„W wielkim starciu cywilizacji atlantyckiej i kultury eurazjatyckiej to wszystko, co znajduje się między nami – Polska, Ukraina, Europa Środkow – musi zniknąć, zostać wchłonięte” – głosi ideolog rosyjskiego imperializmu i euroazjatyzmu Aleksander Dugin.
Jakie jeszcze ma refleksje w sprawie Polski? Oto one – polecamy je szczególnie tym Czytelnikom i Komentatorom, którzy chcą w Moskwie widzieć obrońcę konserwatywnych wartości i chrześcijańskiego świata:
„Na eurazjatyckim kontynencie dla Polski miejsca nie ma”
„W geopolityce Polska pozostaje częścią kordonu sanitarnego rozdzielającego kontynent eurazjatycki na dwie części, co jest bardzo wygodne dla antytradycyjnych sił anglosaskich. Polska nie może w pełni zrealizować swej eurazjatycko‑słowiańskiej istoty, gdyż przeszkadza jej w tym katolicyzm, ani swej zachodnioeuropejskiej tożsamości, gdyż przeszkadza jej własna słowiańskość, tzn. język, zwyczaje, archetypy, klimat miejsc itd. Na skutek tej dwoistości, tej graniczności sytuacji Polska zawsze pada ofiarą trzeciej siły, tak jak dziś mondializmu czy atlantyzmu. To położenie na granicy między Rosją a Niemcami sprawia, że zawsze w historii będzie występował problem rozbiorów Polski między Wschód i Zachód.
„My, Rosjanie i Niemcy, nie jesteśmy zainteresowani istnieniem niepodległego państwa polskiego w żadnej formie”
My, Rosjanie, i Niemcy rozumujemy w pojęciach ekspansji i nigdy nie będziemy rozumować inaczej. Nie jesteśmy zainteresowani po prostu zachowaniem własnego państwa czy narodu. Jesteśmy zainteresowani wchłonięciem przy pomocy wywieranego przez nas nacisku maksymalnej liczby dopełniających nas kategorii. (…) Rosja w swoim geopolitycznym oraz sakralno‑geograficznym rozwoju nie jest zainteresowana istnieniem niepodległego państwa polskiego w żadnej formie. Nie jest też zainteresowana istnieniem Ukrainy. Nie dlatego, że nie lubimy Polaków czy Ukraińców, ale dlatego, że takie są prawa geografii sakralnej i geopolityki”.
„Katolicyzm trzeba rozkładać od środka”
„Trzeba rozkładać katolicyzm od środka, wzmacniać polską masonerię, popierać rozkładowe ruchy świeckie, promować chrześcijaństwo heterodoksyjne i antypapieskie. Katolicyzm nie może być wchłonięty przez naszą tradycję, chyba że zostanie głęboko przeorientowany w kierunku nacjonalistycznym i antypapieskim”.
***
Prace Dugina ukształtowały poglądy niemal całej rosyjskiej klasy politycznej – od komunistów Ziuganowa przez populistów Żyrynowskiego po polityków rządzącej Jednej Rosji. Z czasem Dugin zbliżał się coraz bardziej do ekipy Putina, bywał coraz częstym gościem na Kremlu i w rozmaitych instytucjach związanych z polityką zagraniczną i obronnością. Obecnie zaś, kierując Zakładem Socjologii Stosunków Międzynarodowych i Centrum Studiów nad Konserwatyzmem Uniwersytetu Moskiewskiego, jest stałym współpracownikiem Siergieja Naryszkina, przewodniczącego Dumy Państwowej i jednego z liderów rządzącej partii Jedna Rosja – pisze Piotr Doerre w znakomitym tekście „Kremlowski szaman. Co Aleksander Dugin myśli o Polsce?” na łamach PCh24.pl
Wydane w 1997 Podstawy geopolityki (z podtytułem Geopolityczna przyszłość Rosji) autorstwa Dugina zostały zalecone jako podręcznik dla studentów najpierw w akademiach wojskowych i dyplomatycznych, a następnie w pozostałych uczelniach wyższych. Gazeta „Moskowskij Komsomolec” określiła kierowany przez Dugina ruch eurazjatycki jako intelektualną partię władzy, „Argumenty i fakty” nazwały go wprost ideologiem Putina, a jego Centrum Eurazjatyckich Inicjatyw Geopolitycznych – drugim MSZ Rosji.
