Kraje bałtyckie czekają na decyzję Finlandii w sprawie przystąpienia do projektu Rail Baltica – powiedział na dorocznej konferencji w Tallinie pełniący obowiązki szefa spółki RB Rail Ignas Degutis.
Degutis zaznaczył, że Finlandia otrzymała oficjalne zaproszenie dołączenia do budowy europejskiej sieci kolejowej.
Zainteresowanie rządu Finlandii udziałem w budowie nowej linii kolejowej ma związek z planowaną budową tunelu kolejowego pod dnem Zatoki Fińskiej. 80-kilometrowy obiekt ma połączyć Tallin i Helsinki. Jeśli projekt uda się zrealizować, tunel zostałby wybudowany do 2024 r.
Pełniący obowiązki szefa spółki odnotował, że w trakcie realizacji projektu Rail Baltica na Litwie zostanie wybudowanych 7 mostów, 31 wiaduktów kolejowych, 21 wiaduktów drogowych i 7 ekoduktów, czyli przejść dla z zwierząt w ciągach.
Rail Baltica jest elementem transeuropejskiego korytarza transportowego, łącząca torem normalnym Warszawę, Kowno, Rygę, Tallinn i Helsinki. Planowana Rail Baltica w Polsce to 374 km trasy kolejowej. Pociągi będą mogły jeździć tą trasą z prędkością 160 km/h.
W Estonii ogłoszono już wszystkie przetargi na projekty estońskiej części trasy. Na Łotwie i Litwie – na połowę tras. Długość Rail Baltica na Litwie będzie wynosiła 391 kilometrów.
Kresy24.pl za BNS/zw.lt/ba
Dodaj komentarz
Uwaga! Nie będą publikowane komentarze zawierające treści obraźliwe, niecenzuralne, nawołujące do przemocy czy podżegające do nienawiści!