W związku z inwazją na Ukrainę drastycznie spadła w Rosji liczba publikacji na portalach społecznościowych TikTok, Facebook, Twitter i Youtube, jednocześnie można zauważyć wzrost popularności na VKontakte i Telegramie.
Spośród wymienionych portali społecznościowych najbardziej spadła popularność TikToka, który ma o 79 proc. mniej publikacji niż przed wybuchem wojny, a o 76 proc. spadła liczba autorów. Ma to związek z tym, że TikTok zabronił rosyjskim użytkownikom publikacji nowych treści, aby uniknąć w ten sposób odpowiedzialność pod kątem zgodności z przepisami tzw. fejków dotyczących rosyjskiej armii.
Z kolei w marcu 2022 roku serwis społecznościowy Instragram został zablokowany na wniosek Prokuratury Generalnej Rosji w marcu 2022 roku. 54 proc. rosyjskich autorów opuściło sieć społecznościową. Mimo wszystko użytkownicy Instagrama nie żegnają się z portalem, warto zaznaczyć, że nie ma zamiennika.
Od rozpoczęcia rosyjskiej inwazji na Ukrainę 24 lutego 2022 roku Roskomnadzor zablokował ponad 3000 stron internetowych.
DJK, ekhokavkaza.com
Dodaj komentarz
Uwaga! Nie będą publikowane komentarze zawierające treści obraźliwe, niecenzuralne, nawołujące do przemocy czy podżegające do nienawiści!