Więcej: Kremlowski szaman. Co Aleksander Dugin myśli o Polsce? oraz w naszych wczesniejszych tekstach: Giertych, Piskorski, Sykulski, Sieradzan… „Przyjaciele Rosji i Dugina”?, Polski przyjaciel Noworosji i Putina tworzy rosyjską partię, „Podział Ukrainy jest już przesądzony”
Kresy24.pl
51 komentarzy
Kresowiak
10 stycznia 2015 o 11:51wyglada na koszernego komucha
Jan Piotr
12 stycznia 2015 o 15:07Do swiadomości Polaków powinna dotrzeć i nigdy nie powinna być zapomniana polityczna mądrość naszych
pradziadów ,dziadków i rodziców , która głosi, że:
„Jak światem Niemiec i Ruski nigdy nie byli Polakowi
bratem”.
Kto chce wierzyć w dobre intencje Niemiec
i ich zaangażowanie w zjednoczenie Polski z Unią Europejską niech przeanalizuje „miękki” stosunek Niemiec do agresji Rosji Putina na Ukrainę.
O rzeczywistych intencjach Niemiec świadczą chociażby takie pomniki jak stojący w Siegen ,mieście Rubensa,pomnik- krzyż z napisem „Nicht vergessen Deutschland Osten.
Niemcy konsekwentnie realizują swój plan odzyskania Wschodu, od zakończenia II wojny światowej, elementem tego planu było spowodowanie
razem Z USA , wyboru Polaka papieżem, do doprowadziło do rewolty ustrojowej w bloku sowieckim, obalenia ZSRR i w konsekwencji do zjednoczenia Niemiec.
Zrobili to rękami Polaków aby w efekcie doprowadzić do obalenia komunizmu i zjednoczenia Niemiec.
Dalszym krokiem w kierunku realizacji swego geopolitycznego i historycznego celu było wprowadzenie Polski do Unii Europejskiej.Celem tego kroku jest maksymalne zadłużenie i uzależnienie Polski od UE, czyli wobec Niemiec.Osłabianie ducha
narodowego Polaków , podwyższanie standardu życiowego na kredyt,w rzeczywistości osłabienie ekonomiczne Polski i innych krajów UE ma doprowadzić do rewolty do rozpadu UE .
Jaki będzie następny krok naszych sąsiadów proszę
spytać Aleksandra Dugina.
argadsfawe
15 grudnia 2016 o 02:57sorki, ale chyba ostro pobalowales z dluginem, i jeszcze ci rosyjska wodka nie wywietrzala, bo bredzisz jak podrzedny trollowita radziecki, niemcy owszem maja plan mittel europa i fakt ze wspolpracuja z ruskimi na rzecz podzialu miedzy soba europy, ale tu jeszcze do powiedzenia niestety maja stany, ktore tez o tym wiedza, i im jest na reke wlasnie suwerenna Polska majaca wplyw wlasnie na europe srodkowa i dopoki Polska bedzie silna, to nie dojdzie do realizacji planow obu panstw wrogo do nas nastawionych, ………. tyle w temacie
Jan
10 stycznia 2015 o 12:02To co pisze i mowi Dugin jest tylko i wyłącznie jego chora mrzonka podobnie jak jego słuchaczy.Polska ma ponad 1000 lat historii i tozsamosci narodowej.Chrzescijanstwo – katolicyzm dluzej wpisane w nasze zycie niż prawoslawna Rosja.Przez ostatnie lata nawet polska lewica zrozumiala ze rosyjska „lewicowość” polega jedynie na podporzadkowaniu swiata dla swych potrzeb na zasadzie „pacholka i popychla” do brudnej roboty na własnym narodzie.Dugin zapomnial tez ze rozbiory Rzeczypospolitej to zasluga nie Rosji lecz skorumpowanej szlachty i magnaterii.4 rozbior to zasluga nieudacznika politycznego Becka oraz zdrady USA a przedewszystkim Angli i Francji oraz dobrze zorganizowanej V kolumnie byłych towarzyszy z KPP.Obecna sytuacja RP nie jest swietlana ale nie najgorsza pomimo ze u władzy dalej sa agenci Moskwy oraz wychowankowie partyjnych szkol i działacze bylej PZPR.Jednak spoleczenstwo nasze nigdy nie szlo na rzez jak barany lecz potrafilo walczyc.Ukraina to inna bajka.Wschod do Kijowa jest prorosyjski i wcześniej czy później zostanie wchloniety przez Rosje lub będzie czyms w rodzaju Abchazji.Zachodna czyli banderolandia sama się wyrznie lub w walkach z Ruskimi.Potem być może zostanie na zasadzie autonomii scalona z RP.Potrzeba nam do tego madrych politykow,patriotow i znających piekna historie Polski a nie matolow po komunistycznych szkołach z wypranymi mozgami z własnej tozsamosci narodowej.
