25 lat temu Rosja, tak jak teraz Ukraina, miała szansę stać się wolnym krajem. Z tej szansy nie skorzystała. Nie przeprowadziła dekomunizacji i lustracji. Pozwoliła umocnić władzę oligarchów, rozwinąć system korupcyjny, dopuściła do głosu imperialny faszyzm, którym teraz nęka Ukrainę – mówi znany rosyjski publicysta Sasza Sotnik.
W życzeniach, jakie nagrał dla Ukraińców z okazji Dnia Niepodległości podkreśla, że są grzechy, których wybaczyć nie można i że wybaczenia nie będzie – nawet dla tych Rosjan, którzy przeciwko wojnie z Ukrainą protestowali od pierwszego dnia.
Ukraina zwycięży. Będziecie wolni. A my pójdziemy własną, krwawą drogą – to cena, jaką przyjdzie Rosjanom zapłacić za przyzwolenie i tchórzliwe milczenie. „Jesteście dzielnym narodem. Sława Ukrainie!” – kończy Aleksander Sotnik adresowane do Ukraińców nagranie:
Zachęcamy do komentowania materiału na naszym oficjalnym fanpage’u: https://www.facebook.com/semperkresy/
Kresy24.pl
24 komentarzy
Kaz
25 sierpnia 2016 o 17:58Może bym lubił Rosjan, gdyby było w śród nich więcej takich jak Sasza Sotnik.
Niestety, zdecydowanie więcej jest Putlerów i jemu podobnej zbrodniczej swołoczy.
Gdyby nie oni, nie rządził by dziś ten bandyta,
z łapami ubabranymi po łokcie we krwi : Czeczeńców, Ukraińców, Gruzinów, a i własnej opozycji.
Była i obecna Rosja to nic innego jak Mordor.
Im szybciej przestanie istnieć, tym lepiej dla reszty ludzkości.
kresowiak
25 sierpnia 2016 o 20:28a tak po za tym wszyscy zdrowi ?
jubus
25 sierpnia 2016 o 20:46Ja jestem zdrowy i w pełni zgadzam się z Kaz. Rosja to twór sztuczny, nie mający racji bytu, w dzisiejszym świecie. Podobnie jak Belgia czy Wielka Brytania, państwa sztuczne, nie mające żadnych związków z zasadą państwa narodowego.
Pafnucy
25 sierpnia 2016 o 21:21„jubus” ty nie jesteś zdrowy. Jesteś tylko źle zdiagnozowany. A upadlina to niby powstała naturalnie wieki temu? W interesie Polski jest bandersyf wielkości Litwy a nie rozpad Rosji.
SyøTroll
25 sierpnia 2016 o 22:11@jubus
Rosja to federacja wielonarodowościowa, jako taka ma rację bytu choć w końcu zapewne się rozpadnie.
@Pafnucy
W interesie Polski jest nie-wroga Rosja, obojętne jakiej wielkości.
kresowiak
25 sierpnia 2016 o 20:31Ukraina jest w stanie wojny z częścią swojej ukraińskiej ludności, która została uznana jako nieprawidłowa rasowo i przeznaczona do masowej likwidacji. Obecne władze Ukrainy to wprost hitlerowcy. Dla nich jest oczywistą konieczność wymordowania ludów rasowo niższych zamieszkujących ich ukraińskie terytorium ( oczywiście zamieszkujących bezprawnie ), jak Rosjanie, Polacy, Węgrzy, Słowacy. Więc z lubością w Donbasie strzelają z dział po domach mieszkalnych, dla nich jest oczywiste że muszą etnicznie wyczyścić teren z nędznych rosyjskich podludzi, aby stworzyć obszar zamieszkiwania ukraińskiej rasy czystej i wysokiej.
Przecież to się zaczęło od tego, że w Kijowie i okolicy sypały się różne pomysły, jakby tu technicznie najsprawniej wymordować miliony rosyjskich podludzi ze wschodu Ukrainy. I oni się z tym nie kryli, to leciało w mediach. Przebiła wszystkich Tymoszenko, która zaproponowała aby Ukraina odbudowała swój arsenał atomowy i spaliła w atomowym ogniu 8 milionów Rosjan ze wschodu Ukrainy. A czym zajęły się ochotnicze banderowskie bataliony po zwycięstwie Majdanu? Rozjechały się po Ukrainie i zaczęły polowania na rosyjskich podludzi.
Pafnucy
25 sierpnia 2016 o 21:11Gdyby nie Rosja to w Donbasie byłaby Odessa tylko w większej skali. Tylko zaprzańcy z PO i PiS są w stanie poświęcić mniejszość Polską żeby nie urazić kijowskich nazistów. Pokazali to podczas ewakuacji ludności polskiej z zagrożonych terenów. Dlatego też tym sejmowym głupcom trudno jest zrozumieć termin interes narodowy. Banderowski twór który ma roszczenia terytorialne do Polski ma być gwarantem jej bezpieczeństwa. Co za paranoja.
