Transgraniczny most kolejowy między Rosją i Chinami na rzece Amur miał być gotowy w 2016 roku. Trzy lata wcześniej w sprawie jego budowy porozumiały się rosyjskie ministerstwo transportu oraz Koleje Chińskie. Połowa mostu już stoi – po stronie chińskiej. Jak wygląda most od strony Rosji?
Tymczasem, jak szumnie zapowiedziały media 20 czerwca br., Rosja i Chiny zbudują wspólnie (kolejny? ten sam?) graniczny most na Amurze.
Ma powstać… znów w trzy lata – tym razem już głównie za rosyjskie pieniądze (koszt inwestycji to ok. 19 mld rubli, z czego Rosjanie mają wyłożyć 14 mld rubli, a wykonawca dostanie kredyt preferencyjny w chińskim banku państwowym oprocentowany 5 proc. rocznie).
Kresy24.pl
2 komentarzy
pol
19 lipca 2016 o 12:57Kreml dzielnie broni dostępu do swojej ziemi przed zalewem chińskich separatystów ! he he he ( niema kasy nima mostu ) .
alfa
19 lipca 2016 o 15:49Może to most widmo od ruskich jest ale go niema