Pierwszy statek z żołnierzami USA zacumował w niemieckim porcie w Bremerhaven. Premier Brandenburgii Dietmar Woidke (SPD) wyraził zaniepokojenie przejazdem przez jego land do Polski brygady USA. Brandenburska Lewica zapowiada protesty.
„Jeżdżące po obu stronach granicy tam i z powrotem czołgi nie pomagają nam w rozwiązywaniu problemów” – powiedział Woidke podczas przyjęcia noworocznego w izbie rzemieślniczej w Cottbus. – Uważam, że pomimo wszystkich problemów powinniśmy szukać dialogu z Rosją – dodał polityk SPD. Woidke ostrzegł przed pogorszeniem relacji z Moskwą. – Mam nadzieję, że wszyscy zachowają zimną krew.
Woidke jest koordynatorem rządu Niemiec do spraw niemiecko-polskiej współpracy międzyspołecznej i przygranicznej.
Szef brandenburskiej Lewicy Christian Goerke zapowiedział protesty swojej partii przeciwko transportowi. „Czołgi nie przyczyniają się do pokoju. Nigdzie!” – oświadczył. Przesunięcie żołnierzy USA do Europy Wschodniej jest jego zdaniem prowokacją.
Wypowiedzi polityków SPD i Lewicy skrytykowała CDU, będąca w landowym parlamencie w opozycji. Szef klubu parlamentarnego chadeków Ingo Senftleben zwrócił uwagę, że amerykańska brygada przybyła na wyraźne życzenie Polski. Polityk CDU wyraził zdziwienie, że Woidke – polityk odpowiadający w rządzie federalnym za kontakty z Polską – „ceni bardziej dialog z rosyjskimi biznesmenami niż bezpieczeństwo Polski.
W piątek rozpoczyna się rozładunek pierwszego z trzech statków transportowych USA, który zacumował w niemieckim porcie Bremerhaven. W ramach operacji Atlantic Resolve do Polski przerzuconych zostanie 4 tys. amerykańskich żołnierzy wraz ze sprzętem – czołgami, transporterami opancerzonymi i haubicami. Baza Bundeswehry w Garlstedt pod Bremą ma pełnić funkcję centrum logistycznego.
Granicząca z Polską Brandenburgia będzie jednym z landów, przez które – koleją i po drogach – będą się przemieszczać amerykańskie jednostki. Lehnin na zachód od Berlina ma być punktem odpoczynku dla amerykańskich żołnierzy.
Rozmieszczenie brygady USA w Polsce jest efektem decyzji podjętych latem 2016 roku na szczycie NATO w Warszawie. Celem jest wzmocnienie obecności USA na wschodniej flance sojuszu.
Kresy24.pl/Polskie Radio/PAP
64 komentarzy
Za jaką cenę ???
6 stycznia 2017 o 14:46Macierewicz sabotuje współpracę z Chinami i uważa za swój cel, by Nowy Jedwabny Szlak ominął Polskę ponieważ dla niego „ekspansja Chin jest częścią całościowej koncepcji porozumienia Europy Zachodniej z Rosją i Chinami i wyeliminowania z obszaru euroazjatyckiego wpływów Stanów Zjednoczonych”. Według niego Polska „jako największy kraj na styku między wpływami rosyjsko-chińskimi i niemieckimi jest jednym potencjalnym krajem mogącym zorganizować alternatywę wobec takiej eurazjatyckiej superpotęgi” Wszystkie wysiłki prezydenta Dudy i premiera Morawieckiego może zniszczyć człowiek, którego nienawiść do Rosji wydaje się większa niż miłość Ojczyzny.
observer48
6 stycznia 2017 o 16:50@Za jaką cenę ???
LOL! Polskie położenie geograficzne i geopolityczne predestynuje ją do roli naturalnego europejskiego węzła Nowego Jedwabnego Szlaku, który i tak omija RoSSję od południa. Wojska USA w Polsce Chinom nie przeszkadzają, ale ciapata hołota, która zalała Niemcy nie jest przez Chińczyków mile widziana.
Co do wojsk USA, to jest ich jak na razie kilka razy więcej w Niemczech, niż w Polsce, choć to się może wkrótce zmienić. Chinom armia USA w Polsce, czy Niemczech nie przeszkadza, bo gdy zaczną zajmować kacapom Syberię, to ani Polska, ani USA palcem w bucie nie kiwną.
