Sztab separatystów twierdzi, że wśród poległych ukraińskich obrońców lotniska w Doniecku byli zagraniczni najemnicy. Mają o tym świadczyć rzeczy osobiste znalezione przy zabitych – podaje RIA Novosti.
Według wiceszefa sztabu separatystów Eduarda Basurina, na lotnisku poddało się 44 żołnierzy ukraińskich. Zabitych było 597-miu.
Strona ukraińska zaprzecza tym doniesieniom. Według niej, wojsko ukraińskie nadal kontroluje część lotniska i trwają tam zażarte walki. W ciągu ostatniej doby zginęło w nich 6-ciu ukraińskich żołnierzy, a 16 trafiło do niewoli. Łącznie przebywa w niej obecnie 20 obrońców lotniska. Interfax-Ukraina podaje, że trwają rozmowy o ich uwolnieniu.
Przypomnijmy, że po 242 dniach obrony, w wyniku zmasowanego ostrzału runęła część stropu terminalu. Było wielu zabitych i rannych. Ukraiński batalion „Azow” poinformował o wycofaniu się z terminalu, pod gruzami którego mogą być jeszcze żywi ludzie.
Wielu obserwatorów uważa, że zdobycie przez separatystów lotniska, którego obrona miała dla Ukraińców psychologiczne znaczenie, niczym dla Polaków Westerplatte w 1939 roku, może nieść poważne konsekwencje polityczne dla prezydenta Petro Poroszenki.
A tak wyglądają obecnie ruiny lotniska sfilmowane z ukraińskiego drona:
https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1421828030&v=2kV_b1bIUGM&x-yt-cl=84411374#t=43
Kresy24.pl
28 komentarzy
Marek
22 stycznia 2015 o 19:25Ruska propaganda naprawdę się ogranicza!!! Tylko 597? Wow… przy tym dzisiejszym ruskim „snajperze”, który zastrzelił 5475 polskich i amerykańskich snajperów to sztab separatystów wypada bardzo kiepsko… fatalnie. Pewnie nawet Józef (mieszkaniec Doniecka… he he he… widział tam martwych przynajmniej jakieś 3146…), Ułan Kresowy to powinien napisać co najmniej o 4000 i dodać jeszcze Wołyń 1943!!! Scyt powinien ich przebić i podać jakieś 4763 trupy cyborgów… sorry banderowców!!!
J23
22 stycznia 2015 o 22:22Masz rację czytałem dzisiaj wpisy ułana i tego drugiego asa Scyta, to albo jakieś kacapskie barany albo co gorsze Polacy zaliczający się do kręgu tzw. pożytecznych idiotów.
Zygmunt
22 stycznia 2015 o 23:47Masz rację Marku. Na tym i innych forach zagnieździło się sporo ruskich i proruskich trolli, próbujących poróżnić Polaków z Ukraińcami. Nie przewidzieli tylko jednego (jak zwykle) ,że Polacy nie są tak podatni na kacapską propagandę jak Ruscy, bo są od nich po prostu mądrzejsi. Potrafią analitycznie myśleć, znają dobrze historię swojego kraju i doskonale wiedzą, kto od stuleci jest najgorszym ,największym wrogiem polski, kto zabrał jej połowę terytorium, kto „wyzwalając” zniewolił na pół wieku, kto wymordował przeszło milion(!) najlepszych obywateli polskich. Oczywiście ! Ruscy !
kindzal
22 stycznia 2015 o 19:48„Sledczy” z Ludowej Republiki Lugandy i Donbabwe odnalezli rzeczy osobiste najemnikow… czyli:
– 3 zyletki Polsilver (najemnicy z Polski)
– 1 telefon marki Nokia i 1 butelka wodki marki Finlandia (najemicy z Finlandii)
– 1 pasta do zebow marki Colgate (Najemnicy z USA)
– 1 mydelko DOVE (najemnicy z Holandii)
– 2 komputery marki Toshiba (najemnicy z Korei)
– 1 grzebien plastikowy z napisem: Made in germany (najemnicy z RFN)
Jak widac po powyzszym zestawie, najwiecej bylo najemnikow z Polski.
