Białoruskie Koleje Państwowe planują rozszerzyć istniejącą trasą „Grodno – Białystok – Małkinia” – do Warszawy. Pociągi do polskiej stolicy dojadą z Grodna już w grudniu tego roku.
„Planuje się, że pociąg z Grodna wyjedzie do Polski o 07:06 i przybędzie do Białegostoku o 8:02, do Małkini o 9:40 a do Warszawy o 11:29. Proponowany rozkład jazdy pozwoli zorganizować dogodną przesiadkę na stacji Grodno pasażerom udającym się do Polski pociągami regionalnymi № 631, 609, 623, 634, które łączą Grodno z Mińskiem, Homlem, Mohylewem i Witebskiem.
Strona polska poinformowała, że na trasie Grodno –Warszawa będą kursowały nowoczesne składy wagonów. W celu zwiększenia konkurencyjności transportu planowane jest również wprowadzenie stałej taryfy na pociągi na tej trasie”- cytuje oświadczenie białoruskiego przewoźnika portal charter97.org.
Od 15.07.2015 obowiązuje oferta specjalna, umożliwiająca nabycie biletów o znacznie niższych cenach niż w tradycyjnej taryfie międzynarodowej.
CENY BILETÓW
Biała Podlaska – Brest-Centralnyj (połączenie z przesiadką w Terespolu): 25,90 zł,
Biała Podlaska – Brest-Centralnyj – Biała Podlaska (połączenie z przesiadkami w Terespolu): 51,80 zł,
Białystok – Grodno: 29,90 zł,
Białystok – Grodno – Białystok: 59,80 zł,
Ełk – Grodno: 41,90 zł,
Ełk – Grodno – Ełk: 83,80 zł,
Kuźnica Białostocka – Grodno: 16,90 zł,
Kuźnica Białostocka – Grodno – Kuźnica Białostocka: 33,80 zł,
Małkinia – Grodno: 41,90 zł,
Małkinia – Grodno – Małkinia: 83,80 zł,
Terespol – Brest-Centralnyj: 16,90 zł,
Terespol – Brest-Centralnyj – Terespol: 33,80 zł.
Od ww. opłat nie stosuje się żadnych dodatkowych ulg.
Bilety nie podlegają wymianie (przebukowaniu) ani zwrotowi.
Bilet wydany w Polsce na przejazd w relacji „tam i z powrotem” podlega ostemplowaniu w kasach Kolei Białoruskiej datą i nr pociągu. Przy stemplowaniu wydanych w Polsce biletów na przejazd w relacji „tam i z powrotem” w kasach Kolei Białoruskiej jest pobierana opłata dodatkowe (tzw. komisowa) zgodnie z prawodawstwem Republiki Białoruś (opłata stanowi równowartość ok. 5 złotych i pobierana jest w rublach białoruskich).
WAŻNOŚĆ BILETÓW
Bilety na przejazd „tam” ważne są jeden dzień, natomiast bilety na przejazd „tam i z powrotem” ważne są 15 dni od dnia wyjazdu i uprawniają do jednego przejazdu w relacji „tam i z powrotem”.
Podróżny ma prawo dojechać do stacji przeznaczenia po upływie terminu ważności biletu, pod warunkiem, że przejazd rozpoczęto zgodnie z terminem ważności biletu i odbywa się on pociągiem bezpośrednim.
Pasażer ma prawo przejazdu na trasie krótszej niż wskazana na bilecie, lecz nie przysługuje mu zwrot kosztów za niewykorzystaną część biletu.
Przerwy w podróży nie są dozwolone (za wyjątkiem przesiadek podróżnych z biletami do/z Białej Podlaskiej na stacji Terespol).
Kresy24.pl/przewozyregionalne.pl/charter97.org
2 komentarzy
JAN
12 sierpnia 2015 o 10:09Ja tam nie wiem czy te połączenia z Białorusią mają sens. Przecież oni mogą sobie jeździć do Rassiji biez prablemów. Ja sobie co roku jeżdżę rowerem w okolice Berlina na camping i jestem zadowolony. Bałbym się jeździć do Biełarussi. Jeszcze ichnia milicja by mi dowaliła mandat w wys. odpowiednika 100 dol. za jazdę po chodniku. Jedynie jakbym tam pojechał to tylko na zasadzie nostalgicznej. Przypomnieć sobie jak się w Polsce żyło za komuny.
no comment
13 sierpnia 2015 o 19:01Biała Podlaska – Brześć z przesiadką w Terespolu. Ta przesiadka to na skład podstawiony przez stronę białoruską. Nasuwa się pytanie, czy tak trudno zrobić połączenie bez przesiadki, bezpośrednio do Brześcia, tak jak to dawniej bywało. Kiedyś był pociąg bezpośredni z Warszawy do Brześcia. Odprawa polska była w pociągu, a białoruska na peronie w Brześciu. Obecnie są jakieś niezrozumiałe trudności.