Rada nadzorcza spółki Rail Baltic AS powołanej do budowy części trasy zwanej roboczo Rail Baltica wybrała na prezesa zarządu i jednocześnie przewodniczącego rady dyrektorów Fina Timo Riihimakiego.
Nowy prezes rozpocznie urzędowanie 11 marca. Siedzibą firmy jest stolica Łotwy, Ryga.
Z komunikatu spółki wynika, że Timo Riihimaki pracował jako menedżer i inżynier w różnych firmach z branży transportowej, nie tylko w Finlandii, i nie tylko na kolei (także np. w fińskim przewoźniku lotniczym Finnair).
Rail Baltic AS to spółka, których udziały mają państwowe firmy kolejowe Litwy, Łotwy, Estonii. Ma zająć się budową części trasy dla szybkiej kolei Rail Baltica. Pierwotnie z Tallina do granicy polsko-litewskiej, a po włączeniu się Finlandii z Helsinek do Polski. Prace po polskiej stronie już trwają, realizowane przez Grupę PKP.
Najprawdopodobniej mianowanie fińskiego prezesa to warunek dołączenia do inwestycji fińskiego kapitału. Na początku lutego Ministerstwo Transportu i Komunikacji Finlandii poinformowało, że tworzy państwową grupę Oy Suomen Rata AB w celu dołączenia do budowy Rail Baltica. Grupa, będzie dysponować na początek budżetem 100 mln euro. Część z tej grupy wejdzie do RB AS, część zajmie się budową Rail Baltica po stronie fińskiej. Najtrudniejszym elementem inwestycji będzie budowa tunelu kolejowego z Estonii do Finlandii pod Zatoką Fińską.
Oprac. MaH, baltictimes.com, przegladbaltycki.pl
Dodaj komentarz
Uwaga! Nie będą publikowane komentarze zawierające treści obraźliwe, niecenzuralne, nawołujące do przemocy czy podżegające do nienawiści!