Sledztwo zamkniete.
Zygmunt
22 stycznia 2015 o 23:49Ha,ha,ha,ha … dobre 🙂 🙂 🙂 Świetnie ująłeś temat. 🙂 Masz u mnie dużego plusa, przyjacielu. 🙂 Na pohybel Rosji !!! Na pohybel Fiutinowcom !!!
tod
22 stycznia 2015 o 22:11Dobre
slawek3ma
22 stycznia 2015 o 23:39masz rację 🙂
jch
23 stycznia 2015 o 00:10proszę nie obrażać pamięci Obrońców Westerpatte
Zygmunt III
15 lutego 2015 o 00:29Zamknij się trollu. Nikt nikogo nie obraża. Dzielnie się bronili Ukraińcy do końca, bronili swojej ojczyzny, na nikogo nie napadali, a dzielny obrońca własnego domu, rodziny, miasta, kraju zawsze i wszędzie będzie bohaterem, kimkolwiek by nie był. Kumasz gościu, czy masz problem z zatrybieniem ?
józef III
23 stycznia 2015 o 01:14pooglądajcie ten Azow :
https://www.google.pl/search?q=batalion+azow&biw=1600&bih=743&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=6ZHBVMLmA8O8UZOuhIgD&sqi=2&ved=0CCoQsAQ&dpr=1
Zygmunt III
15 lutego 2015 o 00:44No proszę cię! Nie bądź śmieszny. Ukraińcy maja wojnę, a nie igrzyska sportowe ! Z sowieckimi psami dadzą sobie radę tylko ukraińskie psy wojny, na pewno nie grzeczni chłopcy z kółka różańcowego, to po pierwsze. Po drugie, Gdyby u nas była taka sytuacja uważasz ,że nie uaktywniły by się organizacje nacjonalistyczne ??? I teraz w Polsce je mamy, tylko nie są wyciągane na światło dzienne. Po trzecie, większość z tych zdjęć, szczególnie osób zamordowanych to manipulacja Ruskiej propagandy anty ukraińskiej. Czytam twoje wpisy od dawna i widzę ile w nich jadu na Ukraińców. Albo jesteś trollem, albo … polskim niedoukiem. NIE MA DLA POLSKI WIĘKSZEGO, GORSZEGO WROGA OD ROSJI ! Jeśli o tym nie wiesz, mało wiesz. Więcej zacznij czytać. Poznaj dobrze historię Polski i Rosji, a potem pisz zgodnie z własną wiedzą i sumieniem. Sowieci od początku swojego istnienia skłócali nasze bratnie dwa narody, Polskę i Ukrainę. To między innymi z Ukrainą przez kilkaset lat mieliśmy wspólne państwo, które ością w gardle stało zawsze Rosji. Z Rosją wspólnego państwa nie mieliśmy, Rosja nas wielokrotnie podbijała i niewoliła. Widzisz jakąś różnicę między Ukrainą ,a Rosją w stosunku do polski, czy dalej nie ? nie zapominaj w swoich komentarzach, że Banderowcy zamordowali 130 tysięcy Polaków, Ruscy 1,5 miliona !!!
