• Ukraina
  • Białoruś
  • Rosja
  • Litwa
  • Region Bałtyku
  • Azja i Zakaukazie
  • Na Świecie
  • Historia i Wspomnienia
  • Kultura
  • Podróże po Kresach
  • Wyszukiwarka Kresowa
  • Kalendarium Kresów
    • Styczeń w Historii Kresów
    • Luty w Historii Kresów
    • Marzec w Historii Kresów
    • Kwiecień w Historii Kresów
    • Maj w Historii Kresów
    • Czerwiec w Historii Kresów
    • Lipiec w Historii Kresów
    • Sierpień w Historii Kresów
    • Wrzesień w Historii Kresów
    • Październik w Historii Kresów
    • Listopad w Historii Kresów
    • Grudzień w Historii Kresów
  • Polacy na Wschodzie
  • Biblioteka Kresowa
  • Kuchnia Kresowa
Kresy24.pl – Wschodnia Gazeta Codzienna
  • 20 maj 2026
  • Gazety i Czasopisma Kresowe
    • Archiwum Dziennika Kijowskiego
    • Archiwum Gazety Polskiej Bukowiny
    • Archiwum Głosu Polonii
    • Archiwum Głosu znad Niemna
    • Archiwum Kuriera Galicyjskiego
    • Archiwum Kwartalnika Echa Polesia
    • Archiwum Kwartalnika Krynica
    • Archiwum Magazynu Polskiego
    • Archiwum Monitora Wołyńskiego
    • Archiwum Mozaiki Berdyczowskiej
    • Archiwum pisma Nasze Drogi
    • Archiwum pisma Polacy Donbasu
    • Archiwum pisma Polonia Charkowa
    • Archiwum pisma Wołanie z Wołynia
    • Archiwum Polak na Łotwie
    • Archiwum Polaka Małego
    • Archiwum Polaka w Niemczech
    • Archiwum Słowa Polskiego
    • Archiwum Słowa Życia
    • Archiwum Tęczy Żytomierszczyzny
    • Archiwum Gazety Polak Mały
Kresy24.pl - Wschodnia Gazeta Codzienna
  • Ukraina
  • Białoruś
  • Rosja
  • Litwa
  • Region Bałtyku
  • Azja i Zakaukazie
  • Na Świecie
  • Historia i Wspomnienia
  • Kultura
  • Podróże po Kresach
  • Wyszukiwarka Kresowa
  • Kalendarium Kresów
    • Styczeń w Historii Kresów
    • Luty w Historii Kresów
    • Marzec w Historii Kresów
    • Kwiecień w Historii Kresów
    • Maj w Historii Kresów
    • Czerwiec w Historii Kresów
    • Lipiec w Historii Kresów
    • Sierpień w Historii Kresów
    • Wrzesień w Historii Kresów
    • Październik w Historii Kresów
    • Listopad w Historii Kresów
    • Grudzień w Historii Kresów
  • Polacy na Wschodzie
  • Biblioteka Kresowa
  • Kuchnia Kresowa
Home
Ukraina

Andrij Deszczyca: Polska narzuca nam swoją wizję historii

21 lip 2017

„Opowiadamy się za tym, by istotne kwestie historyczne były omawiane przez ekspertów i historyków. Przedwczesne jest przenoszenie ich na szczebel polityczny” – oświadczył ukraiński ambasador  w Warszawie Andrij Deszczyca, odnosząc się do wypowiedzi szefa polskiego MSZ, że „Ukraina z Banderą do UE nie wejdzie”. Zdaniem Deszcycy, Kijów nie podnosi obecnie kwestii członkostwa Ukrainy w Unii Europejskiej.

„Poza tym, musimy dla siebie samych, a nie dla Polski, lepiej poznać własną historię, obiektywnie oceniając postawy różnych formacji wojskowych, które brały udział w II wojnie światowej” – powiedział Andrij Deszczyca w wywiadzie dla portalu Europejska Prawda, opublikowanym 18 lipca,

Według ukraińskiego dyplomaty, Polska próbuje narzucić Ukrainie własną wizję historii, ponieważ na Ukrainie panuje „próżnia w znajomości i ocenie własnej przeszłości”, a “jeśli jest próżnia, zawsze będą próby jej wypełnienia”.