Rosję, jak to wyraźnie powiedział jeden z najważniejszych doradców Trumpa Rudolph Giuliani w grudniowym wywiadzie dla Rzeczpospolitej, „należy traktować z pozycji siły”. Jak kacap nie dostanie na dzień dobry z glana w zęby i nie wypluje kilku, to nawet nie usiądzie do rozmowy, a jeśli usiądzie, zabieg należy powtórzyć, aby zaczął słuchać, co się do niego mówi.
PolakAntyTroll
6 stycznia 2017 o 23:56Nic dodać, nic ująć. Zgadzam się z kolegą w 100%.
Matrix
8 stycznia 2017 o 08:40wyczuwam tu pewną strategię i prawidłowość. Dojdzie zapewne jak w Syrii, do Sojuszu amerykańsko-rosyjskiego. Oba mocarstwa ruszą na Ukrainę, by zakończyć rzezie niewinnych kobiet i dzieci. Dojdzie do podziału Ukrainy między wojska okupacyjne Rosji i USA. W okupowanej przez Amerykanów części zachodniej ze stolicą w Kijowie utworzony zostanie Izrael BIS. Judeolandia zostanie zasiedlona przez obywateli wyznania Mojżeszowego z Izraela, USA,Polski, Europy Zachodniej i obu Ameryk. Położy to kres wojnie w Palestynie. Ukraińcy zostaną przesiedleni do Rosji i poddani asymilacji.
observer48
9 stycznia 2017 o 09:35@Matrix
!. W Syrii nie ma żadnego sojuszu amerykańsko-kacapskiego, a odpalane z naramiennych wyrzutni amerykańskie rakiety przeciwlotnicze są już w drodze do Syrii, aby w nie wyposażyć atyasadowskich powstańców.
2. Niby dlaczego rząd USA miałby ratować kacapię zamiast pozwolić jej spokojnie zdechnąć i rozwalić się na kawałki?
3. Nie wydaje mi się, aby rząd USA zwabił kacapię do Syrii tylko po to, aby pozwolić jej na wycofanie się po ogłoszeniu zwycięstwa. Syria, po zaopatrzeniu powstańców w amerykańskie MANPADy stanie się dla kacapii nowym Afganistanem.
Amerykanie muszą mieć dobry zwrot na takiej inwestycji, czyli rozwalić armię Asada, zmusić kacapię do bankructwa, albo całkowitego wycofania się z Syrii i przejąć kontrolę nad całą Doliną Bekaa między Izraelem i Turcją, bo jest to jedyna trasa rurociągów ropy i gazu z Egiptu, Izraela, Libanu, oraz Kataru i reszty Półwyspu Arabskiego do Turcji, a następnie do Europy, co będzie oznaczało niemal całkowitą eliminację Gazpromu, Lukoilu, Rosneftu i innych kacapkich producentów ropy i gazu z europejskich rynków.
Tutaj gra toczy się o przetrwanie kacapii i Fuhrer Putler w pełni zdaje sobie z tego sprawę. Możemy też widzieć dostawy pocisków Javelin na Ukrainę jeszcze w tym miesiącu, ale na to jest nie więcej, niż 50% szans.
SyøTroll
9 stycznia 2017 o 10:21Których antyassadowskich „syryjskich powstańców” ? Umiarkowanych, nieumiarkowanych, czy turecką armię ?
Nie uważam, by DEA powinna przejmować Dolinę Bekaa, zbyt im by to zaszkodziło wizerunkowo.
observer48
9 stycznia 2017 o 11:52@SyøTroll
Nie wiem, ale najprawdopodobniej otrzymają je Kurdowie. USA mogą zrobić psikusa dogorywającej kacapii i buńczucznej Turcji. Wypada dodać, że Kurdowie siedzą na bardzo dużych złożach ropy naftowej w północnym Iraku i części Syrii. Turcja, w obliczu upadku kacapii, może zostać na przysłowiowym lodzie, bo pomimo najsilniejszej po Anglii i Francji armii w Europie, po upadku kacapii przestanie być Amerykanom potrzebna.