Andy
15 lutego 2015 o 01:00Chryste Panie! Oczywiście, że ruscy to śmiertelny wróg i nienawidzą nas. A neo-banderowcy nas „kochają” nie mniej niż tamci. Tylko ile można używać tego najbardziej kretyńskiego z możliwych argumentów, że ruscy wymordowali nam 1,5 miliona (zresztą, moim zdaniem nawet więcej), a banderowcy „tylko” 130 tysięcy. A ile wymordowaliby banderowcy, gdyby mieli taką armię, możliwości działania oraz terytorium i czas operowania jak ruscy – czyli nie tylko kawałek Kresów Wschodnich, ale całe Kresy – jak ruscy po 1939 roku, a potem całe terytorium RP? Uważasz, że banderowcy nas tak mało wymordowali bo byli bardziej humanitarni? Bo mi się wydaje, że wymordowali tyle ile dali rady wymordować. A jakby mogli więcej to by wymordowali więcej. Mamy ich kochać bo nas mniej wymordowali niż ruscy? Co za debilizm!
duch
28 grudnia 2015 o 19:28jestes idiota….nie mozna tego inaczej ujac…..
Ukraincy sa to potomkowie bandytow……taki to narod i tyle…..
Ruscy sa nie lepsi i nie ma co do tego watpliwosci , ale twoje stawanie w obronie tych ukraiskich popaprancow zmusza do zadania sobie pytania…..czy ty nie jestes krainskim banderowcem ?
Codo tematu..im wiecej krwi miedzy ruskimi a ukrami tym wiecej spokoju w Polsce. Amen
ziutek
23 stycznia 2015 o 07:19@józefIII – świetnie wyposażeni, w sam raz na ciebie
Leszek1963
23 stycznia 2015 o 12:34Prawie wszyscy piszący na tej stronie to sympatycy bandery,nie ma przyjażni polsko-ukrainskiej to wymysł rządu i oszołomów , piszecie o cyborgach to trzymając się waszej nomenklatury to cyborgów mogli pokonać jeszcze lepsze cyborgi czym banerowcom gorzej tym lepiej dla polski
asia
23 stycznia 2015 o 16:34Prosze podac mi jeden przyklad, CYTAT, w ktorym ktos sie tu „zachwaca banderowcami”. JEDEN CYTYT!
„nie ma przyjażni polsko-ukrainskiej”
BO SOWIECKA SWOLOCZ; TAK TEGO CHCE??? – SOWIECKIEJ SWOLOCZY PASOWALOBY LEPIEJ; ZEBY POLACY I UKRAINCY SIE NADAL MORDOWALI;
KTO KRZYCZAL W 1939, ze „UKRAINCE DOLZNO RIEZAT POLSKIJE PANY”? ODPOWIEDZ JEST – SOWIECKA SWOLOCZ.
fAKTY HISTORYCZNE
Bandera odmowil niemcom w 1939 mordowania Polakow – za to wsadzono go do obozu koncentracyjnego na czas wojny. – to nie zmienia faktu, ze byl on bandyta i morderca.
Sowieci w latach 1939-1941, oprocz ciaglego nawolywania „ukraince – reziat polskie pany” zamordowali kilku przywodcow ukrainskich, ktorzy w planach mieli wysiedlenia Polakow – nie ich mordy. OUN zostala obsadzona sowiecka agentura – ze swoim programem „reziat polskie pany”. „polskie pany” to byli wszyscy Polacy – nawet ci najbiedniejsi.
Narod polski nie upadl jezszcze tak nisko, zeby jakis prymityw, sowieckie popychlo, mowilo nam z kim mamy sie przyjaznic a z kim nie. „nie ma przyjazni….” Tak ! BO SOWIECKA I NIEMIECKA AGENTURA; KTORE DOPROWADZILY DO UPADKU POLSKI; TEJ NIENAWISCI POLSKO-UKRAINSKIEJ POTRZEBUJE JAK POWIETRZA; BO SILNA EUROPA SRODKOWA (nie tylko Polska i Ukraina) DOPROWADZILABY DO Upadku tych dwoch pasozytniczych panstw.
Idz sie czlowieku najpierw naucz czytac (prosze o ten cytat!), a jak sie nauczysz, to poczytaj sobie najpierw o losie targowiczan.