ltp
10 stycznia 2015 o 13:08Początek dobry, ale koniec Twojego tekstu to porażka.
tomek
10 stycznia 2015 o 12:05Dlatego Rosja musi się rozpaść, to jest w naszym interesie.
ger
10 stycznia 2015 o 14:25dobrze powiedziane!!!!!!!!!
Scyta
10 stycznia 2015 o 12:26Szczere i rzeczowe wyznania Dugina należy docenić. Lepszy wróg zdeklarowany, niż fałszywy przyjaciel, na jakiego pozują Niemcy. Poza wszystkim analiza Dugina jest w większości po prostu trafna. Dugin mów nam tez o prawdziwym stosunku Niemiec do Polski i faktem jest, że Niemcy w ciągu kilku lat wyniszczyły nasza kulturę, państwo i ducha narodowego bardziej niż bolszewicka okupacja przez 60 lat. Przewidział to zresztą Dmowski, gdy twierdził, ze Niemcy ze swoja kulturą sa dla nas znacznie większym zagrożeniem niż prymitywni Rosjanie. Jeśli jednocześnie uwzględnimy, że Zachód wspiera wrogi nam banderyzm na Ukrainie, to nie trudno sobie wyobrazić, co stałoby się z wyniszczoną przez Niemcy Polską gdy nazibanderyzm ponownie skierowałby ostrza swoich wideł i siekier w nasza stroną. Warto zauważyć, że Niemcy w Polsce, np wobec katolicyzmu poczynają sobie dokładnie wedle zaleceń Dugina. Byc może jest tak, że Polska albo będzie mocarstwem albo nie będzie jej w ogóle, trzeba jednak pamiętać, że Polska wciąż ma dwóch wrogów, Rosję i Niemy, o tym przypomina nam Dugin, a nasze obecne poczynania zmierzają do tego aby wyhodować sobie i wzmocnić kolejnego: nazibanderowską Ukrainę.
Scyta
10 stycznia 2015 o 12:53Jeszcze jedna uwaga ogólna. Dla ludzkości nie ma nic gorszego niż brak alternatywy, niż porządek jednobiegunowy. Szczerze mówiąc wole aby istniała Rosja z jej wadami niż żeby świat został opanowany przez jedno centrum polityczno ideologiczne, czy to Waszyngtonie czy w Berlinie. Pluralizm jest najwyższa wartością. Dziś Zachód uwodzi nas dobrobytem, ale w tym oszołomieniu większość z nas nie pamięta, że to jest dobrobyt na kredyt. Biliony dolarów pustego pieniądza krążą po świecie dając i zabierając złudzenie dobrobytu milionom ludzi w różnych częściach globu. W Polsce też zafundowaliśmy sobie kilka lat dobrobytu, wedle tej metody, na kredyt. Uwiedzeni dość łatwo wyzbywamy się własnej tożsamości, nie specjalnie protestując, gdy implementuje się w Polsce rozmaite, obce nam i sprzeczne z nasza kultura nowinki ideologiczne. Za klika lat Polska straci zdolność nie tylko zaciągania nowych długów, ale nawet obsługi obecnych. Ciekaw jestem jak wtedy w Polsce będzie się oceniać oparty na długu zachodni system gospodarczy?
W świecie walka o własną tożsamość trwa w nieskończoność i to jest walka w wieloma wrogami. Wrogiem naszej tożsamości są nie tylko Rosjanie, ale też Niemcy, Amerykanie, Żydzi. Upatrywanie jedynego wroga w Rosji to po prostu błąd.