Jeśli Kurdom się powiedzie, zainstalują oni w Damaszku przyjazny Amerykanom, nieislamski rząd tolerujący wszystkie inne wyznania. Kwestia zaproszenia Amerykanów do ustanowienia baz stanie się mało znaczącą formalnością.
observer48
9 stycznia 2017 o 19:52@SyøTroll
Po zbankrutowaniu kcapii sprawy się bardzo szybko wyklarują. Co do MANPADów, to logiczne wydaje się powierzenia ich Kurdom, którzy gwarantują ich racjonalne wykorzystanie, a jednocześnie siedzą na olbrzymich terenach roponośnych na północy Iraku i południowo-wschodniej Syrii. Byłoby to również utarcie nosa buńczucznemu Erdoganowi. Zanosi się na ciekawą rozgrywkę. Kurdowie, jeśli zostaną odpowiednio uzbrojeni i otrzymają wsparcie logistyczne USA, są w stanie oczyścić północny Irak i Syrię z Islamistów w ciągu kilkunastu miesięcy.
kabaret
6 stycznia 2017 o 17:43Ruskie trolle – nikt was nie czyta! hahahahahahaha
amtrak
6 stycznia 2017 o 18:36,,, Chiny ,, nic nie tworza , kradna z US co sie da , a jak sprzedaja to buble – junk- nic nie warty ,,,, Chiny Polsce nie sa potrzebne , ,,, prosze nie jesc chinskich take outs – fast food— tam jest psie mieso ,,, yuk
сотрудник
7 stycznia 2017 o 13:24https://www.youtube.com/watch?v=PmdI5iWSMlU
tu szerzej wyjasniony punkt widzenia macierewicza
Obe
9 stycznia 2017 o 08:20To ma sens !
Jeremi
6 stycznia 2017 o 14:52Taaa, teraz Niemiec protestuje, ale jak w 1939 tysiące niemieckich czołgów jechało ta sama trasą, to jego tatuś zapewne klaskał w łapki
PolakAntyTroll
6 stycznia 2017 o 23:57Albo prowadził jeden z tych czołgów.
Polak z Białorusi
7 stycznia 2017 o 22:57Brawo Jeremi!
peter
6 stycznia 2017 o 15:38Widac ze Miedzynarodowka Komunistyczna ciagle ma sie dobrze
RECE PRECZ OD ROSJI:)))))))))))))
Luk
6 stycznia 2017 o 20:27Niemiecka lewica zawsze była mocno promoskiewska. Od zawsze sprzyjali interesom Rosji czy ZSRR i widać, że do dziś nic się nie zmieniło…
kujawiak
6 stycznia 2017 o 15:42Szkopy już raz dialogu z Kacapami szukali i co wyszło ?.
observer48
6 stycznia 2017 o 15:52Boją się, e to początek przemieszczania Amerykanów z Niemiec do Europy środkowo-wschodniej na koszt Niemiec, co spowoduje, że niemieckie knajpy i prostytutki stracąa źródła utrzymania. Przecież wokół baz amerykańskich w Niemczech powstały całe miasteczka.
PolakAntyTroll
7 stycznia 2017 o 00:02Oczywiście, że wszystkie wojska amerykańskie powinny opuścić Szkopię i obsadzić naszą północno wschodnią granicę.
Czego mieli by bronić w Szkopi ? Niemek przed „uchodźcami” ?
Wpuścili …………… do kraju to niech teraz sami rozwiązują swoje problemy.
Sarmata
8 stycznia 2017 o 00:46@ PolakAntyTroll – tak tylko gwoli ścisłości – amerykanie nie tylko mają tam wojska, żeby ich bronić – również po to, żeby ich kontrolować… Dopóki USA ma wpływ na niemcy – dopóty niemcy g,,,, mogą sami… Zejdźcie już na ziemię z tą waszą propagandą… bo kacapia jest krajem pomiędzy III Światem a państwami rozwijającymi się. Coraz bardziej skłaniam się do stwierdzenia, że prezydentura Trumpa będzie dla was najcięższym rozczarowaniem…
amtrak
6 stycznia 2017 o 16:15,,, po co sie zatrzymywac moze lepiej jechac dalej i odbic Kresy oraz pogonic kacapow z Krolewca ,,,, zmienic mapy chlopakom z ameryki oni sie nawet nie polapia , tu bardzo malo ucza albo wcale o jewropie ,,, kolchoznik lukaszenko juz pakuje walizy zeby prysnac do kacaplandu ,,,,panie lukaszenka idziemy po was kacapy , Lwow tez oddadza i te czesc RP co ukradli i jest pod okupacja ,,,
Jerzyk
6 stycznia 2017 o 16:45Dziwne jest to, że Amerykanie wysiedli ze statków 100 km od zachodniej granicy Niemiec i teraz będą defilować przez całą szerokość tego kraju, potem zrobią sobie biwak pod Berlinem, a ostatecznie zakwaterują się na prawym brzegu Odry.
