Współcześnie, w świecie rozkwitającej kultury filmu animowanego i gier komputerowych, Polska prezentuje się jako skarbnica utalentowanych twórców filmowych i projektantów gier. Niezwykły dowód tego talentu będzie można zaobserwować na zbliżającym się Festiwalu Animacji i Gier Komputerowych BLON, który odbędzie się w Kłajpedzie 7–10 września 2023 roku.
Polskie talenty cieszą się ogromnym zainteresowaniem, a w tym roku swój udział w festiwalu potwierdziło aż 6 Polaków.
Ewa Maria Szczepanowska, pionierka branży audiowizualnej, absolwentka łódzkiej filmówki, pracująca w Waszawskiej szkole filmowej, zaprasza na wykład „Tworzenie idealnego programu edukacyjnego dla twórców gier”. Prelegentka opowie o tworzeniu idealnego programu edukacyjnego dla twórców gier. Przedstawi, jak połączyć umiejętności techniczne z elementami filmowymi, prezentując również historię sukcesu gry „Best Month Ever!”.
Jędrzej Napiecek, wizjonerski prezes Act Zero, zaprezentuje grę „We. The Refugees: Ticket do Europe”, która porusza ważne kwestie społeczne. Gra oparta na prawdziwych wydarzeniach ma na celu budowanie empatii i zrozumienia.
Maciej Stańczyk zaczął swoją przygodę od studiowania projektowania graficznego w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie, zanim odkrył swoją pasję do projektowania gier. Pracował w branży m.in. dla CD Projekt Red, CreativeForge Games i Fuero Games. Obecnie, oprócz współpracy z Act Zero, pełni rolę głównego projektanta w jednym z projektów w Vile Monarch, warszawskim studiu zajmującym się tworzeniem gier. Wraz z Jędrzejem Napieckim zaprezentuje grę o uchodźcach.
Joanna Szlembarska, reżyserka i animatorka, zaprasza na swój prowokujący do myślenia film „Kompozycja istniejących doświadczeń”. Poprzez minimalistyczną animację poklatkową Szlembarska zagłębia się w zawiłości ludzkiej seksualności, pozostawiając niezatarty ślad emocjonalny.
Michał Gembicki, pionier w branży gier wideo, rzuca wyzwanie normom i wywołuje dyskusje w swoim wykładzie „Gry wideo – poza zwykłą rozrywką”. Prelegent Poruszy temat roli gier w społeczeństwie i ich wpływu na kwestie polityczne i społeczne.
Aleksander Kauch, starszy lider technologiczny firmy „11 bit studios”, jest przewodnikiem, który pomoże zrozumieć, w jaki sposób urzekająca wizja gry ożywa w jego wykładzie „Tworzenie gier z wizją”. Jego prezentacja pozwoli zrozumieć, jak idea gry staje się rzeczywistością poprzez proces tworzenia, który obejmuje fabułę, mechanikę rozgrywki i narrację.
Festiwal BLON będzie także miejscem dla ciekawych dyskusji panelowych, w tym „Gry z realnym wpływem na nasze życie. Dlaczego desperacko potrzebujemy ich więcej?”, gdzie twórcy gier podzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z tworzeniem gier o znaczeniu społecznym.
Działalność polskiej delegacji na festiwalu BLON ma ogromne znaczenie dla promocji polskiej animacji i gier komputerowych. To nie tylko okazja do prezentacji polskich osiągnięć w kontekście bałtycko-nordyckim (w festiwalu biorą udział twórcy z ok. 20 krajów), ale również możliwość nawiązania cennych kontaktów oraz potencjalnej współpracy z innymi twórcami z branży.
Więcej informacji na temat festiwalu, harmonogramu oraz gości specjalnych można znaleźć na oficjalnej stronie Festiwalu Animacji i Gier Komputerowych BLON.
RES
Dodaj komentarz
Uwaga! Nie będą publikowane komentarze zawierające treści obraźliwe, niecenzuralne, nawołujące do przemocy czy podżegające do nienawiści!