają. A potem bandermłotki się dziwią że Polacy ich nie lubią albo poparcie dla nich spada. A przecież oni nas tak „kochają”. Zwłaszcza jak udzielamy miliardowych bezzwrotnych pożyczek.
Ula
2 września 2016 o 06:32Do Pafnucy,
jaka Historie oni moga znac, skoro nie Maja zadnej. Podpinanie sie najpierw pod Rus Kijowska, potem Kozakow i Rzeczpospolita ( jej boje i zwyciestwa) nie czyni z historii tychze historii Ukrainy, ktora powstala 25 lat temu.
Ja mysle, ze juz najwyzszy czas nazywac rzeczy po imieniu, i tak- dla Ukrainy – bo wierze, ze tam sa normalni ludzie, chcacy po prostu zyc w spokoju, w dawnych polskich wojewodztwach, ale stanowcze nie dla banderlandu, zawlaszczajacego sobie Historie sasiadow, i czczacego bandytow.
Pozdrawiam
rumo
1 września 2016 o 16:35I to jest prawda. W Polsce rozpleniła się nadzwyczaj agentura bandyckiej rosji putina, która napuszcza nie myślącą część Narodu Polskiego przeciwko Ukraińcom, przeciwko USA i Amerykanom, przeciwko Żydom i wszystkim innym dookoła. Widać to po wpisach w internecie. A rząd Beaty Szydło nic nie robi w tym kierunku, by radykalnie ukrócić te działania.
Podlaszuk
1 września 2016 o 17:17@Rumo
Niestety ma Pan sporo racji. Agentura ujawniła się od razu po rozpoczęciu Rewolucji Godności. Właściwie w Internecie trudno jest teraz normalnie rozmawiać, bo wszędzie wyznawcy wiadomego duchownego i okolic.
Co do naszego rządu to sprawę trzeba rozpatrywać w szerszej płaszczyźnie. (dziękuję Panie Pawle za zwrócenie uwagi na ten aspekt)Uchwała jest głupia i niepotrzebna. To fakt. I jest mi bardzo przykro, że przeszła przez Sejm. Z drugiej strony PiS znalazł się pod ogromną presją, a są w PiS osoby, które uchwały w tej formie nie chciały. Gdyby jej nie było pewnie wzrosłoby poparcie dla Kukiz 15 (a jest tam trochę bardzo dziwnych osób) oraz środowisk „narodowych” (cudzysłów nie przypadkiem). Można sobie wyobrazić co by się stało, gdyby takie siły doszły do władzy. Mam natomiast pretensję (i to sporą) do naszego rządu, że w zasadzie nie istnieje w mediach ukraińskich. Potrzebna jest medialna inicjatywa rządu, ponieważ w chwili obecnej jest postrzegany jako antyukraiński. Przeciwnicy rządu starają się ten obraz podtrzymać, co może powodować dalsze pogarszanie relacji. Trzymam kciuki za nasz rząd i Prezydenta, ale powinni oni zrozumieć że budowanie wizerunku jest w dzisiejszym świecie koniecznością (paskudna sprawa, ale taka jest rzeczywistość). I piszę to, jako wyborca PiS i jednocześnie osoba, nie ukrywająca swojego pochodzenia (dla fanów Wołodii informacja: tak mam czarne podniebienie, a w bagażniku z pewnością wożę widły:).
I na koniec mała prośba do wszystkich Polaków, którym na sercu leżą dobre stosunki między naszymi narodami. Piszcie jak wygląda rzeczywistość w Polsce na ukraińskich portalach, nawet po polsku, duża część osób z Ukrainy rozumie język polski. Są też profile na popularnym portalu społecznościowym, tam też można napisać ciepłe słowa.
goommmaaaa
1 września 2016 o 17:39https://www.youtube.com/watch?v=5F1gI0GjLBE
To ja już chyba wolę być ruskim agentem.
Ula
1 września 2016 o 18:30Wy tak na powaznie?
Dyskutowac nie bede, bo dla mnie Banderland powinien zniknac z map swiata.
A co do ruskich agentow i ich agentury w Polsce. Najlepszymi ruskimi agentami nie dopuszczaajacymi do zgody miedzy Polakami i Ukraincami sa banderowcy. Bo Polska Ukraine moze wspierac, ale banderlandu nie.
Nie zauwazyliscie czasami, ze niechec Polakow do „Ukraincow” rosnie wprostproporcjonalnie do zwiekszajacej sie liczby pomnikow bandytow i ulic nazwanych ich nazwiskami?
