Jak udoskonalić współpracę przygraniczną polskich i białoruskich kolei, jak zaktywizować kolej w ramach projektu Nowego Jedwabnego Szlaku, – o tym rozmawiali w Mińsku szefowie PKP CARGO i Białoruskiej Czyhunki, czyli Kolei Białoruskich.
Obecny na organizowanym co roku w Mińsku Białoruskim Tygodniu Transportowym, prezes zarządu PKP CARGO Maciej Libiszewski przedstawił propozycje aktywizacji kolei w ramach projektu Nowego Jedwabnego Szlaku. Wziął także udział w rozmowach kolei białoruskich BCz i Grupy PKP na temat doskonalenia współpracy przygranicznej.Wydarzenie to było okazją do wymiany poglądów w kwestiach dotyczących wyzwań stojących przed koleją w zmieniającym się otoczeniu gospodarczym oraz dostosowania oferty kolei do potrzeb klientów i całej globalnej gospodarki.
Prezes Maciej Libiszewski, zabierając głos na forum konferencji „Włączenie systemu transportowo-logistycznego Białorusi w ekonomiczny projekt Jedwabnego Szlaku“, mówił o rosnącej aktywności Grupy PKP CARGO na rynkach zagranicznych oraz o jej zaangażowaniu w rozwój przewozów Nowym Jedwabnym Szlakiem. Zwracał przy tym uwagę na konieczność pogłębiania współpracy państw leżących na trasie przewozów kolejowych między Chinami a Europą we wdrażaniu procedur związanych z interoperacyjnością kolei.
– Przewozy intermodalne między Chinami a Polską i Europą Zachodnią dynamicznie rosną. PKP CARGO jest do tych wyzwań w zakresie organizacyjnym i technologicznym dobrze przygotowane. Prowadzimy aktywne działania nad wzrostem polskiego eksportu w celu zwiększenia przewozów w kierunku Chin. Do poprawy handlowej atrakcyjności obsługi kontenerowej i organizacji przewozów kolejowych w eksporcie polskich produktów niezbędne jest aktywne włączenie się wszystkich kolei na tej trasie, także kolei białoruskich – powiedział prezes Libiszewski.
Prezes PKP CARGO wziął również udział w rozmowach przedstawicieli kierownictw spółek z Grupy PKP CARGO z kierownictwem kolei białoruskich BCz na temat rozwoju współpracy przygranicznej. W trakcie rozmów poinformował m.in. o prowadzonych aktualnie działaniach na rzecz doskonalenia organizacji i technologii pracy na przejściach granicznych PKP-BCz, ze szczególnym uwzględnieniem przejścia Terespol-Brześć, jak również w zakresie infrastruktury punktowej i terminalowej na styku obu kolei.
– Podkreślaliśmy konieczność lepszego skoordynowania rozmiaru potoku towarowego z szeroko zakrojoną modernizacją infrastruktury liniowej PKP PLK oraz infrastruktury punktowej i terminalowej, zarządzanej przez spółki Cargotor i CL Małaszewicze z Grupy PKP CARGO. Jestem przekonany, że wspólnie z naszymi białoruskimi partnerami wypracujemy w tym zakresie optymalne rozwiązania – podsumował prezes Maciej Libiszewski.
Kresy24.pl za rynekwschodni.pl/AB
Dodaj komentarz
Uwaga! Nie będą publikowane komentarze zawierające treści obraźliwe, niecenzuralne, nawołujące do przemocy czy podżegające do nienawiści!