“Czy to ze strony ZSRS, czy Rosji, czy Polski – będą próby narzucenia nam własnego punktu widzenia. Im szybciej dojdziemy do swoich własnych ocen, tym silniejsza będzie nasza pozycja” – stwierdził Deszcyca dodając, że od czasu zmiany rządu w Polsce, polityka historyczna zajęła jedno z głównych miejsc w polsko-ukraińskim dialogu, jednak retoryki historycznej, która jest adresowana przez rząd w Warszawie do polskiego elektoratu, nie należy włączać  do stosunków międzynarodowych.

Kresy24.pl/Europejska Prawda (HHG)

< Idź pod prąd Zobacz inny >
Ważne? Ciekawe? Podaj dalej:

Nie przegap w tym temacie:

Zełenski przekazał „dobre wieści” z frontuZełenski przekazał „dobre wieści” z frontu Default Thumbnail“Reakcja Rosji pokazuje skuteczność polsko-ukraińskiej inicjatywy” Default ThumbnailRosjanie chcą przynieść Ukrainie pokój. Świat ich misji raczej nie powstrzyma?
  • Tagi
  • Bandera
  • Deszczyca
  • Europa
  • historia
  • II wojna światowa
  • polityka
  • stosunki polsko-ukraińskie
  • Unia Europejska
  • wojna

44 komentarzy

  1. Janek
    23 lipca 2017 o 17:21 Odpowiedz

    A jest historia Ukrainy☺

  2. Ryszad Felsztyński
    23 lipca 2017 o 15:55 Odpowiedz

    Ukraina chcąc być traktowana poważnie musi sama rozliczyć się z swoja historią nie pomogą żadne zaklęcia polityków promujących banderyzm oun czy upa nie wspominam, żadne zaklęcie w tym nie pomogą pomimo silnego lobby banderowskiego w Kanadzie i Stanach . Deszczyca doskonale wie jaka była przyczyna rzezi Wołyńskiej , doskonale wie że te mordy były na kobietach i dzieciach , doskonale zdaje sobie sprawę ze do dziś w wielu ukraińskich domostwach można znaleźć rzeczy zrabowane u polskich sąsiadów, doskonale wie że przyznanie się do tego ludobójstwa może wywołać u potomków ofiar chęć rekompensaty i to jest ich główny ból , Rosjanie tak samo nie chcą przyznać odszkodowań za swoje czyny jakie popełniali na obywatelach Polskich rabunki i gwałty w Polsce , pribałtyce, i tez na Ukrainie . Osobiście nie lubię władzy w Rosji ale ludzie sa Ok nigdy sami z siebie nie szli mordować swoich sąsiadów , tego nie można powiedzieć o Ukraińcach oni od 39ra w 43r szli sami mordować swoich sąsiadów , krewnych, przyjaciół? Polaków . Do dziś nie mogę zrozumieć dlaczego tak postępowano jakie musi być zwyrodnienie u tych ludzi, oni nie maja sumienia , nawet zwierzęta tak nie postępowali jak ukraińcy z terenów Kresów

  3. prawy
    23 lipca 2017 o 12:46 Odpowiedz

    ” Dwa lata Ukraińskiej Republiki.”
    Hm.
    Taka to wielowiekowa państwowa historia?

    I co się z tym historycznym państwem stało, gdy tylko armia niemiecka powróciła do Niemiec?

    Ach skąd się wzięło to powiedzenie że terytorium którym ten rząd ukraiński włada to ziemia którą zajmuje pod wagonem kolejowym, w którym zasiada.

    A ile to liczyła armia owego państwa?
    Może tyle, ile armia Galicyjskiej Republiki Rad ?

  4. prawy
    22 lipca 2017 o 16:26 Odpowiedz

    Porównaj wezwanie B.Kramka:
    “Radykalne metody oporu z krajów wschodnich usprawiedliwiają wyjątkowe w historii III RP okoliczności.”

    https://www.facebook.com/notes/bartosz-kramek/niech-pa%C5%84stwo-stanie-wy%C5%82%C4%85czmy-rz%C4%85d/10155402239540772/

    http://odfoundation.eu/zespol

    z:
    “Żyjemy na granicy stepowych i osiadłych narodów, w walce przyjmiemy taktykę ludzi stepów.”

