Polska straciła na odłączeniu się od Imperium Rosyjskiego i dzisiaj nie ma przyjaciół w świecie. Powinna dążyć do jak najszybszego odzyskania terenów zarządzanych przez kijowską administrację – doradza wiceprzewodniczący rosyjskiej Dumy Państwowej Władimir Żyrinowski.
W kalkulacjach Żyrinowskiego najlepiej byłoby, gdyby Polska opuściła NATO i ogłosiła neutralność, ale zwycięstwo wyborcze PiS Warszawa to „okropny wybór” – ocenia Żyrinowski, ponieważ – zamiast działać na rzecz Rosji – Warszawa „może na polecenie USA pogarszać stosunku z Moskwą”.
Rosyjski populista ma jednak wciąż nadzieję, że „wygra zdrowy rozsądek, bo przecież bardziej pogorszyć polsko-rosyjskich stosunków już się nie da”, więc Polacy – wedle jego wskazań – „w odpowiednim momencie powinni się powstrzymać”.
Za „sensowne” uznał Żyrinowski pogorszenie stosunków z Ukrainą, by „wziąć jej ziemie zachodnie (od Rosji Polska nigdy nic nie dostanie). To Rosja i NATO mogą podzielić Polskę i Ukrainę. Dlatego dla Polski najlepszym by było pozyskać jak najszybciej swoje utracone ziemie, a z Rosją utrzymywać przynajmniej neutralne stosunki” – doradza Żyrinowski w rozmowie z fakt.pl.
„Dla Rosji byłoby najlepiej, gdyby Polska w ogóle nie odłączała się od Imperium Rosyjskiego. To był jej błąd, który kosztował Polskę najpierw okupację faszystowską a potem wejście do NATO” – uzupełnił swój geopolityczny wywód kremlowski demagog.
Kresy24.pl/źródło: fakt.pl
46 komentarzy
rafi
9 listopada 2015 o 11:39Polska od ruskich dostanie Królewiec bo to ziemie bardziej sa polskie niz ruskie !
Filip Kostrzewa
27 listopada 2015 o 19:33No nie wiem… „Car” Putin tak szybko nie odpuści, polecam jeden z demotów, na który natrafiłem:
http://demotywatory.pl/4572758
rafi
9 listopada 2015 o 11:39Co za pajac zydowski ! Jeszcze troche i te scierwo ruskiesie rozpadnie na kawałki !
SyøTroll
9 listopada 2015 o 16:03jak się rozpadnie to będzie jeden problem z głowy, ale dopóki ów rozpad nie doszedł do skutku, należy starać się mieć poprawne stosunki z FR. W jednym ma prawdopodobnie rację, ja również nie wierzę by PiS-owski rząd starał się poprawiać stosunki między naszymi państwami.
lew
10 listopada 2015 o 00:32W stanie zgnilizny i rozpadu jest ścierwo banderowskie czyli obecna Ukraina.
huadog
9 listopada 2015 o 11:40Jakie to wspaniałe i pouczające posłuchać ruskiego głu5pk5a
SyøTroll
9 listopada 2015 o 16:18Nie głupka, jeno błazna. Chruszczow „na dworze” Dżugaszwilego też błazna odstawiał – bo błazen jest względnie bezpieczny.
freezone
9 listopada 2015 o 11:43bardzo dobry pomysł, jestem za, a nawet nie tylko ja, ale i Polacy którzy mieszkają we Lwowie i Samborze a nawet i Ukraińcy marzą by te tereny należały do Polski, znam wiele osób z tych terenów bo w Krakowie wiele ich mieszka i tak twierdzą, i może przyszłość nam to przyniesie, Polska byłaby potęgą
Ziemia marsjańska
9 listopada 2015 o 12:32Słyszałem, że marzysz, żeby twój dom należał od jutra do mnie, bo będzie ci się w nim lepiej mieszkało. Już pędzę!
realista
9 listopada 2015 o 14:16Pomyśl racjonalnie jeżeli faktycznie Polska przejęłaby te tereny to nie tylko Polska zbiednieje, a jeszcze będzie to najbiedniejszy region kraju, a nacjonalizm znajdzie podatny grunt. Przypominam co się działo i dzieje w byłym NRD.
tommi59
11 listopada 2015 o 09:23Niekoniecznie wtedy mogą cały czas pracować legalnie bez wiz a nie 3 czy 6 miesięcy większość normalnych Ukraińców nie banderowców skorzystałaby na tym a tamci z ss galizien oun i upa się nie liczą wojsko by z nimi zrobiło porządek kibole też bo oni to tylko bezbronnych mordowali
kindzal
9 listopada 2015 o 11:44Debil!
