Państwowa Agencja Dróg Ukrainy podpisała memorandum o współpracy z China Road and Bridge Corporation w sprawie projektu przebudowy 200 km drogi Odessa – Mikołajów – Chersoń. Cytowany przez ukraińskie media p.o. szefa Ukrautodoru Sławomir Nowak twierdzi, że inwestycja może stymulować wzrost PKB Ukrainy o 1,5-2 proc.
Projekt zakłada poszerzenie do 4 pasów i budowę obwodnicy wokół Mikołajowa. Zmodernizowana droga M-14/F-58 ma połączyć największe porty Ukrainy – Odessę, Mikołajów, Chersoń.
Memorandum o współpracy Chinami przewiduje przygotowanie studium wykonalności i rozwiązań projektowych. Po zakończeniu tego etapu będzie możliwe podpisanie umowy o udzielenie kredytu na realizację projektu w jednym z banków państwowych CHRL i pozyskanie do wykonywania prac firm, specjalizujących się w budowie dróg.
Przypomnijmy: w czerwcu br. Państwowa Agencja Dróg Samochodowych Ukrainy „UKRAWTODOR” ogłosiła przetargi w zakresie realizacji remontu kapitalnego 5 odcinków dróg samochodowych na terenie Obwodu Lwowskiego oraz 1 odcinka drogi samochodowej na terenie Obwodu Wołyńskiegow ramach projektu Development of Border and Road Infrastructure on the Ukrainian-Polish Border, dotyczącego rozwoju infrastruktury drogowej i granicznej przy granicy polsko-ukraińskiej, finansowanego z kredytu o wysokości 100 mln EUR udzielonego przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej na rzecz Ukrainy na mocy zawartej we wrześniu 2015 roku Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Ukrainy. Rząd Rzeczypospolitej Polskiej udzielił Rządowi Ukrainy kredytu w wysokości 100 mln EUR, m.in. na finansowanie projektów w dziedzinie modernizacji infrastruktury drogowej granic i przejść granicznych.
Kresy24.pl (HHG)
10 komentarzy
Ula
7 lipca 2017 o 14:32deja vu.
Nowak, drogi…….
Basia
7 lipca 2017 o 16:41Ciekawe jaki teraz zegarek będzie?
ltp
8 lipca 2017 o 00:20Dzwon do Nowaka, a nie głupie pytania zadajesz.
nn
8 lipca 2017 o 08:01W cenie 1/10 stodoły pewnego polityka.
reut
7 lipca 2017 o 20:38Chiny, Nowak, autostrada, – raczej wiemy jak to się skończy. Różnica jest taka – że Nowak od oszukanego kierowcy gruzawika może dostać ołowiem.
Luk
7 lipca 2017 o 22:11Autostrada, a raczej sieć autostrad powinna łączyć polskie porty nad Bałtykiem z ukraińskimi portami nad Morzem Czarnym. Do tego sprawne połączenia kolejowe, a w dalszej przyszłości (po derusyfikacji Białorusi) powinno się zadbać o połączenie żeglugowe Wisła-Bug-Prypeć-Dniepr – także łączące te dwa morza.
tytuł jak z brukowca?
8 lipca 2017 o 13:02a po co?
Luk
9 lipca 2017 o 22:01Po to żebyśmy zarabiali na wymianie handlowej krajów położonych pomiędzy Morzem Bałtyckim a Morzem Czarnym.
Pafnucy
9 lipca 2017 o 23:09Polska już ma bardzo dobre połączenie z portami nad Morzem Czarnym. Dla Polski Morze Czarne to przede wszystkim Bułgaria i Rumunia. Banderowski trup nie jest Polsce do niczego potrzebny.
Japa
7 lipca 2017 o 22:51Ciekawe dlaczego Polska finansuje największy ukraiński biznes , czyli usprawnienie kontrabandy na przejściach granicznych? Czy tym sposobem chce zwiększyć przepustowość? Tak czy inaczej „Zegarek” idealnie nadaje się do robienia w rogi oligarchów. Pokaże im, ze Polak potrafi.