  5. black flag
    22 lipca 2017 o 14:29 Odpowiedz

    ,, historia Kresow to historia Polski ,,, Polska tam wprowadzala co europejskie nie mongolsko-kacapskie,, co to za temat do rozmowy o chlopach na kresach , od kiedy to chlop na kRESACH tworzyl historie , co tam jest co jeszcze nie zniszczyli to historia ktora tworzyli Polacy i tylko Polacy a nie chlop ukrainski , ten mieszanic chlop polsko-rusinski( tzw ukrainiec) mieszkal w szalasach albo ziemiankach,,to jest ich historia , zgadzam sie z tym ,,,panie jak cie tam zwia ?

  6. krzysztof m
    22 lipca 2017 o 13:01 Odpowiedz

    ALE BANDEROWSKIEGO FASZYZMU W KORONIE NIE BUDIET

    GASPADIN AMBASADOR !!!!!!! PONIAŁ ???????

  7. ojtam
    22 lipca 2017 o 05:36 Odpowiedz

    we lbach maja proznie

    1. prawy
      22 lipca 2017 o 15:41 Odpowiedz

      Z próżni we łbach, moralne ścierwo się bierze?

  8. Fox
    21 lipca 2017 o 23:59 Odpowiedz

    Polska nie narzuca Ukrainie swojej wersji historii, ponieważ Ukraina, nie oglądając się na Polaków, już “napisała” swoją historię gloryfikując swoich zbrodniarzy, ludobójców i najgorszą ukraińską dzicz. Parlament Ukrainy nie tylko uchwalił gloryfikację ale i prawną ochronę czci zbrodniarzy. O co oni mają teraz do Polski pretensje?

  9. Warszawiak
    21 lipca 2017 o 20:05 Odpowiedz

    co ten pan tutaj jeszcze robi ???

  10. Jan53
    21 lipca 2017 o 19:25 Odpowiedz

    Historia Ukrainy?Chmielnicki im już dawno obral kierunek.

  11. Jarema
    21 lipca 2017 o 18:36 Odpowiedz

    Wzburzenie w Polsce wywołała polityka historyczna Ukrainy realizowana od Juszczenki, w której zaczęto i nadal się to czyni heroizować zbrodniarzy z UPA całkowicie zamykając oczy na ich bestialskie zbrodnie na niewinnych polskich (i nie tylko) ofiarach cywilnych. Politykę historyczną, tyle że zakłamaną, jątrzącą z Polakami Ukraina panie ambasadorze ma. Proszę nie obrażać Wiatrowycza zwiastuna nieszczęść polsko-ukraińskich.

  12. Mike
    21 lipca 2017 o 18:19 Odpowiedz

    Powinni go wziąć na dywanik za takie brednie. Jakie narzucanie historii? Raczej próba obiektywnego spojrzenia na nią, nie przez pryzmat faszystów z UPA i SS Galizien.

  13. Wołyń1943
    21 lipca 2017 o 17:56 Odpowiedz

    Pan ambasador dyplomatycznie zapomina, że UPA “działało” na terenie Polski, zatem wszystko co dotyczy tej zbrodniczej formacji i jej zaplecza, to sprawa polska!

  14. tagore
    21 lipca 2017 o 16:40 Odpowiedz

    Wypowiedź Ambasadora jest znacznie obszerniejsza i
    w gruncie rzeczy sprowadza się do stwierdzenia: róbmy swoje na gadanie polskich polityków nie ma co zwracać uwagi. podejmiemy temat gdy bedziemy silniejsi politycznie i gospodarczo.

    1. Emeryt
      22 lipca 2017 o 08:25 Odpowiedz

      Kto dziś pamięta o rzezi Ormian dokonanej przez Turków?
      Celem Ukrainy jest zepchnięcie w niebyt pamięci
      ludobójstwa na Polakach dokonanego przez Ukraińców.
      Czy to im się uda?.