LubieRZca
9 listopada 2015 o 11:54Stek bzur! Ogłoszenie neutralności w centrum europy XD Komuś tu chyba sufit spadł na głowe.
„Za „sensowne” uznał Żyrinowski pogorszenie stosunków z Ukrainą, by „wziąć jej ziemie zachodnie (od Rosji Polska nigdy nic nie dostanie”
Ukraine wchłoniemy do struktur UE a wam zabierzemy Królewiec cholerne kacapy!
SyøTroll
10 listopada 2015 o 09:01Gdyby udało się „wchłonąć” Ukrainę do struktur europejskich, bez rozlewu krwi, nie miałbym nic przeciwko. Ale się nie udało; zaś ponieważ zdecydowana większość Polaków była przekonana że wszyscy obywatele Ukrainy jak jeden mąż są przeciw Rosji, to mamy to co mamy. W efekcie jesteśmy współodpowiedzialni za zaistniałą sytuację, tyle tylko że już nie mamy na nią wpływu, jedynie nasi przywódcy „gwiazdorzą” by nas przekonać że nie straciliśmy w oczach zachodnich krajów UE.
Nic nie ugramy, bo zarówno FR jak i zachodnia część UE pragną pokojowego rozwiązania konfliktu ukraińskiego, ponieważ tylko w ten sposób wyjdą z twarzą, zaś my gramy niestety przeciw UE i FR w interesie USA.
cherrish
9 listopada 2015 o 12:00I znowu ukraińskie chłopięta toczą pianę z ust, taki Żyrynowski jest znakomitym ich wykrywaczem.
ktośtam
9 listopada 2015 o 12:04Czyli żeby dogodzić Putinowi, Polska powinna zrobić mniej więcej to, co propagują polscy narodowcy (może za wyjątkiem tej neutralności).
Michał Kalinowski
9 listopada 2015 o 12:21Władimir Wolfowicz Eidelsztein tak się to ścierwo nazywa na prawdę. Co on może radzić komuś jeśli się wstydzi własnej tożsamości.
SyøTroll
9 listopada 2015 o 16:14A co panu przeszkadza pochodzenie etniczne pana Eidelszteina, ma prawo „lubić i dobrze życzyć” Polsce, skoro jego tate i wujo zostali wywiezieni na sybir za Josifa Wissarionowicza Dzugaszwilego, z terytorium II RP. Nazwisko zmienił ale do „polskiego” pochodzenia się przyznaje.
tommi59
10 listopada 2015 o 10:05100% racja
MarcoPolo
9 listopada 2015 o 13:10W wielu rzeczach sie zgadzam choc nie ze wszystkim.A wywiad jest z przed pol roku.
Cecylia
9 listopada 2015 o 13:22Neutralność, to dobrze dla Polski, nie tylko dla Rosji.
Giena co wie
9 listopada 2015 o 14:43Wiem pan co, panie Wiktorze D. – Cecylio? Nie wiemy jeszcze, wprawdzie, ile za ten spam całodobowy na portalach panu ruscy czy Mińsk płacą, ale – proszę wierzyć – jest pan już tak dawno rozkuty i namierzony jak łysy koń, ze szczegółami. To, że jeszcze pan nie jest w puszcze wynika wyłącznie z niskiej oceny realnej szkodliwości pana działań. A ma pan już przecież teraz obywatelstwo polskie, więc odpowiada pan przed polskim prawem, a nie – jak kiedyś – białoruskim. Wiec oszczędź pan roboty i daj se spokój, zajmij się komponowaniem czy czymś tam innym. Bo za chwilę do łapania ruskich hejterów będzie zielone światło, więc ostatni czas na refleksję.
lew
10 listopada 2015 o 00:38@Giena co wie, nie strasz ukropie bo się ze….sz.