Oby tak dalej, niech Ukraina robi jak najwiecej takich akcji, to rzad polski wreszcie bedzie musial przestac udawac, ze to sa nasi przyjaciele. PO i Komorowski sie na Ukrainie przejechali, PIS tez tak skonczy, juz mu spadlo po wizycie Prezydenta 24.08.2016 na Ukrainie.
A mnie sie humor poprawia. Jak Banderowcow w koncu przed sady postawia, to z normalna Ukraina bedzie mozna zaczac dialog.
SyøTroll
2 września 2016 o 08:07Dokładniej, to od czasu Rewolucji Godności ujawniły się dwie agentury, jedna nawołująca do rzezania ruskich, druga protestująca przeciw rezunom, nazywana przez pierwszą agenturą Putina. W odróżnieniu od pana nie jestem zwolennikiem zbrojnego zwalczania mniejszości etnicznych, i nazywania go obroną przed OBCĄ agresja. Tak samo jak nie jestem zwolennikiem rzezi, pogromów i pacyfikacji, panie Poleszuk vel Podlasiak.
Lublinianka
3 września 2016 o 00:36To kapitalne, tyle włażenia w duuuupę neobanderii, i „rząd polski jest postrzegany jako anytukraiński”. No i po co to było, panie prezydencie Duda, chce Pan jeszcze śmierdzącym jajkiem dostać, albo i widłami, jak Pan pojedzie z kolejną transzą miliardowej dotacji dla banderowskiej kleptokracji?
aleks
1 września 2016 o 17:50Dokładnie tak jest! Akcja Rusa odbywa się w Polsce i na Ukrainie po to aby skłocić nas!! Oni wiedza że należy dużo na ten temat gadać i podsycać nienawiść!
Nic z tego bolszewia nie będzie!!
Kajetan
1 września 2016 o 18:53Pan korzysta z tłumacza google czy dopiero uczy się języka polskiego? Proponuję na tym etapie nie męczyć się aż tak bardzo i pisać w swoim ojczystym języku, ukraiński jest podobny do polskiego, a cyrylicę wielu Polaków zna.
Ula
2 września 2016 o 06:36Dobrych agentow sobie Ruscy na Ukrainie obsadzili. Duza czesc parlamentu, rzad, prezydent szef ukrainskiego IPN. Malo tego nawet w Polsce ich Maja w ambasadzie ukrainskiej. Zwiazkiem ukraincow w Polsce przewodniczy tez jeden z nich. A ponadto w spoleczenstwie, nawet mundury, w ktorych paraduja w swieta bandyckie im pewnie Putin podarowal
ziom
1 września 2016 o 22:55co ty bredzisz, w każdym Polskim domu opowiadało się o tym jak upa mordowała, jak dzieci o ścianę rozbijali i to jeszcze za głębokiej komuny. To ty nie siej tu banderowskiej propagandy. Bandera, SS Galizien, to rozmowa będzie krótka – kosa pod żebra, rozumiejesz.
Szachrajew
2 września 2016 o 09:43” i to jeszcze za głębokiej komuny”
..no właśnie… 🙂
Jan
1 września 2016 o 17:09Ciekaw jestem ile Ukraińców zabili Polacy. Z kolei odwrotnie mówi się o 120 tys. Polaków zabitych przez Ukraińców na Wołyniu. Powinno się wyjaśnić wszystko z jednej i z drugiej strony. U rodzinie mojej znajomej przez rok pracowały cztery panie Ukrainki jak ich mama była chora. Bardzo pomogły. Mówi się, że w Polsce pracuje ponad milion Ukraińców. Widocznie Polacy potrzebują ich do pracy. Nasi wyjechali na zachód. Jesteśmy na siebie skazani. Z Niemcami jakoś się pogodziliśmy, mimo, że zabili nam 6 milionów. Dlaczego nie można z Ukraińcami ? Moim zdaniem w końcu Ukraina wejdzie do UE i będzie pojednanie.
aleks
1 września 2016 o 17:52MOżna się pogodzić z każdym i wiekszość w Polsce i na Ukrainie tego chce.
Musimy sobie zdawać sprawę że to Ruskim nie na ręke i będą mieszać w kotle!
miki
1 września 2016 o 18:17Też jestem za zgodą. Też uważam ,że Rosja na tym konflikcie zyskuje. Z Niemcami się pogodziliśmy to fakt jednak nikt tam nie przeczy ofiarom czy agresji ,a także nikt nie buduje pomników Hitlerowi……….a przyznasz że to robi różnicę.