Dla kogo jest to przedstawienie? Dla Polaków, Rosjan, czy dla Niemców? Obstawiam to ostatnie.
Stanisław hr. Dzieduszycki
6 stycznia 2017 o 18:20Jerzyk masz racje, tu wcale nie chodzi o postraszenie Rosji, bo nawet 2 Dywizje Pancerne by tego nie sprawiły. Amerykanie chcą pokazać Makreli i pogrobowcom III Rzeszy, że puki co to im z Europy wypchnąć się nie dadzą.
PolakAntyTroll
6 stycznia 2017 o 23:58I bardzo dobrze !
Bo to jedyna przeciwwaga dla dziczy z Mordoru.
Ula
6 stycznia 2017 o 19:45Tez zadaje sobie pytanie:
Kogo przed kim armia amerykanska bedzie bronic w Zaganiu? Bo Rosja zdaje sie jest pareset kilometrow dalej. Bardziej na wschodzie.
Dla mnie to znak, ze Polska dla nich to nastepny poligon doswiadczalny. A jak cos zacznie sie dziac, to pitna szybko za Odre, a tym sa ich bomby atomowe, to Ruski nie ruszy.
Stefan
6 stycznia 2017 o 23:27Z tymi wojskami amerykanów w RP i wzmacnianiem wschodniej flanki NATO to jeden wielki pic na wodę. Obie jednostki trafią do Żagania i Bolesławca (między Zieloną Górą i Legnicą), czyli dokładnie po drugiej stronie Polski – jak najdalej przesmyku suwalskiego i ze strategicznego punktu widzenia będą bronić południowo-wschodniej flanki Berlina. Szopka z przejazdem wojsk jest i dla Niemców i dla kacapów i dla Polaków. To taka pseudoprojekcja siły pn. spokój tu ma być, jesteśmy gotowi i zajmiemy pozycję. Dla Polski to bardzo niebezpieczna iluzja. Jeśli ktoś ci grozi to ćwiczysz obronę, zbroisz się i pokazujesz, że nie jesteś łatwym celem do bicia. Jeśli wzywasz wielkiego brata, to znaczy, że jesteś słaby i jak braciszek będzie zajęty to dostaniesz łomot. Polska musi sama wzmocnić swoją obronność do ok. 200000 żołnierzy zawodowych (0,5% mieszkańców) i ok. 100000 ochotników w ramach OT, inaczej będzie postrzegana jako kraj, który jest słabym przeciwnikiem w razie konfliktu. Najlepiej, gdyby Polska kupiła 20-30 głowic nuklearnych na ruchomych wyrzutniach rakiet. To zapewniłoby spokój raz na zawsze z każdej strony.
bkb2
7 stycznia 2017 o 02:02Z oceną i rzekomą obstrukcją Jedwabnego Szlaku przez Macierewicza trzeba uważać…. O udział w nim rzeczywiście walczy kilak Państw ale każde z nich ma inne interesy….W zakupie działki pod Łodzią nie wszystko jest jasne…. Tą działkę miała kupić jakaś prywatna firma utworzona z Chińczykami czyli oznacza to tyle że cały zysk trafiał by do prywatnej kieszeni… Jeżeli Chińczycy ze względu na położenie Polski muszą i tak u nas zbudować terminal i Polska czyli całe społeczeństwo wynegocjuje korzystne dla siebie warunki to warto jeszcze poczekać kilka miesięcy…. Ta działka pod Łodzią jest zbyt cenna aby oddawać ją w prywatne ręce….. Chińczycy nauczyli się załatwiać interesy tak jak robiło się to w PRL pod stołem…. Jeżeli tak chcą dalej załatwiać interesy w Polsce to pomylili się…. A wszystko na to wskazuje że Macierewicz spowoduje że przyjmą nasze warunki… Te podjazdy to są tylko twarde negocjacje….Chińczycy nie mają wyjścia. Muszą u nas zbudować ten terminal….. Wchodzenie w Jedwabny Szlak bez szanowania swojej pozycji nie ma sensu….Macierewicz i rząd który podjął tą decyzję ma dużo więcej danych wywiadowczych na temat partnerów i przyszłości tej inwestycji, niż my czytelnicy możemy dowiedzieć się z niemiecko kapitałowych mediów….
