W ostatnich dniach ukraińskie media z uznaniem wypowiadają się o polskich próbach zablokowania budowy rurociągu Nord Stream II.
Ukraińskie portale internetowe zwracają uwagę na fakt, że Polska, dokładniej zaś Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKIK) znalazł prawny powód, by zablokować budowę drugiej nitki gazociągu biegnącego po dnie Bałtyku.
Chętne do współpracy były jak zwykle zachodnie koncerny, np. Shell, austriacki OMV, francuski Engie. I już witały się z gąską, a tymczasem kij w szprychy wsadził polski UOKIK, mówiąc otwarcie: to przedsięwzięcie wpłynie ujemnie na poziom konkurencyjności nad Wisłą.
I chociaż szanse, aby protest okazał się skuteczny, tzn. rzeczywiście udaremnił naftowy geszeft ponad naszymi głowami są nikłe, to sam fakt, że Unia Europejska będzie musiała się sprawą zająć, da Polsce cenny czas. Czas, który wskutek sankcji gra na niekorzyść Rosji.
Podobno, choć to informacja w dużym stopniu niepewna, pojawiły się na zachodzie spółki naftowe, które gotowe były poprzeć wniosek UOKIK, ale nie zrobiły tego właśnie z powodu niewielkich szans powodzenia operacji.
Zachęcamy do komentowania materiału na naszym oficjalnym fanpage’u: https://www.facebook.com/semperkresy/
Kresy24.pl
17 komentarzy
Paweł Bohdanowicz
16 sierpnia 2016 o 08:08Polska niewiele może…
… ale walczyć trzeba.
Trzeba stawiać opór. Na przykład stworzenie mediów oddziałujących na niemiecką opinię publiczną, leży w granicach polskich możliwości. Nie będą one miały dużego wpływu, ale trochę jednak pomogą…
Ula
16 sierpnia 2016 o 10:33Problem lezy w tym, ze Polska walczy, ale niestety nie dla Polski tylko np. dla Ukrainy.
Polska mogla miec rurociag, ktory mial przez Bialorus, Polske biec do Europy Zachodniej. Ale Polska zamiast patrzec na swoje zarobki, interesy, wolala sie na to ze wzgledu na Ukraine nie zgpodzic. Bo ten rurociag mial kradnaca gaz Ukraine omijac.
Polskie rzady sie nie zgodzily, a mogly latwo przejac kontole nad gazem plynacym na zachod, miec z tego powodu dochody ( za przesyl), ale wazniejsza niz polska gospodarka byla Ukraina. A teraz placza.
Ukraina juz wychodzi Polsce i Europie bokiem. Wszyscy robia co mozliwe dla Ukraincow, a onu w zamian czcza mordercow.
Paweł Bohdanowicz
16 sierpnia 2016 o 11:17Wy czcicie Stalina, Dzierżyńskiego, Suworowa…
Skąd ta wybiórczość w potępianiu „kultu bandytów”?
10kopiejek
16 sierpnia 2016 o 11:22Co za nonsens. Polska ma już jedną rurę z gazem z Rosji to gazociąg jamalski, którym zarządza spółka EUROPOL gaz. Stawki za tranzyt są tak skalkulowane, w zasadzie narzucone przez Gazprom, że Polska nie ma zysku z tytułu tranzytu przez jej terytorium. Za to miała najdroższy gaz w Europie. Ale to trzeba wiedzieć a nie bez sensu przepisywać i wklejać na polskich portalach notatki ruskiego politruka.
jubus
16 sierpnia 2016 o 08:16Nie rozumiem, dlaczego Polska nie może przystąpić do NordStream? Przecież Polska i tak jest kolonią i państwem satelickim, dlaczego więc nie może robić tego, co każą nam nasi panowie z UE i NATO?