Barnaba
1 września 2016 o 18:23Jak możesz się godzić z banderowcami, którzy okupują Małopolskę Wschodnią, którą dostali od Stalina wbrew naszej woli? Niemcy się Hitlera wyrzekli to i pojednanie przyszło łatwiej. Z Ukraińcami tak łatwo nie będzie bo oni się lubują w bohaterach co mordowali i rabowali ludzi. Nigdzie indziej na świecie nie popiera się kultu morderców jak na Ukrainie. Nie dostrzegasz tego?
Ula
1 września 2016 o 18:33Jak zburza wszystkie pomniki bandery, szuchewycza, zmienia nazwy ulic i podreczniki w szkolach, mozna zaczac omawiac wspolne sprawy. Wczesniej, kazdy kto zadaje sie z obecnym ukrianskim rzadem powinien byc pod sad za zdrade ojczyzny postawiony.
Na pohybel banderowcom
I.W.
1 września 2016 o 17:52Jan pełna zgoda,obyśmy zgodnie sobie wszystko powiedzieli i wybaczyli.To jedyna droga.
aleks
1 września 2016 o 19:56Pełna zgoda! Ruskie wszystko robią aby do tego nie dopuścić!!
Michał Mieczysław
1 września 2016 o 18:07100% poprawna diagnoza degradacji polskiego społęczeństwa AD 2014.
Ula
1 września 2016 o 18:35Niech Pan sie o degradacje ukrainskiego spoleczenstwa martwi. Polska nie stawia pomnikow zwyrodnialcom, nie robi dzieciom, mlodziezy wody z mozgu, twierdzac, ze mordercy sa bohaterami narodowymi.
Kajetan
1 września 2016 o 18:50Jedno zdanie i sama nieprawda. Między innymi „AD 2014”. Ja wiem że ze wschodem mamy różnicę czasu, ale przecież nie różnicę lat.
aleks
1 września 2016 o 19:54A ty co potomek NKWD? Myslenie nie boli!!!
Wiadomo wszystkim, że sprawy z Ukrainą należy załatwić, ale to nie Ruski czy Berlin będzie nam wybierał czas i sposób!! My sami wybierzemy sobie czas dla siebie wygodny!!
cherrish
1 września 2016 o 20:18Dla was żaden czas nie jest odpowiedni, bo to krótka państwowość, bo to obawa przed Moskwą, bo to separatyści, bo to wojna, bo to utrata Krymu, itp. itd.
Jan
2 września 2016 o 07:05Nie wiedziałem zes lekarz od diagnoz.Musisz być dobry skoro diagnozujesz wszystkich Polakow.
A tak naprawdę to zacznij od siebie.
Kicia
1 września 2016 o 19:10Mam nadzieję że Ukraińcy będą się bali przyjechać do Polski, taka propaganda, a póki co oni biją naszych !!!
KatolikPolak
1 września 2016 o 19:28Duda w Kijowie słuchający na defiladzie upowskich haseł skandowanych przez defilujące wojsko kosztował PIS spadek o 3% poparcia – jeszcze kilka takich wpadek i Kaczyński co by nie gadać wielki macher polityczny pójdzie po rozum do głowy i zażąda zwrotu Lwowa Polsce 🙂 Założę się że wtedy Lwów odzyskamy w 2 lata po upadlina banderowska ledwo zipie i tylko na stawianie kolejnych pomników Bandery ich stać
ps. dla durniów nie kumających polityki i geopolityki mogę robić i za ruskiego trola
Mysz
1 września 2016 o 19:37kiedys europa kończyła sie na zbruczy ,a dzis na rzece bug,a dalej kacapia i tyle w temacie
SyøTroll
2 września 2016 o 08:18Białystok to według pana także kacapia
Mysz
1 września 2016 o 19:42mi ukraińcy przypominają plemię hutu,które mordowało tutsi ,oni też brali siekiery ,kosy iszli na sąsiada aby zabić
SyøTroll
2 września 2016 o 08:31Nie masz racji to nie Hutu mordowało Tutsi (Watussi), tylko bojówki Hutu; z Ukraińcami jest podobnie pod wpływem swoich przywódców chwytają za kosy, albo czołgi i armaty i idą mordować sąsiadów, większość stara się unikać „patriotycznego obowiązku” mordowania współobywateli, więc na Polaków także nie pójdą. Kiedy wreszcie 'polskie” władze zrozumieją, że obrona Ukrainy nie polega na obronie ukraińskich władz i ukraińskich nacjonalistów, przed konsekwencjami popełniania zbrodni na pozostałych obywatelach Ukrainy.
