Na terenie Polonijnego Ośrodka Spotkań „Concordia” w niemieckim mieście Dermbach odsłonięto i poświęcono pierwszą w tym kraju tablicę upamiętniającą ofiary ludobójstwa dokonanego na Polakach z Kresów Wschodnich przez ukraińskich nacjonalistów.
Tablicę odsłonięto w czasie II Zjazdu Środowisk Patriotycznych Europy Zachodniej. Napisano na niej: „Nie o zemstę, lecz o pamięć wołają Ofiary”. Odprawiono także Mszę Świętą za Kresowian, którzy padli ofiarą Organizacji Ukraińskich Nacjonalistów i Ukraińskiej Powstańczej Armii.
Tablicę ufundowali Polacy z Niemiec i Francji. W uroczystościach wziął udział Konsul RP w Kolonii Andrzej Dudziński, działacze „Solidarności”, m.in. dawny więzień polityczny z lat 80-ch Andrzej Rozpłochowski oraz artyści – Andrzej Kołakowski i Dariusz Grzybowski.
Z kolei pracownicy IPN Piotr Szubarczyk, Tomasz Bereza i Mariusz Krzysztofiński wygłosili referaty o ludobójstwie OUN-UPA na Kresach Wschodnich. Pokazano też zdjęcia z filmu „Wołyń” Wojciecha Smarzowskiego oraz fotosy z rekonstrukcji historycznej sprzed 3 lat w Radymnie.
Kresy24.pl
36 komentarzy
Michał Mieczysław
2 maja 2016 o 17:20Inicjatywa kreml’owskiej 5tej kolumny – widziałem to już na blogu animatora tego czegoś – Tadeusza Isakowicza-Zalewskiego.
Naturalnie, że zgodnie z chaosem Surkov’a napisali „nie o zemstę lecz o pamięć chodzi” skoro spotkali się tylko i wyłacznie po to by dowalić Ukraińcom na życzenie kremla.
Z 1050 rocznicy chrztu Polski i przykazań Jezusa, zrobił sobie pro-kreml’owski ormianin po raz kolejny szopkę.
Maciek
2 maja 2016 o 17:51Czy upamiętnianie Katynia lub Operacji Polskiej NKWD to dzieło „ukraińskiej V kolumny”? Dlaczego więc idioto piszesz, że upamiętnianie kobiet i dzieci bestialsko pomordowanych na Wołyniu to dzieło „rosyjskiej V kolumny”? Jak można tak pluć na niewinne ofiary i zabraniać ich pamięci jak ty to robisz? Jakim ludzkim potworem pozbawionym uczuć trzeba być? Czy nie rozumiesz, że w imię żadnej polityki nie wolno wypierać się pamięci o własnych ofiarach bo to byli konkretni ludzie i konkretne cierpienie? Twojej rodziny to nie spotkało, ale weź tak spróbuj poczuć, co czują dzieci i wnuki tych, którym na ich oczach zarżnięto bliskich. Polacy na Litwie to dla ciebie spisek Surkowa, Polonia w Niemczech i Francji to dla ciebie Surkow, film Smarzowskiego to dla ciebie Surkow, IPN i PiS to dla ciebie Surkow. Pewnie tylko GW nie jest dla ciebie Surkow. Zastanów się, czy nie masz jakiejś postępującej paranoi bo na to mi coś wygląda. Poza tym, jeśli myślisz, że chroniąc ludobójców ukraińskich i ich dzisiejszych czcicieli przed krytyką pomagasz Ukrainie to naprawdę jesteś kretynem. Pomagasz w ten sposób tylko ruskiej propagandzie i ruskim służbom, które tych młodych ukraińskich nazistów skutecznie wykorzystują. Weź tak przez chwilę spróbuj zmusić swój prosty mózg, żeby przestał postrzegać cały świat na zasadzie „co nie probanderowskie” to spisek Rosji bo świat tak nie wygląda, choć rozumiem, że prymitywne jednostki właśnie w takim kretyńskim uproszczeniu postrzegają rzeczywistość bo nie trzeba wtedy wysilać mózgu i wszystko jest proste.