Stein
7 stycznia 2017 o 10:33@ bbk2
po wtopie z mistralami za dolara jestem bardzo sceptyczny jeśli chodzi o dane wywiadowcze jakie dostaje Macierewicz.
Poza tym nie chodzi o negocjacje dot. działek, ale o strategię polegającą na tym, że wiążemy nasze państwo z USA na śmierć i życie. Oczywiście tylko dla nas, bo Stany nawet by nie zauważyły zniknięcia Polski.
tagore
6 czerwca 2020 o 10:34Chińczycy chcieli eksterytorialnej bazy logistycznej,a to Polsce nie odpowiadało.
666
7 stycznia 2017 o 08:35Rosja tak się boi USA, jak baba chłopa! Wszyscy handlują z ROSJĄ tylko rząd RP stroi fochy! Jeszcze w czasach PO/PSL wciągnięto społeczeństwo polskie do wojny domowej na Ukrainie. Finał będzie taki, że Polska pozostanie sama ze swoim embargiem na Rosję! Prezydent Trampek wyraził się jasno w mediach, że każde państwo będzie pokrywać za pobyt żołnierzy USA na swoim terytorium!
Do refleksji!
pyton
7 stycznia 2017 o 10:43Po pierwsze fochy to robi Rosja od lat wprowadzając embargo na nasze wyroby (było to na długo przed Ukrainą). Po drugie Rosja i tak kupuje nasze produkty tylko przez pośredników – przepłacając kilkukrotnie!
Jerzyk
7 stycznia 2017 o 13:00„wszyscy handlują z Rosją” – to mit. Kto handluje z Rosją i czym? – Niemcy kupują gaz i ropę, a co poza tym? Rosja ma PKB na poziomie Hiszpanii, połowę tego, co Wielka Brytania, mniej niż Włochy, 1/10 tego co strefa euro, 1/10 tego co Chiny, itd. Ujemny wzrost gospodarczy itd. – ten kraj zwija się jak dywanik. I wcale nie jestem rusofobem, życzę Rosjanom jak najlepiej, ale z faktami się nie dyskutuje.
1andrzej
7 stycznia 2017 o 16:36To sobie sam z tą twoją Rosją handluj. Weź kredyt i handluj, a oni za jakiś czas stwierdza, ze interesy z tobą to sprawa polityczna i trzeba nałożyć sankcje… A tobie zostanie niespłacony kredycik .
jubus
7 stycznia 2017 o 09:01Nie wiem po co to pisać, skoro to wiadome. Trzeba uczyć się na przykładzie Szwecji i Finlandii, które pozostaję neutralne, na papierze, a faktycznie uznają Rosję za wroga.
Jestem za wyjściem Polski z NATO i postawieniem na sojusze bilateralne, od Szwecji i Finlandii, krajów bałtyckich, Japonii zaczynając.
bob
7 stycznia 2017 o 17:44To może być dobre rozwiązanie jeżeli wszystkie te państwa będą miały bilateralny sojusz z USA.
jubus
9 stycznia 2017 o 09:26Ale co ma do tego USA? Polska nie jest kolonią USA (a przynajmniej ja nie chcę, aby była)i nic mnie ten kraj nie obchodzi. Ja piszę o Polsce.
SyøTroll
9 stycznia 2017 o 10:46Popieram, chociaż uważam że de facto, jesteśmy terytorium zależnym od USA, (znaczna część Polaków tego chce ponieważ jest przekonana że zależność od USA to właśnie wolność).
Maveric
9 stycznia 2017 o 11:08Wystarczy sobie porównać zarobki w krajach gdzie po drugiej wojnie
światowej były pod butem USA z krajami które przez ponad 50 lat
były pod butem Kacaplandu 🙂
SyøTroll
9 stycznia 2017 o 14:36Dobrze jest również porównać koszty utrzymania, a nie tylko zarobki.
