Koleje Ukraińskie kontynuują proces modernizacji i zakupu nowych pojazdów. Ciekawa informacja dotyczy poszukiwania używanych spalinowych zespołów trakcyjnych na zachodzie Europy, których można byłoby użyć na torze o szerokości 1520 mm – informuje portal rynek-kolejowy.pl.
Spalinowe zespoły trakcyjne D1 są już tak zużyte, że nie będą modernizowane. Ukrzaliznycia chce kupić 11 nowych dieslowskich maszyn. Przetargu na zakup 6 szt. w tym roku nie udało się zakończyć sukcesem. Koleje Ukraińskie szukają możliwości kupna używanych autobusów szynowych na zachodzie Europy.
Aby pociągi mogły pojechać po ukraińskich torach, konieczne będzie przygotowanie ich do ruchu po szerszych, charakterystycznych dla państw byłego ZSRR torach o rozstawie 1520 mm. Z punktu widzenia technicznego może być to bardzo trudne. Tajemnicą poliszynela jest to, że UZ szukają takich spalinowych pociągów w Niemczech. Nie wiadomo natomiast, kto będzie współpracował z UZ w kwestii dostaw setek lokomotyw spalinowych przeznaczonych do przewozów towarowych. Na razie UZ prowadzi zaawansowane rozmowy z General Electric na temat leasingu 20-30 lokomotyw TE33A, produkowane w Kazachstanie z amerykańskimi silnikami, w oparciu o amerykańskie pudło.
Kresy24.pl/rynek-kolejowy.pl (HHG)
1 komentarz
Mazowszanin
19 listopada 2017 o 16:41Parę miesięcy temu była informacja w mediach, że w Rosji spalinowozy Siemens będą na zbyciu z uwagi na wycofywanie się Niemców z rosyjskiego rynku kolejowego. Obstawiam, że chodzi o zakup właśnie tych lokomotyw…