Ukraińskie władze zabroniły używania na terytorium kraju rosyjskich wagonów towarowych. Administracja ukraińskich kolei zapowiedziała, że nie będzie dopuszczać do ruchu, ani rozładowywać transportów dokonywanych przez rosyjską Pierwszą Kompanię Towarową i jej ukraińską firmę – córkę.
Sankcje przeciwko rosyjskim kolejom wprowadzono na wniosek ukraińskiej Rady Bezpieczeństwa Narodowego. Rozładowane mają zostać jedynie transporty, które wysłano przed 22 września br., a puste wagony zostaną odesłane do Rosji.
Według danych ukraińskich kolei w dniu wprowadzenia sankcji na terytorium Ukrainy znajdowało się 4.100 rosyjskich wagonów, pozostało ich jeszcze ok. 1400, w tym blisko 500 nadal nie rozładowanych.
Przez 8 miesięcy br. rosyjska kompania i jej ukraińska filia – w ramach eksportu, importu i tranzytu – przewiozły przez terytorium Ukrainy łącznie ponad 1,5 mln ton ładunków. Eksperci zwracają uwagę, że w skali całego transportu kolejowego na Ukrainie nie jest to dużo – zaledwie ok. 0,6 proc. przewozów. Z usług Rosjan korzystały głównie zakłady metalurgiczne.
Pierwsza Kompania Towarowa jest największym kolejowym przewoźnikiem w Rosji, częścią Universal Cargo Logistics Holding należącego do rosyjskiego oligarchy Władimira Lisina. Dysponuje 200 tys. wagonów.
Przypomnijmy, że kilka dni wcześniej Ukraina wprowadziła zakaz lotów dla rosyjskich samolotów pasażerskich, który objął blisko 20 rosyjskich linii, w tym „Aerofłot”.
Premier Rosji Dmitrij Miedwiediew polecił wtedy rządowi aby przygotował sankcje odwetowe wobec Ukrainy. Na razie jednak nic sensownego na Kremlu w tej sprawie nie wymyślono, gdy tymczasem Kijów postanowił uderzyć kolejnymi sankcjami – tym razem w rosyjskie koleje.
Kresy24.pl
12 komentarzy
gość
29 września 2015 o 16:05zobaczymy kto pierwszy się z tych „ciosów” wycofa… Zakładam że upadlina. Ukropskie linie lotnicze i lotniska już podłiczyły sobie ile stracą przez zakaz lotów do FR, które zacznie obowiązywać od 25.10. Kilkadziesiąt mln $. Ciekawe czy to dla chochłów dużo czy mało ?
zydowski bankier Rotszyld
29 września 2015 o 20:14Chochly nie musza oszczedzac na armie popelniajaca w tej chwili ludobojstwo na Bliskim Wschodzie.
Ant0ni
30 września 2015 o 08:36Niedługo jeszcze czekać zostało… z twego grzbietu bohater rosji kadyrow do swego samochodu będzie kucał
he_he
29 września 2015 o 16:580,6% dla UPAiny to ile dla Rosji?
zydowski bankier Rotszyld
29 września 2015 o 20:07Policz sobie – podstawowki nie konczyles?
he_he
29 września 2015 o 22:56Dla Rosji to 0.00001% a radochę ma Białoruś bo tranzyt z i do Rosji bez problemów przez Terespol i Kużnicę obsłużymy a przy okazji ze stu banderowców straci pracę w Mostiskach::)))
Ant0ni
30 września 2015 o 08:29Bez ukraińskich silników statki rosjan przetworzą się w kochane putinym galery. Przez rok będziesz, moskaliku, chlubić wiosłową flotą.
rumor
29 września 2015 o 20:16Już dawno pisałem, że Niepodległa Ukraina powinna przekuć tory kolejowe na obszarze całego kraju z rosyjskich szerokości na szerokość europejską rozstawu osi.
lubicz
29 września 2015 o 20:17Ukraina powinna przekuć tory z szerokości rosyjskiej na szerokość europejska rozstawu osi kół.
Barnaba
29 września 2015 o 23:17No i co im to niby ma dać?
lew
30 września 2015 o 07:14Za wszy przekują nędzarze ukraińscy.
lew
30 września 2015 o 21:08Tą głupotę jaką odwala obecnie rzadząca Ukrainą junta , mozna porownać do zdarzenia , które miało mieć miejsce po Rewolucji bolszewickiej w Rosji. Grupa nadgorliwych Bolszewików , którzy likwidowali wszelkie symbole zwiazane z carską władzą, udała się do Lenina z propozycją aby zlikwidować w Rosji koleje żelazne , bo to symbol dawnego systemu. Tym razem nie znalezli zrozumienia u LENINA, mało tego Lenin polecił wysłać ich do Dzierżyńskiego a Dzierzyński jak to było w jego zwyczaju wysłał ich na tamten świat.