Michał Mieczysław
2 maja 2016 o 18:41Potencjalny Hitlerowsko-sowiecki okupant próbował wykorzystać różne organizację do wywołania anty-polskiego, niby-ukraińskiego powstania już we Wrześniu ’39, ale nic im z tego nie wyszło.
Oskarżać Ukraińców o późniejsze zbrodnie, już pod okupacją to kuriozum, jak nas o Jedwabne. Zadaniem operacyjnym Abwhery/NKVD było, aby „Polak i Ukrainiec na swój widok chcieli się pozabijać”, standardowa taktyka wobec potencjalnie podbitych narodów – „dziel i rządz”.
Banderowcy, a szczególnie pro-kremlowskie OUN-B to agenturalny wymysł Ponomarienki i Stalina, nie istnieje wypowiedz, w której bym ich „chronił”. Non sens.
Moskal rozpoczął mordowanie Polaków od początku lat 30tych i do końca 50tych dokonał ludobójstwa 2 milionów naszych rodaków na Kresach RP oraz samym terrytorium ZSRR, dlatego jego trolle narzucają haniebną narrację wybielającą go Wołyniem, który stanowił 4% tych ofiar. Na jednego zamęczonego na Wołyniu przypada 25 Polaków zabitych w tym czasie przez Moskala.
Tak, moim zdaniem, PIS to wymysł Putina i Surkova z tego samego okresu i tego typu co Samooborna RP, ten sam populizm narodowo-socjalistyczny, te same socjotechniki, kłamstwa, chaos i sposoby degradowania społeczeństwa rodem z Łubianki. Po owocach ich poznacie.
gość
2 maja 2016 o 19:16100/100
Paweł Bohdanowicz
2 maja 2016 o 19:57Pozornie nie na temat, w rzeczywistości bardzo związane z tematem:
https://www.youtube.com/watch?v=_koCPZpPz0E
——————
Widać wzrost aktywności w Odessie, widać wzrost aktywności w Polsce. Nawet tu, na tym serwisie. Może to oznaczać, że zbliża się coś niedobrego. Europa ma na głowie imigrantów (przez kogo wprowadzonych?), Kerry mizia się z Putinem… obym się mylił!
Paweł Bohdanowicz
2 maja 2016 o 22:01To, że Niemcy i sowieci, dolewali do ognia, jest sprawą oczywistą. Co do niektórych innych tez Michała Mieczysława nie zgadzam się, ale to są szczegóły. Nie zgadzam się z opinią na temat PiS.
Faktem bezspornym jest jednak, że polskie ofiary konfliktu polsko-ukraińskiego są drobnym ułamkiem ofiar stalinowskich.
Konflikt polsko-ukraiński wszedł w krwawą fazę wkrótce po pojawieniu się partyzanckich oddziałów sowieckich na Wołyniu. Zaczęli działać jesienią 1942 roku. Bardzo szybko opanowali Zasłucze. Polacy wołyńscy NIESTETY byli naturalnym oparciem dla tych oddziałów. Formalnie wciąż obowiązywał układ Sikorski-Majski. O Katyniu Polacy jeszcze nie wiedzieli.
Polska krew zaczęła lać się na styku sowietów i Ukraińców. Niech każdy zainteresowany zajrzy do Siemaszków i spojrzy na mapę. Najlepsza jest do tego książeczka Turowskiego i Siemaszki z 1990, bo ma układ chronologiczny, a więc w tym wypadku bardziej przejrzysty.
Barnaba
3 maja 2016 o 02:54Nie gadaj z tym brudnym durniem jeżeli jesteś przedstawicielem narodu szlacheckiego! Nie ma sensu polemizować z przedstawicielem narodu plebejskiego. Jego umysł i tak nie pojmie niczego.
tagore
3 maja 2016 o 13:21Dyskusja jest obok meritum sprawy ,rzecz nie dotyczy historii ,a
teraźniejszości. Właśnie teraz szczery ukraiński faszysta ,poseł do
parlamentu oświadczył ,że 2 maja rocznica masakry w Odessie
powinna być świętem narodowym Ukrainy,a zabójcy Buzyny
aktualnie przed sądem podobnie jak Szuchewycz i Bandera będą bohaterami narodowymi. Nie rozmawiamy o epoce minojskiej
,a teraźniejszości na polskim pograniczu. Gdy oligarchowie ułożą się z Moskwą ,będą musieli dać nową walkę o Wielką Ukrainę i nowego
wroga swoim narzędziom do kontrolowania społeczeństwa .
