Lwowskie zakłady zbrojeniowe pracują na dwie, a niektóre oddziały nawet na trzy zmiany. Rządowe zamówienia zaczęły napływać na początku lipca. Transportery „Dozor” mają trafić przede wszystkim do pododdziałów Gwardi Narodowej.
We Lwowie trwają też prace remontowe innych ukraińskich jednostek bojowych. „Musieliśmy odroczyć wykonanie prestiżowych transakcji zagranicznych, żeby sprostać zapotrzebowaniom Ukrainy. Za kilka dni będą gotowe dwie jednostki ARV-1 (opancerzony pojazd odzysku), trzy silniki czołgów, które przeszły kapitalny remont i próbna partia czterech pierwszych BTR-80 – mówi dyrektor firmy Alexander Ostapets.
Wczesniej lwowska fabryka specjalizowała się w naprawie czołgów T-72 i pojazdów opancerzonych budowanych na ich bazie oraz w produkcji części zamiennych.
Samochód Dozor-B w układzie napędowym 4×4, klasyfikowany jako transporter opancerzony, który jest teraz produkowany we Lwowie, został opracowany w latach 2005-2006 w charkowskim biurze konstrukcyjnym im. Morozowa (ChKBM) i pokazany po raz pierwszy w 2007 roku.
Pojazd ma masę 6300 kg (maksymalna masa 7100 kg) i wymiary 5,4 x 2,4 x 2,28 metra. Mogą być w nim montowane różne silniki, z których najsilniejszy DEUTZ BF 4M 1013 FC o mocy 140 kW (191 KM) z automatyczną skrzynią biegów Allison LC 1000 zapewnia prędkość maksymalną 105 km/h oraz zasięg 750-790 km.
Załoga Dozora-B liczy trzy osoby, desant – do ośmiu żołnierzy. W wersji podstawowej Dozor-B jest uzbrojony w sterowany wkm NSWT kalibru 12,7 mm z zapasem 450 naboi. Opancerzenie ma chronić przed ostrzałem przeciwpancernymi pociskami kalibru 7,62 mm. Pojazd posiada także systemy klimaryzacji, nawigacji Bazalt CN-3003, noktowizyjne przyrządy obserwacyjne, radiostację R-173M i układ ochrony przed bronią masowego rażenia.
Kresy24.pl/lb.ua
Dodaj komentarz
Uwaga! Nie będą publikowane komentarze zawierające treści obraźliwe, niecenzuralne, nawołujące do przemocy czy podżegające do nienawiści!