„Urałwagonzawod” (Armata, T-90) może wkrótce zostać bankrutem. Podobny los grozi fabryce „Kurganmaszzavod” (BMP). Ale najbardziej zasmucające wieści dochodzą z Kazańskiej Fabryki Śmigłowców.
Ta ostatnia na dniach ogłosiła, że w 2015 roku produkcja spadła o 34,8% i planuje przestawienie się na tryb pracy w niepełnym wymiarze godzin (warto przy okazji zauważyć, że zakłady lotnicze w Ułan Ude, jedyne w Rosji zakłady produkujące zarówno samoloty jak i śmigłowce, już pracują tylko 4 dni w tygodniu).
Oprócz spadku produkcji, Kazańską Fabrykę Śmigłowców nękają rówmież inne problemy: zobowiązania płatnicze na kwotę 14,37 mli rubli oraz kredyty krótko i długoterminowe na ponad 20 mld rubli.
Wesoło nie jest: Armacie całkiem nie do śmiechu, smuci się BMP, śmigłowce popadły w głęboką depresję. Sankcje nie działają?
Kresy24.pl/sportyv.info
7 komentarzy
SU-35
24 maja 2016 o 08:52Uralwagonzawod padnie, ale chyba pod ciężarem zamówień (pierwsze 20 sztuk T-14 już dostarczono armii), to samo Ałmaz-Antey (producent m.i. S-400 który ma zamówienia z całego świata) który nie wyrabia z produkcją.
Jak firma może bankrutować w chwili kiedy jest zasypana zamówieniami i to nie tylko z Rosji ale i za granicy?
Litwin
24 maja 2016 o 10:28Zawsze się znajdzie jakiś kacapski fiends który chce zaklinać rzeczywistość. Idź do GW bo tam przyjmują nowych
ltp
24 maja 2016 o 22:52A co to jest GW?
observer48
25 maja 2016 o 00:48Za zrealizowane zamówienia trzeba płacić, a u Putlera dienieg niet.
BartoszW
25 maja 2016 o 12:34Jako księgowy odpowiem: mając zamówienia można zbankrutować po pierwsze gdy nie są one rentowne tzn. traci się na nich pieniądze. Po drugie gdy zamawiający nie płaci lub płaci z dużym opóxnieniem.
pol
25 maja 2016 o 13:57ojojoj… twoje su… czy obudowany su pak-fa też pada :):):) tak nam przykro :
eden
27 maja 2016 o 18:19skąd masz te dane?