jubus
4 września 2016 o 09:18Proszę nie obrażać ukraińskich nacjonalistów. Ja ich popieram i uwazam, że polscy nacjonaliści powinni sie od nich uczyć. Ludobójstwo na Wołyniu to kwestia zupełnie inna, niż ukraiński nacjonalizm. Podobnie jak mord na Żydach, nie był wymyślony przez Hitlera, co zresztą potwierdził sam premier Izraela. Niestety lewicowa, liberalno-komunistyczn propaganda, chcąca tuszować swoje zbrodnie, największe w dziejach ludzkości, cały czas pierze ludziom mózgi.
Nacjonalizm to czyste dobro, to prawdziwy pan-humanizm, oparty o zdrowe, moralne zasady. Banderowcy po prostu byli zdegenerowani moralnie i to moralną degenerację Ukraińców należy winić, a nie nacjonalizm integralny.
jubus
4 września 2016 o 09:21Jest dokładnie na odwót, takie myślenie prowadzi do twierdzenie, że to jakaś ideologia czy politycy sa winni, a nie ludzie. ZAWSZE WINNI SĄ LUDZIE, ZAWSZE WINNY JEST NARÓD. Odpowiedzialnośc zbiorowa jest rzeczą zupełnie naturalną, tak jak zasada oko za oko, ząb za ząb.
jubus
4 września 2016 o 09:23Najlepszy przykład to Niemcy, gdzie zbrodniarza i antysemitę Stauffenberga przedstawia się w sposób pozytywny, a Hitlera jako diabła. Faktycznie, panowie poglądami nic się nie różnili, ale to lewica i liberałowie, chcąca wybielać ZBRODNIE NIEMIECKIE (a nie hitlerowskie)i pokazać, ze Niemcy są cacy, Hitler jest be (a przecież jak krzyczał Hess w Triumfie Woli, Niemcy to Hitler, Hitler to Niemcy), jak zwykle zresztą, kłamie i manipuluje.
Winni są więc wszyscy Hutu, wszyscy Tutsi, wszyscy Niemcy, wszyscy Polacy, wszyscy Ukraińcy, itd, itp. Także ci, co byli bierni.
jubus
4 września 2016 o 13:08W sprawie ostatniego komentarza, gorąco polecam wykład żydowskiego rabina, który obala wszystkie kłamstwa związane z Żydami i tzw. „antysemityzmem”. Dodam, ze ten film, powinno sie puszczać 24h/dobę 7dni w tygodniu, żeby lud w końcu zrozumiał, o co chodzi.
To Marksizm i lewica marksistowska oraz tzw. żydokomuna jest odpowiedzialna za całe zło tego świata, które spotyka ludzkość w ciągu co najmniej ostatnich 100-150 lat. I to zresztą potwierdza ten żydowski rabin.
jubus
4 września 2016 o 13:10https://www.youtube.com/watch?v=ZHICaS18E2Q
W momencie gdy mówi o komunizmie i marksizmie, dodaje słowo hellenizm, ale to błąd tłumaczenia, chodzi o leninizm.
Jan
1 września 2016 o 20:58Alez tu probanderowskich trolli.Jak chciecie pojednania to olejcie bandziora bandere i szuchewicza.Potem jak Niemcy walnijcie się w piersi i możemy razem pomyslec o „wyprawie na Moskwe”>Jak nie to spadac na szczaw i tyle w temacie.
Tylko biadolenie z waszej strony – a wziasc pogonić oligarchów i probanderowskiego Poroszenke i zacząć myslec realnie i racjonalnie co dalej z tym waszym bezcholowiem.Nikt za was tego „burdelu” nie posprząta.No chyba ze kacap – tak jak w 1920r.
jubus
4 września 2016 o 13:03Problem jest taki, że ci wszyscy oligarchowie to Żydzi lub Tatarzy. Który z nich jest rodowitym Ukraińcem? To wynik sowietyzmu, który na najwyższe stołki wciągał, największych łajdaków, cynicznych egoistów, mniejszosci etniczne. Niestety, ale to jedynie nacjonalizm może zrobić porządek z tym burdelem na Ukrainie, powywalać oligarchów. Póki co doszło do rzeczy przezabawnej, gdzie skrajna prawica, nacjonaliści, dostają pieniądze od żydowskich oligarchów (głównie Kołomojskiego)i paradują z flagami Izraela. Przez to stracili szacunek w innych krajach, który nie wie, po której stronie (czy Ukrainy czy Rosji)w końcu stanąć.