SyøTroll
25 sierpnia 2016 o 23:24Nie chodziło o rasę, czy narodowość tych z Donbasu, lecz o obecność w Kijowie majdaniarzy po 20 lutego 2014. Problem w tym, że zamiast spokojnie rozejść się do domów, chcieli patrzeć „proeuropejskiemu” rządowi na ręce, więc ten musiał znaleźć dla majdaniarzy zajęcie w Donbasie. Bo według „proeuropejskich” pod względem pustych deklaracji, władz Ukrainy lepiej było gdyby terroryzowali Donbas niż gdyby to robili w Kijowie, przed kamerami zachodnich dziennikarzy. W założeniu, spacyfikować ich miało ukraińskie wojsko, ale coś nie wyszło – bo Ukraińcy uwierzyli we własną propagandę, zaś Mer Kijowa, zamiast pogonić tatałajstwo, głaskał ich po główkach i kiedy wreszcie ich się z Kijowa pozbył, w Donbasie trwała regularna wojna.
Dlatego tez od początku uważałem, że cała ta Operacja „anty”Terrorystyczna była ryzykowna.
Pafnucy
25 sierpnia 2016 o 20:59Grzechem było uznanie niepodległości części Rosji zwanej ukrainą. Grzechem była odmowa przyjęcia Lwowa przez Geremka, Michnika i innych gnid okrągłego stołu w imię „przyjaźni” z tzw ukrainą. Grzech to wspieranie banderowców i nazywanie ich „braćmi”. Grzech to poprawność polityczna polskich władz w relacjach polsko banderowskich i plucie na ofiary ludobójstwa dokonanego przez ukraińskich nacjonalistów na kresach. Grzech to życzeniowe myślenie polskich durniów którzy budują nędzymorze z wrogami Polski, Polaków i polskości. Grzech to brak Dmowskiego w polityce zagranicznej a nadmiar zaprzańca Giedroycia i naiwnego Piłsudskiego. Banderowska upadlina gorsza od Rosji Putina. szuchewycz i bandera to dwie dziwki hitlera. Nie ma innej drogi do jakiekolwiek porozumienia polsko-upaińskiego niż droga niemiecka. Albo Polska albo upa, oun czy ss Galicja. Nie ma półśrodków.
Ula
25 sierpnia 2016 o 21:58Calkowicie sie zgadzam
Dariusz
25 sierpnia 2016 o 23:33[Usun.red.], będzie wiosna… przepraszam, ale… dusi mnie już, jak ma czytać takie rzeczy. W mojej rodzinie ani Niemcy ani Moskale nie zabili tylu ludzi w ostatniej wojnie…IIWW … ilu Ukraińcy. Pochodzimy ze Lwowa i spod Starego Sącza , znam korzenie mojego rodu od XVI wieku, ale jak czytam takie plugawe i głupie rzeczy to wstyd mi, zwyczajnie wstyd… chcę wierzyć, że jesteś tylko pachołkiem Rosji i piszesz tylko po to, by siać ferment… Jakaż wielka różnica… między kimś takim jak Sotnik…. a takimi chamskimi kmiotami… o duszach zaciekłych rabów, zaplutych swą tępą, przyziemną i krótkowzroczną nienawiścią, tym typowym dla chamów bezpodstawnym poczuciem wyższości… To tacy jak, Wy chamy i prymitywy zabijaliście moich przodków w 1846 i 1863-4, gdy tacy jak Sotnik razem z nami stawali… i stawało wielu, wielu Rosjan i Ukraińców… za Wolność Naszą i Waszą… WSTYD i HAŃBA- Chwała Polsce i Sława Bratniej Ukrainie. I po jedne i po drugiej stronie niestety setki i setki…. zapiekłych prymitywnych durniów, szkodników i zwykłych sługusów Moskwy…
Barnaba
26 sierpnia 2016 o 00:53Jedź na Ukrainę im głębiej na wschód tym lepiej. Wysługiwaliście się ruskim tchórze tłumiąc z nimi każde nasze powstanie narodowe. Bolszewików wsparliście w setkach tysięcy. Część z Was wsparła Hitlera a druga część Armię Czerwoną, aby tylko być przeciw nam. Przyjęliście w prezencie od Stalina część naszych Kresów, którą do dziś okupujecie wynaradawiając dawnych gospodarzy. Zorganizowaliście ludobójstwo. Czego chcecie jeszcze od nas? Mało Wam naszej krzywdy? Przeczytaj uważnie sługusie wrogów naszych! NIECH ŻYJE POLSKA I NA POHYBEL NASZYM WROGOM: ROSJI I UKRAINIE! Gryźcie się jak psy choćby i przez dziesięciolecia i niech to karą dla Was będzie za nasze krzywdy!
Boruta
25 sierpnia 2016 o 23:09Zaatakować zdrowy rozsądek – główne zadanie ruskich troli. Normalny człowiek od nazwania go ruskim trolem poszedłby sobie obrażony. A tu nie lzia, bo służba wymaga.