Michał Mieczysław
3 maja 2016 o 15:22@tagore,
Jesteś większym faszystą niż ten poseł, jeśli rzeczywiście to ty pisujesz na kresu.ru.
Naturalnie, że uratowanie Odessy przez 'kremlowskim mirem’ to pozytywny epizod dla Ukrainy. Nie popieram morderstwa Buzyny, ale ewidentnie był nazistowskim zdrajcą.
„Gdy oligarchowie ułożą się z Moskwą ,będą musieli dać nową walkę o Wielką Ukrainę i nowego
wroga swoim narzędziom do kontrolowania społeczeństwa .”
Na żadnym etapie tej wojny Ukraina nie prowadziła agresji na terytorium innego państwa, jest to domena moskowii.
Moim zdaniem, jeśliby moskal na pełną skalę militarnie zaatakował i okupował całą Ukrainę, jego dalszym krokiem byłoby skierowanie swoich zielonych ludzików do destabilizacji Polsko-Ukraińskiej granicy, a jego agenci wpływu tacy jak ty prezentowaliby to jako agresję mitycznych banderowców 🙂
MarcoPolo
2 maja 2016 o 20:53Dla Was rezunow każdy kto powie wam prawdę w oczy ze jesteście faszystowskim bydłem jest ruskiem albo agentem putina.Nie umiecie przyjąć prawdy do wiadomości ze z każdym dniem coraz bardziej się pograzacie w kłamstwie A co za tym idzie coraz więcej ludzi ma Was i wasz przeklęty banderstan w d.pie.
Michał Mieczysław
3 maja 2016 o 12:52@MarcoPolo
Ukraina jest państwem demokratycznym, ostatnie wybory prezydenckie i parlamentarne były tam w roku 2014, ostatnia rekonstrukcja rządu całkiem niedawno.
Krajem zdecydowanie faszystowskim jest natomiast Moskowia, gdzie dyktator Putin rządzi jak za komunistów i politbiura od lat już 17-nastu. Mało tego – kremlowski reżim wykazuje pogardę dla demokracji i rządów prawa – sponsoruje jej destrukcję w każdym możliwym miejscu na świecie, a także wspiera innych dyktatorów (m.in. Syria,Wenezuela..) nie bacząc nie cierpienie ludzi.
Używanie słowa „faszyzm” w pejoratywnym znaczeniu i dokonywanie projekcji własnych cech na innych to podstawa chaosu Surkova i właśnie zrobił to robot 'MarcoPolo’. Fragment o „pogrążaniu się we własnym kłamstwie” to także projekcja, bankructwo propagandy moskala jest nader widoczne, skuteczna jest tylko na człowieka sowieckiego.
Reasumując: tak, każdy kto twierdzi, że demokratyczna Ukraina jest krajem faszystowskim to na 99% agent wpływu kreml.
Być Ukraińcem to powód do dumy, ale jestem tylko Polakiem.
cherrish
5 maja 2016 o 08:56Jesteś tylko Polakiem? Wiesz co, banderowskie śmieci nadają się na śmietnik historii, tam możesz lizać im d….
Paweł Bohdanowicz
2 maja 2016 o 21:37Jeżeli ktoś będzie słuchał, niech zwróci uwagę na 15:30 !
tagore
2 maja 2016 o 21:41Wystarczy wejść na zaxid.net aby przeczytać co na temat Wołyńskiego ludobójstwa i polityki historycznej Rządu Ukrainy
piszą Ukraińcy.
Paweł Bohdanowicz
3 maja 2016 o 12:28Tak mocno promowany przez niektórych autorów „Ormianin” właśnie zajął się propagandowym wspieraniem putinowskich wilków na kółkach. Kto nie wierzy, niech zajrzy na jego stronę. Wpis z 2 maja.
Jakoś nie rażą go sierpy i młoty.
http://i.iplsc.com/-/0005G1OIB6VW0850-C431.jpg
— POCZĄTEK CYTATU —
Wiktor Węgrzyn: Decyzja MSZ ws. Nocnych Wilków jest zła.