Maveric
9 stycznia 2017 o 17:50Ta widać po arbach gdzie jest dobrze i która cześć Europy ich interesuje . Ile trzeba pracować żeby auto sobie kupić tam a ile w Polsce
Jan
7 stycznia 2017 o 17:35U was nie widzę, żeby był jakiś „kontakt” do redakcji. Dlatego piszę tutaj. Otóż nic nie piszecie o katastrofie samolotu w Soczi. Tu znalazłem artykuł na ten temat ale jest po rusku. http://prezydent.neon24.pl/post/136191,jak-doszlo-do-katastrofy-rosyjskiego-tu-154
Może coś napiszecie. Ciekawe, przez pierwsze dni wszędzie pisali o tej katastrofie. Teraz milczenie.
bkb2
7 stycznia 2017 o 17:49Zaczynam powoli rozumieć klocki w które gra obecny Polski Rząd. Dla Białorusi jest jeszcze za wcześnie aby próbowała dokonać wolty i przejść pod skrzydła Unii Europejskiej …Łukaszenko jednak zaczyna dobrze lawirować i kombinować…Czyżby zrozumiał że nie może rządzić dożywotnio, bo jeżeli nie sami Białorusini to Moskwa zmiecie go z powierzchni ziemi… ? Białorusinów jest 10 mln, kraj leży wraz z Polską w strategicznym miejscu, ogromnej Eurazji na trasie prawdopodobnego Nowego Jedwabnego Szlaku. Polska rozpoczęła sensowną politykę wobec Białorusi i zrozumiała że musi własnymi siłami i pieniędzy z EU, podpiąć ten kraj do sieci gazociągów Zachodnich spiętych z gazoportem w PL,Chorwacji i w przyszłości Ukrainy, naftoportem Gdańskim , sieciami dróg i kolei oraz siecią elektroenergetyczną ….Nasz kraj z prawie 40 mln ludzi i przy obecnym wsparciu rynku pracy przez Ukraińców ma potencjał aby przeciągnąć Białoruś na stronę Europy Zachodniej w perspektywie 5-10 lat. Kluczowe będzie zachowanie Trumpa ponieważ Polska powinna przedstawić teraz USA taki oto plan działań, który umożliwi w przyszłości, w ciągu 5-10 lat sprowadzić Rosję do roli mało znaczącego Junior Partnera i zmusi ją do przyjęcia warunków gospodarczych i współpracy Europy Zachodniej i EU ….Stąd dzisiaj taka dzika nagonka i presja Niemiec Francji Holandii…i innych krajów zachodnich na Polskę aby nie dopuścić do odrodzenia się sojuszu międzymorza ABC czy inaczej zwanej formuły 16 + 1 na Jedwabnym Szlaku. Teraz zaczyna się w Niemczech walka o to aby Polska nie przejęła naturalnej pod względem geograficznym wraz z innymi krajami Europy Środkowej , pozycji rozgrywającego w tym rejonie Świata ..Stąd łamanie prawa ,przez instytucje Europejskie i Niemieckie popierające wydzierżawienie gazociągu Opal przez Gazprom, czy promowanie szkodliwego dla całego rejonu Nord Stream 2…..Dzisiaj jeszcze jako kraj jesteśmy za słabi ekonomicznie ale to się zmienia i z każdym rokiem sankcji nałożonych na Rosję sytuacja Rosji pogarsza się na korzyść Polski…Wcześniej czy później nastąpi taki moment ze Rosja nie będzie w stanie dalej dotować i utrzymywać enklaw i przyczółków takich jak Donbas Krym, Naddniestrze, Czeczenia Abchazja Osetia , Górski Karabach a nawet Kaliningrad który przy pomocy referendum może kiedyś sam zdecydować o przyłączeniu się do EU …USA też rozumie że nie będzie w stanie rywalizować z Rosja mając za głównego konkurenta Chiny… i walczyć aby nie doszło do sojuszu Chin z Rosją….My jako Polska musimy wykorzystać tą sytuację wobec USA które nie są zainteresowane Nowym Jedwabnym Szlakiem wzmacniającym Chiny …Jeżeli w zamian tego Jedwabnego Szlaku Polska może wraz z USA doprowadzić do osłabienia i docelowego rozpadu Rosji, a w konsekwencji zintegrowania z EU całej Europy Środkowej i Wschodniej wraz z Białorusią i Ukrainą to będzie o korzystniejsze rozwiązanie dla Polski niż uczestniczenie w jakimś projekcie Jedwabnego Salaku jako jeden z wielu pionków i budowanie naszym kosztem dzięki tranzytowi potęgi innych wielkich graczy jak Niemcy , Rosji i inni w Eurazji. W ostatnich dniach dotarło do mnie o czym myślał Macierewicz blokując sprzedaż działki pod Łodzią na terminal dla Chińczyków, działki którą miała przejąc prywatna spółka Polsko- Chińska, której Państwo Polskie nabijałoby w przyszłości tylko kieszenie zyskami nie mając dla siebie konkretnych efektów . Jeżeli wyjazd Dudy i rewizyta Chińskiego przywódcy w PL była tylko blefem wobec wielkich tego świata a my jako kraj w zaciszu prowadzimy własną grę wraz z USA, wobec Rosji, to jest to jedno z najlepszych pociągnięć Polski od czasów II WŚ…Wystarczy że USA zwiększą wydobycie gazu i ropy z łupków co już się dzieje przy odbiciu cen surowców , i wystarczy że Europa podpisze TTIP lub wykorzysta CETA z Kanadą na handel surowcami, przez Atlantyk to Rosja będzie skończona…..Dla Polski sprawa Jedwabnego Szlaku i sensu jego budowy powstanie dopiero jak Rosja się rozpadnie i Polska będzie decydować co będzie się działo na wschód od granic Białorusi i Ukrainy …
Red
9 stycznia 2017 o 09:50Skończyły ci się lekarstwa ?