I siedzą tacy pożal się Boże „kresowiacy”, „Ule” i inne wuje i klepią swoje, że to nie byli Rosjanie tylko zielone ludziki, że są pokojowi i dlatego zestrzelili samolot, że im się krzywda dzieje, dlatego codziennie strzelają, palą, mordują i gwałcą. I jątrzą i podjudzają i zachęcają do współudziału w rabunku – może się jaki głupi skusi.
A paszli wy w piź[usun.red.] bla[usun.red] kacapskie – powiem tak, żebyście lepiej zrozumieli, kiedy jak kto uprzejmie prosi nie słuchacie.
Dariusz
25 sierpnia 2016 o 23:58Brawo Boruta! Dobrze, dobitnie powiedziane! Pachołki Putina WON!
SyøTroll
26 sierpnia 2016 o 08:46Popieram, trolle won, wszystkie, i ukropskie, i kacapskie, i najdaniarskie, i antykacapskie (panie Boruta) też.
Szachrajew
26 sierpnia 2016 o 09:37100/100
Ula
28 sierpnia 2016 o 18:45Ograniczony czlowieku, to, ze sie jest przeciwko banderlandowi, nie znaczy ze sie jest za Rosja. A co do obiektywizmu, to wlasnie ludzie zwani przez Ciebie pacholkami Kremla wypowiadaja sie obiektywnie. Zmien kanal, to moze wiecej zobaczysz.
Najwiekszym pacholkiem Kremla i wrogiem Ukrainy jest jej obecny rzad. Nie wiem co im dali, ale nikomu do tej pory nie udalo sie tak poroznic ludzi zamieszkujacych tereny obecnej Ukrainy jak im.
A i jeszcze Szuchowycza juniora, Deszczyce, Tyme i Wiatrowycza bym do tego worka pacholkow, trolli Putina dorzucila. Bo to dzieki nim zaczelo sie w Polsce to co sie zaczelo. Ja tez wczesniej sie w tych sprawach nie wypowiadalam, ale jak uslyszalam, czy przeczytalam o II wojnie polsko-ukrainskiej, o stawianiu pomnikow Banderze i innym „bohaterom narodowym” O ustawie o uznaniu ich za tych bohateow i karaniu zaprzeczenia, to nie wytrzymylam. I do usra… smierci bede powtarzac: NA POHYBEL BANDERLANDOWI. A tacy jak Ty pacholki Putiny moga mi…
Aleks
26 sierpnia 2016 o 07:50Ale tu ruskich trolli!!
Czy to się komuś podoba czy nie Polska będzie współpracować z Ukrainą!!
Już Rus proponował Polsce rozbiór Ukrainy, ale my nie damy się nabrać!
Ten kto jest przeciw suwerenności Ukrainy to Moskal i należy go ignorować|!!
SyøTroll
26 sierpnia 2016 o 08:55Mnie się nie podoba że polskie władza chcą na szkodę Rosji, Polski i UE (dokładnie w tej kolejności) współpracować i bronić obecnych ukraińskich władz. Ukraina to nie tylko majdaniarstwo i ATO, jak się wam wydaje. Rozbiór cz jak kto woli przymusowa federalizacja może okazać się sposobem wyjścia z twarzą zarówna dla UE jak i FR, jak i sposobem na uspokojenie nastrojów na Ukrainie.
olo
26 sierpnia 2016 o 09:35Trolli ruskich co niemiara – wystarczy spojrzeć na godziny publikacji komentarzy , niby dyskusja i pseudonimy „Polak” , „Kresowiak” ,” Patriota”…hehe , produkujcie najlepiej referaty o UPA , Banderyzmie , Wołyniu , Komunizmie, Wermachcie , SS Galicien i tp itd.
Muszą wam płacić od słowa , bo normalnie takich głupot nikt normalny komentujący nie wypisuje . Do tego jest jedynie zdolny frustrat lub płatny troll .
Polska to nie ruski kołchoz , tu ludzie myślą i nie dadzą się indoktrynować kilku płatnym przepisywaczom Kremlowski idei…
cherrish
26 sierpnia 2016 o 10:35A ukraińskim trollom kto płaci?
wulgarny
26 sierpnia 2016 o 09:47„Są grzechy, których wybaczyć się nie da i nie będą wybaczone. ” – czy to dotyczy również ludobójstwa ?
Tedy
26 sierpnia 2016 o 10:08jestem przeciw,mieszkam z dziada pradziada w Polsce od setek lat,a ty takimi wypowiedziami kto przeciw to moskal kreujesz sie na zwyklego debila i idiote
Mysz
26 sierpnia 2016 o 18:51widze olo na twoim przykldzie,jak ty myslisz,niekazdy kto pisze o banderowcach ,wspiera moskala,jak tak pisze to pisze zapewne prawde,lub wierzy w to co pisze,a ty zapewne jestes Polak,ja stawiam że ukraiński trol i co ty nato .zapewne trafilam,pozdro dla kumatych