10kopiejek
16 sierpnia 2016 o 11:34Szanowny Panie, przez Polske ciagnie się rura z gazem z półwysku jamalskiego. Jeśli Polska pozwoli na budowe NS 2, jej istnienie będzie zbedne tzn cały tranzyt ruskiego gazu do Europy zachodzniej moze odbywać sie rurami pod Bałtykiem omijajacymi Polske. To bedzie narzędzie szantażu w rękach rusków. I nie pisać, że Polska może na zasadzie rewersu gaz sciągac z Niemiec. Umowy można tak skonstruować albo tłoczyć tyle gazu aby wystarczyło na bierzące potrzeby 1 kraju.
jubus
16 sierpnia 2016 o 13:50Ale co ma istnienie gazociągu do istnienia Polski? Przecież ruscy nam już proponowali kiedyś Jamał II i Polacy zrezygnowali.
NordStream to dzieło Polski i jej durnej polityki na Wschodzie, gdzie Ukraina jest cacy, a Białoruś z Rosją be. Gdyby Polską rządzili patrioci, uznający priorytet narodowy, nad obce stolice, to by zrobili tak, że NordStreamu by nie było.
Ale oni woleli pchać się na rewolucje mandarynkowe i inne zawieruchy.
Analityk
16 sierpnia 2016 o 08:44Pierwsza rura po dnie Bałtyku wywołała wojnę na Ukrainie. A druga rura aż strach pomyśleć III WŚ ? A wszystko jest możliwe zależy to od determinacji i wiary a UE ma bardzo dużą biurokrację trzeba to wykorzystać te przepisy i sprawdzić ile przepisów jest łamanych podczas „budowy” NSII żeby ratować Europę. Cel jest szczytny.
Ula
16 sierpnia 2016 o 10:37Analityku, Rury mogla byc w polskiej ziemi. Polska mogla miec kontrolenad gazem plynacym do EU, i zadnych zmartwien, bo Rosja musialaby ten gaz przesylac, niezaleznie od tego co by sie w Polsce dzialo.
Ale dzieki „wspieraniu” Ukrainy, mozemy tylko pomarzyc co by bylo gdyby.
Ukraina zostala i tak przez Rosjan pominieta, a Polska zostala jak zwykle z reka w nocniku ( ukrainskiego g…a).
Ukraina i tak sie od Polski odwroci, dla nich wazniejsi sa Niemcy USA. Polska to tylko po to, zeby Ukraincom przypominac o „okupowanych przez Polakow etnicznie ukrainskich ziem”
10kopiejek
16 sierpnia 2016 o 11:48Jesli rosja wciągnie nosem ukraine, na Bugu bedziemy mieli rosyjskie czołgi. Chyba lepiej wspierać Ukraine niech leją kacapa a my mamy bufor przed ruską hołotą.
Widzę, że systematycznie trolujesz na kresach24 i publikujesz ruskie propagandowe kłamstwa jakie dostajesz od nadzorujacego cie politruka. Od dawna Polska była solą w oku na kremlu, ONI znają dwa rodzaje Polaków: tych którzy im służą i tych którzy z nimi walcza – tymi pierwszymi gardzą, tych drugich… nienawidzą… A to oznacza mniej wiecej tyle, że KAZDY a w szczególności Polska, albo im się podporządkowuje i zostaje ich prowincją którą gnębią i wyzyskują albo jeżeli nie chce tego zrobić to jest wrogiem którego chcą zniszczyć…
Ula
16 sierpnia 2016 o 12:19Do 10 kopiejek.
Twoim zdaniem jak ktos ma wlasne zdanie, i nie jest ono zgodne z banderlandia to juz musi byc ruskim agentem. Masz bardzo ograniczone myslenie. napisz merytorycznie gdzie ja nie mialam racji, bo Argument o ominieciu Ukrainy byl podczas podejmowania decyzji o drugim ( po zamknieciu tego przez Ukraine jedynym) plynacym przez Polske. Polska mialaby wtedy kurek do Europy zachodniej w garsci. Moze to nie racja? A moze to nie racja, ze Ukraina kradnie ( albo kradla) gaz i za niego nie placila, dlatego Rosjanie chcieli inny gazociag omijajacy Ukraine zbudowac. I moze to nieprawda, ze jako Polska moglaby wtedy ceny z innej potzycji niz teraz negocjowac?
