Jeszcze w tym roku w Polsce może pojawić się rosyjska konkurencja dla Lidla i Biedronki. O swoich planach ekspansji na polski rynek poinformowała kompania „Svietofor” (znaczy to tyle co „sygnalizacja świetlna”). Na początek firma planuje otworzyć 105 sklepów, z czego pierwszych osiem już w tym roku. Planowane lokalizacje to miasta dużej i średniej wielkości oraz miejsca przy drogach o dużym natężeniu ruchu. Strategią firmy jest agresywna polityka cenowa i niektóre towary mogą być tańsze nawet o 20% niż u konkurencji. Przedstawiciele „Svietofora” twierdzą, że mogą sobie na to pozwolić dzięki bezpośrednim kontaktom z producentami, ostremu cięciu kosztów i minimalnym prowizjom. Firma istnieje od roku 2009 i reklamuje się jako radykalny dyskont, co oznacza, że liczy się tylko cena. Należy do niej 800 sklepów w Rosji (600), Kazachstanie, Chinach i na Białorusi. Według danych za rok 2014 osiągnęła zysk w wysokości 17 miliardów rubli, czyli ok. 925 milionów złotych. Rosjan reprezentuje w Polsce firma „TorgservicePl” z Krakowa, której udziałowcami są właściciele „Svietofora”. W planach jest także ekspansja w Rumunii. Adam Bkowski
2 komentarzy
kprs
20 września 2018 o 13:22Może taka sieć wejdzie, a może nie? Plany, plany i plany jak wejdą to wówczas będzie można się przyglądać i tylko wówczas , będzie się myśleć i mówić coś więcej. Może to by była zdrowa konkurencja dla zachodnich dyskontów, bo tych polskich jak na lekarstwo, ale o tym można coś powiedzieć jeśli faktycznie ta sieć wejdzie kiedykolwiek do RP.
Obiektywnie
20 września 2018 o 14:16Wejdą??? 11 sierpnia na stronie Forbes.pl podali, że nie wejdą bo polski rynek jest dla nich zbyt konkurencyjny. Przedstawiciel Torgservis napisał krótko: „Firma Torgservis wycofała się z Polski. Projekt jest zamknięty”. Wydaje się, że ten komunikat definitywnie zamyka historię rosyjskiego dyskontera w Polsce. O powodach rezygnacji możemy teraz jedynie spekulować.