Michal
11 stycznia 2015 o 09:11@Scyta, dla ludzkości i Europy nie ma nic gorszego niż FR – faszystowska Rosja oraz jej neonazistowska ideologia.
yasiuu
11 stycznia 2015 o 22:05W świecie nie ma wrogów i przyjaciół są tylko interesy; interesem Polski jest być silnym ,niezależnym państwem. Amerykanie mają interes w tym aby Polska była niezależna więc alians z nimi jest nam na rękę.
ltp
10 stycznia 2015 o 13:10Ten zawszony kudłaty kozioł przypomina brakujące ogniwo w teorii Darwina
Barnaba
10 stycznia 2015 o 18:31Zgadzam się ze Scytem
yasiuu
10 stycznia 2015 o 13:52Polska może i powinna być silniejsza od Rosji
Adam
10 stycznia 2015 o 14:28Scyta@ ale brednie piszesz ! Odwracasz kota ogonem zachowując sie jak „zielony ludzik ” kiedy ruskie były nam przyjazne ? Ruskie po prostu nas nie na widza !
Jan
12 stycznia 2015 o 02:16Też odniosłem takie wrażenie. „Scyta” pomniejsza niebezpieczeństwo ,które zagraża nam z Rosji ,a powiększa to z Zachodu. Jak nas jednak uczy historia, sto razy lepiej być w „niewoli” Zachodu, niż w „braterskim” sojuszu z Rosją. Gość wyraźnie zapomina o powodach dla ,których tysiące ludzi uciekły ze wschodniego „dobrobytu” na „zgniły” Zachód, a w odwrotnym kierunku tylko kilka osób, ściganych przez Zachód za zdradę lub uciekających od podatków zapijaczonych szaleńców typu Depardie. „Scyta” zapomina też, że Rosja to bandycki kraj, który jest odpowiedzialny za wymordowanie przeszło miliona naszych obywateli, więc skoro jesteśmy za słabi, żeby prowadzić niezależną politykę, powinniśmy bardzo ściśle i po przyjacielsku współpracować z Niemcami, Ukraińcami ,Czechami,Litwinami ,a nawet Białorusinami, ale nigdy, przenigdy z Rosją ! Z nimi handlujmy, uśmiechajmy się do nich, ale nie wpuszczajmy ich za głęboko do swojego domu. Z wiarołomnym bandytą nie można się zaprzyjaźniać. To zawsze się źle kończy.
jednrek
10 stycznia 2015 o 15:36Jakie jeszcze ma refleksje w sprawie Polski? Oto one – polecamy je szczególnie tym Czytelnikom i Komentatorom, którzy chcą w Moskwie widzieć obrońcę konserwatywnych wartości i chrześcijańskiego świata:
Ktos celowo cały czas straszy POLAKÓW -MEDIA WREDNE-nie reformowalni rusofobistyczni POLITYCY od prawicy do lewicy oraz kler ……
józef
10 stycznia 2015 o 15:39Władze w Warszawie same do tego stanu doprowadziły, że {p;sla się dzisiaj w światowych rozgrywkach się nie liczy. Zeżrą nas, niestety.
Jan
12 stycznia 2015 o 02:18Nie bój nic. Nie raz już próbowano nas, Polaków zeżreć. Skutek zawsze był ten sam … wcześniej ,czy później dławili się nami i dostawali popalić.
jednrek
10 stycznia 2015 o 15:43.Przez ostatnie lata nawet polska lewica zrozumiala ze rosyjska „lewicowość” polega jedynie na podporzadkowaniu swiata dla swych potrzeb na zasadzie „pacholka i popychla” do brudnej roboty na własnym narodzie. BREDBIE BREDNIE
I dalej-Dugin zapomnial tez ze rozbiory Rzeczypospolitej to zasluga nie Rosji lecz skorumpowanej szlachty i magnaterii.4 rozbior to zasluga nieudacznika politycznego Becka oraz zdrady USA a przedewszystkim Angli i Francji do tego momentu tarfiony zatopiony.
oraz dobrze zorganizowanej V kolumnie byłych towarzyszy z KPP 5 kolumna to PRAWICA kler.
Potrzeba nam do tego madrych politykow,patriotow i znających piekna historie Polski a nie matolow po komunistycznych szkołach z wypranymi mozgami z własnej tozsamosci narodowej.