      1. prawy
        22 lipca 2017 o 15:39

        Np. Ormianie pamiętają.
        Przykład:ks. I I-Z !

    2. Podlaszuk
      23 lipca 2017 o 22:03 Odpowiedz

      Panie Tagore, chyba tym, konkretnym słowom trudno coś zarzucić?

      „Opowiadamy się za tym, by istotne kwestie historyczne były omawiane przez ekspertów i historyków. Przedwczesne jest przenoszenie ich na szczebel polityczny”

      Od tego właśnie trzeba wyjść.

      1. tagore
        25 lipca 2017 o 16:50

        Zarówno realizacja w 1943 roku zaproponowanego przez Kołodzińskiego 1939r “ostatecznego” rozwiązania kwestii polskiej wraz z zerwaniem więzi kulturowych i społecznych jak i dzisiejsza polityka historyczna Ukrainy to realizacja tak postrzeganych interesów politycznych.Tworzenie zasłony dymnej mającej zminimalizować jej konsekwencje w stosunkach z Polską w trudnym dla Kijowa okresie nic tu nie zmieni.Czornowił przynajmniej nie jest w tym zakłamany.

  15. kocki
    21 lipca 2017 o 16:33 Odpowiedz

    Deszcyca stwierdził…”ponieważ na Ukrainie panuje „próżnia w znajomości i ocenie własnej przeszłości”

    próżnia i w głowe Andria Deszczyci oczywiściе…

    1. prawy
      22 lipca 2017 o 14:58 Odpowiedz

      I to z tej próżni, bałwany i ulice ludobójców się pojawiają a nie z państwowej polityki UA, tworzonej przez państwowy ośrodek UIPN z szefem- neonazistą w randze ministra?

  16. kazik h
    21 lipca 2017 o 16:10 Odpowiedz

    Zacznijmy od odkrycia miejsc pochówków naszych i ich rodaków jak i członków innych narodowości!
    W większości wszyscy z nas urodzili się po wojnie i nie widzieliśmy tych bestialstw.
    To byłby dobry początek do pojednania!

    PS.Rodziny moich rodziców zostały w 30% wymordowane w latach:1939-1944

  17. prawy
    21 lipca 2017 o 16:03 Odpowiedz

    Dlatego tez ekshumacji szczątków ofiar Genocidum Atrox (na razie) nie będzie, gdyż jest to decyzja polityczna (zdaniem Deszczycy jako przedstawiciela UA),a nie historyczna.

    Archeolodzy z RP, ekshumacjami szczątków ofiar Genocidum Atrox bedą mogli się zająć gdy historycy UA z UIPN zbadają temat i stwierdzą ze Genocidum Atrox było rzeczywiście faktem a nie jest złośliwym antyukraińskim wymysłem, polskiej polityki historycznej.

    Obecnie historycy UA i UA-byznesmeni od ekshumacji badają i ekshumują szczątki hirojiv OUN/UPA m.in za polskie środki, więc więcej ekshumacji robić nie mogą.

    Może kiedyś…, gdyby historycy UIPN ustalili że Genocidum Atrox w ogóle było.

    1. Jarema
      21 lipca 2017 o 23:24 Odpowiedz

      Panie Prawy, zgadzam się z pana oceną postawy Ukraińców, ale kiedy Rasija udostępni akta Obławy Augustowskiej!? Do dziś nie wiadomo, gdzie leżą pomordowani Polscy Patrioci. W połowie lipca 2006 strona rosyjska odmówiła odpowiedzi na polski wniosek o pomoc prawną w tej sprawie, argumentując to przedawnieniem karalności. Przyzna pan, że to podłość, kłamstwo i pogarda dla ludobójstwa?

      1. prawy
        22 lipca 2017 o 15:35

        “, ale kiedy Rasija udostępni akta Obławy Augustowskiej!?”

        Jeśli FR nie udostępniła, to np. PAŃSTWOWY zakaz
        ekshumacji ofiar Genocidum Atrox jest uzasadniony?

        Związku miedzy tymi faktami nie dostrzegam ale może się mylę, wiec proszę na taki związek wskazać.