Ale polska gospodarka niewazna, wazna jest Ukraina, byle Ruskim na zlosc zrobic. , ze na koncu Polscy obywatele cierpia, kogo to obchodzi, 10kopiejek sie cieszy, bo Polska przeciw Rosji startuje.
A Rosja z tego sie smieje, znalazla inna droge, i teraz Polska moze siasc i plakac. Bo Ukraina do tej pory np nie zniosla embarga na polskie produkty.
I jesli to, ze jestem calkowicie przeciw banderlandowi i ludziom czczacym mordercow (nie przeciw Ukrainie i Ukraincom), to nie znaczy, ze calosciowo popieram to co Rosja robi. Ale skat Zeby sobie wyrobic wlasne poglady, trzéba umiec myslec, a nie jak katarynka za SBU propagande powtarzac. A zaangazowanie sie w sprawie Ukrainy, ktory sama nie dba o wlasne interesy juz w latach 20 XX wieku malo sie katastrofa dla Polski nie skonczylo. Teraz bedzie tak samo.
10kopiejek
16 sierpnia 2016 o 13:37Do Ula aka Kłamca,
„. . napisz merytorycznie gdzie ja nie mialam racji . . . Ukraina do tej pory np nie zniosla embarga na polskie produkty”
17 czerwca br Ukraina zniosła embargo na polskie mieso. 1 styczniabr weszła w życie umowa o pogłębionej i całościowej strefie wolnego handlu (DCFTA) między Unią Europejską a Ukrainą.
Czy wy w Olgino myslicie, ze takimi kłamstwami i propagandą zmienicie sposób postrzegania was, azjatycką dzicz ? Jestescie oczadzeni propagandą którą sączy wam RT itd.
Gdy korzystasz z opcji kopiuj wklej to chociarz popraw bo raz ON raz ONA – patrz vide ostatnie twoje kłamstwa .
jubus
16 sierpnia 2016 o 13:51Ale przecież to POLSKA JEST WINNA NORDSTREAMOWI.
Wystarczy sięgnąć pamięcią do połowy lat 2000-ych. Po co Rosja i dlaczego zbudowała NordStream.
Japa
16 sierpnia 2016 o 10:17Sojusz z UPAiną doprowadził do tego, ze teraz jesteśmy uzależnieni energetycznie od IV Rzeszy. Zyski z tranzytu rurociagami gazu nas ominęły. Mało tego bezkosztowy eksport żywności i art, AGD do Kaliningradu został przerwany. Turystyka mocno ucierpiała bez Rosjan. USrael realizuje podgrzewanie konfliktu z Rosją Polskimi rekami, a IV Rzesza robi z nas obóz pracy. Dwóch szaleńców Jaro i Jantoś sprowadzają na Polskę widmo atomowej zagłady. Narodzie czas się obudzić!!!!!!
jubus
16 sierpnia 2016 o 13:52Już nie przesadzajmy, bo Rosja to taki sam syf, jak nie gorszy niż Niemcy czy Ukraina. O „zagładach atomowych” to można zapomnieć, żadnej wojny atomowej nie będzie, bo by wszyscy zginęli jak jeden mąż, nikt nie jest samobójcą, a na pewno nie kacapy.
jubus
16 sierpnia 2016 o 13:53Co znaczy „bezkosztowy”? Bo to jakiś rusycyzm, w polskim języku piszemy opłacalny, tani, itd. Proszę nie pisać tu więcej, póki się pan nie nauczy, poprawnie pisac w języku polskim, bo widać, że to wcale nie pański język. Chyba rodowity z pana Rosjanin, a nie Polak.
Kicia
16 sierpnia 2016 o 11:40Widzę że mam bratnią duszę , Ula zgadzam się z Tobą w 100 % !!!