Spółka Ukrainian Danube Shipping Company (UDP) uruchomiła projekt „Dunajski Szlak Zbożowy”.
Dyrektor generalny UDP Dmytro Moskalenko napisał na portalu społecznościowym, że szlak jest potrzebny wobec faktu, że Rosja nie jest wiarygodną stroną tzw. umowy zbożowej (zwana też inicjatywą zbożową czy korytarzem zbożowym)
„W lecie zakładaliśmy, że Rosja może w każdej chwili spróbować zakłócić Inicjatywę Zbożową. Dlatego wytrwale i systematycznie rozwijaliśmy nasz projekt „Dunajska droga zbożowa”. W szczególności UDP zainwestowała w stworzenie własnego przeładunku zboża. Uzgodniliśmy również z naszymi rumuńskimi partnerami, grupą firm TTS, szybszy i wydajniejszy schemat przeładunku w porcie Konstanca. Nasz Szlak Zboża Dunaju już zaczyna działać” – napisał Moskalenko.
Według niego mowa jest o „bezpiecznej i gwarantowanej dostawie produktów rolnych z portu rzecznego bezpośrednio na statek morski o dużym tonażu. Cały łańcuch dostaw jest realizowany i kontrolowany przez UDP.”
Dodał, że ze względu na szybszy proces załadunku i rozładunku średni czas przebywania ładunku w porcie skróci się o około 30%, więc właściciele ładunków nie będą już musieli ponosić strat finansowych z powodu długich kolejek w terminalu.
Moskalenko przekonuje też, że ważnym elementem projektu jest wyposażenie statków w systemy sterowania online, nadzór wideo oraz zwiększenie liczby nawigatorów w załodze, co znacznie zwiększa wydajność floty.
Napisał, że w drugim etapie realizacji projektu Dunaju Szlak Zbożowy planowana jest budowa nowych barek oraz modernizacja istniejącej floty.
Oprac. MaH, ukrinfom
Dodaj komentarz
Uwaga! Nie będą publikowane komentarze zawierające treści obraźliwe, niecenzuralne, nawołujące do przemocy czy podżegające do nienawiści!