Ma rację szef Rajdu Katyńskiego, Wiktor Węgrzyn. Notabene: na kult UPA, a także na czerwono-czarne flagi, które przez granicę wwożą Ukraińcy, minister Wiktor Waszczykowski kompletnie nie reaguje. Że nie wspomnę o podlizywaniu się Poroszence, gloryfikatorowi zbrodniarzy.
—- KONIEC CYTATU —-
Negatywny odbiór ukraińskich symboli nacjonalistycznych można bardzo łatwo zrozumieć. Uważam, że w Polsce tylko prowokatorzy posługują się nimi, lub (sporadycznie) idioci. Jednak wprowadzanie do Polski symboli bolszewickich uważam za znacznie bardziej bulwersujące. Ksiądz „Ormianin” jest innego zdania.
olek
3 maja 2016 o 10:31A waść jaką 5 kolumnę reprezentujesz ,aktualnie obowiązującą w tym bolszewickim tworze jakim jest Ukraina opanowana przez wściekłych od nienawiści do wszystkich i wszystkiego co nie Ukraińskie.Piszemy i odnosimy sie do ludobójstwa dokonanego na Polakach z Wołynia i Małopolski przez Ukraińskich rezunów z UPA,OUN i Dywizji SS Galizien a nie ruskich zbrodniach.Obecne nacjonalistyczne władze Ukrainy nie potępiły tego ludobójstwa ,nie potępiły ich sprawców ,ale ze sprawców i organizacji zrobiły bohaterów ,ktorym stawiają pomniki i o ich czynach uczą dzieci w szkołach.
observer48
3 maja 2016 o 11:39@olek
Jesteś ostatnim, który ma prawo wypowiadać się na ten temat, kacapski (usun. – obraźliwe). Moi już nieżyjący rodzice przeżyli rzeź wołyńską dzięki ich ukraińskim sąsiadom i przyjaciołom, których miałem zaszczyt poznać osobiście, bo zapraszaliśmy ich wielokrotnie do Polski. Codziennie modlili się i prosili Boga, aby „Polszca choczyła ich pryniaty”. Kacapska szczujnia judziła Ukraińców przeciwko Polakom już od wczesnych lat 1930-ch. https://www.youtube.com/watch?v=cnbPzvZzEvU
Michał Mieczysław
3 maja 2016 o 12:56@olek,
brednie,
Białorusini oraz Polacy są statystycznie najbardziej lubianymi krajami wśród Ukraińców, najbardziej nielubiany jest Moskal z oczywistych względów. Partie skrajnie prawicowe dostały w ostatnich wyborach poparcie na pozimie 2%, znacznie mniej niż np w Polsce.
Ula
3 maja 2016 o 15:43Ta odpowiedz jest wlasciwie do observer 48
Czy ktos potepiajacy bandy bestialskich mordercow potepia wszystkich Ukraincow? Przeciez wszyscy wiemy, ze i Ukraincy byli za pomoc Polakom zabijani przez „swoich”. Nie ma wytlumaczenia dla tych mordow.
nawet jak tu Michal Mieczysla napisal, ze na pograniczu „kacapstwo” robilo wszystko, zeby proznic Polakow z Ukraincami, tylko Polacy nie mordowali sasiadow, czy czlonkow swojej rodziny za to, ze byli oni innej narodowosci. Robili to czlonkowie w/ w band.
Teraz do Michal Mieczyslaw.
Mam w nosie taka „demokracje”, ktora zamaiast poczekac na wybory robi zamach, morduje swoich obywateli majacych ine zdanie ( Odessa, Donbas). I nie ma to nic wspolnego z „uwielbieniem dla Putina, bo to ze Putin jest zly, nie znaczy ze Poroszenko jest dobry. Poroszenko niczym sie od Putina nie rozni, robi nawet gorsze rzeczy tylko na mniejsza skale. Z oklamywaniem swojego narodu wlacznie. ( wrogosc do Rosji nie przeszkadza miec tam swojej fabryki, placic temu znienawidzonemu narodowi podatkow, i ciagle sie bogacic, kosztem zwyklych Ukraincow, i jeszcze do tego ich oklamywac, robiac z mordercow bohaterow narodowych). i nie ma wymowki, ze UPA walczyla z armia czerwona. Bo mordowali bezbronnych Polakow.