Ile ty Janie masz lat Matołkow to obecnie mamy w sejmie, z tej Prawej strony.Zjadzie się kilku po lewej. ALe największe zło to MEDIA MEDIA oraz
Nasi pseudo specjaliści od polityki nie pamiętają, że każdy kij ma dwa końce i wiernopoddańcza postawa wobec jankesów wyjdzie Nam bokiem jak zwykle zresztą (np. wizy do USA)
Jan
11 stycznia 2015 o 13:29@jendrek:Lewica:Minc,Amsterdam,Lampe,Warski,Koszutska,Horowitz.O Marchlewskim czy Dzierzynskim nie wspomnę.Potem:Wasilewska,Bierut,Gomulka,Cyrankiewicz itd.Media?A czyje sa obecnie?GW,TVN,Polsat?Kto zrobil majatek w RP po 1989r – robotnicy Ursusa,Radomia?Stoczniowcy?Czy konfidenci i wspolpracownicy UB oraz WSI?Wizy do USA?A kto zabrania wprowadzić wizy dla USA?Kto wyslal pierwszy polskich zolnierzy do Iraku?Kler?Prawica?Kto zalatwil „offset”na F-16?A kto wybiera „przedstawicieli narodu” do Sejmu? Na prezydenta? Na burmistrzow,wujtow,radnych? Zapewne kler – i wszystko jasne.
alter ego
10 stycznia 2015 o 16:45Szczerze to 220 lat temu w Rosji murowane obiekty, to były jedynie mury i pałace kremla oraz kilka nielicznych cerkwi. Dopiero Piotr I wybudował na świeżo zdobytych od szwedów terenach Piotrogród, który stał się pierwszym murowanym miastem Rosji.
Rosja to historycznie bardzo młody kraj i raczej chyli się upadkowi – demografia jest bezwzględna brakuje ludzi aby zagospodarować tak ogromna przestrzeń.
Jan
12 stycznia 2015 o 02:21Obyś miał rację. Życzę państwu rosyjskiemu jak najszybszego upadku i wspólnej granicy Polski z Chinami na Uralu. Na pohybel Kacapstwu !
gość
10 stycznia 2015 o 17:34a w naszym interesie jest słaba rosja, albo najlepiej jakby ją wcale nie było co mam nadzieję się spełni już niedługo.
ert80
10 stycznia 2015 o 18:32Żeby Niemcy mogły napaść na Polskę w pierwszej kolejności musiały by się pozbyć muzułmanów, w przeciwnym razie wybuchła by wojna domowa w Niemczech.Druga sprawa wschodni Niemcy pamiętają komunizm i delikatnie rzecz ujmując nie pałają do Rosji sympatią. Te czynniki sprawiają, że na parę pokoleń z zachodu będziemy mieli spokój.
Scyta
10 stycznia 2015 o 19:38I jeszcze jedna uwaga. Większość mediów w Polsce jest w rękach niemieckich. W mediach tych straszy się Rosją i w jakiejś mierze oczywiście słusznie, ale jednocześnie Niemcy finansują i wspierają separatyzm na Śląsku, tworzenie z niczego „narodu śląskiego” etc. Ślązacy mają zostać zarejestrowani jako „grupa etniczna”, to pierwszy etap, kolejnym będzie ogłoszenie „narodu śląskiego”. Niemcy postępują więc tak, jak po I wojnie gdy wspierali nacjonalistyczne ruchy na Ukrainie, Białorusi, Litwie aby utrudnić, czy wręcz uniemożliwić odrodzenie się potęgi I RP. To Niemcy stworzyli „narody” ukraiński, białoruski i litewski. Dziś w ten sposób demontują nam państwo i resztki wspólnoty narodowej. Dugin dokładnie opisuje metodę, jaka wobec Polski stosują Niemcy. Niemcy faktycznie przesunęli swoje wpływy na linie Bugu, więc Rosja w porównaniu z okresem sprzed I wojny straciła kawał terenu na ich rzecz. Teraz Niemcy we współpracy z USA starają się przesunąć swoja strefę wpływów na tereny dzisiejszej Ukrainy. To się po prostu skończy potworną wojna za kilka lat, której ofiara padniemy w dużej mierze my, zresztą o tym ostrzega słusznie Gorbaczow.
Samum
10 stycznia 2015 o 19:46Wypowiedź Dugina – „My, Rosjanie, i Niemcy rozumujemy w pojęciach ekspansji” – budzi zażenowanie. Największy Rosyjski ideolog nie rozumie, że dla kapitalistycznych Niemiec liczy się tylko ekspansja ekonomiczna i wszelka wojskowa aktywność Putina oddala tylko Rosję od Niemiec. Ciekawe, ile jeszcze równie absurdalnych, wyssanych z palca tez stało się podstawą haniebnej ideologii Dugina? Faktem jest, że służy Kremlowi wiernie jak… potrafi.