I PRZESTAN GLUPKU WSZYSTKICH UKRAINCOW NAZYWAC BANDEROWCAMI – BO ONI NIMI NIE SA.
duch
28 grudnia 2015 o 19:31hahahaha bandyckie ukrainskie mendy maja obroncow hahaha
Zbigniew1961antyKacap
15 lutego 2015 o 00:52Mylisz się, gościu. Piszący tu to w większości sympatycy wolnej Ukrainy (która to jest w interesie Polski). Nikt tu nie wielbi bandyty Bandery, ani jego wyznawców, ale Ukraina to nie Banderia, tak ja natomiast bardzo chętnie przedstawia bandyta Putin i opłacane przez niego trolle. Gdybyś znał historię Polski, Rosji, Ukrainy, wiedział byś ,gościu, że czym gorzej dla Rosji tym lepiej dla Polski, a nawet świata. Biadolisz, że nacjonaliści ukraińscy mordowali Polaków, to prawda i z tego trzeba Ukraińców w przyszłości (po wojnie rusko ukraińskiej) rozliczyć, ale nie zapominaj, że o wiele, wiele więcej Polaków wymordowali Rosjanie, po ponad 1,5 miliona ! Więc z prostego chociażby rachunku … im gorzej dla Ruskich tym lepiej dla nas. Na pohybel Putlerowi ! Na pohybel raszyzmowi !!!
greg
15 lutego 2015 o 13:32ręce opadają , że znajdują się tu takie ” dupki ” jak „leszek1963″ a ja twierdze , że im Ukraińcy więcej tej dziczy ruskie powybijają , to tym lepiej.
W końcu walczą o swoją wolność i kibicuje im cała Polska! oczywiście są ” idioci i dużo ruskich głupich trolli co napiszą inaczej.
Józef
23 stycznia 2015 o 13:56właśnie, właśnie i ja o tym mówię, Leszku
asia
23 stycznia 2015 o 17:28Sowieckie trolle zaczynaja sie organizowac na tym blogu – uwazam, ze administracja powinna „przynajmniej” zwrocic na nich uwage – niemozliwym jest tutaj podjecie jakiejkolwiek normalnej dyskusji. Podobnie jak na wielu innych portalach.
http://xiezyc.blogspot.de/2014/10/ruskie-trolle-woko-nas.html
Cytaty z artykulu.
„STRUKTURA ORGANIZACYJNA
Brygady sieciowe tworzone są przez kilka osób przy normalnych, statutowych zadaniach oraz przez większe grupy przy masowych operacjach – takich jak np. ostatnie straszenie „banderowcami”. Kim są uczestnicy? Tego na 100% stwierdzić nie można, jednak potencjalni kandydaci to:
– pracownicy wywiadu, służby specjalne
– wynajęci przez służby Rosjanie znający polskie realia
– wynajęci przez służby Polacy, poprzez specjalistyczne agencje
Członkowie grupy na ogół mają dużą wiedzę na temat historii. Do pisania komentarzy używa się często specjalistycznego oprogramowania, umożliwiającego pisanie z kilku przeglądarek równocześnie – oczywiście łącząc się poprzez serwery proxy i oprogramowanie maskujące IP.”
„1. UKRAINA = BANDEROWCY. To dziś najpopularniejszy temat w internecie i jest to główny odcinek, na którym pracują obecnie „brygady sieciowe”. Widać to w każdym artykule na Onet/Interia/WP dotyczącym Ukrainy”
robi
23 stycznia 2015 o 19:05Sory atak nie jest. Ukraincy strzelaja do ukrainców.Może przejrzycie na oczy ze na ukrainie odradaza się ruch faszystowski. Pan schetyna powiedział prawde że ukraincy wyzwolili obóz Auschwic schodząc z więż waartowniczych.
asia
23 stycznia 2015 o 22:53„na ukrainie odradaza się ruch faszystowski.”
Co ty nie powiesz?
Jak sowieci napadali Polske w 1939 to tez mowiono o „POLSKIM FASZYZMIE”.
