W 2026 roku Ukraina może znacznie zwiększyć liczbę ataków na cele w Federacji Rosyjskiej i na terytoriach tymczasowo okupowanych. Opinię tę wyraził w „Radiu NV” Konstantin Kriwołap, analityk i ekspert lotniczy.
„Nie ma już nikogo, kto mógłby ingerować w realizację naszego programu rakietowego. Dlatego z niecierpliwością czekam na wszystkie produkty Fire Point, na nasze „Neptuny” i na nasze rakiety „Sapsan”. Jeśli chodzi o rakiety „Sapsan”, było już co najmniej 10 przypadków, w których trudno było ustalić, co uderzyło. Pojawiły się sugestie, że mogła to być balistyka, ale skąd Ukraińcy mieliby ją zdobyć? Rosjanie milczą, nie chcą się do tego przyznać. Nasi też nic nie mówią, więc Rosjanie nie wiedzą, co ich czeka” – powiedział ekspert.
Dodał, że Ukraina obecnie aktywnie pracuje nad rosyjskimi systemami S-400. Według eksperta, Rosja wyprodukowała około 150 takich systemów, z których część została wyeksportowana.
„W Rosji pozostało około 100 systemów. Ukraina zniszczyła już około 40-50 z nich. Co więcej, większość z nich została zniszczona na Krymie. Są one instalowane, ale my stale niszczymy te systemy S-400 i wszystkie radary, które mogłyby wykrywać nadchodzące ataki naszych dronów. Spodziewam się, że poważne ataki rakietowe na Krym rozpoczną się w przyszłym roku, a Krym stanie się całkowicie nieprzydatny dla rosyjskich wojskowych” – wyjaśnił ekspert.
Przypomnijmy, niedawno Sztab Generalny Sił Zbrojnych Ukrainy poinformował o udanych atakach na terytorium Rosji. W szczególności bezzałogowe statki powietrzne zaatakowały rafinerię w Afipsku i skład naftowy „Urjupinskaja” w obwodzie wołgogradzkim.
Ponadto wojska ukraińskie zaatakowały szereg celów na tymczasowo okupowanych terytoriach. Na Krymie zaatakowano dwie bazy paliw i smarów, stację radarową „Kasta-2E2” oraz kosztowny komponent systemów obrony powietrznej S-300/S-400 – stację radarową 96L6E.
Opr. TB, youtube.com/@radioNVua











1 komentarz
Enricco
14 grudnia 2025 o 21:32To tylko preludium tego, co czeka okupantów na Krymie: dyrygent Nocy Długich Noży rozpisuje role dla poszczególnych muzyków licznej orkiestry, od brzdęków i pogłosu, przez werble, po jazgot i akord końcowy.