Scyta
10 stycznia 2015 o 23:13Nie ma czegoś takiego jak ekspansja tylko ekonomiczna. Niemcy od lat 90tych prowadza w Polsce ekspansję kulturową, rozmaite fundacje, Instytut Goethego etc., polityczną, finansowanie polityków KLD, którzy dziś w Polsce rządzą i oczywiście gospodarczą, co dla wszystkich jest ewidentne. Polska utraciła faktyczna suwerenność na rzecz Niemiec, a mało kto w Polsce to dostrzega, miedzy innymi dlatego, że propaganda skutecznie wskazuje nam wroga w postaci Rosji. Mało kto tez zauważa, że pada ofiarą tej samej sztuczki propagandowej, która stosuje Putin w Rosji pokazując społeczeństwu wroga, którym zresztą, co za absurd, jesteśmy my.
Samum
11 stycznia 2015 o 16:11Z całą pewnością podlegamy silnej propagandzie, jednak wcale nie jest ona potrzebna, by zniechęcić Polaków do Putina. Zbrojna agresja na Ukrainie burzy ustalony w Europie porządek i poczucie bezpieczeństwa rodaków. Jeśli mam wybierać między gospodarczą i kulturową ekspansją Niemiec, a jakimikolwiek wpływami (choćby i pomocą) dzisiejszej Rosji, to bez wahania wybiorę to pierwsze. Putin robi wielki błąd, nie rozumiejąc jak wielką wartość ma dla Europejczyków poczucie wolności i jak głęboką nienawiść budzą w krajach dotkniętych II wojną światową zbrojni agresorzy naruszający granice państw.
Jan
13 stycznia 2015 o 21:44Putin tego nie rozumie i nie zrozumie, bo został wychowany na czekistowskiego janczara. Zabijać, knuć i kłamać, to jego dewizy życiowe. Taki degenerat powinien być albo na stałe izolowany ze społeczeństwa światowego, albo utylizowany, bo na poprawę, u takich kanalii, raczej liczyć nie można.
mmartini72
11 stycznia 2015 o 22:29V kolumna niemiecka w Polsce ma się świetnie. Rosyjska agentura w Polsce bezkarna. Dziwimy się później, że zamykamy stocznie, kopalnie, przemysł ciężki w obce ręce. A w Sejmie, w ministerstwach Pajace i pożyteczni Idioci.
Jan
12 stycznia 2015 o 02:25Ile ci płaci Fiutin od wpisu ? Gdyby nie Zachodnia Europa, gdyby nie Unia Europejska już by twoi kumple mordowali, rabowali i gwałcili na polskiej ziemi. Nic z tego ,Putlerowcu. Nie uda ci się skłócić Polaków z Niemcami ,czy Ukraińcami. Wiemy, że Rosja bardzo by się z takiego faktu cieszyła. Na pohybel Putlerowi i takim jak ty, wichrzycielom !
wulgarny
11 stycznia 2015 o 09:53Jak uczy historia, czas na rozpad Rosji. Czego im życzymy.
Jan
12 stycznia 2015 o 02:28Im szybciej ,tym lepiej. Gdy to się stanie, wiele, bardzo wiele państw odetchnie z ulgą, wiele odzyska swoją wolność i terytorium.
NSZ
11 stycznia 2015 o 14:26DLA DUGINA KULTURA EURAZJATYCKA TO ZAPACH WÓDKI I GÓWNA (JEGO SŁOWA) – NIC LEPIEJ NIE ODDAJE UMYSŁOWOŚCI TEGO ŚMIERDZIELA… })
gru
11 stycznia 2015 o 14:29Jest tyle szpitali dla wariatów, a ten bredzi bez opamiętania.
kabutare
11 stycznia 2015 o 18:55Kim sa Niemcy kim sa Rosjanie w oczach Boga? Tylko prochem jezeli nie podazaja za nim.Chcieliby, aby Polska zniknela z powierzchni, jak to dobrze, ze Bóg o tym decyduje. Polska ma Matke Boska za swoja królowa. Króluj nam Chryste!!!
Jogurt
11 stycznia 2015 o 23:18Cały tekst wypowiedzi Dugina można znaleźć w wywiadzie jaki udzielił w Moskwie w marcu 1998 roku. Wywiad przeprowadzał Grzegorz Górny z Frondy. Fronda po jakimś czasie usunęła ten wywiad, ostatnio jednak go wrzucili na swoją stronę.
Tu link do kopi oryginału: http://niniwa22.cba.pl/rosja10.htm
To wszystko to stare teksty, jednak nikt się nimi nie przejmował. Minęło trochę lat, teraz mamy napiętą sytuację i nagle wywiad z 1998 roku stał się mocno aktualny.