Cecylia
11 listopada 2015 o 02:01Gien, wśród Polaków nie ma. To zwykła suka jakaś.
halszka
9 listopada 2015 o 15:06P. Zyrinowski co z tego bedzie miala POLSKA? Ok wychodzimy z NATO ale chcemy nie tylko Ukraine ale takze tereny do samej MOSKWY , jak pan dobrze wie BYLISMY TAM. Zgoda p. zyrinowski?
miki
9 listopada 2015 o 17:42Hmm……on ewidentnie szuka sojusznika do wspólnego skoku na Ukrainę, już po raz drugi . Ale Rzeczpospolita nie da sie nabrać na te „powidła które są świeże zaledwie chwilkę” dopóki my nie staniemy się drugim celem. Tak zrobił z ruskimi Hitler w 1939-zaatakowali Rzeczpospolitą wspólnie bo w pojedynkę rady by nie dali, a potem miał już ochotę „skonsumować” Rosję 🙂 My wejdziemy na Ukrainę ale jak będzie istotne zagrożenie ze strony Rosji i jak będą sobie sami Ukraińcy tego życzyli i w imię budowania nowego państwa Międzymorza, jestem o tym przekonany ,że to tylko kwestia czasu. SYTUACJA JAKA JEST OBECNIE SPRZYJA POLSCE ,A SZKODZI ROSJI i oby jeszcze potrwała 🙂 Nam się nigdzie nie spieszy a Rosji a oczywiście 🙂
lew
10 listopada 2015 o 00:43Ukropie miki, przyjdzie taki czas , że władzę w Polsce przejmą Narodowcy(nie mylić z Narodowcami wykreowanymi przez służby specjalne bo to agentura nie Narodowcy) i w porozumieniu z Rosją Polska rozbierze ten wrzód o nazwie Ukraina.
Cecylia
10 listopada 2015 o 11:27Oby to nastąpiło, jak najszybciej, bo najwyższy czas na Narodowy Rząd RP.
SyøTroll
10 listopada 2015 o 18:22Tylko którego narodu rząd, „droga” Cecylio ?
Cecylia
11 listopada 2015 o 01:59RP – trza czytać umieć
tarnat
11 listopada 2015 o 15:23Ok tylko ilu nas chłopaków na wojnę z Ukrainom wyślesz tysiąc, dwa ,dziesięć tysięcy a ilu zginie? Durniu.
Maxx77
9 listopada 2015 o 19:03Zachód (Francja, Anglia, Benelux itd.) byli i są i będą niesamowicie sprzedajni i zdradzą Polskę w każdym sojuszu… sojusz z Zachodem jest tyle wart co papier na nim zapisany! Sprzedali Polskę w 1939 i póżniej w Jałcie (na 50 lat), roszabrowali majątek po komunie i zrobili z Polski postkolonialną republikę, rynek zbytu i żródło taniej siły roboczej… Polska powinna odzyskać ziemie niesprawiedliwie zabrane przez Stalina. LWÓW powinien być polski!!!
tommi59
10 listopada 2015 o 10:01Oczywiście nie tylko Lwów takżę Stanisławów Lida,Grodno,Wilno Brześć sugerowanie że mamy za to ziemie zachodnie to oszustwo za wywołanie wojny i te wszystkie kradzieże i zbrodnie niemcy powinny oddać jeszcze Budziszyn,Miśnię Chociebuż jeśli nie połowę NRD
SyøTroll
10 listopada 2015 o 18:49Ma pan rację, Lwów powinien być polski ale niestety, już nie jest, więc co pan proponuje ? Pogonić obecnych mieszkańców tych ziem w kierunku Kijowa ?
Polska powinna odzyskać ziemie niesprawiedliwie zabrane przez Stalina ? Naprawdę ? A jesteśmy skłonni oddać ziemie zachodnie i północne tzw. „odzyskane”. Zwłaszcza dotyczy to Jaćwieży i reszty Prus Wschodnich (bez Warmii). One, niestety nigdy nie były sensu stricte polskie.
Co do reszty – myli pan przyjaźń z sojuszem. Sojusz opiera się na wspólnocie interesu, dopóki takowa występuje …
tommi59
11 listopada 2015 o 09:36Nic nie musimy oddawać doznaliśmy krzywd wymordowano miliony Polaków skradziono mienie zniszczono miasta ceną za to były tylko ziemie kiedyś należące do Polski dalece za mało. Mamy moralne prawo domagać się odzyskania ziem do granicy wschodniej z 1939 z Pińskiem, Równem Baranowiczami, Wilnem.Nikt nie musi wygnać Ukraińców połowa z nich tam na Wołyniu i w Małopolsce Wschodniej mieszkała trzeba tylko bandytów z oun upa utrzymać w ryzach albo Putinowi na Syberię wysłać
ZdrowaWoda
9 listopada 2015 o 19:09A ten pajac niech sobie włoży łeb do kibla albo chociaż na tory. Wtedy będę szczęśliwy.