Zaprzeczanie tego faktu nie zmieni go, a mordercy nawet nazwani bohaterami zostana na zawsze mordercami.
Michał Mieczysław
3 maja 2016 o 20:27@Ula,
Obowiązkiem każdego państwa jest obrona swojego terytorium. To oczywiste, że Ukraine broni się przez kremlowską napaścią.
Porównywanie Poroszenki do Putina to jakieś nieporozumienie. Poroszenko to uczciwy człowiek, demokratycznie wybrany prezydent, który doszedł do fortuny prowadząc własną działalność komercyjną, a Putina to faszystowskie dyktator i prymitywny złodziej utuczony na petrodolarach.
jubus
2 maja 2016 o 18:35I słusznie, dobrze, że nie postawiono go w Monachium, bo pewnie banderowcy owiedzający grob Bandery, od razu by na ten pomnik, napluji, narzygali lub (usun. – wulgarne).
Matrix
2 maja 2016 o 19:09w kraju jest to temat tabu. Są siły które robią wszystko by mieszać narodowi w głowie. Według aktualnie zakłamywanej historii, to Ukraińcy wyzwolili np. Oświęcim, jeszcze kilka lat a dowiemy się , że Ukraińcy zdobyli Berlin. O ludobójstwie na ludności polskiej na Wołyniu, praktycznie się nie mówi.
Michał Mieczysław
3 maja 2016 o 15:24@Matrix,
kłamstwo, Wołyniem kreml’owskie trolle wycierają sobie mordy apropo każdego pojawiania się tematu Ukrainy, na każdym kroku
Pafnucy
4 maja 2016 o 17:03Powiedz mi co ty bierzesz bo ja też chcę to wziąć.
observer48
3 maja 2016 o 09:41Bez przesady! W latach 1939-1947, a właściwie 1937-1947 mordowali i wywozili Polaków na Sybir głównie Sowieci, gdzie liczby pomordowanych i znarłych z wycieńczenia, chorób i nieludzkich warunków życia na nieludzkiej ziemi szły w setki tysięcy, jeśli nawet nie sięgnęły miliona, podczas gdy maksymalne oceny liczby polskich ofiar zdziczałych band OUN/UPA w latach 1943-1944 nie przekraczają 100 tys., oczywiscie o 100 tys. za dużo, ale powinniśmy to oceniać z właściwej perspektywy.
Perfidna polityka głównie Stalina, ale też III Rzeszy polegała szczuciu Polaków i Ukraińsców na siebie nawzajem. Sowieci podżegali Ukraińców od wczesnych lat 1930. do mordowania Polaków w celu wyczyszczenia ziem Wschodnich II Rzeczypospolitej z patriotycznego i o silnej tożsamości narodowej etnicznego żywiołu polskiego. Po wymordowaniu lub zmuszeniu do ucieczki przez rezunów z UPA pozostałych po wywózkach z lat 1939-1942 Polaków Stalin wziął się za UPA i skutecznie wyczysścił te tereny z nacjonalistycznego elementu ukraińskiego, co pozwoliło kacapii na łatwe spacyfikowannie zachodniej Ukrainy, gdzie po roku 1948 było 10-krotnie więcej kobiet, niż mężczyzn w przedziale wiekowym 20-50 lat.
Ula
3 maja 2016 o 15:50Wlasciwa perstpektywa powinna polegac na tym, ze obojetnie czy to Sowiet, czy Ukrainiec, czy Niemiec, trzeba mowic prawde, anie twierdzic, ze bestialskie zamordowanie kilkudziesieciu, czy kilkuset tysiecy Polakow przez ich sasiadow jest mniej wazne, niz wywiezienie ludzi na Sybir. Nie tobie oceniac miare cierpienia. Myskliz, ze m,atka widzac jak Upowcy rozdzieraja jej dzecko mniej cierpiala, bo to „przyjaciele” Ukraincy robia, niz matka, ktorej dziecko z glodu, zimna, chorob na Syberii zmarlo.
Niecierpie jak ktos mowi, ze zbrodnie Rosyjski sa wiecej warte niz zbrodnie ukrainskie, czy niemieckie.