Wynika z tego, że należy pilnie śledzić obecne wypowiedzi ważnych osób w Rosji, bo z czasem słowa staje się ciałem.
Miro
12 stycznia 2015 o 01:34Polska polityka jednak nie powinna zbytnio odbiegać od tej którą nakreślił swego czasu Józef Piłsudski. Swego czasu mianowanemu przez siebie ministrowi spraw zagranicznych dał trzy ważne zadania/cele do spełnienia przez dyplomację w jakich Polska ma szansę przetrwać:
1. Wrogiem numer jeden jest Rosja!
2. Do wojny przystąpić jak najpóźniej(nie jako pierwsi-pierwszy zwykle przegrywa)!
3. Nie walczyć na dwóch frontach!
Minister Beck wszystkie te zasady złamał. Osobiście uważam, że słowa jak najbardziej na czasie i trzeba pilnować tych wytycznych.
Co do Pana Dugina to przedstawia politykę Rosji prowadzoną od kilku wieków wobec Państw Słowiańskich. Rosja rości sobie prawa do władania wszystkimi Słowianami.
Dugin przypomina nam Polakom i mam nadzieję że reście Słowian(Ukraińcy, Białorusini, Słowacy) i Bałtom(Inflanty) po co istniała Rzeczypospolita swego czasu wielki i potężny kraj połączony z państw Korony i Wielkiego Księstwa Litewskiego, który zamieszkiwały wymienione wcześniej narody. Rzeczypospolita była idealną przeciw wagą dla Carskiej Rosji. Gdyby idea federacji odrodziła się, kraj taki z ponad 100mln mieszkańców miałby dużo wiecej do powiedzenia i skuteczniej by się bronił przed wschodnią ekspansją.
Juraciesz
9 listopada 2016 o 16:29Popieram! Nic dodac, nic ujac.
kiniu
12 stycznia 2015 o 01:59ten osobnik powinien leczyć się psychiatrycznie , tylko nie ma psychiatry,który by debila wyleczył.
Jan
13 stycznia 2015 o 21:46Jest. Nazywa się Paręgramołowiu.
Juraciesz
9 listopada 2016 o 18:00Nie ma nie ma, co za czasy! Moze ty Kiniu podjal bys sie tej roli (leczenia tego debila) po uprzednim ukonczeniu jakiegos przyspieszonego kursu psychiatrycznego na kursach doskonalenia zawodowego, jakich pelno dokola… Ale pamietaj, dobry psychiatra musi umiec sie wczuc w role leczonego (debila) bardziej niz na wiedzy nabytej w szkole, a to jest niebezpieczne, mozna samemu zwariowac, co sie niektorym psychiatrom przydaza (choroba zawodowa?). A poki co, nie stawiaj diagnoz bez odpowiednich kwalifikacji (ukoncz przyajmniej kurs wrozki (w jakims sensie zblizone zawody, nie?)
Scyta
12 stycznia 2015 o 12:50Najsmutniejsze jest to, że mało kto w Polsce rozumie, iż Zachód kosztami konfrontacji z Rosją chce obciązyć, nie tylko Ukraińców, ale tez nas. Rosja sie świetnie znajduje w tej grze. Proszę zauważyć, że w wypowiedziach rosyjskich polityków, nikt słwoem nie wspomina o odpowiedzialności Niemiec a sytuacjena Ukrainie, a przecież cała awantura zaczęła się od próby stowarzyszenia Ukrainy z UE, czyli wciągnięcia jej w orbitę wpływów Nimieckich. Sporo za to jest wypowiedzi to tym, że to Polska obok USA jest odpowiedzialna za majdan etc, Polska, która nie prowadzi własnej polityki zgranicznej, która jest ubezwłasnowolniona – czysty nonsen? Tylko pozorny nonsens. Jesli nie chce się rozpoczynać oficjalnej konfrontacji z rzeczywsitym przeciwniekiem uderza się jego sługi. Jestem pewien, że na Zachodzie sa plany wojny z Rosją której teatrem jest teren Polski, tak jak to było w przeciwną strone w czasch Ukłądu Warszawskiego, takie sa po prostu wymogi geopolityki. Dajecie się wciągnąć w cudzą grę wojenną z Moskwą ryzykujecie hekatombą swoich dzieci tak jak w czasie II wojny.