observer48
9 stycznia 2017 o 10:17@bkb2
Niemal ze wszystkim się zgadzam.
SyøTroll
9 stycznia 2017 o 10:54Rosja jest potrzebna Chinom jako pośrednik do współpracy z UE, i jeszcze przez jakiś czas jako ochroniarz Chin przed obrońcami interesów USA. Oczywiście możemy postawić tamę dla tej współpracy, jako że mamy doświadczenie w byciu przedmurzem, z łatwością pokonamy wraz z UPAińcami, koalicję ChRL + FR + starą UE (pragnąca urwać się od zaoceanicznych „braci”)
observer48
11 stycznia 2017 o 23:50@SyøTroll
LOL! Naprawdę? 🙂
Eugeniusz Jarzabek
7 stycznia 2017 o 18:55Co z ograniczeniem wjazdowym dla Rossjan. Obywatele eu musza jezdzic do cccp przez jakies przejscie na lotwie kiedy rossjanie maja swobode podrozy?tak dlugo jak sowieci blokuja ruch przez bialorus i kieruja ludzi na lotwe niech rosjanie z obwodu kaliningradzkiego wjezdzaja przez przejscie Gołdap i tylko przez to przejscie.
józef III
7 stycznia 2017 o 20:53serdecznie witamy Jankesów !
Luki
8 stycznia 2017 o 10:48BRAWO SUPER POLSKA I USA;) PRECZ Z MORDOREM BOLSZEWICKIM!RUSKIE TROLE WON!
maxx77
8 stycznia 2017 o 14:07Niech szukają „porozumienia” w kwestii KRYMSKIEJ, bo narazie przez prawie 3 lata tylko ględzą o „szukaniu porozumienia” a ukraińcy dalej giną… takie wypowiedzi ze strony niemieckiej są niesamowicie szkodliwe!!!!
SyøTroll
9 stycznia 2017 o 11:02Dodałbym, że ukraińscy obywatele giną po obu stronach ukraińskiej wojny domowej. ale nasze władze wciąż popierają ostrzał ukraińskich obywateli przez ukraińską armię, nic nie robiąc by ten ostrzał przerwała. Za „prorosyjskich” odpowiada FR, a za „proeuropejskich” UE (w tym my).
A Ryży Kieł z Brukseli wciąż się leni.
Maveric
9 stycznia 2017 o 11:37Dodam tylko że na Ukrainie nie ma wojny domowej jest tylko agresja rosyjska która wciągnęła w tą wojne bogu winnych ludzi z Donbasu zmanipulowanych przez rosyjskie media !
SyøTroll
9 stycznia 2017 o 15:06Jeżeli obywatele danego kraju walczą z obywatelami tego samego kraju to dawniej uznawano to za wojnę domową.
Panie Maveric rola ruskiej propagandy to jedno, a rola europejskiej (pod wpływem polskiej i amerykańskiej) to drugie. Głównym powodem wojny domowej była słabość „proeuropejskiego” rządu oraz zagrożenie dla jego funkcjonowania ze strony agresywnego majdanu, więc „proeuropejski” rząd znalazł nowe zatrudnienie dla owego agresywnego majdanu. Najwyraźniej 2według pana „proeuropejska Ukraina” to obecna oligarchiczna władza + bandy ATO, a reszta obywateli byłej Ukrainy już nie.
