Z chińskiego miasta Xi’an do Sławkowa koło Dąbrowy Górniczej pociąg z 45 kontenerami jechał 12 dni. Nie było potrzeby zmiany szerokości torów na granicy z Polską, gdyż do Sławkowa prowadzi najbardziej wysunięty na zachód odcinek szerokotorowy.
Znajdujący się tu Euroterminal Sławków, po modernizacji infrastruktury, jest gotowy do przyjmowania i przeładunku towarów, które do naszej części Europy mogą docierać koleją z Chin. Ma połączenie ze stacjami w Polsce i innych krajach UE.
Euroterminal w Sławkowie k. Dąbrowy Górniczej to najdalej wysunięte na zachód Europy miejsce, gdzie sięga wiodący ze Wschodu szeroki tor kolejowy. Linia o szerokim rozstawie toru (1520 mm) styka się tu z linią normalnotorową (1435 mm). Terminal, po modernizacji infrastruktury, jest gotowy do przyjmowania ładunków, które do naszej części Europy mogą docierać koleją z Chin.
Pierwszy pociąg intermodalny (kontenerowy) szerokim torem wyruszył z Xi’an do Sławkowa w Wigilię Świąt Bożego Narodzenia. Przejechał w sumie blisko 9,5 tys. km przez Chiny, Kazachstan, Rosję i Ukrainę. Do Polski wjechał w niedzielę przez przejście graniczne Izów/Hrubieszów. Więcej na ten temat tutaj.
„Projekt jest realizowany przez spółkę PKP LHS, Xian Free Trade Port Construction and Operation Co oraz partnerów z Kazachstanu. To pierwszy pociąg z Chin, który wykorzystuje zalety szerokiego toru LHS oraz Euroterminala w Sławkowie” – poinformowała spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa (LHS), operator kończącej się w Sławkowie linii. Więcej na ten temat tutaj.
Oprac. MaH, tvp.info, euterminal.pl
fot. euterminal.pl
Dodaj komentarz
Uwaga! Nie będą publikowane komentarze zawierające treści obraźliwe, niecenzuralne, nawołujące do przemocy czy podżegające do nienawiści!