JURIJ RUSKI BANDYTA
9 listopada 2015 o 19:18CO MA ZROBIĆ ROSJA ŻEBY BYŁO DOBRZE? ZREALIZOWAĆ OBIETNICĘ WYBORCZĄ DZIADZI ŻYRINOWSKIEGO, ŻE TERAZ JUŻ WSZYSCY BĘDĄ ŻYĆ min. 150 LAT… })
Woland98
9 listopada 2015 o 19:33Polską powina dbać o swoje intersy bo państwa mają intersy nie pszjaćiół Ukraina powina pszeprośić za swoje zbrodnie i zwróić mnie Polakom wypendzonym z Ukrainy .
iwanczuk
9 listopada 2015 o 20:01Czy ta rosyjska małpa długo jeszcze będzie straszyć dzieci, Dobry Boże?
Teofil
9 listopada 2015 o 22:49Pan Żyrynowski jest znany ze swych prowokacyjnych wypowiedzi. Radzi Polsce podjęcie pewnych kroków, m.in. wyjścia z NATO. Rewanżując się dobrą radą, radzimy Panu, aby Rosja ogłosiła neutralność i zniszczyła wszystkie zapasy broni masowego rażenia. Następnym krokiem
powinno być zbudowanie konkurencyjnej gospodarki i dobrobyt Rosjan.
Zibi
9 listopada 2015 o 23:01Glupcy! Glupcy! Glupcy! Nie ma zadnej przyjazni z Rosja!!!!!! ten kraj jest nasaczony krwia BRATOBUJCZA!!!!!!!!!!! wy BARANY!!!!!!! ten narod najpierw musi przyjac do swojch SERC JEZUSA CHRYSTUSA!!!!!!!!!!!!!!!!! PANA BOGA!!!!!!!!!!! I DUCHA SWIETEGO!!!!!!!! pojawia sie szatan zyrinowski jego przydomek to zmijowski gad nad gadami!!!!!ja modle sie za wszystkich bo nie wiedza co czynia jesli nie nawroca do BOGA to jest napisane w Pismie Swietym jak skanicza Poganie!!!! te poganskie cerkwie to powinno (usun. wezwanie do przemocy religijnej) a wybudowac Katolickie Koscioly!!!!! i MODLIC SIE Przyjmowac JEZUSA CHRYSTUSA DO SWOJCH SERC!!!!!!!!!!! tam zadzi szatan!!!!!!! z PANEM BOGIEM AMEN.
SyøTroll
10 listopada 2015 o 18:26Miło by było gdybyś się pan nawrócił do Chrystusa zamiast wzywać do krucjaty przeciw Rosji. Po nawróceniu, proszę bardzo proszę jechać do Moskwy w charakterze misjonarza.
tommi59
10 listopada 2015 o 09:55Bardzo mądre słowa panie Edelstein (żyd nienawidzący żydów) pochodzący z Polskiego miasta Równe
jubus
10 listopada 2015 o 10:39Zgadzam się co do potrzeby wyjścia z NATO (oraz UE)i neutralności. To NATO oraz USA zagraża Rosji, podobnie jak Ukrainie i całej Europie Środkowo-Wschodniej. Jedyną szansą dla Polski, Ukrainy, Białorusi, Węgier, Rumunii jest Międzymorze czyli alteratywa wobec UE, NATO i Rosji.
Ukrainy zachodniej nie trzeba zajmować, o wiele lepszym rozwiązaniem byłoby powolne przejmowanie Niemiec wschodnich, w końcu to dawne słowiańskie ziemie. Czas uwolnić Łużyczan spod panowania niemieckiego.
SyøTroll
10 listopada 2015 o 18:29Jak nie wyjdzie z Mińskiem-2, to będzie miał pan swoje upragnione Międzymorze czyli UE-bis (między FR a UE), ale nie wiem czy w takim kształcie o jakim pan marzy.
ja
12 listopada 2015 o 01:35a ty ruski możesz się zgadzać albo nie zgadzać na naszą przynależność do NATO…