Zbrodnia, to zbrodnia, nie ma na n ania wytlumaczenia
To ze Ukraincy teraz walcza ze swoimi obywatelami ( nazywajac to walka z Rosja) nie zwalnia ich od przyznania, ze na Wolyniu ich przodkowie beatialsko mordowali swoich sasiadow. A czynienie tych bestialskich mordercow bohaterami narodowymi to po prostu hanba.
Michał Mieczysław
3 maja 2016 o 20:22@Ula
Liczby są następujące co do ofiar w 2 wś: Hitlerowcy zabili 6 milionów (3 milony Polaków + 3 miliony Żydów), moskal zabił 2 miliony Polaków, natomiast całkowicie zależne od powyższych okupantów ogranizacje para-ukraińskie 100 tyś.
Jeśli chodzi o same Kresy RP to na 1 osobę zabitą na Wołyniu przypada minimum 20 zabitych przez moskala.
To środowisko 5tej kolumny pseudo-kresowej twierdzą, że Wołyń był gorszy, ponieważ „cierpienia były gorsze” (widocznie znają jakieś wzory, współczynniki na cierpienie) i uparcie wybielają moskala z ludobójstwa kresowego.
Ukraińcy walczą z zewnętrzną agresją moskala, samo twierdzenie inaczej jednoznacznie definiuje cie jako kremlowskiego agenta wpływu.
MAB - Kresy24
3 maja 2016 o 22:27Czy Pana zdaniem, skoro banderowcy zabili mniej to są lepsi? Po prostu zabili tyle ile dali radę zabić – na miarę swoich możliwości. A formy zadawania śmierci też o czymś świadczą. Ja jestem synem Polaka z Wilna, który przeszedł Sybir i wiem czym były zbrodnie sowieckie. Planowe ludobójstwo, ale nie zawsze z takim sadyzmem, tu – planowe ludobójstwo ze skrajnym sadyzmem.
observer48
3 maja 2016 o 21:21@Ula
Nie bardzo rozumiem twoje oburzenie na to, co napisałem w moim komentarzu. Po prostu zwróciłem uwagę na proporcje zbrodni popełnionych przeciwko Polsce i Polakom przez Niemców, Sowiietów i Ukraińców. Wszystkie zbrodnie zasługuują na bezwarunkowe potępienie. Nie musisz daleko szukać, bo w Polsce stawiano pomniki sowieckim mordercom z NKWD orz polskim ubekom i jakoś ci to nie przeszkadzało.
Osbiście pamiętam, jak w latach 1960-tych obrzucaliśmy co roku farbą olejną w przeddzień 1 maja pomnik sowieckiego sołdata stojącego naprzeciwko pięknego, renesansowego ratusza w Jarosławiu, moim rodzinnym mieście. Chodziłem do szkoły z Ukraińcami, bo w powiecie jarosławskim wioski ukraińskie przeplatają się z polskimi, i to my, Polacy, śmialiśmy się z Ukraińców, że mają czarne podniebienia. Ciekaw jestem, jak Polacy reagowaliby, gdyby ich to samo spotkało od ukraińców.
Paweł Bohdanowicz
4 maja 2016 o 10:44Panie Redaktorze (MAB)!
Mocno ugruntowane poglądy, zwłaszcza mocno „zakotwiczone” w emocjach, nie zmieniają się z dnia na dzień. Doskonale to rozumiem.
Użyję argumentu pozahistorycznego. Proszę spokojnie wysłuchać wypowiedzi weteranów walk z Ukraińcami. Władysława Siemaszki, Henryka Słowińskiego, generała Ścibora-Rylskiego czy nawet profesora Filara. Wspólną cechą ich wypowiedzi jest stonowanie i zadziwiająca, jak na uczestników wydarzeń, powściągliwość. HISTERIA PRZYSZŁA w NASTĘPNYCH POKOLENIACH. Co gorsza, ta histeria jest pogłębiana z upływem czasu. Moim zdaniem przez siły zewnętrzne, wrogie Polsce i Ukrainie.
Proszę pamiętać o tym, co powiedział Gadowski w wypowiedzi, na którą usiłowałem zwrócić uwagę. Nie weryfikowałem tych informacji, ale warto się nad nimi zastanowić.