Niestety, ale dla Ukrainy nie ma pozytywnych scenariuszy, ja dawno sie pogodziłem i zaakceptował fakt, że tylko skrajna prawica, chociaż przeżarta banderowskim szowinizmem (a nie nacjonalizmem)jest tam jedyną siłą, z którą warto rozmawiać.
Oczywiście znajdą sie i normalni ludzie, ale jedynie, ci co politykę i ideologię mają daleko w nosie. Na szczęscie, takich jest większość.
gegroza
1 września 2016 o 21:05Bzdurą jest że każdy komu nie podoba się kult UPA na Ukrainie jest ruskim agentem !
Tedy
2 września 2016 o 06:58pomóżmy swoim sąsiadom,wschodnie niemcy niech sie ogarną i poproszą o przylączenie do polski,bo za 10lat juz to bedzie islamska republika niemiec,i ukraina po zbrucz,niech przesiedli banderowcow na wschod, bo itk kacapy ich zajmą , itak powstanie rzeczpospolita trojga narodów
el putlero
2 września 2016 o 08:23Ukraińcy chcieliby aby ich naród myślał, że Wołynia nie było, że ludobójstwa nie było. Jest natomiast w Polsce agentura rosyjska 🙂
Może byłoby to śmieszne, ale Ukraińcy próbują tak to przedstawiać, żeby nie było iż jest to oddolny ruch upamiętniający ofiary ludobójstwa UPA.
mwi
2 września 2016 o 09:29Nie zebym bronil Ukraincow, ale wiekszosc mediow w Polsce jest w niemieckich rekach i to oni uprawiaja odwracaja uwage od siebie – glownych agresorow z czasow 2 wojny.
jubus
4 września 2016 o 09:14Głównymi agresorami byli Sowieci, nie powielaj sowiecko-zachodnie propagandy. Gdyby nie Stalin i nie Zachód, Hitlera by nie było.
rafi
2 września 2016 o 09:41W Polsce banderowska agentura to dopiero mistrzostwo świata , ruska agentura to mały pikus w porownaniu tej zarazy banderowskiej !
gegroza
2 września 2016 o 21:42co ty bredzisz. Skąd by mieli na to kasę
Szachrajew
2 września 2016 o 10:04Jak tak sobie czytam niektóre komentarze (pomijając oczywiście ruskich trolli) to dochodzę do wniosku że Ukraina nie ma tu w Polsce z kim i o czym gadać. Niestety… Lepiej dać sobie spokój 🙂 Strona ukraińska powinna zacząć ignorować te wszystkie pseudopojednawcze nawoływania, których głównym ewidentnym celem są korzyści polityczne. Niech lepiej każdy zostanie przy swoim.
Jan
2 września 2016 o 13:47@Szachrajew: Nareszcie! Jako Ukrainiec pojales sedno sprawy.A tak naprawdę to o czym możemy my Polacy rozmawiać z wami po 1926r?
Wybraliscie raz dobrobyt za Chmielnickiego a potem po 1920r. bolszewicki raj – „kraj mlekiem i miodem plynacy” u wuja Koby.
Ilu waszych „rozkulaczalo” sasiadow bo miało trochę ziemi i krowe?Potem sami zostali zabici przez pobratymcow w latach 1935-1937 bo ukryli pare kartofli.
Ilu waszych zginelo w tej „Panskiej Polsce” z głodu lub zostało zabitych za garść zboza lub posiadanie paru kartofli?
Jest miedzy nami kolosalna roznica: My mamy ponad 1000 letnia historie oraz niepodleglosc wywalczaliśmy sobie sami.A wy?
fanjan
3 września 2016 o 19:53Popieram co napisał pan Jan Ukraina niema żadnego filara historycznego i społecznego Ukraińcy zawsze byli zależni od kogoś i zawsze wybierali zła stronę nie mają tego co mają Polacy czyli patriotyzm w krwi
jubus
4 września 2016 o 09:13Patriotyzm tak, ale na pewno nie nacjonalizm. W Polsce, nacjonalizm faktycznie leży i kwiczy i to od lat 30-ych. Te wszystkie ONRy czy Młodzieże Wszechpolskie to śmiech na sali, swołocz.