    2. peter
      22 lipca 2017 o 03:47 Odpowiedz

      Mam nadzieje ze tez ciagle pamietasz o tych zapomianych ofiarach /Genocidum Atrox/ jakos ani slowa nikt o nich tu nie wspomina 100tys I zadnej ksiazki na ten temat zadnych wspomien
      Operacja polska NKWD – wymierzona w Polaków operacja NKWD, wynikająca z Rozkazu Ludowego Komisarza Spraw Wewnętrznych ZSRR nr 00485[1] z dnia 11 sierpnia 1937, wydanego przez ówczesnego Ludowego Komisarza NKWD Nikołaja Jeżowa, przeprowadzona w latach 1937–1938. Według dokumentów NKWD skazano 139 835 osób, z tego zamordowano bezpośrednio 111 091 Polaków – obywateli ZSRR, a 28 744 skazano na pobyt w łagrach – struktury podległej Gułag. Wyroki były wykonywane natychmiast. Masowo deportowano Polaków zamieszkujących Ukraińską SRR i Białoruską SRR m.in. do Kazachstanu, na Syberię, w rejony Charkowa i Dniepropetrowska. Łączna liczba deportowanych Polaków wyniosła ponad 100 tysięcy.

    3. peter
      22 lipca 2017 o 03:50 Odpowiedz

      Prawy Wiem ze kiedys juz napisales ze to nie byly Kresy i ta zbrodnia nie dotyczy kresow

      1. prawy
        22 lipca 2017 o 14:50

        Wątpię, abym tak właśnie napisał.

        Ludobójstwo to ludobójstwo niezależnie od tego, gdzie i przez kogo, zostało popełnione i jak uzasadniane.

        Sprawcy to SZCZEGÓLNI zbrodniarze i nikt z nich, przez normalnego, moralnego człowieka za wzór do naśladowania, uznany być NIE MOŻE.

        Natomiast na tym portalu staram się komentować jedynie to, co związane jest z Genocidum Atrox i gloryfikacją sprawców TEGO bestialskiego ludobójstwa.

        Dlaczego o tym ludobójstwie?

        Dlatego że władze RP, poczynając już od II RP, uznawać tego co było, za ludobójstwo NIE CHCIAŁY, i wyprawiały rozmaite kuglarstwa w tym semantyczne, aby go nie uznać.

        Teraz też, tak czynią.
        Dlatego, komentuję.

        Charakterystyczne jest i to, że samo użycie, adekwatnej nazwy tego ludobójstwa Genocidum Atrox, wywoływało już ataki na używającego.

        Dlaczego tak się działo ?

        Dlatego że ta nazwa własna (przecież już dawno znana) zmusza do stanięcia przed “lustrem” i spojrzenia na swoje oblicze.

        Więc wielu, dlatego jej nie cierpi.

  18. jpt
    21 lipca 2017 o 15:52 Odpowiedz

    jakos nigdzie nie widac zeby Ukraincy wspominali barwne postacie z czasów Rzeczpospolitej Obojga Narodów, wspolne zwyciestwa, osiagniecia tylko ten zasrany bandera i pustka

    1. Paweł Bohdanowicz
      21 lipca 2017 o 19:27 Odpowiedz

      Niech Osoba nie będzie głupim cielątkiem.

      Nawet w 1943 roku UPA odwoływała się do Petlury i do wcześniejszych postaci historycznych (częściej, niż do samego Bandery). Teraz również odwołują się do historii sprzed OUN i UPA.

      Tu ma Osoba przykład z z kanału pewnego nacjonalisty. Niech Osoba popatrzy sobie i przestanie chrzanić:

      https://www.youtube.com/watch?v=_WG3q_a3Mpw

      1. ltp
        21 lipca 2017 o 22:43

        i z Petlurą na sztandarach “rezała Lachów”.
        Jaja Pan sobie robisz

      2. raczej tylko czytam
        21 lipca 2017 o 22:49

        Posluchalam. Super!
        Ale..OUN i UPA nigdy nie beda …my cup of tea.
        Rodzina ojca i mamy pochodzi z Tarnopola.

      3. Jarema
        21 lipca 2017 o 23:17

        Niech osoba nie żartuje, że ktoś z Polaków będzie brał na poważnie wypowiedzi osoby publikującej na portalu z wizerunkiem i cytatami zbrodniarza Bandery. Wiarygodność zgodnie z dawnym hitem Lady Pank!