To, że pan upiera się przy nazywaniu „ukraińskiej agresji proeuropejskich obywateli ukraińskich, przeciw prorosyjskim obywatelom ukraińskim” – „rosyjską agresją” to pańska sprawa, ale jest to określenie równie prawdziwe co nazywanie”niemieckich nazistowskich obozów koncentracyjnych na terytorium polskim pod hitlerowską okupacją” – „polskimi obozami koncentracyjnymi”.
To zabawne, demagogu.
Maveric
9 stycznia 2017 o 18:15Po co Igor Girkin przybył na Ukrainę i jego zgraja turystów putina i GRU, to od niego ta wojna się
zaczęła to on pociągnął za cyngiel tej tragedii . Ruskie myśleli że pójdzie gładko jak na Krymie i ciemny lud odda we władanie kremla pół Ukrainy. Niestety jeżeli oficer obcego państwa
zajmuje budynki rządowe Ukraina musiała zareagować
Red
9 stycznia 2017 o 09:59Fajnie !
Witamy następnego okupanta na terenie Polski .
Jak pokazuje histora wszędzie gdzie wlazły wojsk amerykańskie zawsze lała się krew i ginęli ludzie.
Nie wiem co trzeba mieć pod sufitem ,żeby się cieszyć z tego faktu.
Maveric
9 stycznia 2017 o 11:11RFN poziom życia a NRD mówi trollowi z rosji coś ?
SyøTroll
9 stycznia 2017 o 10:17W 1993 roku opuściły Polskę wojska rosyjskie, w 2017 nawiedziły amerykańskie. Niech żyje „suwerenność” !!!
observer48
9 stycznia 2017 o 11:14@SyøTroll
Przypomina mi się kawał z lat 1970.
Icek, prowadzący w małym miasteczku mały geszeft, codziennie rano wychodził na róg głównej ulicy z wiązanką świeżych kwiatów i sterczał tam do wieczora.
Po kilku tygodniach codziennego wystawania podszedł do niego przyjaciel Mosiek i mówi: „ty tu od miesiąca żaden geszeft ne robisz, świeże kwiaty codziennie kupujesz, to powiedz mi, Icek, na kogo ty czekasz.”
„Oj, Mosiek”- odpowiedział Icek. „Ja tu czekam na Amerykanów”
„Ajwaj, Icek, a ty pamiętasz, jak ty w 1944 tak na Rosjanów czekał?” – odpowiedział Mosiek.
Icek po chwili milczenia spojrzał Mośkowi głęboko w oczy i odpowiedział: „no i co, Mosiek, nie przyszli?”
Żarty żartami, ale osobiście wolałbym z Jankesem 10 razy zgubić, niż z kacapem raz znaleźć, a znam to z autopsji, bo jeszcze za nieboszczki komuny przepracowałem z Jankesami w ich firmach niemal 10 lat, w tym niemal dwa lata w upadłych Sowietach, nigdy tego nie żałowałem i do tej pory nie żałuję.
JURIJ RUSKI BANDYTA
9 stycznia 2017 o 15:55PORÓWNYWANIE OBECNOŚCI KREMLOWSKICH LUDOJADÓW DO OBECNOŚCI USARMY, TO TAK JAK PORÓWNYWANIE GÓWNA DO CZEKOLADY WEDŁUG KOLORU… })
JURIJ RUSKI BANDYTA
9 stycznia 2017 o 15:44WSZYSTKIE „NIEMIECKIE” PROTESTY SPONSOROWANE PRZEZ KREML, JAKO KIEDYŚ TAKO I TERAZ… })
obserwator
12 stycznia 2017 o 19:54„Niemcy protestują.”
Sami piszecie, że tylko brandenburska lewica. U nas pewnie też będą grupki piątej kolumny (może nawet „Razem” się pofatyguje?) skandujące antyamerykańskie / antyimperialne / anarchistyczne / pacyficzne / whatever hasła, chcąc zakłócić imprezy powitalne w najbliższy weekend.
Dla mnie ważne jest jedynie to, jakie jest stanowisko niemieckiego rządu i czy jest stabilne.
księciunio
12 stycznia 2017 o 20:02Hm już Niemiaszki z kacapami w 1939 roku dialogowali z Moskalami no i co wyszło każdy widzi i wielu na własnej skórze tego dialogu doświadczyło dziękuję ale już wystarczy.
andrzej
6 czerwca 2020 o 17:38okienko histori sie otwiera.