Teraz wyzwalaja „rosjan” na Ukrainie – w 1939 wyzwalali Ukraincow i Bialorusinow od „polskich panow” – po to zeby miliony z nich moc pozniej zaglodzic.
https://www.youtube.com/watch?v=cnbPzvZzEvU&list=PL1AFE6F5263C6A581
Zbiegowisko sowieckich troli sie robi.
alicja
24 stycznia 2015 o 00:41@asia
Masz RACJĘ …kupa troli tu się zbiegła. Ronią łzy nad Polską , udają patriotów . Tak na prawdę ,życzą Polsce aby w ruskie łapy wpadła.Miernoty , które nie znają historii i nie mają honoru i Bożej bojaźni.
Zenobi
15 lutego 2015 o 01:04W większości to nie Polacy tylko ruskie, polskojęzyczne trolle, opłacane przez putlerowców, lub (jak mawiał Lenin) pożyteczni idioci, nie znający historii Polski, Ukrainy, Rosji, a opierający ,całą swoją wiedzę, na propagandzie sowieckiej.
Benek
24 stycznia 2015 o 14:51Do postu Asi,m.in z 23 stycznia 2015 w 16:34. Bandera nie siedział w obozie, tylko w wydzielonej jego czesci, przeznaczonej dla internowanych. Był dobrze karmiony, przytył, nikt go nie bił, nie zmuszał do pracy ani nawet nie wyganiał na apele. Miał wizyty z rodzina. Miał lepiej niż „pilnujacy go” Niemcy. Był bezpieczny bo alianci obozów nie bombardowali, w przeciwieństwie do pobliskich niemieckich miast. Bandera nie przebywał tam dlatego ze nie chciał mordowac Polaków, ale dlatego że chciał załozyc własne państewko. Hitlerowi to nie podobało sie, może dlatego ze nie ufał Ukraińcom, co jest zrozumiałe. Hitler pozwolił załozyc satelickie państewko np. Słowakom, ale Ukraińcom nie. Dalej czytamy, że ze to Organizacja Ukraińskich Nacjonalistów została obsadzona przez agentów sowieckich którzy spowodowali, ze mordowano Polaków na Wołyniu. Z powyzszego wynika, że OUN-UPA to sowieckie organizacje które powinny zostac potepione a nie gloryfikowane. Ich przywódcy Szuchewicz, Klaczkiwski organizatorzy masakr to agenci sowieccy, którym stawiane sa pomniki przez Ukraińców? Dlaczego Ukraina nie potepi tych ludobójczych organizacji, a jej prezydent Poroszenko mówi, że są oni przykładem bohaterów? Dlaczego Ukraińcy obrażają się jak nazywa się ich Banderowcami, skoro ich bohaterem narodowym jest Bandera?
Tomek
1 lutego 2015 o 20:25Proszę… Dajcie znać jeśli zdołacie się dowiedzieć czy Jerzy Franciszek Chworostowski przeżyłobronę lotniska. Czy ktoś coś nm wie?
http://kresy24.pl/61242/polak-ja-cie-zarzne-pozdrowienia-z-piekla/
Zenobi
15 lutego 2015 o 00:59Rosja bardzo by chciała widzieć Polskę skłóconą ze wszystkimi sąsiadami, szczególnie z Litwą i Ukrainą. To leży w jej bandyckich planach i interesach. Nie pozwólmy na to ! Każde z tych 3 państw ,osamotnione, stanowi łatwy cel dla bandziorów Moskiewskich. Ukrainę z banderyzmu trzeba rozliczyć, ale nie teraz ,gdy krwawi przez Kacapów tak jak my w 1939. Pomagajmy jej jak możemy, politycznie i humanitarnie nie robiąc niepotrzebnego szumu medialnego. To nie jest nam potrzebne. Wróg naszego wroga jest naszym przyjacielem, przynajmniej do puki z nim walczy.