Na Krymie powinny obowiązywać te same standardy, co w całej Rosji – oświadczył w ubiegłym tygodniu premier Dmitrij Miedwiediew. Jakie to standardy? Ilustrują je zdjęcia magistrali federalnej M56 „Lena”.
M56 – Magistrala Amursko-Jakucka (Амуро-Якутская автомагистраль), nazywana także Lena, to droga samochodowa we wschodniej części Rosji. Łączy Jakucję z Koleją transsyberyjską i BAM-em (Bajkało-Amurska Magistrala). Budowana jest etapami od 1925 roku. Jest opatrzona numerem M56, który obowiązuje do końca 2017 roku. W związku z planowaną zmianą numeracji sieci dróg w Rosji od 1 stycznia 2018 ma mieć jako droga federalna oznaczeni A360.
Ministerstwo Finansów Rosji zaproponowało, aby 44 miliardy potrzebne na budowę infrastruktury na Krymie przekierować ze środków przeznaczonych na budowę mostu przez Lenę i drogi M56.
Jeśli budowa infrastruktura Krymu będzie postępować tak, jak budowa magistrali „Lena”, Krym ma szansę szybko „wyrównać” do standardów Federacji Rosyjskiej.
Kresy24.pl
2 komentarzy
jaro z kamienia
15 lipca 2014 o 09:09witam, te same fotki wiedziałem w 2013 roku
(mozna je znaleźć na UT wpisujac frazę” Autostrada M56 Lena in Russia”
macie 100% pewności ze to dalej tak samo wygląda ?
czy tak z siebie jedziecie po tej Rosji jak po burej suce ?:)
dziękuje za odp
damian
9 września 2014 o 23:35Artykuł sugeruje, że wszystkie rosyjskie drogi tak wyglądają. To jest kompletna bzdura. M56 (Lena) to droga wyjątkowa biegnąca po wiecznej zmarzlinie, początek tej drogi to skrzyżowanie z M58, która jest porządną asfaltową drogą, oddalone od Moskwy o około 6 tysięcy kilometrów. Lena od tego skrzyżowania biegnie do Jakucka jakieś tysiąc kilometrów. W ostatnich latach w dużym stopniu ją wyremontowano, kamienie i szutrowa „nawierzchnia”, fragmenty asfaltu około 110 km. Zatem zdjęcie jest nieaktualne i pochodzi sprzed 2006 roku. Lena jednak jest drogą trudną do utrzymania. Silny mróz oraz roztopy powodują niszczenie asfaltu.
Poza tym zapraszam na wycieczkę po rosyjskich drogach na Viewstreet. Są dość przyzwoite.