      4. Barnaba
        22 lipca 2017 o 00:03

        Cielaczku! Ty chyba prawdę powiesz dopiero jak się pomylisz! Na obszarze II-giej Rzeczpospolitej, którym obecnie administrujecie dzięki Stalinowi pomniki tych Waszych bandziorów jadąc od strony Przemyśla zaczynają się już kilka kilometrów od obecnej lini demarkacyjnej nazywanej powszechnie granicą. I tak jest wszędzie. Jakoś pomników Petlury czy Sahajdacznego nigdzie nie widać.

      5. Ktoś
        22 lipca 2017 o 08:42

        To Ukraina narzuca swoją wersję historii całemu światu:

        Proszę bardzo, artykuł Josha Cohena: http://foreignpolicy.com/2016/05/02/the-historian-whitewashing-ukraines-past-volodymyr-viatrovych/
        W artykule jest napisane wprost, że Wiatrowicz to kłamca i falsyfikator dokumentów.
        Autor powołuje się na Jeffrey’a Burds’a (CV: https://www.northeastern.edu/cssh/faculty/jeffrey-burds)

        Na John’a-Paul’a Himka;ę (http://ualberta.academia.edu/JohnPaulHimka/CurriculumVitae🙂 i jego pracę: http://www.academia.edu/577915/Collaboration_and_or_Resistance_The_OUN_and_UPA_during_the_War, a tu jego inne prace: http://ualberta.academia.edu/JohnPaulHimka/Papers

        Na Jared’a McBride’a (CV: https://ucla.academia.edu/JaredMcBride/CurriculumVitae), a tu pare jego prac: https://www.academia.edu/29475579/Peasants_into_Perpetrators_The_OUN-UPA_and_the_Ethnic_Cleansing_of_Volhynia_1943-1944 https://www.academia.edu/29541358/Ukrainian_Holocaust_Perpetrators_Are_Being_Honored_in_Place_of_Their_Victims

        Kolejny historyk krytykujący OUN i UPA Ivan Katchanovski, CV i jego prace: http://uottawa.academia.edu/IvanKatchanovski

        Następny: Tarik Cyril Amar (CV: http://history.columbia.edu/faculty/Amar.html) https://www.academia.edu/31787831/Letter_of_Concern
        http://www.academia.edu/3610047/Critical_Comment_on_Volodymyr_Viatrovychs_Roman_Shukhevych_Soldat_English_Version_

        Na koniec jeszcze Timothy Snyder (CV: http://history.yale.edu/people/timothy-snyder) http://www.nybooks.com/daily/2010/02/24/a-fascist-hero-in-democratic-kiev/

      6. prawy
        22 lipca 2017 o 15:29

        “Nawet w 1943 roku UPA odwoływała się do Petlury”
        Petlura planował ludobójstwo Polaków?
        A może innych “czużyńców” ?
        Jakich ?

      7. prawy
        22 lipca 2017 o 15:54

        “Jaja Pan sobie robisz”
        Od lat.
        Banderowskie jaja wysiaduje w RP.

      8. Cichosz
        23 lipca 2017 o 01:35

        Bzdura! Tyle mówi się o przyjaźni polsko-ukraińskiej, o budowaniu mostów. Jednak trudno to czynic, lub jest po prostu hipokryzją, gdy Ukraina gloryfikuje tych, którzy mordowali ludzi, którzy szukali porozumienia polsko-ukraińskiego. Choćby Babij, petlurowiec, szukający porozumienia polsko-ukraińskiego, krytykujący szowinistyczny i bezkompromisowy nacjonalizm reprezentowany przez Banderę i OUN. Dzisiejsza Ukraina niestety pokazuję, że bliższy ideowo jej jest Bandera, a nie Petlura. Nie da sie budowac porozumienia z kims, kto nie potrafi pójśc na kompromisy. Petlura, w przeciwieństwie do Bandery potrafił nie tylko walczyć z Polakami, ale tez iść z nami na kompromisy oraz współpracować. Z Bandera nigdy do tego nie doszło, gdyż sam Bandera odrzucał wszelkie możliwości współpracy z Polakami. Ba nazywał takie próby zdradą i mordował, tych którzy odważyli się to czynić. Jeśli mamy budowac porozumienie z Ukraińcami, to tylko z ludźmi pokroju Petlury, Babija i im podobnym. Z ludźmi pokroju Bandery nigdy nie dojdziemy do prawdziwego i szczerego porozumienia. Co najwyżej, będziemy wykorzystywani przez nich tylko do ich własnych celów, bez wzajemności. I tak niestety się dzieje.