:(
2 września 2016 o 18:54Po raz pierwszy się z tobą zgadzam Szacrajew !
Ukraińcy naprawdę nie mają w Polsce czego szukać.Niech każdy zostanie u siebie.Jesteście narodem najbardziej nielubianym przez Polaków i nic tego nie zmieni.
Nie pozdrawiam
jubus
4 września 2016 o 09:12Nie przez Polaków, ale przez prymitywną polskojęzyczną swołocz. Ja, jako Polak, najbardziej nienawidzę Czechów, potem Angoli, a te narody są „uwielbiane” przez prymitywną część polskiego społeczeństwa, bo polskim narodem tego nie nazwę. NARÓD POLSKI NIE ISTNIEJE, ISTNIEJE POPULACJA POLSKOJĘZYCZNA.
Kajetan
2 września 2016 o 12:26Pański nick oddaje w pełni pański styl.
Ale w związku z tym przynajmniej jakiś szacunek dla Pana za nieudawanie kogoś innego niż Pan jest.
Po tej deklaracji, odwołując się do Pana honoru, oczekuję że już więcej Pana tu nie zobaczymy.
„Wszędzie dobrze ale w domu najlepiej” – niech Pan pozostanie więc w swoim domu i martwi się o swoją ojczyznę, a jest czym.
tagore
2 września 2016 o 13:29@Szachrajew Zbieracie to co sami zasialiście, poczynając od Juszczenki. Wizje wielkiej Ukrainy z Niemcami w tle czegoś wymagają.
Szachrajew
2 września 2016 o 14:07Pozwolę sobie odnieść się do Pana wypowiedzi w mój adres..
„Po tej deklaracji, odwołując się do Pana honoru, oczekuję że już więcej Pana tu nie zobaczymy.”
Niestety nie mogę tego obiecać. Mój los jest zbyt związany z Polską aby mogło się tak stać.
W związku z tym pozostawiam sobie prawo do monitorowania sytuacji oraz udzielania się od czasu do czasu.
Po za tym skoro „towarzyszom” wolno to mi również.
Co najwyżej nie będziemy mieli z Panem zbieżnego stanowiska oraz nie musimy wymieniać się swoimi poglądami na różne tematy 🙂
Kajetan
2 września 2016 o 21:05Oczywiście że ma Pan prawo, że Panu wolno, ale czy przystoi? czy wypada? żeby nie było wątpliwości moje słowa dotyczą również osób które określa Pan „towarzyszami”, natomiast proszę nie nadużywać tego określenia, na ukraiński szantaż określający każdego kto krytykuje Kijów agentem Kremla, Polacy są już uodpornieni. Podobnie jak na rosyjski z faszystami. Cóż, trzeba zmienić metodę.
W Polsce w ogóle bardzo dużo wolno w przeciwieństwie do Pana Ojczyzny, chociaż życzę obywatelom Ukrainy żeby to się zmieniło.
Ja mam prawo do krytykowania Pana opinii gdy z nimi się nie zgadzam, i z pewnością z tego prawa będę korzystał.
jpt
2 września 2016 o 14:20nie ma zadnej antyukrainskiej histerii w Polsce, jest wspolczucie temu narodowi i ostroznosc, jesli beda fikac to dostana baty i beda wsuwac kozie bobki
black flag
3 września 2016 o 15:01,,, Polsce na Ukrainie zalezy ze wzgledu na dzialanie wojenne ukraincow z kacapami i Polska bedzie ukraincow wspomagac militarnie czy sie komus podoba czy nie ,,,,, Polska razem z US ma wiekszy plan ten plan to rozwalic ruskich , jak amerykanie wleza do Polski na dobre to sie zacznie na calego , beda pieniadze i to duze na propagande i inne dzialania ,,,kazdy mowi o miedzymorzu i to wlasnie sie bedzie dzialo ,,,Polska zostala przywodca frontu antkacapskiego , historia sie powtarza , Polacy uzyja ten sam scenariusz jaki uzyl Stalin i bolszewiki , beda zamieszki na bialorusi , tam nadal mieszkaja Polacy i poprosza o pomoc i oczywiscie wkroczy wojsko polskie , i tak prosze panstwa odbijemy Kresy ,,,
jubus
4 września 2016 o 09:06Korekta, POLSKA WINNA BYĆ RZĄDZONA W SPOSÓB KACAPSKO-BANDEROWSKI.