Samum
12 stycznia 2015 o 14:02~Scyta. Rozczarowałeś mnie. Twój sposób myślenia i brak zrozumienia interesów krajów kapitalistycznych jest niepokojąco bliski mentalności rosyjskiej. Zachód nie wywoła wojny w Europie, bo to jest dla niego nieopłacalne. Próba stowarzyszenia Ukrainy z UE nie łamie żadnych umów międzynarodowych. Oficjalne traktowanie przez Moskwę Ukrainy, jako WŁASNEJ STREFY WPŁYWÓW to niepodważalny dowód imperialistycznych, agresywnych zapędów Rosji. To określenie dawno powinno zostać wykreślone z cywilizowanego języka dyplomacji XXI wieku. Niepodległość i suwerenność państw nie podlega dyskusji. Każdy kto naruszy terytorium obcego państwa jest barbarzyńcą i bełkot Dugina nic tu nie zmieni.
Scyta
12 stycznia 2015 o 23:33Większość wojen w Europie wybuchała na zachodzie kontynentu, proponuje o tym nie zapominać.
Prawa geopolityki to część prawa naturalnego, one są niezmienne, w przeciwieństwie do umów międzynarodowych, które obowiązują tylko wtedy gdy dla najsilniejszych podmiotów są one korzystne.
Nie ulega dla mnie najmniejszej wątpliwości, ze Rosja prowadzi politykę imperialistyczną, to po prostu fakt, z którym musimy się liczyć.
Jeśli każdy kto naruszy terytorium innego państwa jest barbarzyńcą, to największym barbarzyńcą ostaniach kilkudziesięcioleci sa USA i kraje europejskie, które najechały i kompletnie wyniszczyły kilka krajów”: Irak, Syria, Liban.
Mówiąc poważnie imperialna polityka, strefy wpływów, to istotne i niezmienne zjawiska w geopolityce. To co się zmienia to retoryka. Jeśli np USA napadają jakiś kraj aby rozszerzyć swoją strefę wpływów, instalują tam rząd, który realizuje ich interesy, to się dziś w dominującej propagandowej nomenklaturze nazywa, ze USA „wprowadzają demokrację”, jeśli Rosja broniąc swojej strefy wpływów, napada na Ukrainę, to jest imperialistycznym barbarzyńcą.
Jan
13 stycznia 2015 o 21:39Wania, gdzie możesz tam bronisz swoich Kacapów, ale ludzie nie są głupcami i wolą od dziesięcioleci uciekać ze Wschodu na Zachód, a nie odwrotnie. Coś w tym jest. Nie sądzisz ? Poza tym, nie porównuj barbarzyńskiej, prymitywnej Rosji do wysoko rozwiniętych, demokratycznych Stanów, gdzie człowiek czuje się wolnym obywatelem, a nie niewolnikiem takich ludzi jak Fiutin i cała jego zawszona „biurowa arystokracja”. Porównaj sobie Japonię po przegranej wojnie ze Stanami z taka Polską ,która ponoć wygrała wojnę wraz z Sowietami. Co się bardziej opłaca ? Wygrywać z Kacapem, czy przegrywać z Amerykaninem ? Twoja pokrętna demagogia jakoś mnie nie przekonuje, ale pewnie paru głupców na nią złowisz. Na szczęście naród Polski to nie Kacapski i swoje wie sam, z doświadczeń historycznych.
Jan
13 stycznia 2015 o 21:31Takich typów jak Aleksander Dugin polskie służby specjalne powinny likwidować jak wściekłe psy. Wszak przez takich śmierdzieli, Polska krwawi od wieków.
JURIJ RUSKI BANDYTA
7 lutego 2015 o 16:36PLUJĘ NA ROSJĘ – LENIN
sarmata
7 lutego 2015 o 23:27Dugin, to straszny gość, który podpiera się Panem Bogiem, słowiańszczyzną, Wielką Rosją, ale najbardziej chyba samym diabłem. Jest w stanie wytłumaczyć Rosjanom wszystko, co ma im wytłumaczyć i to tak, żeby gówno łyknęli jak czekoladkę
miki
5 maja 2015 o 18:02Jeszcze nie wie biedaczek ,że tym słabym ogniwem które polegnie w walce pomiędzy Cywilizacją Zachodu a Chinami jest właśnie…..Rosja.Polska nie dość że będzie się miała bardzo dobrze tro będzie tworzyła trzon tej Cywilizacji………