WSZYSCY KRZYCZĄ O WYJĄTKOWYM OKRUCIEŃSTWIE, A GDY POTRZEBA „WOŁYŃSKIEGO” ZDJĘCIA, TO NIERAZ UŻYWA SIĘ ZDJĘĆ POMORDOWANYCH UKRAIŃCÓW, BO POLAKÓW BRAKUJE. Czy życzy Pan sobie, abym podał przykłady?
JW4646
4 maja 2016 o 10:15Ukraińcy to podły naród a Polacy to głupcy . Zamiast w pierwszej kolejności patrzeć własnych interesów , zabiegamy o innych , kosztem siebie .Ukraińcy teraz nas tak ” kochają ” bo potrzebują naszej pomocy a kiedy staniemy się dla nich zbędni to bez sentymentu kopną nas w tyłek . Co było z nowym jedwabnym szlakiem jak Ukraińcy chcieli ominąć Polskę i puścić połączenie do Kłajpedy na Litwie . W ich planach nie było miejsca dla Polski , tylko dlatego ,że są biedni i nie stać ich na zakup towarów z Chin ten projekt upadł .Kiedy ten naród zmądrzeje ani rozbiory , zsyłki na sybir czy 2 wojna niczego nas nie nauczyły . Polska jest w takim położeniu geograficznym ,że powinna uważać na sąsiadów .Niemcy mają zakusy na wschód , Rosjanie na zachód a Ukrainie marzy się część polskich ziem .
Kresowaik
4 maja 2016 o 13:43Twór państwopodobny Ukraina, który oficjalnie gloryfikuje ludobójców narodu polskiego (brudny kundel bandera, szuchewycz) winien przestać istnieć a terytoria polskie pod czasową okupacją winny wrócić do macierzy (Lwów, Stanisławów, Tarnopol, Łuck i inne). Chwała Polakom w Niemczech, wstyd że ponad 70 lat „polscy” politycy zakłamują rzeczywistość i nie nazywają wymordowania Polaków przez ukraińskie bydło ludobójstwem, tylko ciągle kłamią: a to męczeństwo,a to czystki o znamionach a to tragedia bądź wydarzenia wołyńskie. LUDOBÓJSTWO!!!!
Michał Mieczysław
4 maja 2016 o 16:56Jak nie masz argumentów to pamiętaj powtórzyć to jeszcze conajmniej milion razy.
Prawda jest taka, że Moskal jest sprawcą ludobójstwa kresowego 2 milionów Polaków, czego Wołyń stanowił 4% ofiar 🙂
cherrish
4 maja 2016 o 20:30Z czego degeneracie się śmiejesz? z ofiar? czy z procentów? Dlaczego to coś ma prawo tu pisać? pytam poważnie i oczekuję odpowiedzi.
Paweł Bohdanowicz
5 maja 2016 o 08:51Michał Mieczysław!
Oddziaływanie „sił zewnętrznych” na świadomość ludzi, również w kwestii Wołynia, jest jak kampania reklamowa. CHWYTLIWY TYTUŁ + MAKABRYCZNE ZDJĘCIE. Zdjęcie nawet nie musi być prawdziwe. Przecież gdy w reklamie występuje lekarz, to też nie musi być prawdziwym lekarzem.
Wszyscy jesteśmy zagonieni, wszyscy mamy zbyt mało czasu na lekturę, na naukę. Tym nie mniej jeszcze raz zachęcam wszystkich do wysłuchania tego:
https://www.youtube.com/watch?v=_koCPZpPz0E
Niezależny dziennikarz przystępnie mówi o technikach specpropagandy.
cherrish
5 maja 2016 o 17:12Taaaak, należy zatem domniemywać, że mój syn będzie już żył w czasach, kiedy będziemy składać wieńce ku czci tych bandytów z upa i oddawać honory banderze i innym zwyrodnialcom. Kampania reklamowa, tak? Do tego doszło, że każdy kundel może już bezkarnie pluć publicznie na ofiary ludobójstwa, jak ten cały michał mieczysław, i sączyć jad jak Paweł Boghdanowicz? Zawsze się coś przylepi, jak u Goebellsa.