Z Rawy Ruskiej do Lwowa zostanie przełożony europejski tor o rozstawie szyn 1435 mm. wykorzystywanym w Europie i w ponad 60% państwach świata.
W „spadku” po ZSRS Ukraina dostała rozstaw torów 1520 mm. Budowa europejskiego pochłonie, jak szacuje ukraińskie Ministerstwo infrastruktury, około 50 mln euro. Nowe tory połączą bezpośrednio Lwów z Warszawą. Odległość z Warszawy do Lwowa – to około 330 km. Dziś europejskie tory dochodzą z Polski 7 km w głąb terytorium Ukrainy – do Rawy Ruskiej. Do przełożenia zostaje 58 km.
Kresy24.pl/tsn.ua (HHG)
15 komentarzy
prawy
8 sierpnia 2017 o 10:32Rawa Mazowiecka (Mazowsze), Rawa Ruska (Ruś).
Były takie ziemie w Królestwie Polskim.
Która była najdłużej?
observer48
8 sierpnia 2017 o 11:02Podane w artykule szerokości torów powinny zostać podane w milimetrach. Szerokości 1435 i 1520 cm to 14.35 i 15.20 m.
SyøTroll
8 sierpnia 2017 o 12:04Oj tam, HHG nie zna przedrostków SI. Zdarza się.
HHG
8 sierpnia 2017 o 12:29Dziękuję za uwagę. Poprawione. HHG-RED.KRESY24
MajkowskiCHAN
8 sierpnia 2017 o 12:25ja nigdy nie rozumiałem po co ten Ruski standard ?
kolega kolejarz mówił że chodziło o pociągi pancerne ale to bez sensu bo przecież niemczy przekładali koła i jeździli bez problemu ?
swoją drogą szykują aneksje Lwowa ?
observer48
8 sierpnia 2017 o 23:05@MajkowskiCHAN
Do dzisiaj krąży dowcip, że na pytanie głównego projektanta kolei transsyberyjskiej „czy mamy zaprojektować szerszy tor?” car miał odpowiedzieć pytaniem: „Na ch*j szerszy tor?” Jak zwykle, nie zrozumieli i zrobili na ch*j szerszy tor.
prawy
9 sierpnia 2017 o 07:11„Do dzisiaj krąży dowcip, że na pytanie głównego projektanta kolei transsyberyjskiej”
Nie do projektanta kolei syberyjskiej lecz do angielskiego inżyniera który miał zbudować pierwszą kolej w Rosji z Sankt Petersburga do Carskiego Sioła.
Jego pytanie rzekomo brzmiało: czy tory mają być takie jak w Europie czy szersze?
Podyktowane było względami militarnymi,aby były INNE.
I zakładało że Rosja to kilka kontynentów rozmiaru Europy.
Dlatego właśnie , tak niewiele są „szersze”.
To wystarczyło aby resztę kolejowego importu z Anglii, można było użyć bez konieczności przeróbek.
Finlandia np. do dzisiaj używa tych „szerszych”.
Z ekonomicznych powodów.
Rosja jest dla niej, największym kolejowym odbiorcą/dostawcą.
Basia
8 sierpnia 2017 o 17:01Zakazać wjazdu ukraińskim pociągom bo stanowią zagrożenie terrorystyczne.
pol
9 sierpnia 2017 o 12:58kacapy to powinny pisać na kacapskich forach , my tu sami se poradzimy z pisaniem !
u2
9 sierpnia 2017 o 01:20To bardzo dobra wiadomość. Ukraina integruje się z Polską.
Radosław Kieryłowicz
9 sierpnia 2017 o 21:56Po co? Wystarczy zastosować patent Ryszarda Suwalskiego… Właściwie to był on stosowany, ale go jakoś w 2016 r. zarzucono, choć nie było żadnych z nim kłopotów.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lwowexpress-suw-2000-na-razie-nie-wroci-79284.html
prawy
10 sierpnia 2017 o 10:46Wyposażenie całego taboru kolejowego w to rozwiązanie to koszty.
Jak duże?
jan
23 czerwca 2020 o 10:29ta lacznica z pominieciem rejowca to wlasnie czesc szlaku kolejowego z warszawy do lwowa
jan
23 czerwca 2020 o 10:32no tak tylko nie wiemy mniej wiecej kiedy ten szlak bedzie budowany poniewaz juz conajmniej od kilkunastu lat o tym sie mowi
jerzy
21 marca 2021 o 09:25minsk nalezal do pierwszej rzeczypospolitej