      9. tagore
        23 lipca 2017 o 12:14

        Istotnie OUN-B “odwoływała” się do Petlury
        wyrzynając petlurowców skupionych wokół Bulby Borowca wraz z jego żoną i przejmując kontrolę nad jego UPA.

      10. obsewrver48
        23 lipca 2017 o 13:44

        @Paweł Bohdanowicz
        Władze Ukrainy celowo sabotują jakiekolwiek uzgodnienie wspólnej polityki historycznej i niech ten wywiad będzie jednym z dowodów na poparcie mojej tezy: http://niezlomni.com/tego-filmu-dokumentalnego-nie-chce-pokazac-zadna-telewizja-slady-zbrodni-wolynskiej-ktore-odbieraja-mowe-po-powrocie-do-kraju-przez-trzy-tygodnie-nie-moglem-dojsc-do-siebie/

      11. Generał
        25 lipca 2017 o 13:37

        Niech istota nie będzie głupim koźlęciem. Jak tam u was na Ukrainie przyjęto Dwa Królestwa Chomyszyna?
        I jak wasz kler UCGK odnosi się do tej postaci?

    2. tagore
      21 lipca 2017 o 22:27 Odpowiedz

      @jpt ponieważ genezę swojego Państwa widzą w traktacie Brzeskim i łasce Berlina.I to postrzeganie
      swojej historii kontynuują dziś.

      1. prawy
        22 lipca 2017 o 15:56

        Nie w Perejaslawiu?
        To co to więc, za historia?
        USRR?

      2. tagore
        23 lipca 2017 o 12:09

        @prawy Dwa lata Ukraińskiej Republiki.

Dodaj swój komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Uwaga! Komentarze naruszające prawo będą usuwane, a dane autorów - przekazywane organom ścigania.

Najnowsze wiadomości
Andrzej Poczobut uwolniony!

Andrzej Poczobut uwolniony!

Kresy24.pl zawieszają działalność. Mimo milionów czytelników. Oto powód

Kresy24.pl zawieszają działalność. Mimo milionów czytelników. Oto powód

Trump: Z niecierpliwością czekam na Łukaszenkę w USA

Trump: Z niecierpliwością czekam na Łukaszenkę w USA

Burza po słowach prezesa: Rheinmetall tłumaczy się Ukraińcom

Burza po słowach prezesa: Rheinmetall tłumaczy się Ukraińcom

MSZ RP: Nigdy nie zaakceptujemy Białorusi jako części ruskiego miru

MSZ RP: Nigdy nie zaakceptujemy Białorusi jako części ruskiego miru

Zdrada i terroryzm. Fico ma poważne kłopoty

Zdrada i terroryzm. Fico ma poważne kłopoty

W Rosji zabierają ludziom wypłaty! Potrzebne na wojnę

W Rosji zabierają ludziom wypłaty! Potrzebne na wojnę

Poparcie dla Putina ostro w dół! Najgorszy wynik od początku wojny

Poparcie dla Putina ostro w dół! Najgorszy wynik od początku wojny

W ruskim mirze bez zmian. Zamiast leku na raka, ulepszyli narzędzie zabijania. Już produkują

W ruskim mirze bez zmian. Zamiast leku na raka, ulepszyli narzędzie zabijania. Już produkują

Ukraina i Arabia Saudyjska zawarły porozumienie wojskowe

Ukraina i Arabia Saudyjska zawarły porozumienie wojskowe

Zmień ustawienia cookies
© Kresy24.pl 2018. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.  Kontakt | Polityka prywatności
Produkcja: Fundacja Wolność i Demokracja